Carbune Carbon
#2
Postat 08 July 2007 - 07:35 PM
am auzit ca , brichetele de carbune ( care se folosesc la sobe in general) au foarte mult carbon shi ca ar fi bune pentru bp ..... sunt ca niste oua si se foloseau pe timpuri dar acu nu stiu pe unde se mai gasesc (dar sigur mai exista) unde pot gasi????
Aceasta postare a fost editata de Supreme: 08 July 2007 - 07:36 PM
#8
Postat 08 July 2007 - 11:28 PM
Carbunele medicinal ar trebui sa fie bun pentru ca e destul de pur, mai trebuie doar sa il pisezi. Dar nu e ieftin.
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 08 July 2007 - 11:29 PM
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
#12
Postat 09 July 2007 - 05:43 PM
De ce ar fi mai bune brichetele decat celelalte feluri de carbune despre care s-a pomenit aici?
Ele sunt facute prin aglomerarea si presarea cu un liant a carbunelui obtinut prin diferite metode, adica din carbune de mina, mangal, sau carbune rezultat din procese chimice. Se bricheteaza doar pentru o mai usoara manipulare, pierderi mai mici prin sparturi, praf, etc.
In multe cazuri este folosit carbune rezultat din carbonizarea resturilor vegetale.
Ceea ce se folosea la locomotive era lignit macinat si presat cu ceva gudron ca liant. Acest combustibil inca se foloeste pe scara larga la incalzire, in locurile unde nu e reatea de gaze.
Deci care ar fi castigul? E doar munca in plus la macinare, iar despre "puritatea" carbonului n-are rost sa vorbim, din moment ce poate contine pamant, lianti, etc.
Puteti incerca, poate gasiti ceva mai bun (din mangal), dar asta pentru ca mangalul ce-l aveti acum e prost, nu ca brichetele ar fi foarte bune.
Din ce stiu, pe timpul cand se faceau motoare cu bp din amestec, foloseam numai mangal din lemn de tei. Lemnul acela este curat, dens si usor in acelasi timp, cu putina rasina. E un lemn mult folosit atat la mobila (sculptata) cat si in modelism si aviatie ca placaj. Sursa era un IPL cu fabrica de creioane
Ele sunt facute prin aglomerarea si presarea cu un liant a carbunelui obtinut prin diferite metode, adica din carbune de mina, mangal, sau carbune rezultat din procese chimice. Se bricheteaza doar pentru o mai usoara manipulare, pierderi mai mici prin sparturi, praf, etc.
In multe cazuri este folosit carbune rezultat din carbonizarea resturilor vegetale.
Ceea ce se folosea la locomotive era lignit macinat si presat cu ceva gudron ca liant. Acest combustibil inca se foloeste pe scara larga la incalzire, in locurile unde nu e reatea de gaze.
Deci care ar fi castigul? E doar munca in plus la macinare, iar despre "puritatea" carbonului n-are rost sa vorbim, din moment ce poate contine pamant, lianti, etc.
Puteti incerca, poate gasiti ceva mai bun (din mangal), dar asta pentru ca mangalul ce-l aveti acum e prost, nu ca brichetele ar fi foarte bune.
Din ce stiu, pe timpul cand se faceau motoare cu bp din amestec, foloseam numai mangal din lemn de tei. Lemnul acela este curat, dens si usor in acelasi timp, cu putina rasina. E un lemn mult folosit atat la mobila (sculptata) cat si in modelism si aviatie ca placaj. Sursa era un IPL cu fabrica de creioane
#20
Postat 10 July 2007 - 10:58 AM
poi mans pe unde am mai cautat eu nuprea mai are negru de fum ca l-au inlocuit cu altceva .... @ dex la fabrica de negru de fum slabe sanse sa vanda la kg (sau macar sa vanda)
-daca stiti loc ceva unde sa vanda ma duc cu cea mai mare placere , dar sa fie in Bucuresti
-daca stiti loc ceva unde sa vanda ma duc cu cea mai mare placere , dar sa fie in Bucuresti
#24
Postat 10 July 2007 - 04:50 PM
Puteti incerca cu negru de fum, doar ca va veti murdari tare.
Se aprinde ceva mai greu (in aer la peste 500 grade, poate in amestec cu oxidanti sa fie mai usor de aprins) deci aprinderea poate fi o problema serioasa.
Alta problema este ca materialul este higroscopic, datorita structurii poroase absoarbe repede destul de multa umezeala. De asemenea trebuie incercate retete noi,
poate cu 10-12 parti de C. Fiind foarte fin, e obligatoriu ca si celelalte componente sa fie foarte fin macinate.
E greu de crezut ca nu se gaseste negru de fum, ar trebui sa fie la magazine de vopsele si chimicale, e unul din primele 5 produse chimice folosite in industrie. Se poate incerca la fabrica de anvelope sau de vopele, un kil de praf nu e mare lucru. Asa merge treaba pe la modelism, numai cu ce este in magazine nu se rezolva toate, trebuie "facut rost" de materiale.
Se aprinde ceva mai greu (in aer la peste 500 grade, poate in amestec cu oxidanti sa fie mai usor de aprins) deci aprinderea poate fi o problema serioasa.
Alta problema este ca materialul este higroscopic, datorita structurii poroase absoarbe repede destul de multa umezeala. De asemenea trebuie incercate retete noi,
poate cu 10-12 parti de C. Fiind foarte fin, e obligatoriu ca si celelalte componente sa fie foarte fin macinate.
E greu de crezut ca nu se gaseste negru de fum, ar trebui sa fie la magazine de vopsele si chimicale, e unul din primele 5 produse chimice folosite in industrie. Se poate incerca la fabrica de anvelope sau de vopele, un kil de praf nu e mare lucru. Asa merge treaba pe la modelism, numai cu ce este in magazine nu se rezolva toate, trebuie "facut rost" de materiale.
#25
Postat 10 July 2007 - 05:53 PM
Aici nu stiu daca n-ar trebui sa raspunda unul de meserie (chimist sau cineva in domeniu) pentru ca negrul de fum ar putea fi o forma alotropica a carbonului cu alte
prprietati decat mangalul.Daca o iei asa si diamantul e carbon si-l poti folosi la motoare de racheta nu> ?
prprietati decat mangalul.Daca o iei asa si diamantul e carbon si-l poti folosi la motoare de racheta nu> ?
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#30
Postat 11 July 2007 - 10:43 PM
Iar intervin, poate neinvitat:
1. Carbune brichetat = gunoi! Jumatate e nisip, zgura, etc. In rest, praf de lignit ori huila, respinse de termocentrale. Nici macar antracitul nu e mai bun pt rachete, nu incercati.
2. Carbunele medicinal e cea mai buna optiune pentru incepatori. E mangal aproape 100%, lemn de calitate, brichetat prin simpla presare a mangalului de tei ( eventual pin) macinat, cu max. 1% liant. Totusi, nu tin minte sa aiba randamentul unui carbune " home made" de calitate. La fel, mangalul de gratare, e lemn ars numai partial. Daca stii sa alegi partea buna, cea bine arsa si uscata, poate faci ceva cu el.
3. Negrul de fum e o ciudatenie. Pe vremuri, am incercat cu funingine "rasa" de pe burlanele sobelor. Nimic! In afara de faptul ca te innegresti din cap pana in picioare, nu merita efortul, e atat de poros, nespornic si higroscopic, -de parca ar avea 10 grame/galeata!!!- ca mai bine pui faina de lemn... arde mai bine! ( glumesc!!!!, nu incercati, tot nu merge!). Vorba lui Skyspy: si diamantul, ( dar si grafitul) sunt forme de carbon. Si, cristalizate fiind - nu intram in amanunte-, nu ard, decat eventual in arc electric! Oricum, negrul de fum, prin insusi procesul de obtinere industrial din metan, e partial cristalizat, adica grafit. Ardeti voi mine de creion!
4. Daca aveti conditii ( nu in bucataria mamei si nici in curtea vecinului :D !), faceti mangal voi insiva. Simplu: lemn bun uscat ( tei, pin sau, mai bine, prun, dar toate fara putregai sau coaja), aprins si cand e jar pe 3/4, bagati intr-o cutie de conserve( ma rog, ceva din tabla) si-i puneti capac ermetic. Dupa racire, scrumul( cenusa) se arunca, razuiesti carbunele bun, partea eventual nearsa se arunca si ea. Macini bine si ai carbune pt bp sa dai si prietenilor. Pastrezi in cutii metalice sau pungi de polietilena bine inchise, e higroscopic si te fura tare la cantar... adio proportii bine stabilite! Concurentei... ii dai carbune de soba brichetat si macinat :) !
1. Carbune brichetat = gunoi! Jumatate e nisip, zgura, etc. In rest, praf de lignit ori huila, respinse de termocentrale. Nici macar antracitul nu e mai bun pt rachete, nu incercati.
2. Carbunele medicinal e cea mai buna optiune pentru incepatori. E mangal aproape 100%, lemn de calitate, brichetat prin simpla presare a mangalului de tei ( eventual pin) macinat, cu max. 1% liant. Totusi, nu tin minte sa aiba randamentul unui carbune " home made" de calitate. La fel, mangalul de gratare, e lemn ars numai partial. Daca stii sa alegi partea buna, cea bine arsa si uscata, poate faci ceva cu el.
3. Negrul de fum e o ciudatenie. Pe vremuri, am incercat cu funingine "rasa" de pe burlanele sobelor. Nimic! In afara de faptul ca te innegresti din cap pana in picioare, nu merita efortul, e atat de poros, nespornic si higroscopic, -de parca ar avea 10 grame/galeata!!!- ca mai bine pui faina de lemn... arde mai bine! ( glumesc!!!!, nu incercati, tot nu merge!). Vorba lui Skyspy: si diamantul, ( dar si grafitul) sunt forme de carbon. Si, cristalizate fiind - nu intram in amanunte-, nu ard, decat eventual in arc electric! Oricum, negrul de fum, prin insusi procesul de obtinere industrial din metan, e partial cristalizat, adica grafit. Ardeti voi mine de creion!
4. Daca aveti conditii ( nu in bucataria mamei si nici in curtea vecinului :D !), faceti mangal voi insiva. Simplu: lemn bun uscat ( tei, pin sau, mai bine, prun, dar toate fara putregai sau coaja), aprins si cand e jar pe 3/4, bagati intr-o cutie de conserve( ma rog, ceva din tabla) si-i puneti capac ermetic. Dupa racire, scrumul( cenusa) se arunca, razuiesti carbunele bun, partea eventual nearsa se arunca si ea. Macini bine si ai carbune pt bp sa dai si prietenilor. Pastrezi in cutii metalice sau pungi de polietilena bine inchise, e higroscopic si te fura tare la cantar... adio proportii bine stabilite! Concurentei... ii dai carbune de soba brichetat si macinat :) !