Cum ar trebui sa arda un BP bun...
#4
Postat 01 May 2007 - 09:32 PM
De aceea filmele ar fi trebuit sa arate mai diferit.
Arderea rapida nu este chiar un avantaj si aproape intotdeauna alaturi de bp s-au folosit tot felul de aditivi cu care se modifica viteza de ardere. Incearca sa vezi si ce cantitate de reziduu solid ramane dupa ardere in fiecare caz si vei vedea diferente semnificative, la fel si daca compari culoarea flacarii ca indicatie orientativa a temperaturii de ardere.
Bp foarte fin macinata, ("pulverin", inainte de granulare) folosita direct in motoare a dus mai intotdeauna la esec datorita vitezei prea mari de ardere si dependentei exagerate de presiunea incintei. In plus batonul presat este casant. In general, de tinut minte: daca v-a scapat pe jos pe ciment un motoras de rachetomodel cu bp, nu-l mai folositi la vreo competitie sau la o lansare "importanta", ci numai la testari si distractie tocmai din cauza riscului de aparitie a unor fisuri. Aditivii ajuta mult si la reducerea acestui risc.
Oricum, acest combustibil si-a cam epuizat resursele si mai rezista pe piata datorita catorva firme care tin sa-si continue afacerile atat timp cat mai pot obtine ceva profit si li se mai permite transportul motoraselor fara conditii cu totul speciale. Ca volum al vanzarilor motoarele cu bp au fost deja de mult depasite de cele compozite, chiar si pentru impulsuri mai mici.
#5
Postat 02 May 2007 - 07:17 AM
BP simplu 2
#6
Postat 02 May 2007 - 03:45 PM
marcheaza 2 puncte pe batonul respectiv si cronometreaza arderea intre cele 2 puncte (folosind inregistrarea video).
asa aflii viteza de ardere la p. atmosferica si poti face comparatii cu alte compozitii.
Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 02 May 2007 - 03:46 PM
#7
Postat 02 May 2007 - 07:28 PM
Tza rocket, la 2 May 2007, 07:17, a spus:
BP simplu 2
Combustibilii compoziti se pot prepara; nu este nevoie sa cumperi combustibilul. Iar componentele necesare cred ca se pot gasi si in Romania. Gresesc?
MIG-29
#8
Postat 02 May 2007 - 07:38 PM
Numai respect!
#14
Postat 09 May 2007 - 12:52 PM
Apropo dexter e adevarat ca percloratii merg mai bine cu AL dar in sensul ca se aprind mai usor din cauza instabilitatii dar azotatul de amoniu merge la fel de bine cu pulberi metalice daca e aprins corespunzator. Se stie ca sunt motoare comerciale care folosesc astfel de combinatii. In fond azotatul de potasiu are avantajul fata de NH4NO3 ca se descompune mai usor si la o presiune mai mica. Azotatul de amoniu mai poate fi stabilizat (adica mai putin higroscopic) renumitul PSAN , poate fi stabilizat acasa cu oxid de zinc si devine mult mai putin higroscopic.
#15
Postat 09 May 2007 - 08:04 PM
Numai bine,Tza!
Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 09 May 2007 - 08:05 PM
#17
Postat 16 May 2007 - 10:22 AM
metalan_lsp, la 15 May 2007, 21:36, a spus:
Nu inteleg ce inseamna combustibil mai bun... te referi la impuls specific sau la ce? Fiecare combustibil este caracterizat de mai multi parametri si in functie de aplicatie diferiti parametri sunt mai importanti decat altii.
De exemplu poate sa aiba impuls specific ridicat dar indicele politropic sa fie apropiat de unu ceea ce-i da o dependenta puternica a vitezei de ardere de presiunea din camera de ardere rezultand instabilitate la ardere (orice mica variatie poate duce la "catastrofa").
Apoi daca ne uitam la dependenta vitezei de ardere de temperatura de asemenea este posibil sa avem mici surprize si sa vedem ca anumiti combustibili sunt buni din acest punct de vedere dar slabi din punct de vedere al impulsului si invers.
Exemplu (ca sa nu vorbim "vorbe"): daca folosim doar impulsul specific drept parametru de caracterizare atunci combustibilii lichizi cu fluor (o componenta) au impulsul cel mai ridicat. Intr-adevar uitandu-te doar la impuls ai sansa sa-ti pice plombele... dar daca ne gandim si la cat de otravitor/nociv este fluorul si cat de dificila este manipularea lui... mai vrei sa-ti pice plombele?
Astfel pentru o anumita aplicatie este posibil ca un amarat de acid azotic si petrol de aviatie sa fie mai bun decat fluor + alta componenta.
Sintetizand... din ce punct de vedere trebuie sa ne cada plombele vizavi de combustibilul compozit pe care ni-l vei prezenta?
MIG-29
#18
Postat 16 May 2007 - 04:11 PM
metalan_lsp, la 15 May 2007, 21:36, a spus:
1. Fara suparare dar cu cine ai facut romana? femeia de servici?
2. ce-i aia T2N2T2???
Dex
PS vorbim discutii cumva?
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 16 May 2007 - 04:22 PM
#20
Postat 01 June 2007 - 10:42 AM
#22
Postat 01 June 2007 - 12:18 PM
Citeaza
In comparatie cu zahar / kno3 iti zic eu ca arde mult mai bine bp ( din ce am tot vazut) + ca mai lasa shi scantei in urma ...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif asta e partea care imi place mie :lol. Acum conteaza si ce concentratii / carbune folosesti.
#23
Postat 01 June 2007 - 07:13 PM
Citeaza
Daca te marginesti la motoarele cu pulbere pentru competitii, adica 2,5 sau 5 Ns s-ar putea sa ai dreptate dar motoare cu bp sunt si de 20 sau 40 Ns cu care se pot face mult mai multe lucruri. Decat deloc parca tot e mai bine. Zic "deloc" pentru ca altfel de motoare , cu zahar sau altceva parca nu mai sunt...
Tine cont ca pe baza acestor motorase cu BP s-a dezvoltat o intreaga industrie de rachetomodele, kituri, competitii, milioane de zboruri. Daca pe tine personal nu te multumesc e alta problema, poti sa mergi sa cauti sau sa faci tu mai mari si mai distractive. Si motoarele cu zahar fac numai "fas" pentru mai putin de o secunda, doar ca fasul e mai puternic :D
Solutia asta cu zaharul este una de voie de nevoie, din lipsa altor combustibili mai buni sau tehnologii aplicabile in regim de amatori, nu mai vorbim de legislatie si aprobari.
Pana una alta, nu vad - dupa cum merg lucrurile- sa se poata avea acces prea curand a motoare "mai aprope de realitate" asa cum spui si cea mai la indemana solutie tot cu cele mai mici ar fi.
Altfel, numai vorbe si visuri.
Citeaza
Si de ce la concursuri nu folosesti tot motoare din alea faine? Sunt mai bune astea cu BP?
La concursuri, cel putin cele FAI, nu vorbesc de NAR, clasele de concurs sunt pentru motoare mici de tot, cum am spus 2,5 sau 5 Ns in majoriteatea cazurilor iar pentru aceste dimensiuni si scopuri motoarele cu Bp s-au dovedit adecvate. De cativa ani au aparut si motoare cu combustibili compoziti performanti, dar dat fiind clasa, tot "fas" fac.
Trecerea la motoare mai mari in cazul competitiilor de modele implica o serie de schimbari, unele foarte mari in constructia rachetelor, o perioada mai lunga de antrenament, probleme mult mai serioase de securitate, etc. Domeniul "mid-power" adica peste 20 pana pe la 80 sau 160 NSs este din acest punct de vedere un fel de "no man's land" si nu vad o posibilitate de a fi adoptat pentru competitii FAI in viitorul apropiat.
#24
Postat 01 June 2007 - 07:57 PM
Eu sunt adeptul BP fiindca si-a aratat pana acum superioritatea in modelism. Si cum la noi, ce nu-i modelism e inca ilegal, imoral sau ingrasa, cred ca e nepotrivit sa discutam despre alte amestecuri numai de dragul adrenalinei.
Inteleg discutia in cazul in care e vorba cu adevarat de amestecuri performante, nu de zahar cu azotat.
Prefer totusi sa nu intervin in polemici, nu totdeauna e pasiunea mea...
Telefon: 0721 385365
#25
Postat 03 June 2007 - 06:18 PM
Supreme, la 1 Jun 2007, 12:18, a spus:
Citeaza
In comparatie cu zahar / kno3 iti zic eu ca arde mult mai bine bp ( din ce am tot vazut) + ca mai lasa shi scantei in urma ...:) asta e partea care imi place mie :lol. Acum conteaza si ce concentratii / carbune folosesti.
:) ..... pe ce te bazezi cand zici ca "arde mai bine" un combustibil bun nu trebuie a arda rapid...din contra e ideal sa arda cat mai incet si sa degaje o cantitate cat mai mare de gaze.... cat despre scantei....de obicei la un motor flacara inseamna energie irosita
Dex
#28
Postat 05 June 2007 - 12:57 PM
am ajuns si la alte tipuri de combustibili...dupa parerea mea e constructiv...ramane de vazut cum evolueaza lucrurile
Dex
#30
Postat 05 June 2007 - 10:41 PM
Tza rocket, la 5 Jun 2007, 21:36, a spus:
nu-i vad sensul....de ce drac sa-i scazi forta cu peste 50%? :wub: :)
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 05 June 2007 - 10:42 PM