controller chinezaresc cum poate fi reglat..
#1
Postat 06 June 2007 - 02:22 PM
Cum poate fi echilibrat un controller RC chinezesc de la un avion cu doua motoare pentru a furniza aceeasi tensiune (la mers in linie dreapta) la fiecare motor. Am masurat tensiunile pe fiecare motor si difera cu cca. 0,6V. Si cand se foloseste directia este aceeasi situatie: unul din motoare (acelasi) primeste o tensiune mai mare.
RC are 3 trepte de tuaratii.
Motoarele sunt cu perii.
Multumesc.
#2
Postat 06 June 2007 - 02:46 PM
Nu te chinui numai cu reglajul controlerului ca problema poate fi si din motoare.
Rar gasesti doua motoare perfect identice. Cu doua controlere perfect identice si motoare nesortate nu ai aceeasi turatie. Si nu mai vorbesc de mersul inapoi, ca e dezastru. Nu e cazul la aero.
SPER sa ai posibilitatea unui reglaj (ca ma indoiesc sa existe) si obtii efectul dorit numai prin teste. Electronica da semnal perfect dar motoarele pot schimba multe. Trebuiesc reglate impreuna. Problema asta o am eu la robotii actionati de motoare CC si controlere normale.
Daca e sa faci probe, poate merge seva inseriat cu motorul care primeste mai mult si se mai calmeaza treaba. Nu stiu rezolvarea, astapta raspuns pertinent.
Spor le treaba.
Un alt raspuns ar fi sa treci la o jucarie serioasa, diferenta de pret nu-i extrem de mare!
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 06 June 2007 - 02:47 PM
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 06 June 2007 - 05:28 PM
Din punctul meu de vedere nu poti face nimic cu aplicatia curenta fara sa mai investesti nishte bani. Investitia poate fi in multe forme si posibilitati. Asta o stiu mai bine colegii nostri experti in aeromodelism.
#7
Postat 06 June 2007 - 07:08 PM
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 06 June 2007 - 07:13 PM
#8
Postat 06 June 2007 - 07:18 PM
matei_silviu, la 6 Jun 2007, 17:28, a spus:
Din punctul meu de vedere nu poti face nimic cu aplicatia curenta fara sa mai investesti nishte bani. Investitia poate fi in multe forme si posibilitati. Asta o stiu mai bine colegii nostri experti in aeromodelism.
cum adica filtru pentru tranzistoarele finale? poate sarcina.
Poate mai explici odata aia cu impedanta de intrare.
#9
Postat 07 June 2007 - 09:31 AM
Este adevarat ca motorul il poti numi sarcina. Si becul si rezistenta de incalzire sunt sarcina. Dar electric vorbind ele au o schema electrica diferita. Aceasta schema electrica are o impedanta echivalenta care depinde de frecventa.
Sper ca e mai clar :D
#10
Postat 07 June 2007 - 10:24 AM
receptorul din imagine e cu comenzi ON-OFF , deci nu digitale. Solutia ar fi sa schimbi motoarele intre ele si sa observi de unde vine diferenta. Posibil ca si eliciile sa nu fie identice.
Alta solutie ar fi sa scazi cei 0.6V , inseriind o dioda cu motorul care are tensiunea mai mare la borne.
De asemenea daca ai rabdare si "extragi" schema electrica a montajului (nu neaparat si partea de radiofrecventa), poti vedea exact unde se poate ajusta diferenta. Presupun ca la avionul tau virajul se face prin diferentierea turatiei motoarelor iar pentru inaltare se accelereaza simultan ambele motoare ... Mai precis , la mers normal ambele motoare functioneaza cu o turatie medie prestabilita , deci au ceva balast in serie , iar la viraj si pentru a lua altitudine se accelereaza unul respectiv ambele la maxim. Echilibrarea este necesara la turatie medie , deci trebuie sa vezi in schema ce fel de balast se foloseste (pot fi diode sau rezistente inseriate ori in cazuri extreme chiar si tranzistoarele pot juca acest rol).
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 07 June 2007 - 10:47 AM
#12
Postat 07 June 2007 - 11:11 PM
In final te intereseaza sa ai un controler echilibrat sau un avion care sa zboare drept? Daca vrei controler echilibrat cum spui, atunci e simplu. Daca folosesti motoarele actuale atunci degeaba echilibrezi.
Poti alege niste motoare identice daca ai de unde (n-as crede), poti inseria cu motorul supraturat o rezistenta sau ceva sa-ti reduca "tensiunea" din motor, poti interveni in controlerul corespunzator sa modifici ceva (pentru asta s-au inventat electronistii care te pot ajuta) astfel incat sa obtii acelasi efect la motorul dorit sau poti aranja putin suprafetele de comanda astfel incat sa zboare drept si cu un motor ceva mai turat decat celalalt.
Parerea mea e ca modelul nu are viata lunga, asa ca nu conteaza ce faci. O sa te plictisesti imediat de el. Si daca are, orice modificare facuta la electronica nu va mai fi valabila cand motoarele se vor roda putin. Adica trebuie sa schimbi modificarea.
Solutia cea mai buna e un model adevarat cu electronica potrivita. Scuze ca tot insist, da-mi face placere <_<
PS. Mai exist asolutia sa umbli direct la motoare sa le faci sa se roteasca identic. Nu m-am putut abtine...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 June 2007 - 11:13 PM
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 08 June 2007 - 05:50 AM
Citeaza
Nu trebuie sa vorbesti asa. Sunt constient ca aceasta chinezarie nu este buna si nici nu mi-am propus sa intru in vreun concurs cu ea. Nu sunt electronist si in ale aeromodelismului abia incep sa "bajbai". Profit ca am primit (mai demult) aceasta jucarie si vreau sa invat cate ceva. Iti multumesc foarte mult pentru interventii si pentru sfaturi. Le voi aplica si voi vedea ce rezultate obtin.