Modelism - RHC Forum: sondaj crash-uri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

sondaj crash-uri bruiaj,eroare de pilotaj sau defectiune?

#1 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 09 May 2007 - 02:18 PM

Deschid acest subiect in speranta ca vom reusi sa clarificam anumite aspecte privind cauza crash-urilor (cunoscute) la Clinceni, si ca vom invata ceva din greselile altora, daca a fost din vina manutei, a unor probleme tehice: mecanice, sau bruiaj.
Propun impartirea subiectului pe 2 catergorii: - aeromodele
-heli

Rugam pe @zod sa inceapa cu lista

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 09 May 2007 - 02:20 PM

0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 09 May 2007 - 02:23 PM

eu primu,eu primu...
una bucata crash ,din cauza de bruiaj la creier si ceva ura pe model ( pe numele lui quest).
in rest fara alte probleme de fro 2-3 ani incoace.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 09 May 2007 - 03:01 PM

De 3 ani incoace nu am auzit pe nimeni sa se planga de bruiaj dar crash-uri au fost.

Una bucata funtana schimbata statia uitat setat eleroane cum trebuie
BOB de polistiren flutter, altu cazut in bot , altul s-a oprit motorul la fro 3 m in hover ... morala (fa hover f.f.f. jos.. daca se opreste motorul avionul scapa)
Alta funtana furculita la eleron rupta avion muci
3D de la Jamara (primit cadou) rupt .. flutter la profundor (servouri varza pe profundor..)
Alta bucata funtana eche servo eleron necorespunzatoare ( de la alt servo)
Alta bucata funtana pornit cu alt program la statie.
astea ale mele.

La altii pe clinceni majoritatea dar si in alte locuri.

YAK CARF 2.6 m intrat in vrie scos un pic cam tarziu (cam 1 metru mai tarziu)
Extra CARF 2 m zbor pe spate , tacut motor nu a mai iesit.
Sukhoi de 1.8 m oprit motor servouri necorespunzatoare pe profundor , model greu nu a mai iesit din picaj
YAK GP 2 m DA 50 ... hover .. tacut motorul ... daca era la 2 cm de sol nu patea mare lucru.. era la 5 m de sol.. varza muci avionul.


Diverse trainere intrate in pamant de la lipsa de experienta .. nu imi aduc aminte toti propietarii dar Florian, Dragos si inca fro doi.. Costy parca..

Easy Glider si Easy Star nenumarate toate din greseli de incepatori.

Cessna de 2m ... asta acum 2 ani parca angajat in decolare.

Gicos nu mai stiu cu ce era... quartz necorespunzator la receptor... a mers 50 m.

Tot Gicos biplan scapat de sub control.

aa... Yak de 1.8 m parca motor de 35 benzina intrat in pamant.. nu mai tin minte de ce ( de la aeropower unu mov cu galben si alb)

Tequila Sunrise global cred ca cu motor de 4 cc ... racheta de avion nu le-a mai pasat la un moment dat

Delte multe de la mine cu 2.5 din varii motive (prea mare viteza , tije comanda proaste... )

Planor Nea Bicu (asta a fost bruiaj) bruiat de stefanc ca nu stia in ce canal e statia.. de fapt a confundat canalul.. ei s-au inteles inainte de zbor.. dar na... se mai intampla.

Heli mai multe... recent Vlad, Buggyman , Manel.. RedSky la cluj anu trecut toate din manuta.

Acum fro 3 ani parca .. acobat de 10cc manel... (curare cred ca ii zicea).. decolat uitat la statie cand s-a uitat la avion era atat de departe incat nu l-a mai vazut pe ce parte e.

Tot acum 3 ani Mandru... Sukhoi .. motor de 60 parca ?... ceva naspa la alimetarea receptorului parca ... sau o eche la profundor nu mai tin minte exct.

Anu tecut devilake la Alba zdrobit extra de pamant .. acumulator receptie sarit prin avion mufa sarita din receptor (pacat rau de motorul in 4T)

Tot extra mica de la graupner ... Redsky pornit din greseala fara eleroane bagate si inca unu la fel nu mai stiu de ce.. ( asta sa fi fost bruiaj parca la cluj....)

Zagi nu mai spui.. dar cand incerci pe spate sa tai iarba sau sa dai gol.... mai ratezi.

Shock-urile nu le pun la socoteala.

Cand imi mai aduc aminte mai pun.

Niciunul din incidentele de mai sus nu a fost de la bruiaj de la fro sursa necunoscuta.

Concluzia mea e urmatoarea

Verifica avionul inainte de pornire, verifica statia (canal program voltaj) , verifica daca comenzile sunt in regula, nu fa compromisuri nu zbura daca nu ai incarcat full in ziua aia, verifica voltspy-ul si antrenament non stop. Asta e reteta pe care o recomand eu dupa 4 ani de modelism. Tot ce s-a intamplat a fost ori din cauze mecanice (neatentie neglijenta) ori din lipsa de experienta.

Alte concluzii.. motoarele electrice/controler baga paraziti in receptor... avioanele mari au inertie mare aveti grija ... modelele submotorizate sau grele mai devreme sau mai tarziu se angajeaza si cad.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 09 May 2007 - 03:04 PM

DT
0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 09 May 2007 - 03:56 PM

Am uitat sa il mentionez pe Marinaru cu bombonei si Swalow pe nea Puiu cu Swalow si fuego de nenumarate ori.

Charlie cu UCD distanta prea mare , receptor dubios

CosminDJ cu un quest lipsa de experienta

warmk diverse mici dar frumoase... chiar un yak frumusel electric .. aia a fost dubioasa ... nici acum nu stiu de ce s-a rupt.

Bogdan Stancu la inceput cu un trainer ... cred ca s-a pierdut un pic... un pic mai mult.

Tot BS cu un twinjet, pacul de acumulatori s-a busit .. o lipitura sectionata intre celule.

Valteras cu HLG-ul lui... parca l-a aruncat din mana fara sa ii dea drumu la receptie .

Mobi de la Urziceni cu diverse... daca cautati in site gasiti informatii

M-am uitat pe mine cu Heli de doua ori...

Mai completati si voi ...

LE : Calin de la timisoara ... GILES UL 2m ... diverse .. parca din cauza unui servo pe coada .. dinti rupti.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 09 May 2007 - 04:00 PM

DT
0

#5 Userul este online   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 09 May 2007 - 03:57 PM

asa se pare ca topicu generalizeaza enumar si eu
avioane:
1.primul meu zbor skystar 7,5 cc - 3 secunde--zborul ca zborul da am fugarit colegii
2.formosa 2 primu zbor 5 secunde -s-a rupt doar in 5 bucati
3.formosa 1 primu -sa zicem 50 de crashuri marunte sau mai mari cand am terminat cu el avionul avea peste 1 kil
4 inca 5 formosa 1 aceasi soarta
- cu motor in blana am dat intr-un stalp de inalta tensiune(in partea de beton)
-unu cu motorul in blana picaj de la 50 metri
-celelalte "mici" greseli de pilotaj ..
3 .extra mbl 86 cm electric balsa - s-e angaja urat la aterizare a ramas doar coada intacta
4.tiger shark -jet cu impeler 63 de secunde a tinut packul avion in tonou fara motor s-a angajat si s-a imprastiat pe 20 metri
5,edge1 -electric combat cu un zmeu ....a castigat zmeul
6 edge2-electric recepotr ars facu muci int-run pom
7 edge3 -electric profundor rupt in aer motor in blana unghi perfect de 90 grade ..a fost nevoie de un utliaj mic de sapat pt a recupera electronica
8 edge 4 -loop 1/2 deasupra solului
7 u can do am ratat o trecere printre un pom si hangar (e u can do ala super rezistent --) l-am facut poster pe hangar
8 acrobat graupner rupt la loop
9 cessna 182 -taiat perfect in 2 in aripa unui AN2 (care era la sol)
10.twinjet recepror defect ..am cautat avionul ceva timp-ma rog ce mai ramas din el.

heli
daca pot fi considerate heli

1. viper x04(eu credeam ca poate fi zburat) 4 bucati absolut muci
2.walkera x35 - reglat de un incepator (eu) de pe la 3 metri inblana
3.spirit m8 2 bucati -primul aterizare langa o movila heli o ramas intreg dar rotor headul s-a evaporat
al doilea am pus un motor pt un heli electric de 3 kile si in aer mecanica s-a dezintegrat
4 shogun 400 rulment unisens blocat in aer - a picat de la 1 metru langa o sosea circulata
5 t-rex 450 cdl s-a dezmebrat la aterizare
6.walkera hm 36 --bruiaj mental am aterizat inverted
7 walkera hm 36 --"bruiaj la creier"


la avioanele mari-termice am acelasi noroc la toate
giles 202 tren de aterizare
funtana s40 tren de aterizare
edge 540 -tren de aterizare


cand mai imi aduca aminte mai pun ca sigur mai sunt
seba -timisoara
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#6 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 09 May 2007 - 04:02 PM

Mai bagati baieti ca nu e rusine... cel putin eu sunt capitan la prostii din astea..


Nu am gasit inca pe nimeni sa zica clar a fost bruiaj de la radio balada sau erevan...


PS : Poate sa fie distractiv subiectul asta si tot odata instructiv
DT
0

#7 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 09 May 2007 - 04:24 PM

revin cu cessna 182 skylane jamara ,pe care am rupt-o de 3-4 ori(ba cate un capat de aripa,ba jamba anterioara),numai din cauza de angajare ,ori in decolare ori la aterizare.modelul era greu beton ,incarcare mare (~90-95 g/dm2) si motor mic 7,5 cm3.
mi-a luat un an sa invat sa zbor jucaria aia.
flying is my life...
0

#8 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 09 May 2007 - 04:26 PM

Tot la Clinceni:

Motoplanor Sea Gull, 2.20m, decolat co comanda pe invers la profundor. A facut un looping aproape perfect si s-a infipt in aratura de langa pista.

Trainer termic, motor oprit la aterizare, schimbat brusc directia vantului in transversal, model aruncat pe aratura. Atunci era sa-i busesc Octavia lui Bogdan si o luna n-am mai dat pe la Clinceni.

Imi pare rau, dar nu ma pot abtine: asta cu bruiajul la Clinceni e din ciclul "file de poveste". Se zboara zeci de modele acolo si n-a existat nici o problema de bruiaj din sursa externa.

Statia de radioemisie (sau ce dracu era) de la unitatea militara din zona e dezafectata de mult.

Ca se poate intampla sa existe doua statii deschise simultan, sau unii sa nu stie in ce frecventa sau in ce canal zboara, asta e alta poveste.

Iar cu electronica, e chiar mai complicat decat pare.....
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2007 - 04:47 PM

Ba! Voi chiar sunteti tampitzi cu totzii? Aici ne intereseaza numai cazurile adevarate de bruiaj! Nu toate icrele ce se intampla din cauza de bruiaj intre urechi sau modele construite/reglate nashpa...

...................

Asa era sa scriu, daca nu reciteam cu atentie titlul subiectului/sondajului... Unde ce e drept, zice parca ceva si de eroare de pilotaj...
Asa ca scuze!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2007 - 04:54 PM

ZOD, la 9 May 2007, 15:56, a spus:

Valteras cu HLG-ul lui... parca l-a aruncat din mana fara sa ii dea drumu la receptie .

Niciodata!

Insa, busit o data, la RR, din cauza ca nu am incarcat acumulatorii in ziua aia.
A se vedea sfatul cu incarcatul in fiecare zi.
Picaj de pe la fo 50m. Aripa muci.

Alta data imediat dupa decolare-azvarlitura-centrifugare, cand am dus mana pe mansa, am pus deshtele fara precizie ai am impins din gresala. Aripa muci.

Io unul, nu am patit caz clar si fara echivoc de bruiaj, desi receptoarele mele Schulze, ma anunta deseori caca litatea linkului emisie -> receptie are abateri peste tolerante. Insa semnalul este restaurat automat si io nu percep sincope...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#11 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 09 May 2007 - 05:01 PM

....mdea.....pai hai sa vedem cum am putea explica crash-ul unui Twinstar care nu mai raspundea la comenzi nici in ruptul capului timp de cateva secunde si pe urma de abia am reusit sa il scap de crash perpendicular cu pamantul si a scapat saracul doar cu fuselajul in 2 buc........statie cu soft.....receptorul din kit dual conversion in 35mhz canal 64.......dupa care pus receptor pe un Minimag si iar pierdut din statie tot pt. 3-5 sec. la numai 300m dar revenit cu bine pe pista........daca nu sunt bruiaje......ce ar putea fii.......
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#12 Useril este offline   elco 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 09 May 2007 - 05:10 PM

Daca vb de bruiaje:
Am avut mici bruiaje radio, dar destul de rar. In general faceau heli sa "sara" brusc.
Dar saptamana trecuta am avut o experienta cu hei (bruiaj radio) pe care nu-l doresc nimaniu... si eu nu mai merg cat traiesc eu sa zbor cu heli acolo...
Am decolat frumos cu el, am facut cateva 8-uri la mica inaltime de "incalzire" apoi l-am ridicat sa dau o tura mai serioasa. La un moment dat, la 25-30 m altitudine a inceput practic sa fac looping-uri. Eu macinam degeaba in telecomanda... La un moment dat, am avut iar control asupra lui si am cu maaare greutate am reusit sa mai salvez ceva din el...

Despre crash-uri:
Cu aioane nu prea "ma dau", dar am incercat odata cu un cessna pe care l-am pierdut... si am cautat mai mult de o ora cu NEN77 dupa el...

Heli:
Total modele "crasuite": 15
Am infipt 3 Walkera H3 ( nu imi amintesc exact numele modelului) de nu am mai avut ce alege din ele...
4x X36 crasuite. 2 iremediabile
Cu ultimul, am incercat sa fac ce faceam cu T-rex. dar nu se compara calitatea modelelor...
A prins vnt la inaltime si la un moment dt nu l-am mai vazut. Am taiat motorul si am zis"ce-o fi, o fi"
A cazut. :)
Apoi am dat o tura cu t-rex in acelasi canal. Intre timp, servo-urile, motorul, esc-ul de pe X36 ( care era undeva prin balarii) munceau din greu.
Cand l-am gasit, motorul era ok... dar esc-ul, servourile... distruse.
Inca un model Walkera pierdut... a iesit din raza (vizuala) si... dus a fost, alte cateva "infipte" in pamant, pomi, etc...
La toate astea, vinovata a fost falsa mea impresie despre modelele respective sau "manuta"

Ce sa spun... am invatat pe propria piele ca Walkera sunt TRAINERE!!! Nu elicoptere capabile de zboruri serioase...

Un crash cu t-rex-ul din motive de siguranta: era cat pe ce sa-i iau gatul unui"spectator" care s-a apropiat de heli in timp ce il aduceam pt aterizare, asa ca am dat de trotle i jos si am rupt trenul si am indoit axul principal de la rotor head...
un GL450 ( copie dupa t-rex 450SE) il zburam in sufragerie si am dat cu el in pult...
un T-rex 450 SE aterizat "inverted": Ma credeam "zmeu" si am incercat sa il zbor pe un vant crunt. Credeam ca turatie 100% cu pinionul 13T face fata vantului... dar m-am inselat. Cand am incercat sa il deplasez in fata, vantul pur si simplu a intors invers modelul ( elicopter)
Rotor head distrus si lower feame rupt (da. carbon si aluminiu)
Cu T-rex 450SE s-a mai intamplat sa se rupa trenul (cel original) la aterizari mai brutale.
Dar dupa ce am pus niste copii mai rezistente, totul a fost OK


Dar am un Raptor 50 care nu are nici un crash la activ ( nici nu a prea zborat el mult... ca e prea lenes),
Un T-rex 600 ALU care nu are nici un crash la activ si a zburat din greu,
2x T-rex 450SE din care doar unul a avut crash (cel descris mai sus)
Un GL450 care echipat cu rotor head de T-rex 450 SE devine un aparat performant.
0

#13 Useril este offline   elco 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 09 May 2007 - 05:18 PM

zgr_44, la 9 May 2007, 17:01, a spus:

....mdea.....pai hai sa vedem cum am putea explica crash-ul unui Twinstar care nu mai raspundea la comenzi nici in ruptul capului timp de cateva secunde si pe urma de abia am reusit sa il scap de crash perpendicular cu pamantul si a scapat saracul doar cu fuselajul in 2 buc........statie cu soft.....receptorul din kit dual conversion in 35mhz canal 64.......dupa care pus receptor pe un Minimag si iar pierdut din statie tot pt. 3-5 sec. la numai 300m dar revenit cu bine pe pista........daca nu sunt bruiaje......ce ar putea fii.......

Bruiaje exista. Nu cred ca este vre-un modelist care sa nu fi intalnit bruiaj vre-odata. Dar in general dureaza 0,5- 2 secunde. De cele mai multe ori, aproape insesizabile.
Bruiajele lungi sunt foarte rare si in general... fatale pt model.
Nu uitati ca multe alte servicii folosesc banda de 35 Mhz. Eu folosesc 72 Mhz... si mi se intampla mai rar sa am bruiaje decat colegilor care folosesc 35Mhz. Problema e ca echipamentul in 72Mhz e mai greu de gasit si in general mai scump.
Tocmai am vazut pe net niste sisteme noi de la Futaba in 2,4Ghz si ma gandeam sa le incerc.
Cred ca intr-o saptamana va pot spune parerea despre ele... daca sunteti interesati.
0

#14 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2007 - 06:12 PM

Corectez: trainerul a cazut ca m-am calicit eu la un prelungitor (bateria de receptie) si nu a mai facut contact; Stefan Tulbure l-a vazut ca nu face bine contact in ziua aia (se vedea pe voltwatch), da' eu m-am incapatanat.
twinjetu a cazut fie de la legatura intre celule (Lipo) fie ca s-a blocat un motor (7,2v supus la cca 12v) si a ars strapu.
Am avut perioade cand credeam ca am bruiaje, cand am schimbat configuratia (receiver mai departe de fire, baterie, motor, esc, s-au rezolvat). In general, de cand am renuntat la un anume tip de receivere pentru distante mai mici, am cam scapat. Cele pe care le folosesc acum nu mi-au mai facut nici un fel de probleme.

Alte "bruiaje" s-au datorat la Calypso contactelor imperfecte ale mufelor de servo care intrau in receiver si nu faceau contact bine: am schimbat (NUMAI) mufele cu 5 cm de fir si nu s-a mai miscat un mm. Tot la Calypso, am schimbat in fiecare din cei 2 ani prelungitoarele pentru servourile de la aripi si cel de la baterie, de la atatea manipulari puteau fi subiect de contacte proaste, chiar daca erau aurite.
EDIT si ca sa nu uit, acu vreo 3 ani m-am bruiat cu Nea Bicu, aveam statiile in acelasi canal si eu am uitat sa-i spun ca deschid statia, el facea reglaje la sol, iar aripa mea s-a duuuus, s-a tooot duuuus.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 10 May 2007 - 09:30 AM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#15 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 09 May 2007 - 07:16 PM

elco, la 9 May 2007, 18:18, a spus:

Problema e ca echipamentul in 72Mhz e...in general mai scump.

Ba e mai ieftin si se gaseste din belsug pe Tower!
Cat despre siguranta marita in 72 MHz...aici incap comentarii!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 09 May 2007 - 07:18 PM

Marinaru, la 9 May 2007, 20:16, a spus:

Cat despre siguranta marita in 72 MHz...aici incap comentarii!!

nu pot decat sa confirm apropozitiv!
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 09 May 2007 - 07:27 PM

Aici o discutie despre 72 si 75 MHz!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#18 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 May 2007 - 10:02 PM

- motoplanor intrat dupa deal, nu in zona de rotor, ci in fata dealului, pe conditie slaba, pierdut din vedere ca dealul era mai mare decat acuitatea mea vizuala, model bum in deal, end of story.
- zbor la panta, accu neincarcat suficient/ Zod are dreptate cu incarcatul/ infipt artistic in panta
- hlg, lansat cu frivolitate, nu discus/centrifugare dar am uitat sa ii pun si lestul in bot. O angajare scurta si finala.
- primul meu planor de 3.5m rupt in aer, la panta la RR, in viraj si nici ala strans... banuiesc ca a avut vre-o fisura pe undeva prin partile esentiale dupa ceva aterizari cu piruete.

bruiaj never.
FROGS CAN FLY!
0

#19 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 09 May 2007 - 10:43 PM

no ca ma bag si io..

2 bucati de silenceuri rupte la panta ambele de fo 5-6 ori ..toate greseala personala...
s-uri multe ..castiagam inaltime si la un moemnt dat faceam s-ul spre panta si trosc..
sau la aterizare uitat sa mia trag de el si trosc..tot asa...

cessna 182 electric 480 : uitat reversul pus pe eleroane ...facut trosc aripa rupta in 2..

planor f3j : la Deva la natioanle venit la vo 2m deasupra punctului si din dorinta de a avea aterizare de 0m am aterizat vertical....fuselaj crapat si impinarile la aripi slabite...
in termica sa decuplat un fir de la un servo din eleron...bracat si celalt servou in acelasi fel si mers muult dupa el...

in sandou in decolare tras prea tare ...rupt intaritura carlig
in mosor a tinut planorul dar la aterizare am gasit o mare fisura pe fuselaj...
tija de otel de la un capat de aripa indoita mult , si targea constant super tare ... crash din vrie de la fo 15 m ..scapat fara nici o complicatie

trainer micutz de 2,5 facut crash din nou vina de manutza...


bruiaj 0 ..

Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 09 May 2007 - 10:44 PM

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#20 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 May 2007 - 08:25 AM

ZOD, la 9 May 2007, 16:56, a spus:

Am uitat sa il mentionez pe Marinaru cu bombonei si Swalow

Bombonel a cazut de trei ori, la Calugareni (acolo de fapt nu se pune, ca nu a cazut, a arborizat cu motoru-n plin :angry: ...de fapt acolo am fost bruiat de copaci...ca daca nu ierea copacii, luam virajul corect), la Clinceni si la Chitila...cei trei "C". Swallow a cazut in plin concurs, rapus prematur saracu.
Asa s-a dat jos din copac Bomby:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=39938

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 May 2007 - 08:34 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#21 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 10 May 2007 - 09:50 AM

elco, la 9 May 2007, 17:18, a spus:

zgr_44, la 9 May 2007, 17:01, a spus:

....mdea.....pai hai sa vedem cum am putea explica crash-ul unui Twinstar care nu mai raspundea la comenzi nici in ruptul capului timp de cateva secunde si pe urma de abia am reusit sa il scap de crash perpendicular cu pamantul si a scapat saracul doar cu fuselajul in 2 buc........statie cu soft.....receptorul din kit dual conversion in 35mhz canal 64.......dupa care pus receptor pe un Minimag si iar pierdut din statie tot pt. 3-5 sec. la numai 300m dar revenit cu bine pe pista........daca nu sunt bruiaje......ce ar putea fii.......

Bruiaje exista. Nu cred ca este vre-un modelist care sa nu fi intalnit bruiaj vre-odata. Dar in general dureaza 0,5- 2 secunde. De cele mai multe ori, aproape insesizabile.
Bruiajele lungi sunt foarte rare si in general... fatale pt model.
Nu uitati ca multe alte servicii folosesc banda de 35 Mhz. Eu folosesc 72 Mhz... si mi se intampla mai rar sa am bruiaje decat colegilor care folosesc 35Mhz. Problema e ca echipamentul in 72Mhz e mai greu de gasit si in general mai scump.
Tocmai am vazut pe net niste sisteme noi de la Futaba in 2,4Ghz si ma gandeam sa le incerc.
Cred ca intr-o saptamana va pot spune parerea despre ele... daca sunteti interesati.

2,4ghz....este banda in care toate acces pointurile si router-ele wireless emit.....respectiv standardele 802.11B, G si mai nou 802.11N, in frecventa :Europe - ETSI: 2412~2472MHz (Channel 1~Channel 13) si USA - FCC: 2412~2462MHz (Channel 1~Channel 11), iar in Bucuresti aceasta banda e destul de aglomerata......ca sa nu mai punem la socoteala ca regulamentele internationale limiteaza puterea de emisie la numai 100mw......ceea ce asigura o transmisie de date la max 300m.....hai 400m max, in functie de antena folosita....evident ca bat si mai mult....respectiv am un link wireless de 21km.....dar cu antene de 24db PARABOLICE si nu vad un modelist stand cu o antena directionala agatata in carca pilotand-usi modelul....:angry:.....eu unul am mari retineri asupra statiilor care folosesc pt. lucru aceasta frecventa........avand vre-o 3 ani de batai de cap cu aceasta frecventa in domeniul de retelistica wireless.....la ora actuala multi utilizatori de echipamente wireless migreaza catre standardul 802.11 A, respectiv in banda de 5,8ghz......tocmai datorita aglomerarii foarte mari in frecventa de 2,4ghz.....de notat faptul ca 2,4ghz ca si 5,8ghz sunt frecvente ce nu necesita licenta de emisie, deci libere.....

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 12 May 2007 - 10:26 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#22 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 11 May 2007 - 12:10 PM

era si cazul sa ma bag si eu.:D
am inceput activitatea la clubul de aeromodele Cta, acu vreo 4 ani. Primul meu aeromodel a fost un mustang semimacheta captiv, la care am muncit timp de vreo 4 luni, si cu care am invatat sa zbor in concurs la Pucioasa, ajutat de @Marinaru http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif iti ai amintesti domnu'?
tot atunci am facut primul crash la aterizare , pentru ca nu stiam care era viteza limita a modelului, si am venit putin in bot si am rupt o elice.
al doilea crash tot la acelasi model la concurs mansa a 2-a, din cauza ca a sarit in zbor tija de comanda din eche , fiind cositorita cu o saiba, dar facuta lipitura falsa. batiu crapat, elice rupta http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

al doilea aeromodel a fost un fel de piper din polistiren, motor electric 400, anvergura pana la 1 m, obosit de @Bogdan Stancu, si altii inaintea lui, care m-a '''''pacalit'''' sa ii iau si incarcatorul. recunosc in 2 transe.
crashuri destule, mai ales pt ca la Cta nu cunosteam nici un modelist care sa zboare radiocomanda, si m-am chinuit singur. m-a tinut cam 1 an, ca l-am pierdut zburand la faleza, pe vant puternic, si l-a dus dupa copaci. am demarat o operatiune de cautare de vreo 6-7 insi, dar nu l-am mai gasit,(cred ca l-au furat tiganienii) -_-

al 3-lea aeromodel a fost o aripa zburatoare facuta de @Grig acu vreo 2 ani, care a supravieturit eroic multor crashuri pana luna trecuta, cand am zburat pe rafale puternice in poli, si in picaj, a intrat in flutter f violent, s-a rupt in aer cu tot cu lonjeronu de carbon de 4, dar nu inainte de a 'molesta' un 3D care incerca neputincios sa stea in vant http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_02.gif

al 4-lea a fost un Transaal, cu 2 speed 400 cu reductor, l-am busit in copaci, la poli, pentru ca ma incapatanasem sa zbor pe vant/turbulente. rupt fuselaj, dar lipit la loc. inca il mai am la debara, dar nu am timp de el.

al 5-lea a fost un twinjet luat in stare f buna de la @MADA , cu 2 speed 480, pe care l-am busit la primu zbor in poli, pentru ca nu am apreciat bine inertia modelului( era primul meu model cu anvergura mica, de viteza si incarcare mare) si l-a bagat in boscheti, apoi in pamant...indoit botu.
alt busitura cu acelasi aeromodel, din cauza unui servo ieftin, la care se periasera dintii...botu rupt.

al 6-lea a fost un ez glider, cu brushless si servo, luat second de la un modelist din oradea parca..
busit de vreo 3-4 ori usor, o data pt ca zburam prima data cu el in poli, si nu am asigurat distanta de aterizare(planeaza ca nesimtitu,) si cand l-am adus la aterizare, a stat mai mult decat m-am asteptat in efect de sol, si a trebui sa il frec de pamant ca sa nu intru in copaci cu el....motoru dus in spate alta buseala, cad am zburat u un pack bulit, si m-a lasat in timpu decolarii, si am aterizat in copaci.
in final a fost vandut, cu parere de rau, dar pentru a-mi luat CULARIS

cateva crashuri la niste elicoptere walkera, cu pasu fix, care nu erau ale mele , si depre care am aflat mai tarziu ca sunt f instabile. crashiru minore, ca aveam helitrainer, si erau in hover la inaltime mica. pale rupre, ax indoit, tren aterizare rupt.
un crash destul de recent la un heli sjm400, al unui client , cand am comutat pe helicommand, in hover la 1 m, si a luat-o razna, dar am reusit sa scap numai cu un set de pale ciobite, de un gard din fata caminului.noroc ca am scapat numai cu atata, altfel munceam 1 luna pe gratis.

un 3D superciunga, busit, ca am incercat sa trac printre 2 copaci in poli, dar nu am vazut ca veneau niste babe, si a trebuit sa evit babele si sa intru in copac.
alte crashuri cu 3d uri facute la joasa inaltime, buseli in aer cu alte ciungi, etc. echii de comanda sarite, servouri naspa, etc

1 crash cu gemmini(flying boat), am folosit un receptor feather , am iesit din raza de aciune de max 50 m...rupt botu
si in final 1 piper cub si o formosa 2, cu acelasi regulator de brushless, si aceeasi statie. din cauze inca neelucidate

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 11 May 2007 - 01:16 PM

0

#23 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 May 2007 - 12:26 PM

Aproape ca si mine!
Si eu am invatat sa zbor (zic si eu ca altii, ca e la moda) la Pucioasa. Adevarul ca n-am avut timp sa invat sa aterizez. Nici acum nu stiu, deci tot ce fac e de unica folosinta. Asa ca stiu sigur motivele crash-urilor... Ceva ma face sa cred ca a zbura e o chestie mult mai complicata decat a decola. Ma refer la mine, nu fac nici o aluzie.
Cateva planoare am pierdut ca nu ma descurcam cu fitilul. Nu le-am mai gasit dar stiu sigur de ce le-am pierdut.
Am reusit sa pastrez intact un model cativa ani, pe sifonier, pana a picat si ala de acolo. Sigur n-a fost bruiaj.
In rest toate bune.
Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 May 2007 - 01:12 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#24 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 11 May 2007 - 12:57 PM

Imi fac acum avion si sa vedeti atunci crash-uri.
Sunt sigur ca o sa fie dezastru total. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Dar sa vedem partea buna a lucrurilor ca o sa devin expert in reparatii. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
0

#25 Useril este offline   elco 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 12 May 2007 - 10:37 PM

Marinaru, la 9 May 2007, 19:27, a spus:

Aici o discutie despre 72 si 75 MHz!

In momentul in care folosesti un TX/RX PCM, sansele de a fi bruiat de un post radio scad considerabil...

Nu particip la adunari RC organizate... "Zbor" doar de placere. deci... e OK. Ideea e ca pot sa pilotez modelul fara grija bruiajelor din partea altor modelisti. Toti modelistii pe care ii stiu ( personal) folosesc 35 Mhz.

Aceasta postare a fost editata de elco: 12 May 2007 - 10:56 PM

0

#26 Useril este offline   elco 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 12 May 2007 - 10:44 PM

zgr_44, la 10 May 2007, 09:50, a spus:

elco, la 9 May 2007, 17:18, a spus:

zgr_44, la 9 May 2007, 17:01, a spus:

....mdea.....pai hai sa vedem cum am putea explica crash-ul unui Twinstar care nu mai raspundea la comenzi nici in ruptul capului timp de cateva secunde si pe urma de abia am reusit sa il scap de crash perpendicular cu pamantul si a scapat saracul doar cu fuselajul in 2 buc........statie cu soft.....receptorul din kit dual conversion in 35mhz canal 64.......dupa care pus receptor pe un Minimag si iar pierdut din statie tot pt. 3-5 sec. la numai 300m dar revenit cu bine pe pista........daca nu sunt bruiaje......ce ar putea fii.......

Bruiaje exista. Nu cred ca este vre-un modelist care sa nu fi intalnit bruiaj vre-odata. Dar in general dureaza 0,5- 2 secunde. De cele mai multe ori, aproape insesizabile.
Bruiajele lungi sunt foarte rare si in general... fatale pt model.
Nu uitati ca multe alte servicii folosesc banda de 35 Mhz. Eu folosesc 72 Mhz... si mi se intampla mai rar sa am bruiaje decat colegilor care folosesc 35Mhz. Problema e ca echipamentul in 72Mhz e mai greu de gasit si in general mai scump.
Tocmai am vazut pe net niste sisteme noi de la Futaba in 2,4Ghz si ma gandeam sa le incerc.
Cred ca intr-o saptamana va pot spune parerea despre ele... daca sunteti interesati.

2,4ghz....este banda in care toate acces pointurile si router-ele wireless emit.....respectiv standardele 802.11B, G si mai nou 802.11N, in frecventa :Europe - ETSI: 2412~2472MHz (Channel 1~Channel 13) si USA - FCC: 2412~2462MHz (Channel 1~Channel 11), iar in Bucuresti aceasta banda e destul de aglomerata......ca sa nu mai punem la socoteala ca regulamentele internationale limiteaza puterea de emisie la numai 100mw......ceea ce asigura o transmisie de date la max 300m.....hai 400m max, in functie de antena folosita....evident ca bat si mai mult....respectiv am un link wireless de 21km.....dar cu antene de 24db PARABOLICE si nu vad un modelist stand cu o antena directionala agatata in carca pilotand-usi modelul....:D.....eu unul am mari retineri asupra statiilor care folosesc pt. lucru aceasta frecventa........avand vre-o 3 ani de batai de cap cu aceasta frecventa in domeniul de retelistica wireless.....la ora actuala multi utilizatori de echipamente wireless migreaza catre standardul 802.11 A, respectiv in banda de 5,8ghz......tocmai datorita aglomerarii foarte mari in frecventa de 2,4ghz.....de notat faptul ca 2,4ghz ca si 5,8ghz sunt frecvente ce nu necesita licenta de emisie, deci libere.....

Cand spuneam ca ma gandesc sa incerc ceva pe 2,4, ma gandeam la sistemul asta: http://2.4gigahertz....s/futk9200.html
cu RX-ul aferent (R6014FS)
Folosesc si eu acasa un router wireless si mai sunt o gramada in zona. Desigur ca setarile telecomenzii si testele le fac acasa. Pot sa fac hoover linistit cu T-rex 450SE in sufragerie. Daca ceva nu e in regula, sistemul sta la colectie... impreuna cu Walkera http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

PS. am facut deja comanda la un magazin din Hong Kong pentru sistemul respectiv. Mi-au spus ca in cateva zile pot sa merg sa il ridic http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Eu stau mai mult timp prin China ( ShenZhen) de-aia imi "permit" Walkera http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Aici sunt ieftine.

Aceasta postare a fost editata de elco: 12 May 2007 - 10:59 PM

0

#27 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:29 AM

Cred ca trebuia sa postez un subiect nou dar fiind vorba de crash-uri raman in continuare la acest subiect.
Incep prin a va spune sa nu cumparati niciodata modelul STRIPE de la Jamara.

Fisiere atasate


0

#28 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:30 AM

Asa modelul e frumusel si ieftin pe deasupra dar are ampenajul orizontal prost dimensionat si calculat.

Fisiere atasate


0

#29 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:32 AM

Am cumparat modelul acum ceva timp si l-am echipat cu on OSMax FS 70 Surpass de 12 cm3

Fisiere atasate


0

#30 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:33 AM

Dupa reglaje care au durat aproape o zi intreaga la motor......dar mergea superb.......am iesit la zbor......

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu