ax flexibil hydromite
#1
Postat 17 November 2006 - 11:21 PM
am observat ca pentru propulsie imi trebuie un ax flexibil de unde pot sa l cumpar sau.....................cum pot sa l fac eu acasa?
As avea eu o idee cu un cablu de ambreiaj de la o masina dar nu stiu cum sa l fac si ar mai fi problema ca, daca o sa vreau sa merg cu spatele sa nu se dastrame cablul.
cum as putea sa l fac plssssssss ajutor ma apropii de finalizarea cocii si pana da zapada as vrea sa dau o tura cu ea sa vad cum mere treaba.
Cu multa stima Alex
#5
Postat 18 November 2006 - 03:11 PM
Gandeste-te ca un ax flexibil se freaca de tubul in care sta cam pe toata lungimea lui si frecarea e accentuata de presiunea pe care axul o exercita prin curbare.
Axul rigid nu are problema asta.
#9
Postat 18 November 2006 - 04:32 PM
poze voi incerca sa pun luni seara nu promit dar incerc:), pana atunci bafta si............aveti grija d voi
#10
Postat 18 November 2006 - 06:29 PM
-elicea vine montata la un ax(60-70 mm) care este introdus in doi rulmenti.Rulmentii intr-o teva.
-un cardan(cuplaj elastic) face legatura intre axul port elice si axul tubului etambou(tubul poate avea si el rulmenti).
-un alt cardan face legatura(in barca) intre axul tubului etambou si reductor(motor).
Acest tip de transmisie S are avantajul fata de alte transmisii ca are elicea paralela cu linia bazei(chila) si elicea este scufundata total in apa. Unghiul de inclinare al cardanului este mare si nu scade mult randamentul.Alt avantaj al acestui sistem este ca se poate pune o elice mai mare oricand(fata de varianta cu scoaterea tubului etambou prin chila).
Punand un motor de turatie mai mare si un reductor planetar, se obtine o forta suficient de mare asfel incat sa se anuleze pierderile datorate frecarii axului pe lagare si pierderile cauzate de inclinatia cardanelor.
Acest sistem de propulsie, mi-a fost explicat de un domn cu pasiune pentru ambarcatiuni reale, un domn care merita tot respectul pentru calmul, modul complex si complet de explicare.
Consider ca acest mod de transmisie de tip S are randamentul cel mai mare atunci cand se doreste montarea elicei sub barca.
#13
Postat 21 November 2006 - 10:27 PM
http://s128.photobucket.com/albums/p199/ir...1&addtype=local
#16
Postat 22 November 2006 - 10:28 AM
Paralelismului elicei cu linia barcii este un mare avantaj, in plus, cu un asa ax se poate modifica pozitia elicei mult mai simplu. De gata sunt scumpe, in jur de 100 Eur...plus transport, vama (posibil) si mai e si nesiguranta trazactiei...
PS: site-urile alea sunt de obicei in germana... sunt putini vorbitori de germana pe la noi.... eu nu am gasit nici unul cand am vrut sa comand, acum m-am facut al dracu` vreau sa fac eu singur, cu mana mea :o
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#18
Postat 22 November 2006 - 02:41 PM
#20
Postat 29 November 2006 - 12:07 AM
prevad cam ce s ar putea intampla da...............sa speram ca nu
daca nu o sa mearga cu axul fix ma oftic si ii pun vele :D :D
pana voi lua materialele si ii voi pune axul numai bafta si realizari :)
#22
Postat 01 February 2007 - 05:24 PM
soare_geo, la 1 Feb 2007, 16:31, a spus:
La turatie si sarcina mare cablul de bicicleta dupa vreo 30 minute(cel mult) de functionare se toaca.Cel mai mult ,la torsiune ,ar tine cablul de kilomatraj ,sau de la turometre care sunt special proiectate in acest scop ,dar la turatii mari,peste 10.000 rpm si sarcina mare crapa si astea chiar daca se sprijina pe rulmentzi.
#23
Postat 01 February 2007 - 08:16 PM
Eu folosesc tija flexibila si pentru antene.
#24
Postat 01 February 2007 - 11:55 PM
Tubul - poti folosii teava de cupru de diferite diametre ( sunt cele care se folosesc in frigotehnie- frigidere)
#25
Postat 02 February 2007 - 09:36 AM
IPSIHI are dreptate, tocmai de aceea am cautat un cablu mai bun calitativ, care are o camase din "teflon" (zicea vanzatorul) iar cablul de otzel erea muuult mai fin la pipait.
Parte nasoala este ca aceste cabluri au fost proiectate sa reziste la intindere , nu la torsiune, de aceea am inca dubii. Am vazut ca baietzii de afara, fac astfel de transmisii din "corzi de pian", am facut rost de asa ceva, dar la prima vedere seamana cu o sarma de otel dar care nu-i chiar asa de flexibila
Ar fi interesant sa incerc o adaptare a tijelor de la "antenele" lui OldMann la o camasa de cablu de frana.
Sper ca in 1-2 saptamani sa termin de ansamblat barcuta si sa am un rezultat mai concret
#26
Postat 02 February 2007 - 09:40 AM
Recunosc ca un motor mai mare (550-700) cu o elice mai mare , e f posibil sa faca zdrente tot cablu
#27
Postat 02 February 2007 - 10:32 AM
Zue, la 1 Feb 2007, 23:55, a spus:
Tubul - poti folosii teava de cupru de diferite diametre ( sunt cele care se folosesc in frigotehnie- frigidere)
Tubul , in cazul folosirii unui ax flexibil trebuie sa fie de otzel,cupru cat si alama fiind metale moi se distrug f repede datorita oscilatiilor ce apar pe ax.Cauta sa folosesti un cablu bowden sau un cablu de freza dentara.
#29
Postat 03 February 2007 - 11:32 AM
#30
Postat 04 February 2007 - 11:27 PM
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 04 February 2007 - 11:41 PM