Reparatie Magnum 4T 70 RFS
#1
Postat 22 July 2009 - 02:55 PM
La un motor Magnum 70 RFS in 4 timpi , daca dau la pala nu se simte compresie prea bine .
Tachetii sunt reglati ( poate prea stransi am sa mai verific cu lera )
El merge bine - turatie , repriza etc dar am avut impresia ca ultima oara a pornit mult mai greu
( desi acum cred ca nu primise carburant ).
As vrea sa comand piese de reparatie de aceea intreb :
schimbarea doar a segmentului ar fi suficienta sau trebuie tot setul ;
camasa , piston si segment varianta cam scumpa si de preferat alt motor ?
#2
Postat 22 July 2009 - 06:07 PM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=308462
Acum serios....Se obisnuieste sa se schimbe doar segmentul. Dar profesional este sa schimbi pistonul, segmentul si cilindrul. Totusi, eu cred, ca nu-i necesar. Foloseste-l asa ca va merge inca mult timp....parerea mea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaa, zburatorule.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 22 July 2009 - 06:08 PM
#3
Postat 23 July 2009 - 10:12 AM
Cred ca toata lumea stie ca rodajul e foarte important. Toate manualele chinezesti recomanda combustibil cu ulei de ricin cat mai mult. Multi ani nu am inteles de ce. Nu am inteles pt ca toate mot mele au fost OS si un Enya.
in urma cu cateva luni am cumparat un ASP 30 in 4 timpi si compresia cam lasa de dorit. L-am rodat cu combustibil cu 20% ulei jumatate ricin jumatate sintetic dar am urmat instructiunile de la OS 4 timpi. OS face mai mult sens pt mine decat ce zic chinezii. Poate gresesc. Oricum dupa cca 40 min de rodaj sunt multumit cu el. Nu are compr ca si unul japonez dar e suficient pt ceea ce vreau eu. Se tureaza bine, relanti mic si porneste instant la pornitor electric. Planul meu e sa-l pun intr-un motoplanor cu anv cam de 3m.
Celalalt ASP e un 61 in 4 timpi. Mare dezamagire am avut cand l-am invartit prima data cu mana si la compresie auzeam cum scapa pe la esapament destul de bine. Si eu credeam ca si tine ca nu e suficient joc la culbutori. Ca sa nu o lungesc prea tare pot sa-ti zic ca am realizat ca scapa compresie pe langa chiulasa si scaunul de supapa. Greu de crezut. Oricum porneste usor si intrece toate asteptarile mele. Abia a mers vreo 12 min cu 10% nitro si 20% ulei din care jumatate ricin, cu MAS K-series 12x8. Ajunge la 9400 max si relanti 2500. Ma gandesc sa-l pun intr-un ICAR Universal.
Concluzia: Eu cred ca uleiul de ricin recomandat cu atata caldura de chinezi, in timp, intra in toate 'crapaturile' chiulasei si dupa o anumita perioada etanseaza. Nu mai mentionez partile bune si rele ale ricinului pt ca o sa creez prea multe discutii. Regula formata de mine pt mot mele e: pt mot japoneze ricin intre 0%-20%din totalul de ulei si pt chinezarii 50% din totalul de ulei.
Eu nu as demonta/schimba nimic la motor. Foloseste cat mai mult ricin si bucura-te de el.
Sper ca asta o sa te ajute
PS Dintre toate mot chinezesti in 4 timpi pe care le-am vazut poate 20% prezentau compresie pe care o consider eu 'normala' restul vai de ele. Dar toate functionau si erau acceptate.
#4
Postat 23 July 2009 - 10:31 AM
Eu am inceput sa folosesc carburant CoolPower de 20 % / 20% ( 20 % nitro si 20 % ulei ) la motoarele in 4 timpi.
Nu cred ca are ricin si ei spun ca la CoolPower nu e bine sa mai pui tu altceva dar nu vad ce rau i-ar face asa ca o sa incerc
sa il combin si sa il duc pe la 25 % ulei deci mai pun 5% ricin si vad ce face , dupa care daca nu mai
vrea sa mearga il arunc si iau numai OS, Yamada sau Saito - de fapt asta este singurul Magnum pe care il am .
Cel mai mult imi place Yamada ( au si pompa toate ) si mai multa putere decat OS-ul la aceeasi capacitate.
#6
Postat 23 July 2009 - 01:02 PM
razvan rocas, la Jul 23 2009, 01:30 PM, a spus:
cred ca o sa-i cam scada puterea
mai bine cumperi alt combustibil sau daca poti amesteca-ti combustibilul propriu
Alt combustibil mai bun ca asta nu cred ca exista ( cel putin la noi in tara ) !
Deja ma gandsc ca nu cumva starea in care este acum motorul sa nu se datoreze faptului ca rodajul
si alte cateva zboruri le am facut cu carburant ROKTAN 5% Nitro si 10% ulei, desi producatorul
spune ca este special pentru motoare 4T.
#7
Postat 23 July 2009 - 04:01 PM
Eu as folosi combustibil bun cu mult ulei si m-as bucura de el pana ajunge ca cel din film.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 July 2009 - 04:02 PM
#8
Postat 24 August 2009 - 10:35 PM
....si ca exemplu am un OS de 4cc care e un RAHAT pe langa un ASP tot de 4 cc......pe ce teste vreti voi....ambele au aceeasi cantitate de combustibil consumata, de acelasi tip......
P.S. scuze pt. limbaj....dar nu mai rabdam....
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 24 August 2009 - 10:47 PM
#9
Postat 24 August 2009 - 10:38 PM
razvan rocas, la Jul 23 2009, 01:30 PM, a spus:
cred ca o sa-i cam scada puterea
mai bine cumperi alt combustibil sau daca poti amesteca-ti combustibilul propriu
.....nu e mult deloc......
#10
Postat 24 August 2009 - 10:45 PM
zgr_44, la Aug 24 2009, 11:35 PM, a spus:
....si ca exemplu am un OS de 4cc care e un RAHAT pe langa un ASP tot de 4 cc......pe ce teste vreti voi....ambele au aceeasi cantitate de combustibil consumata, de acelasi tip......
P.S. scuze pt. limbaj....dar nu mai rabdam....
Adica tu compari Japanezia cu Chinezia. Uiti ca difera inclinarea ochilor :()
#11
Postat 24 August 2009 - 10:48 PM
Abburo, la Aug 24 2009, 11:45 PM, a spus:
....a nuuuu.......dar stiu ca scrisul suporta multe.......esti tu sigur ce e Japonez.....sau daca e japonez ....prin excelenta tre` sa fie bun....sau cum......hai ca iau si eu un motor ....numai zi unde vrei sa scrie ca e fabricat....si acolo va scire ca e.....sa nu uitam ca Chinezii copiaza orice....ABSOLUT orice....sa vezi ce MERCEDES se fabrica in China....dar e MADE in GERMANY....nu....deci e Mercedes.....
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 24 August 2009 - 10:52 PM
#13
Postat 25 August 2009 - 12:06 PM
Sunt poate persoane care cumpara motorul sau orice altceva si isi pune si eticheta de " gat "
sa se vada clar ce are ! Eu asa vreau sa fac sa imi pun eticheta pe model nu de gat ,
si doar din convingerea ca sunt si mai bune !
Daca nu am bani suficienti NU CUMPAR ! stau si ma uit ,salivez sau ce vreti si ma gandesc cum sa produc diferenta de buget si sa i-mi iau
ce imi place !
Poti schia si pe doage de butoi dar eu nu vreau decat HEAD, sau ROSSIGNOL
Poti juca tenis de camp si cu un tocator de placaj dar eu nu vreau decat DUNLOP Grafitat.
Poti prinde peste si cu "aracul " de la rosii dar eu fara DAM carbon de 3,6 m si mulinete SERT nu ma duc.
Asta pentru ca imi place sa am lucruri " bune " si pentru asta m-am zbatut si am muncit poate cand altii jucau table in fata blocului.
Asta asa ca fapt divers , si facand abstractie de faptul ca tehnica a si evoluat intre timp.
Motoare Saito, Yamada, O.S. - DA ! d'astea am luat si sa nu mai vad Magnum sau ASP.
De ce cu ele nu sunt probleme ca la Magnum-uri ?
Acceeasi chestie si la modelele in sine : sa nu mai aud de Jamara !
De ce - Kyosho, SEBART, EXTREME Flight, Hangar 9 , ZnLine etc sunt mai scumpe ? Pentru sunt clar si mai BUNE !
La fel si la Pack - uri ! De ce FlightPower este mai scump decat TerraHobby ? pentru ca la mine toate TerraHobby-urile s-au umflat !
De ce cei pasionati de Heli cauta pale de carbon si cat mai renumite si nu pun de lemn ? stiu ei mai bine !
Concentratiile din carburant recomandate le gasesti in manualele acestor marci de motoare , si ca sa ma dau eu mai "destept" decat
toti inginerii chinezi sau japonezi din laboratoarele unde fac teste ..... scuze ... ma depaseste !
Din partea mea puteti pune si ulei "bunica" si metanol de la 'ZAREA" !
Motoarele in 4T se opresc la ralanti daca nu au nitro suficient si daca cineva si-a pus in gand sa iasa
la pensie cu un anumit tip de motor iar nu comentez.
Problema ramasa inca nelamurita este de ce se opreste la ralanti ( motorul este pus inversat - cu capul in jos caci altfel nu are loc si rezervorul cam sus fata de nivelul
carburatorului ).
P.S.
Nu am vazut modelist ( cu pretentii si buget ) care plecat de la depron sa nu ajunga la composite si "gigant" cu power "boaxe" cu Yamade cu " seringa " sau
3 W - uri mai mari ca la scuteru la bunicu
Deci sa lasam " vulpea " cu strugurii ei dulci sau acrii cum or fi !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 25 August 2009 - 12:19 PM