Modelism - RHC Forum: ax flexibil - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

ax flexibil hydromite

#1 Useril este offline   cpt.Aly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 10-February 06

Postat 17 November 2006 - 11:21 PM

am inceput constructia unei barcute hydromite cu ajutor d planuri de la domnul iulica:D caruia ii multumesc pentru planuri.
am observat ca pentru propulsie imi trebuie un ax flexibil de unde pot sa l cumpar sau.....................cum pot sa l fac eu acasa?
As avea eu o idee cu un cablu de ambreiaj de la o masina dar nu stiu cum sa l fac si ar mai fi problema ca, daca o sa vreau sa merg cu spatele sa nu se dastrame cablul.
cum as putea sa l fac plssssssss ajutor ma apropii de finalizarea cocii si pana da zapada as vrea sa dau o tura cu ea sa vad cum mere treaba.
Cu multa stima Alex
respecta si vei fi respectat
0

#2 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • Grup: Validating
  • Postari: 1089
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 18 November 2006 - 12:01 AM

Nu merge sa-i pus ax solid, eventual cu articulatii?
Pune si tu nistre poze cu barca sa vedem ce ti-a iesit.
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
0

#3 Useril este offline   elicris 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 20-March 06

Postat 18 November 2006 - 12:29 AM

Este excelenta ideea lui Kaboom!Eu deja lucrez la acest sistem de propulsie.
0

#4 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 18 November 2006 - 01:45 PM

exista o singura problema la transmisie rigida cu articulatii mobile, se pierde putere , pot spune ca destula putere

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#5 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • Grup: Validating
  • Postari: 1089
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 18 November 2006 - 03:11 PM

De ce sa se piarda putere? Frecarea imi pare a fi mai mica decat la un ax flexibil.
Gandeste-te ca un ax flexibil se freaca de tubul in care sta cam pe toata lungimea lui si frecarea e accentuata de presiunea pe care axul o exercita prin curbare.
Axul rigid nu are problema asta.
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
0

#6 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 18 November 2006 - 04:22 PM

perderea de putere este in cardan nu in frecarea axului cu tubul portax. eu am simtit-o pe pielea mea la vulcano. in privinta axului flexibil frecarea este mica

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#7 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • Grup: Validating
  • Postari: 1089
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 18 November 2006 - 04:28 PM

Si cum demonstrezi asta? Pentru logic nu ar trebui sa fie asa.
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
0

#8 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 18 November 2006 - 04:29 PM

de demonstrat nu am cum pt moment. dar am observat asta la vulcano, avand un z_drive in curbe pierde putere din cauza unghiului dintre axul de la motor si cel de z-drive

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#9 Useril este offline   cpt.Aly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 10-February 06

Postat 18 November 2006 - 04:32 PM

waw............ms fain pt ajutor o sa vad eu cum voi face axul, intai sa vad coca terminata nu mai am prea mult dar din lipsa banilor sunt nevoit sa astept pana in decembrie pentru a o acoperi, acum nu mai am decat de lipit coastele si de invelit barcuta.
poze voi incerca sa pun luni seara nu promit dar incerc:), pana atunci bafta si............aveti grija d voi
respecta si vei fi respectat
0

#10 Useril este offline   elicris 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 20-March 06

Postat 18 November 2006 - 06:29 PM

Da!Randamentul unui grup motopropulsor scade in momentul in care este frecare.Transmiterea puterii motorului la elice, cu ajutorul articulatiei cardanice se face astfel:
-elicea vine montata la un ax(60-70 mm) care este introdus in doi rulmenti.Rulmentii intr-o teva.
-un cardan(cuplaj elastic) face legatura intre axul port elice si axul tubului etambou(tubul poate avea si el rulmenti).
-un alt cardan face legatura(in barca) intre axul tubului etambou si reductor(motor).
Acest tip de transmisie S are avantajul fata de alte transmisii ca are elicea paralela cu linia bazei(chila) si elicea este scufundata total in apa. Unghiul de inclinare al cardanului este mare si nu scade mult randamentul.Alt avantaj al acestui sistem este ca se poate pune o elice mai mare oricand(fata de varianta cu scoaterea tubului etambou prin chila).
Punand un motor de turatie mai mare si un reductor planetar, se obtine o forta suficient de mare asfel incat sa se anuleze pierderile datorate frecarii axului pe lagare si pierderile cauzate de inclinatia cardanelor.
Acest sistem de propulsie, mi-a fost explicat de un domn cu pasiune pentru ambarcatiuni reale, un domn care merita tot respectul pentru calmul, modul complex si complet de explicare.
Consider ca acest mod de transmisie de tip S are randamentul cel mai mare atunci cand se doreste montarea elicei sub barca.
0

#11 Useril este offline   cpt.Aly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 10-February 06

Postat 21 November 2006 - 07:31 PM

am intarziat putin cu pozele motiv pentru care imi cer scuze.
deci prima poza:D

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1164130316.jpg

respecta si vei fi respectat
0

#12 Useril este offline   cpt.Aly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 10-February 06

Postat 21 November 2006 - 07:35 PM

nu se vede cum ar trebui:((( nu stiu ce sa fac, pozele sunt facute cu telefonul la rezolutie minima 160X120
respecta si vei fi respectat
0

#13 Useril este offline   cpt.Aly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 10-February 06

Postat 21 November 2006 - 10:27 PM

hai k am reusit sa fac ceva intrati p linkul asta:
http://s128.photobucket.com/albums/p199/ir...1&addtype=local
respecta si vei fi respectat
0

#14 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • Grup: Validating
  • Postari: 1089
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 21 November 2006 - 11:39 PM

Misto!
<a href="http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=8657" target="_blank">Remorcher cu aburi</a>
0

#15 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 21 November 2006 - 11:42 PM

buna treaba. la mai multe si mai mari

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#16 Useril este offline   Brussolo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 701
  • Inregistrat: 14-July 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - N. Grigorescu

Postat 22 November 2006 - 10:28 AM

Si eu incerc sa folosesc un cablu, dar ma gandisem la un cablu de kilometraj sau la unul de la frezele alea mici.... care sa suporte turatie fara sa-si modifice lungimea... ma mai gandesc la capete...
Paralelismului elicei cu linia barcii este un mare avantaj, in plus, cu un asa ax se poate modifica pozitia elicei mult mai simplu. De gata sunt scumpe, in jur de 100 Eur...plus transport, vama (posibil) si mai e si nesiguranta trazactiei...

PS: site-urile alea sunt de obicei in germana... sunt putini vorbitori de germana pe la noi.... eu nu am gasit nici unul cand am vrut sa comand, acum m-am facut al dracu` vreau sa fac eu singur, cu mana mea :o
risteaion@yahoo.com
ionristea@yahoo.com

Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
0

#17 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 22 November 2006 - 02:38 PM

cablu kilometraj cade, l-am probat (de Dacie) , merita vazut ala flexibil de la freze, cel putin "ochiometric" se apropie de transmisiile flexibile
0

#18 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 22 November 2006 - 02:41 PM

eu spun sa incercat aici https://shop.graupne...vlet/AA?wgr=824 aveti de unde alege

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#19 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 22 November 2006 - 02:43 PM

s-a mai probat cablu frana de bicicleta (luat cu tot cu manson, si vedetzi ca-s unele mai scumpe, cu un "aspect" mai fin), asta a fost probat cu un motor 400 si elice K29 by Graupner
0

#20 Useril este offline   cpt.Aly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 10-February 06

Postat 29 November 2006 - 12:07 AM

voi incerca sa folosesc un ax fix pentru ca deocamdata nu mi vine nici o idee in cap
prevad cam ce s ar putea intampla da...............sa speram ca nu
daca nu o sa mearga cu axul fix ma oftic si ii pun vele :D :D
pana voi lua materialele si ii voi pune axul numai bafta si realizari :)
respecta si vei fi respectat
0

#21 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 01 February 2007 - 04:31 PM

Lucrez momentan, impreuna cu Sorini, la o transmisie cu ax flexibil dintr-un cablu de frana de bicicleta, la probe a tzinut, sper ca-n 2 saptamani sa finalizez barca si sa pot pune un rezultat concret
0

#22 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 01 February 2007 - 05:24 PM

soare_geo, la 1 Feb 2007, 16:31, a spus:

Lucrez momentan, impreuna cu Sorini, la o transmisie cu ax flexibil dintr-un cablu de frana de bicicleta, la probe a tzinut, sper ca-n 2 saptamani sa finalizez barca si sa pot pune un rezultat concret

La turatie si sarcina mare cablul de bicicleta dupa vreo 30 minute(cel mult) de functionare se toaca.Cel mai mult ,la torsiune ,ar tine cablul de kilomatraj ,sau de la turometre care sunt special proiectate in acest scop ,dar la turatii mari,peste 10.000 rpm si sarcina mare crapa si astea chiar daca se sprijina pe rulmentzi.
...tabula crasa, mortua est!
0

#23 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 01 February 2007 - 08:16 PM

...daca tot vreti sa expermentati incercati cu cablurile folosite la climatizare auto. Au o teaca metalica spiralata din otel, foarte flexibila, si tija care se plimba prin ea este tot otel, nelitat, la fel de flexibil. Are in diametru cam 1,5mm, si sunt la alte masini chiar mai groase.
Eu folosesc tija flexibila si pentru antene.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#24 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2007 - 11:55 PM

Incerca si cu un arc de la semeringurile auto ( merg cele de Dacie sau tractor, Aro - cere la magazin semering de palier, in functie de lungimea arcului) sunt f rezistente dar la tureratie se pot micsora.
Tubul - poti folosii teava de cupru de diferite diametre ( sunt cele care se folosesc in frigotehnie- frigidere)
tel.0745026562
0

#25 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 02 February 2007 - 09:36 AM

Arcurile de semering nu sunt bune, tocmai datorita faptului ca-si micsoreaza lungimea, daca le folosesti pt un cuplaj elastic de 2-3cm, sunt OK, dar ptr un ax de minim 15 cm lungime...
IPSIHI are dreptate, tocmai de aceea am cautat un cablu mai bun calitativ, care are o camase din "teflon" (zicea vanzatorul) iar cablul de otzel erea muuult mai fin la pipait.
Parte nasoala este ca aceste cabluri au fost proiectate sa reziste la intindere , nu la torsiune, de aceea am inca dubii. Am vazut ca baietzii de afara, fac astfel de transmisii din "corzi de pian", am facut rost de asa ceva, dar la prima vedere seamana cu o sarma de otel dar care nu-i chiar asa de flexibila
Ar fi interesant sa incerc o adaptare a tijelor de la "antenele" lui OldMann la o camasa de cablu de frana.
Sper ca in 1-2 saptamani sa termin de ansamblat barcuta si sa am un rezultat mai concret
0

#26 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 02 February 2007 - 09:40 AM

si totusi am uitat ce erea mai important, acest sistem l-am facut pt un motorasi de tipul 400-480 si proba s-a facut cu o elice tip K31 la un pak de 8cell
Recunosc ca un motor mai mare (550-700) cu o elice mai mare , e f posibil sa faca zdrente tot cablu
0

#27 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 02 February 2007 - 10:32 AM

Zue, la 1 Feb 2007, 23:55, a spus:

Incerca si cu un arc de la semeringurile auto ( merg cele de Dacie sau tractor, Aro - cere la magazin semering de palier, in functie de lungimea arcului) sunt f rezistente dar la tureratie se pot micsora.
Tubul - poti folosii teava de cupru de diferite diametre ( sunt cele care se folosesc in frigotehnie- frigidere)

Tubul , in cazul folosirii unui ax flexibil trebuie sa fie de otzel,cupru cat si alama fiind metale moi se distrug f repede datorita oscilatiilor ce apar pe ax.Cauta sa folosesti un cablu bowden sau un cablu de freza dentara.
...tabula crasa, mortua est!
0

#28 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 02 February 2007 - 11:11 AM

Pentru probe am facut si eu o "jucarie" cu cablul de care spuneam.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#29 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 03 February 2007 - 11:32 AM

Va recomand folosirea tuburilor flezibile numai in cazul in care acesta este teflonat. Teflonul grafitat se foloseste si la confectionarea segmentilor in cazul pompelor de transfer al substantelor imflamabile(O2) si in cazul (CO2), Ambele substante fiind si la temperaturi extreme(-20 -45 grade).Salut si numai bine domnilor.
0

#30 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 04 February 2007 - 11:27 PM

salutare...o intrebare am si eu :Pentru a nu intra in cavitatie ce elice este recomandata pt un motor jet turbo cu 65.000 r/min..anvergura navomodelului este de 720 mm>ps:..salutari geo_ma cunosti ...vb la telefon cu deproane ..etc..apropo am luat statia ..este belea ....... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif

Aceasta postare a fost editata de TUROK: 04 February 2007 - 11:41 PM

ADOR VITEZA!!!
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu