Modelism - RHC Forum: Cum ar trebui sa arda un BP bun... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Cum ar trebui sa arda un BP bun...

#1 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 01 May 2007 - 07:02 PM

Ptr cei care isi fac acasa BP si isi fac motorase cu el.A meu care l-am facut recent arde cam asa:

BP simplu

Si asta ii granulat(mai ales ptr end-capuri) :

BP granulat
Fiber glass is the best!!!!
0

#2 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 01 May 2007 - 07:51 PM

ard la fel
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#3 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 01 May 2007 - 08:28 PM

Nu chiar,ard diferit da nu tare se vede in filmare.

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 01 May 2007 - 08:28 PM

Fiber glass is the best!!!!
0

#4 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 01 May 2007 - 09:32 PM

Ceea ce vrei sa arati in filme nu este relevant, mai ales ca nu indici si ce cantitate ai ars la demonstratiile astea. Banuiesc ca o juma de lingurita cel mult. In plus, in motor arderea este diferita. In general BP home-made arde mult mai lent decat ce se vede in primul film dat fiind conditiile de lucru care nu se pot compara cu cele industriale (macinare, omogenitate, dozare, etc).
De aceea filmele ar fi trebuit sa arate mai diferit.
Arderea rapida nu este chiar un avantaj si aproape intotdeauna alaturi de bp s-au folosit tot felul de aditivi cu care se modifica viteza de ardere. Incearca sa vezi si ce cantitate de reziduu solid ramane dupa ardere in fiecare caz si vei vedea diferente semnificative, la fel si daca compari culoarea flacarii ca indicatie orientativa a temperaturii de ardere.
Bp foarte fin macinata, ("pulverin", inainte de granulare) folosita direct in motoare a dus mai intotdeauna la esec datorita vitezei prea mari de ardere si dependentei exagerate de presiunea incintei. In plus batonul presat este casant. In general, de tinut minte: daca v-a scapat pe jos pe ciment un motoras de rachetomodel cu bp, nu-l mai folositi la vreo competitie sau la o lansare "importanta", ci numai la testari si distractie tocmai din cauza riscului de aparitie a unor fisuri. Aditivii ajuta mult si la reducerea acestui risc.
Oricum, acest combustibil si-a cam epuizat resursele si mai rezista pe piata datorita catorva firme care tin sa-si continue afacerile atat timp cat mai pot obtine ceva profit si li se mai permite transportul motoraselor fara conditii cu totul speciale. Ca volum al vanzarilor motoarele cu bp au fost deja de mult depasite de cele compozite, chiar si pentru impulsuri mai mici.
0

#5 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 02 May 2007 - 07:17 AM

Da,intradevar cele compozite is mult mai bune ca si cele cu BP dar eu nu am de unde sa imi fac rost de comb compoziti asa ca folosesc ba BP ba KNO3/zahar.In teste a fost 1 g de Bp simplu si la fel 1 g de BP granulat(cantarite cu cantar electronic).Bp simplu arde asa de repede din cauza ca a fost apasat un pic cu degetele.Uite cum arde fara a fi presat:

BP simplu 2
Fiber glass is the best!!!!
0

#6 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 02 May 2007 - 03:45 PM

daca vrei sa faci un test cat-de-cat concludent fa-ti un baton plin de combustibil (un pic mai lunguiet sa arda indeajuns de mult incat sa poti face masuratori de viteza) caruia sa-i permiti arderea doar pe o suprafata si la care sa stii exact anumite constante a.i. sa le poti reproduce (cum ar fi compozitia, suprafata de ardere etc).

marcheaza 2 puncte pe batonul respectiv si cronometreaza arderea intre cele 2 puncte (folosind inregistrarea video).

asa aflii viteza de ardere la p. atmosferica si poti face comparatii cu alte compozitii.

Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 02 May 2007 - 03:46 PM

0

#7 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 May 2007 - 07:28 PM

Tza rocket, la 2 May 2007, 07:17, a spus:

Da,intradevar cele compozite is mult mai bune ca si cele cu BP dar eu nu am de unde sa imi fac rost de comb compoziti asa ca folosesc ba BP ba KNO3/zahar.In teste a fost 1 g de Bp simplu si la fel 1 g de BP granulat(cantarite cu cantar electronic).Bp simplu arde asa de repede din cauza ca a fost apasat un pic cu degetele.Uite cum arde fara a fi presat:

BP simplu 2

Combustibilii compoziti se pot prepara; nu este nevoie sa cumperi combustibilul. Iar componentele necesare cred ca se pot gasi si in Romania. Gresesc?

MIG-29
0

#8 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 02 May 2007 - 07:38 PM

Poate in Romania ,dar nu in Baia Mare.Nu am nici timp si nici bani ca sa cumpar materiale ptr comb compoziti.Ptr Bp ma duc si imi iau KNO3 cu 10 lei/2 kg,sulf cu 70 de bani/10 g si ma duc la padure si imi fac carbune,si ies mult mai ieftin .Si din cate am inteles nu se fac motoare cu Bp cu diam interior mai mare de 1 cm si ceva,alea comerciale.Uite ca eu am facut motoare cu diam interior de 2 cm si mio mers super,ba chiar am lansat cateva rachetute.Momentan astept saimi vina cativa litri de rasina epoxica si ceva pulbere de Al(cam un Kg) cu care sper sa reusesc sa fac ceva motorase mai mari,dar pana atunci ii bun si BP.


Numai respect!
Fiber glass is the best!!!!
0

#9 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 May 2007 - 07:41 PM

fara perclorati nu faci nimic cu epoxy si Al
si in plus ai nevoie de high grade epoxy si pulbere de Al extrem de fina, German Dark
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#10 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 02 May 2007 - 07:46 PM

Pai comb pe baza de rasina epoxica si KNO2 ii compozit(RNX compozite propellant),de la nakka de pe site.

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 02 May 2007 - 07:46 PM

Fiber glass is the best!!!!
0

#11 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 May 2007 - 07:49 PM

1. e KNO3
2 e compoSite
3. pana si Nakka recunoaste ca nu are niste performante foarte stralucite doar ca e mult mai usor de preparat
iar RNX-u nu presupune in niciun caz folosirea aluminiului
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#12 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 02 May 2007 - 08:17 PM

Dar Al pudra mil trebe ptr alti compoziti,nu ptr RNX.
Fiber glass is the best!!!!
0

#13 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 May 2007 - 08:25 PM

Off-topic
Sfat: Ia o carte de limba romana
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#14 Useril este offline   metalan_lsp 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 20-April 07

Postat 09 May 2007 - 12:52 PM

Se pot utiliza pulberi de AL sau Mg pana si titan cu KNO3 NaNO3 mai ales cu NH4NO3 in fond la toti azotatii oxidantul este N2O adica oxidul de azot rasina este folosita in special pentru mentinerea suspensiei si pentru a impiedica explozia in unele cazuri.

Apropo dexter e adevarat ca percloratii merg mai bine cu AL dar in sensul ca se aprind mai usor din cauza instabilitatii dar azotatul de amoniu merge la fel de bine cu pulberi metalice daca e aprins corespunzator. Se stie ca sunt motoare comerciale care folosesc astfel de combinatii. In fond azotatul de potasiu are avantajul fata de NH4NO3 ca se descompune mai usor si la o presiune mai mica. Azotatul de amoniu mai poate fi stabilizat (adica mai putin higroscopic) renumitul PSAN , poate fi stabilizat acasa cu oxid de zinc si devine mult mai putin higroscopic.
0

#15 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 09 May 2007 - 08:04 PM

Mai se pare ca esti documentat.Cam ce ai zis tu ii adevarat,dar fa si tu ceva,un test static si filmeazal la un motor,sau fa o racheta ptr teste si punei un motor cu combustibilul cu care te lauzi sa vedem si noi.


Numai bine,Tza!

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 09 May 2007 - 08:05 PM

Fiber glass is the best!!!!
0

#16 Useril este offline   metalan_lsp 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 20-April 07

Postat 15 May 2007 - 09:36 PM

Pun io voua un motor compozit de sa va pice plomba si apoi mai vedem noi ce e mai bun KNO3 sau T2N2T2
0

#17 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 May 2007 - 10:22 AM

metalan_lsp, la 15 May 2007, 21:36, a spus:

Pun io voua un motor compozit de sa va pice plomba si apoi mai vedem noi ce e mai bun KNO3 sau T2N2T2

Nu inteleg ce inseamna combustibil mai bun... te referi la impuls specific sau la ce? Fiecare combustibil este caracterizat de mai multi parametri si in functie de aplicatie diferiti parametri sunt mai importanti decat altii.
De exemplu poate sa aiba impuls specific ridicat dar indicele politropic sa fie apropiat de unu ceea ce-i da o dependenta puternica a vitezei de ardere de presiunea din camera de ardere rezultand instabilitate la ardere (orice mica variatie poate duce la "catastrofa").
Apoi daca ne uitam la dependenta vitezei de ardere de temperatura de asemenea este posibil sa avem mici surprize si sa vedem ca anumiti combustibili sunt buni din acest punct de vedere dar slabi din punct de vedere al impulsului si invers.


Exemplu (ca sa nu vorbim "vorbe"): daca folosim doar impulsul specific drept parametru de caracterizare atunci combustibilii lichizi cu fluor (o componenta) au impulsul cel mai ridicat. Intr-adevar uitandu-te doar la impuls ai sansa sa-ti pice plombele... dar daca ne gandim si la cat de otravitor/nociv este fluorul si cat de dificila este manipularea lui... mai vrei sa-ti pice plombele?
Astfel pentru o anumita aplicatie este posibil ca un amarat de acid azotic si petrol de aviatie sa fie mai bun decat fluor + alta componenta.

Sintetizand... din ce punct de vedere trebuie sa ne cada plombele vizavi de combustibilul compozit pe care ni-l vei prezenta?

MIG-29
0

#18 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 16 May 2007 - 04:11 PM

metalan_lsp, la 15 May 2007, 21:36, a spus:

Pun io voua un motor compozit de sa va pice plomba si apoi mai vedem noi ce e mai bun KNO3 sau T2N2T2

1. Fara suparare dar cu cine ai facut romana? femeia de servici?
2. ce-i aia T2N2T2???
Dex
PS vorbim discutii cumva?

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 16 May 2007 - 04:22 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#19 Useril este offline   racketistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 24-April 06

Postat 27 May 2007 - 10:43 AM

T2N2T2 o fi TNT :( ?

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 27 May 2007 - 11:00 AM

Ideas for life'gfh
0

#20 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

  Postat 01 June 2007 - 10:42 AM

da oameni buni .. motoarele cu bp sunt riscante si nu sunt prea bune pentru distractie cel putin eu unu mai bine as folosi un motor a la Dexter decat sa folosesc un motor de asta cu bp.motoarele a la Dex sunt mult mai aproape de realitate ... sunt mult mai distractive pe cand astea cu bp nu sunt deloc ... pur si simplu face fâs si gata...nu va descurajez dar mie nu`mi plac deloc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif le folosesc doar la concursuri si atata tot ... dati`i tot inainte.
0

#21 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 01 June 2007 - 10:54 AM

Si de ce la concursuri nu folosesti tot motoare din alea faine? Sunt mai bune astea cu BP?
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#22 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 01 June 2007 - 12:18 PM

Citeaza

da oameni buni .. motoarele cu bp sunt riscante si nu sunt prea bune pentru distractie cel putin eu unu mai bine as folosi un motor a la Dexter decat sa folosesc un motor de asta cu bp.motoarele a la Dex sunt mult mai aproape de realitate ... sunt mult mai distractive pe cand astea cu bp nu sunt deloc ... pur si simplu face fâs si gata...nu va descurajez dar mie nu`mi plac deloc smile.gif le folosesc doar la concursuri si atata tot ... dati`i tot inainte.


In comparatie cu zahar / kno3 iti zic eu ca arde mult mai bine bp ( din ce am tot vazut) + ca mai lasa shi scantei in urma ...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif asta e partea care imi place mie :lol. Acum conteaza si ce concentratii / carbune folosesti.
0

#23 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 01 June 2007 - 07:13 PM

Citeaza

da oameni buni .. motoarele cu bp sunt riscante si nu sunt prea bune pentru distractie cel putin eu unu mai bine as folosi un motor a la Dexter decat sa folosesc un motor de asta cu bp.motoarele a la Dex sunt mult mai aproape de realitate ... sunt mult mai distractive pe cand astea cu bp nu sunt deloc ... pur si simplu face fâs si gata...nu va descurajez dar mie nu`mi plac deloc  le folosesc doar la concursuri si atata tot ... dati`i tot inainte.

Daca te marginesti la motoarele cu pulbere pentru competitii, adica 2,5 sau 5 Ns s-ar putea sa ai dreptate dar motoare cu bp sunt si de 20 sau 40 Ns cu care se pot face mult mai multe lucruri. Decat deloc parca tot e mai bine. Zic "deloc" pentru ca altfel de motoare , cu zahar sau altceva parca nu mai sunt...
Tine cont ca pe baza acestor motorase cu BP s-a dezvoltat o intreaga industrie de rachetomodele, kituri, competitii, milioane de zboruri. Daca pe tine personal nu te multumesc e alta problema, poti sa mergi sa cauti sau sa faci tu mai mari si mai distractive. Si motoarele cu zahar fac numai "fas" pentru mai putin de o secunda, doar ca fasul e mai puternic :D
Solutia asta cu zaharul este una de voie de nevoie, din lipsa altor combustibili mai buni sau tehnologii aplicabile in regim de amatori, nu mai vorbim de legislatie si aprobari.
Pana una alta, nu vad - dupa cum merg lucrurile- sa se poata avea acces prea curand a motoare "mai aprope de realitate" asa cum spui si cea mai la indemana solutie tot cu cele mai mici ar fi.
Altfel, numai vorbe si visuri.

Citeaza

Bitex
Si de ce la concursuri nu folosesti tot motoare din alea faine? Sunt mai bune astea cu BP?

La concursuri, cel putin cele FAI, nu vorbesc de NAR, clasele de concurs sunt pentru motoare mici de tot, cum am spus 2,5 sau 5 Ns in majoriteatea cazurilor iar pentru aceste dimensiuni si scopuri motoarele cu Bp s-au dovedit adecvate. De cativa ani au aparut si motoare cu combustibili compoziti performanti, dar dat fiind clasa, tot "fas" fac.
Trecerea la motoare mai mari in cazul competitiilor de modele implica o serie de schimbari, unele foarte mari in constructia rachetelor, o perioada mai lunga de antrenament, probleme mult mai serioase de securitate, etc. Domeniul "mid-power" adica peste 20 pana pe la 80 sau 160 NSs este din acest punct de vedere un fel de "no man's land" si nu vad o posibilitate de a fi adoptat pentru competitii FAI in viitorul apropiat.
0

#24 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 01 June 2007 - 07:57 PM

Liviu123, scuze ca te-am derutat cu intrebarea.
Eu sunt adeptul BP fiindca si-a aratat pana acum superioritatea in modelism. Si cum la noi, ce nu-i modelism e inca ilegal, imoral sau ingrasa, cred ca e nepotrivit sa discutam despre alte amestecuri numai de dragul adrenalinei.
Inteleg discutia in cazul in care e vorba cu adevarat de amestecuri performante, nu de zahar cu azotat.
Prefer totusi sa nu intervin in polemici, nu totdeauna e pasiunea mea...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#25 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 June 2007 - 06:18 PM

Supreme, la 1 Jun 2007, 12:18, a spus:

Citeaza

da oameni buni .. motoarele cu bp sunt riscante si nu sunt prea bune pentru distractie cel putin eu unu mai bine as folosi un motor a la Dexter decat sa folosesc un motor de asta cu bp.motoarele a la Dex sunt mult mai aproape de realitate ... sunt mult mai distractive pe cand astea cu bp nu sunt deloc ... pur si simplu face fâs si gata...nu va descurajez dar mie nu`mi plac deloc smile.gif le folosesc doar la concursuri si atata tot ... dati`i tot inainte.


In comparatie cu zahar / kno3 iti zic eu ca arde mult mai bine bp ( din ce am tot vazut) + ca mai lasa shi scantei in urma ...:) asta e partea care imi place mie :lol. Acum conteaza si ce concentratii / carbune folosesti.

:) ..... pe ce te bazezi cand zici ca "arde mai bine" un combustibil bun nu trebuie a arda rapid...din contra e ideal sa arda cat mai incet si sa degaje o cantitate cat mai mare de gaze.... cat despre scantei....de obicei la un motor flacara inseamna energie irosita
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#26 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 03 June 2007 - 06:24 PM

cum zici tu .... :)
0

#27 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 05 June 2007 - 12:52 PM

Fara suparare da numele topicului ii :,,Cum ar trebui sa arda un BP bun.".Din cate am citit nu ati discutat depre asa ceva ci despre ce combustibili sa folositi.Sunteti cam off-topic daca nu ma insel...
Fiber glass is the best!!!!
0

#28 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 June 2007 - 12:57 PM

nu...nu prea suntem off-topic. doar am deviat putin...am extrapolat... nu mai deschid alt subiect deoarece se poate discuta usor si aici si discutiile sunt ok.
am ajuns si la alte tipuri de combustibili...dupa parerea mea e constructiv...ramane de vazut cum evolueaza lucrurile
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#29 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 05 June 2007 - 09:36 PM

bine..daca tu zici.Atunci pot sa postez si ceva sa nu mai deschid alt topic:ati incercat vreodata sa faceti motoare fara ajutaj?Si daca da va reusit vreuna?
Fiber glass is the best!!!!
0

#30 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 June 2007 - 10:41 PM

Tza rocket, la 5 Jun 2007, 21:36, a spus:

bine..daca tu zici.Atunci pot sa postez si ceva sa nu mai deschid alt topic:ati incercat vreodata sa faceti motoare fara ajutaj?Si daca da va reusit vreuna?

nu-i vad sensul....de ce drac sa-i scazi forta cu peste 50%? :wub: :)

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 05 June 2007 - 10:42 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu