Modelism - RHC Forum: Cum reglez 2 regulatoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cum reglez 2 regulatoare Pt Air Bull

#1 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

  Postat 14 May 2007 - 11:42 PM

Am nevoie de un sfat : pe un Air Bull am pus: -doua motoare brusless BL BM2408-21, Masa: 46g, KV1750,14A
-doua regulatoare WE-40A BLMC, Welgard
- elici de 8*4
-pack LiPo 3s 3300
Cele 2 regulatoare pt partea de alimentare le-am legat in paralel pt conectarea la pack-ul LiPo, iar pt partea de comanda de la receptor la unul din regulatoare am scos firul rosu ,cele doua mufe le-am conectat cu un cablu "Y"(pb. asta s-a mai discutat pe forum )
INTREBAREA ESTE :acum cele 2 regulatoare fiind legate la aceasi sursa de alimentare adica le-am legat in paralel,setarea lor (la reg Welgard trebuie doar sa setez tipul de baterie :Lipo sau NiMH ,si frana)se face simultan sau trebuie sa le programez independent pe fiecare.
Pe week-end urmeaza sa fac lansarea aeromodelului si asta este inca singura dilema !!!
Daca nu am facut ceva bine sau .....va rog ,astept sugestii.....
Mersi !!










:( :)

Aceasta postare a fost editata de danny_39: 14 May 2007 - 11:43 PM

Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#2 Useril este offline   worms 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1345
  • Inregistrat: 20-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 14 May 2007 - 11:56 PM

trebuie programat fiecare in parte,fiecare e cu controlerul lui deci comanda e doar pe respectivul motor.in paralel e doar alimentarea si comanda de turatie (viteza de rotatie ).
0

#3 Useril este offline   paul-bonzer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 15 May 2007 - 04:36 PM

worms, la 14 May 2007, 23:56, a spus:

Comanda de turatie (viteza de rotatie ).

Tu crezi ca omu nu stie ce ii aia turatie?

Si pt. Danny :cum merg motoarele alea cu reg. de 40A?Nu se infierbanta?Sa imi dai raspuns ca am si eu motor la fel dar folosesc regulator mult mai mic.Mersi
May not the crash be with you!
0

#4 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 15 May 2007 - 04:56 PM

paul-bonzer, la 15 May 2007, 16:36, a spus:

Si pt. Danny :cum merg motoarele alea cu reg. de 40A?Nu se infierbanta?Sa imi dai raspuns ca am si eu motor la fel dar folosesc regulator mult mai mic.Mersi

Prima data am pus o elice de 9*4.7si motorul s-a incalzit foarte tare dupa vreo 50-60 de secunde ,am crezut ca nu e bun motorul (rulmentii) ,am schimbat cu al doilea motor....identic ,am schimbat receptor,regulator(Tower Pro),motorul se incalzea.

Am inceput la singurul lucru care putea fi verificat,elicea :
1) 9*4.7-no good 50-60 sec

2)8*6 -no good 1m 10 sec
3)8*5 -no good 1m >10 sec
4)7*4 -very good !!!......Unlimited

Am testat tot ce am scris mai sus pe Cessna ,inainte de a le monta pe Air Bull.Cu motorul acesta si elicea de 7*4(de fapt e elicea originala a Cessnei) ,puteai sa faci destule figuri pe care le-au testat si colegii de la aeroclub.
Acum am comandat si elice sport APC de dim. 8*4 si dupa ce am citit si pe net am gasit in mai multe locuri acest motor echipat cu elice de dimensiunea asta.

P.S. Si eu am crezut ca e de la reg .(am luat cele 2 mot cu cele doua reg si le-am sch. intre ele>>>>rezutat identic) dar pina la urma pb. a fost alegerea corecta a elicii.
Sper sa te ajute testele !!!! :huh:

Aceasta postare a fost editata de danny_39: 15 May 2007 - 05:04 PM

Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#5 Useril este offline   TAMIR 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 15-April 07

Postat 15 May 2007 - 05:25 PM

Cum ai montat motoarele in locul celor originale?
Poti sa pui o poza?
Motoarele s-au incalzit in zbor sau ai facut teste la sol?
LET'S FLY
Nu tot ce zboara se zboara!!!
0

#6 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 15 May 2007 - 05:49 PM

TAMIR, la 15 May 2007, 17:25, a spus:

Cum ai montat motoarele in locul celor originale?
Poti sa pui o poza?
Motoarele s-au incalzit in zbor sau ai facut teste la sol?

1) Le-am montat cu un batiu pt seria 400 de la Bot......ani,dar am pus piesa rotunda care vine cu motoarele.in ext batiului(la montarea unui mot seria 400 motorul este in jgeabul batiului,iar unde se introduc suruburile prin batiu ca sa prinzi motorul de 400...pe ext am prins piesa rotunda),am prins-o cu 3 suruburi de 2mm am taiat de la batiu urechile de prindere ,taiat la dimensiune adica cat este de lung locasul motor(adica oala motorului este la 2mm de profilul capotei motor,si am prins batiul cu banda dublu adeziva.
2)Poze cind ajung la aeroclub ca acolo e pe masa de operatie .
3)Prima data in zbor cu elice de 9*4.7 , s-a desprins motorul de batiu dupa 4-5 min.(s-a topit batiul ,era unul no name din plastic ,nu ca cele care sint montate acum --plastic +fibra de sticla)
Teste la sol cu elicile :8*6....8*5
Teste in aer si rezultate ffff bune cu elicea de 7*4 ,dupa 10 min de figuri,motor in acest timp 70-80% full,si la palpare era doar putin cald.
TOATE ACESTE TESTE LE-AM FACUT CU CESSNA ....avion de incercare pt mot. si alte nazbatii,functie de rezultate sa le aplic pe Air Bull.
Sper sa iti ajute !!!!! :huh: :)

Aceasta postare a fost editata de danny_39: 15 May 2007 - 07:47 PM

Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#7 Useril este offline   TAMIR 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 15-April 07

Postat 15 May 2007 - 06:21 PM

danny_39, la 14 May 2007, 23:42, a spus:

Am nevoie de un sfat : pe un Air Bull motoare brusless BL BM2408-21, Masa: 46g, KV1750,14A
                                                                      -doua regulatoare WE-40A BLMC, Welgard
                                                                      - elici de 8*4                                                                                            
                                                                      -pack LiPo 3s 3300

Am intrebat pt ca eram curios cum vei asigura racirea motoarelor in cazul in care ai pastrat
carena de la configuratia originala (asta in cazul in care vorbim de Airbull de la Robe.
Vreau doar sa-ti atrag atentia ca exista o mare diferenta in ceea ce priveste regimul de functionare
a unui motor pusher (la Airbull) si a unui motor ce trage (la Cesna). In timp ce motorul montat pe Cesna este bine racit
(este suflat de elice) motorul montat pe Airbull in mod cert va fi mai fierbinte deoarece racirea lui se bazeaza in special pe
viteza de deplasare a modelului.
Deci cred ca testele facute de tine nu sunt concludente dpdv al temperaturilor de functionare a motoarelor.
Considerand ca datele tehnice ale motoarelor sunt corecte alegerea elicei se poate face si folosind un ampermetru sau un
watt-metru (asta in cazul in care parametrii de tractiune si viteza sunt mai putini importanti) . Si anume se pune o elice pe motor se da blana si se citeste pe ampermetru, daca valoarea la blana a depasit cei 14 A recomandati de producator se alege o elice mai mica.

Aceasta postare a fost editata de TAMIR: 15 May 2007 - 06:22 PM

LET'S FLY
Nu tot ce zboara se zboara!!!
0

#8 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 15 May 2007 - 07:35 PM

Pai week-end -ul care a trecut nu am putut face testul cu vatt-metrul pt. ca nu era in aeroclub dar sambata asta intentionez sa fac.
In legatura cu racirea motoarelor (modelul este intradevar de la Robbe ) am facut si degajarea aceea pe carena capotelor motor (deasupra) si in batiu am facut identic aceeasi degajare,si sper sa nu am pb cu incalzirea motoarelor.M-am gandit sa fac eventual si un mic eleron chiar unde incepe carena motor (dedesupt),avand lungimea diametrului interior ,sa devieze curentul de aer chiar pe motor (sa ii asigure fluxul necesar de aer)adica racire chiar pe partea din spate a motorului.
Astea deocamdata sint supozitii o sa iti spun dupa primul test de zbor,bineinteles daca probele la stand vor fi in regula.
Daca aceste motoare nu corespund atunci voi face teste cu motoarele acestea :Motor BL B2040 tip inrunner, masa: 58 g, KV: 3360, 20A.
:huh:
Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#9 Useril este offline   paul-bonzer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 22-October 06

Postat 15 May 2007 - 08:34 PM

Multumesc de masuratori si de rezultate,cand reusesti sa faci poze cu batiul sa incereci sa le pui ca am avut probleme la capitolul asta,inca nu am gasit o varianta buna.Stima,Paul.
May not the crash be with you!
0

#10 Useril este offline   TAMIR 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 15-April 07

Postat 15 May 2007 - 10:01 PM

danny_39, la 15 May 2007, 19:35, a spus:

M-am gandit sa fac eventual si un mic eleron chiar unde incepe carena motor (dedesupt),avand lungimea diametrului interior ,sa devieze curentul de aer chiar pe motor (sa ii asigure fluxul necesar de aer)adica racire chiar pe partea din spate a motorului


Daca aceste motoare nu corespund atunci voi face teste cu motoarele acestea :Motor BL B2040 tip inrunner, masa: 58 g, KV: 3360, 20A.

Nu cred ca are rost sa te complici cu suprafete de redirectionare a aerulu.
In ceea ce priveste folosirea unui inrunner de 3360KV pot sa-ti spun ca in sistem directdrive poti sa il folosesti cel mult cu o elice de EZ Star (cu o elice mai mare cred ca ia foc in 30 sec.), deci ar trebui sa folosesti un reductor ceea ce ar arata f rau la un pusher.
LET'S FLY
Nu tot ce zboara se zboara!!!
0

#11 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 16 May 2007 - 04:46 PM

CITEZ PE TAMIR ;Nu cred ca are rost sa te complici cu suprafete de redirectionare a aerulu.
In ceea ce priveste folosirea unui inrunner de 3360KV pot sa-ti spun ca in sistem directdrive poti sa il folosesti cel mult cu o elice de EZ Star (cu o elice mai mare cred ca ia foc in 30 sec.), deci ar trebui sa folosesti un reductor ceea ce ar arata f rau la un pusher.

D[/QUOTE]
Bineinteles ca voi folosi la motorul acesta elicile de EZ (asa se da si in datele tehnice ),si numai in formula direct drive (sint motoare de turatie .

Aceasta postare a fost editata de danny_39: 16 May 2007 - 04:47 PM

Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#12 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 21 May 2007 - 05:02 PM

Bun,am facut testele la sol ale celor doua motoare:consum maxim 22A in full,cu elice 7*4 ,tinut in full aprox 30 sec,temperatura aprox.36-38 grade.
Testat in aer primul zbor aprox 10 min. cam 60 % full ,temperatura la motoare -reci ,facut tonou ,looping.....urca aproape pe verticala .
In concluzie combinatia aleasa motor-elice este reusita testele fiind facute la o temp ambianta de 28-30 grade.
Si acum niste poze cu prinderea motoarelor( paul-bonzer si TAMIR,dar si pt altii...)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de danny_39: 21 May 2007 - 05:11 PM

Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#13 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 21 May 2007 - 05:06 PM

alta..

Fisiere atasate


Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#14 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 21 May 2007 - 05:07 PM

alta

Fisiere atasate


Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#15 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 21 May 2007 - 05:07 PM

alta..

Fisiere atasate


Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#16 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 21 May 2007 - 05:08 PM

alta..

Fisiere atasate


Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#17 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 21 May 2007 - 05:09 PM

alta...

Fisiere atasate


Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#18 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 21 May 2007 - 05:10 PM

ultima.....si nu in ultimul rand multumesc tuturor care si-au adus aportul la acest subiect.....si m-au ajutat sa nu comit greseli care la urma urmei costa (bani ,nervi...)
Si poate vor ajuta ideile din acest topic si pe altii..... :D
worms,paul-bonzer,TAMIR...msi !!!!

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de danny_39: 21 May 2007 - 05:16 PM

Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#19 Useril este offline   TAMIR 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 15-April 07

Postat 23 May 2007 - 08:50 AM

Eu zic ca arata f bine. La urma urmei important este sa zbori cu el si sa nu ai probleme.
Bafta.
LET'S FLY
Nu tot ce zboara se zboara!!!
0

#20 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 01 June 2007 - 08:40 PM

SURPRIZA!!!!
Ieri cind am scos Air Bull-ul la un zbor am uitat mansa de gaz la jumatate ,si conectand bateria regulatoarele au inceput sa piuie adica sa intre in programare(setare).Am zis ca mi-am facut-o cu mana mea ,iar trebuie sa decuplez regulatoarele si sa le programez.
Am mers cu aeromodelul in aeroclub l-am asezat pe masa si fara sa imi dau seama am pus mansa la maxim si am cuplat bateria(cred ca am facut lucrul acesta din reflex uitan-d ca trebuie sa reglez doua regulatoare nu unul),si SURPRIZA...regulatoarele au inceput sa piuie ,fiecare la un interval de 1/2 secunda ,adica erau pregatite de programare.
Am reglat tipul bateriei,frana(regulatoarele sint tipul Welgard-necesita doar selectarea tipului de accu si frana on-off,restul e autoreglabil),in zbor aeromodelul comportandu-se bine la parte raspunzatoare cu tractiunea ,nu s-a incalzit accu,am masurat tens. pe celule dupa durata de timp care am zis ca e pe terminate accu si era in regula(deci s-a setat corespunzator tipul celulei)
In week-end (pt. ca nu am avut timp......am fugit la zbor,)am sa le decuplez pe fiecare sa verific daca programarea s-a aplicat la amandoua.
In concluzie tipul acesta de regulatoare se pot programa si daca se face legarea lor impreuna . :D

Aceasta postare a fost editata de danny_39: 01 June 2007 - 08:41 PM

Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu