Modelism - RHC Forum: Cum ar trebui sa arda un BP bun... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Cum ar trebui sa arda un BP bun...

#31 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 05 June 2007 - 11:13 PM

Tza rocket, la 5 Jun 2007, 21:36, a spus:

bine..daca tu zici.Atunci pot sa postez si ceva sa nu mai deschid alt topic:ati incercat vreodata sa faceti motoare fara ajutaj?Si daca da va reusit vreuna?

Nu inteleg exact ce vrei sa spui...Fara tot nozzle-ul sau doar fara divergenta? Sa faci motorul fara nozzel ar fi o reala tampenie. Pana si un incepator isi poate da seama de asta doar din intuitie.
Daca te referi la lipsa divergentei.... la inceput, cand faceam motoare mici (de genul delor de rachete de revelion) si nu stiam nimic legat de fizica aplicata in aceste "sisteme de propulsie" nu foloseam niciodata sectiune divergenta.

Ideea este urmatoarea....chiar daca parametrii fizici ai motorului nu permit realizarea unei expansiuni maxime, trebuie incercat sa se ajunga cat mai aproape de aceasta deoarece lipsa ei duce la scaderea dramatica a impulsuli. (pe portiunea respectiva gazele sunt destinse pana la aprox. p atm. si sunt aduse la viteze mult mai mari decat v. sunetului, lucru imposibil de realizat fara expansiune)
0

#32 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 06 June 2007 - 07:09 AM

Dexter_Jr, la 5 Jun 2007, 22:41, a spus:

Tza rocket, la 5 Jun 2007, 21:36, a spus:

bine..daca tu zici.Atunci pot sa postez si ceva sa nu mai deschid alt topic:ati incercat vreodata sa faceti motoare fara ajutaj?Si daca da va reusit vreuna?

nu-i vad sensul....de ce drac sa-i scazi forta cu peste 50%? :wub: :)

Pai ce zici tu ii adevarat,dar unul din motivele pentru care am incercat sa fac fara nozzle(ca sa ii raspund si la Mr. F) este pentru a diminua riscul de explozie deoarece motoarele cu BP is greu de controlat.Luand nozzleu complet am reusit sa fac un motor care merge si nu are risk de explozie.



Cam asa o mers(e pe bat ca racheta pregatita nu am avut),i-am dat foc la fitil si cand sa o ia a venit un vant si mi-o imburdato de acolo:






http://www.youtube.c...h?v=THkuQTkd_uM
Fiber glass is the best!!!!
0

#33 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 June 2007 - 02:23 PM

Faptul ca sunt incontrolabile e doavada a faptului ca habar nu ai ce faci acolo...
cat despre lansare... Tati, voi ati auzit de CAMP DESCHIS si distanta de sigurata? daca lovea racehta aia un pom si ricosa in voi? sau daca cadea si se indrepta spre unul dintre voi... inca nu inteleg de ce a cazut dar ma rog
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#34 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 06 June 2007 - 02:38 PM

Tza rocket, la 6 Jun 2007, 07:09, a spus:

i-am dat foc la fitil si cand sa o ia a venit un vant si mi-o imburdato de acolo

N-am auzit sunet, dar dupa imagine parca a plecat frumusel. Sa aprinzi o lumanare la o biserica daca ai ocazia, ca n-o imburdat-o de acolo direct spre tine. Nu inseamna ca era neaparat ceva grav dar faceai moale vreo 3 zile de spaima. Asta daca nu nimerea prin camera de luat vederi si te lasa cu vedere mono.
Si vorba lui Dex, e de preferat sa alegeti spatii mai deschise. De acum cam vine vara, multe se aprind usor si nu-i indicat sa riscati aiurea.
Sunt spectaculoase testele astea pe bat, dar mai elocvente sunt cele cu motorul intors, pe un cantar electronic, motorul fiind introdus intr-o carcasa rezistenta. Cu ceva electronica pe langa, puteti afla forta de tractiune, perioada de ardere si ce se mai poate pe acolo.
Un test de motor pe bat nu arata nimic, cu exceptia faptului ca se ridica pana undeva...

Parerea mea sincera e sa cumperi un cantar electronic (sau mai bine mecanic daca nu are cine sa te ajute cu niste montaje electronice in continuare pentru achizitie de date) si sa faci multe teste pentru motoare in conditii de siguranta. Acum nu neaparat siguranta ma nelinisteste ci faptul ca zbori motoarele alea de pomana. Cu sau fara ajutaj, daca nu obtii rezultate pe hartie sa compari ceva cu ceva, tot de pomana se cheama.
Apropo, poti face si ajutaj fara motor nu numai motor fara ajutaj, daca nu faci teste concludente, tot de pomana le faci. Intai munca si apoi distractia! Muncesti tot anul, faci teste si te distrezi de Revelion! Atunci nu bate la ochi!

Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#35 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 06 June 2007 - 05:58 PM

Tza rocket, la 6 Jun 2007, 07:09, a spus:

Pai ce zici tu ii adevarat,dar unul din motivele pentru care am incercat sa fac fara nozzle(ca sa ii raspund si la Mr. F) este pentru a diminua riscul de explozie deoarece motoarele cu BP is greu de controlat.Luand nozzleu complet am reusit sa fac un motor care merge si nu are risk de explozie.

Daca ai vrea sa nu mai fi asa de incapatanat si sa incerci sa proiectezi motoarele folosind un software special (sunt mai multe disponibile pe net nu numai SRM-ul), si daca ai mai citi cate un pic sa vezi cam ce se intampla intr-un motor de racheta ai vedea ca iti pierzi vremea cu motoarele astea fara nozzle.

Fiecare carcasa are o presiune maxima la care rezista (in functie de materialul din care e facuta) si daca reusesti sa ti presiunea sub acea valoare,cu o considerabila marja de eroare, nu se va intampla nimic. Deci nu vad de ce te chinui sa reinventezi roata.
sal'
0

#36 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 06 June 2007 - 07:21 PM

Filmuletul e un exemplu practic al zicalei “Te crezi in padure, sa faci ce vrei?!” Omul a luat-o de bune. Mai bine se potriveste celebra “ Noi muncim, nu gandim!”
Adica nu poate controla procesul si se elimina piesa principala? O gramada de combustibil irosit pe o forta de nimica.
Ba nu, scopul principal e atins: foc, fum, zgomot, atat intereseaza, nici nu trebuie mai mult ca implica gandire si poate deveni dureros.
Daca tot a renuntat la ajutaj, sugerez sa renunte si la carcasa. Obtine astfel mult mai usor ceea ce-l intereseaza.

Am intrebat mai demult cum bagati pulberea in carcasa: e ceva controlat, predictibil si repetabil?. Nici un raspuns, mucles. Secret! Stiti ce putere de control ofera? Dar aditivi, ca tot ziceti ca BP arde prea repede si n-are energie destula? Nici poveste. Cum inchideti motorul la partea superioara (vedeti fotografiile cu explozia din mesajul meu anterior din 6 Iunie). Se merge inainte, tot mai mare, dar nici una din problemele aparute la motoarele ”mici” nu s-au rezolvat. Se pot face destul de multe si cu bp-ul, dar trebuie procedat cu grije.
0

#37 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 June 2007 - 07:30 PM

liviu
sincer am incercat o singura data sa fac un motor cu Bp care n-a mers. si atunci am zis ho, am dat de zahar si am trecut la motoare refolosibile. scurt pe doi. la astea stiu ca un soft care ma ajuta cat de cat in dimensionare, proiectare, constructie. eu am mers pe ce mi-a fost la indemana si simplu (principiul KISS) .
in rest ce sa zic...am avut noroc ca tata lucreaza la o fosta mare uzina (acum privatizata) unde poate sa-mi faca toate dracariile.
toate cele bune
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#38 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 06 June 2007 - 08:39 PM

Dextere,
tu ai facut cateva lucruri ca lumea si asta nu musai ptr ca te-a ajutat tata cu fiare, mai degraba ptr. ca te-a pus la invatat si s-a lipit ceva.
Asta-i cheia.
Se pot face multe lucruri intr-adevar si BP si-a trait traiul, in 10 ani cred ca va dispare de tot -apropo stii ca deja pana si pulberea de catapultare din PB si-a gasit inlocuitori (chimic si mecanic adica CO2).
In plus vine tare din urma tehnologia hibrida, cu NO2, sunt deja gramada de motorase din alea in pungi ca de Boni-Bon, cateva piese, dar desigur si mult mai mari. Atunci intr-adevar problema combustibilului dispare, orice capat de teava de PVC sau cauciuc poate fi combustibilul perfect daca are diametrul potrivit.
Rabdare.
Pana una alta, dupa cum vezi in pozele anterioare, se mai distreaza oamenii si cu motorase cu Bp ieftine care duc cate o racheta la peste 1 km inaltime.
0

#39 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 June 2007 - 09:13 PM

Stiam la catapultare ca deja se trece spre alte combinatii chimice mai "reci" gen Crimson powder, red dot si mai era ceva dar nu-mi amintesc acum. cat despre cele cu CO2 chiar n-am auzit... cum e sistemul? asemanator cu cel de la pustile cu aer comprimat? suna interesat poti detalia putin? am in constructie o racheta la care s-ar cam potrivi un sistem de genul ala
Cat despre hibride problema majora ramane acea vlava pirotehnica, aprinderea si presiunile de lucru. daca se vor rezolva aceste lucruri hibridele sunt viitorul.
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#40 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 06 June 2007 - 09:36 PM

Praful acela nou de care vorbesc si care inlocuieste Bp ul are denumirea comerciala “Pyrotex” , e cam la fel de puternic dar mai putin sensibil si e standard la catapultare ptr HPR.
Sistemele cu CO2 functioneaza asa cum spui, dar cu adaptari de rigoare.
Capsula cu bioxid de carbon, asa cum sunt cele de la autosifon (pot fi insa si mai mari) are un capac din tabla care se percuteaza de un varf conic, impulsul fiind dat de declansarea cu BP sau Pyrotex. Atunci gazul iese puternic in corpul rachetei si creeaza presiune contolata precis, care scoate afara ceea ce trebuie. Aici e avantajul, adica cantitate mica de pulbere indiferent de marimea rachetei plus parametri controlabili.
Se livreaza de obicei in seturi, mai mari sau mai mici, se pot comanda si separat.
E serie.
Acelasi lucru la motoarele hibride. Sunt de serie, nu mai e nimic de inventat, doar de imbunatatit desigur. Sunt cateva firme care livreaza motoare de la 40 la peste 5000 Ns.
E mult mai usor la transport (nu e nimic periculos, doar aluminiu si plastic).
Lichidul se gaseste destul de usor si costa putin (se foloseste in capsule la masinile de frisca si inghetata sau ca lichid la atelierele auto si sudura), nu trebuie aprobare.
Chiar zilele trecute se discuta la club aici daca sa cumparam o “instalatie” de incarcat, adica o butelie, ceva furtun si robinete, sa fie la toata lumea care vrea, ca aia e mai scumpa. Sunt 2 colegi aici care folosesc frecvent motoare hibride I-J-K si merg tare de tot. Problema este cu atentia si disciplina la incarcare si lansare.
Valvele alea se cumpara si gata, restul s-ar putea face dar eu n-as recomanda.
O sa caut ceva poze facute la club. Merita atentie, ca nu e mare lucru, iar costul pe lansare e mic.
0

#41 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 June 2007 - 10:32 PM

liviu123, la 6 Jun 2007, 21:36, a spus:

Merita atentie, ca nu e mare lucru, iar costul pe lansare e mic.

La voi poate...aici te sparge la buzunar
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#42 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 07 June 2007 - 06:56 AM

Cam arde la buzunar si aici.
Exceptand motoarele pentru modele, cativa dolari bucata, restul sunt destul de scumpe, dar daca pasiunea e mare, parca nu-s asa de scumpe...
Puterea reala de cumparare nu e chiar asa de mare cum va inchipuiti, chiar daca salariile sunt mult mai mari, de aceea mentionam ca se propune chiar si aici lucrul in grup adica folosirea in comun a unor dispozitive, rampe, carcase refolosibile, nimeni nu arunca banii daca exista o alta cale. In marea majoritate a cazurilor (eu nu stiu exceptii), rachetistii sunt grupati in cluburi si se mai ajuta reciproc, nu ca in Ro, ca aici proprietatea e sfanta, dar oricum, la nevoie se rezolva.
Cei care fac ei motoare acasa, foarte putini de altfel, au macar satisfactia lucrului facut de mana lor, mare economie nu iese.
0

#43 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 10 June 2007 - 09:46 AM

@metalan...
eh cum e cu motoru' cu compozit? sau acum ai trecut la hibride si lichefiezi protoxidu' de azot?
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu