Jurnalul lui Cirip zboruri, unele reusite...
#31
Postat 31 October 2007 - 08:27 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#32
Postat 31 October 2007 - 08:33 AM
Imagini atasate
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#33
Postat 24 March 2008 - 09:05 AM
Revin si postez Colectia de Primavare 2008. Flota reimprospatata este gata sa iasa la aer. Protagonistii, de la stanga la dreapta sunt:
Galbejel - o mai veche cunostinta, care are deja vreo 80 de zboruri la activ. La unul dintre zboruri, a venit cu pareza la un eleron din cauza unui snap-roll mai violent. S-a rupt polistirenul in jurul levierului de actionare a eleronului si l-am simtit ca trage intr-o parte inca de cand era in inaltul cerului, dar numai dupa o trecere la joasa, ca sa vad ce are, mi-am dat seama de situatie. Am aterizat fara probleme, doar cu mansa descentrata, ca sa compensez eleronul care atarna inert...
Pielosul - Mi l-a adus Mos Craciun... Abia acum finalizez montajul. E aproape asamblat si gata de zborul inaugural, pe care o sa incerc sa-l filmez. Problema e ca la primele teste am constatat ca un servo se agata din cand in cand la capat de cursa. Trebuie sa fac rost de altul. Mi-e teama sa il ridic asa. Ii zice Pielosul ptr ca e primul meu model de balsa impanzit.
Nevinovatul - este cel alb din dreapta. Este un Edge 540 din depron, care e in constructie. Ii va lua locul lui Azor, care va fi pensionat. Saracul Azorica a iesit pe un vant de 28Km/h cu intensificari de 39 (asa zicea la meteo) si nu i-a iesit cea mai importanta manevra acrobatica: aterizarea. Era la vreo 10cm de sol si am zis ca gata, l-am asezat, dar a venit o pala de vant, care l-a dat peste cap si l-a rostogolit prin parcare mai ceva ca ciulinii baraganului. Dupa aia alergam dupa bucatile sarite din el. Tristete mare, ce mai...
Va voi tine la curent cu peripetiile celor trei. :o
Cirip
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 24 March 2008 - 09:12 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#35
Postat 24 March 2008 - 10:04 PM
Am primit si recomandarile pe MP si l-am rugat pe M sa-ti multumeasca si tie. Am avut niste nelamuriri si le-am dezbatut in direct. Intentia e ca safteaua sa fie filmata. Cel mai tare ma mananca palmele sa-l vad pe "Nevinovatul"... Ma mananca si la Pielos, dar o sa-mi fie teama sa nu-l jupoi... asta ca sa nu folosesc un termen mai neacademic :)
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#36
Postat 25 March 2008 - 12:44 AM
Felicitari si baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zburatorule.
PS. Circula un zvon ca ar mai fi o frumusete de model in asteptare.......
#37
Postat 25 March 2008 - 02:16 AM
dan_mitea, la 25 Mar 2008, 00:44, a spus:
Multzam Danutule...
dan_mitea, la 25 Mar 2008, 00:44, a spus:
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#38
Postat 01 April 2008 - 09:05 PM
Cu justificata mandrie patriotica si efervescenta revolutionara (trompete pe fundal) doresc sa aduc la cunostinta forumului ca Nevinovatul si-a primit botezul aerului. Imi place foarte mult cum zboara. Este primul avion cu care reusesc sa fac muchie de cutit, chiar daca e cam jumulita, dar e pe-acolo... Acum trebuie sa mai exerseze pilotul, ca sa se ridice la inaltimea avionului. :D
Primele zboruri imortalizarte pentru eternitate... B)
http://www.rcuvideos...LPGVL8FLDHL5H9V
http://www.rcuvideos...KKYNMH53RDVXMD2
Vizionare placuta! Bagati si sonor ca am pus oarece ilustratie muzicala. Si asa nu se auzea nimic altceva.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#39
Postat 02 April 2008 - 12:11 AM
Felicitari zburatorule. La cat mai multe reusite.
#40
Postat 26 May 2008 - 07:18 AM
Nevinovatul: http://www.rcuvideos...5C2N06R1N14JTR0
Si Pielosul: http://www.rcuvideos...N8QV2W7MX4SPTN6
Pielosul (CAP232 BP) imi cam da batai de cap, dar cred ca e o combinatie de lipsa de obisnuinta, trimare si configurare corecta a telecomenzii. Antrenamentele continua. Bine ca inca mai am cu ce. :)
Ca divertisment, am facut urmatoarea experienta: am construit o placuta pe care am conectat un accelerometru la un modulas cu un procesor si un transceiver in 2.4GHz. Transceiverul cu accelerometrul l-am pus pe avion. Nevinovatul a fost cobaiul. Un alt transceiver in 2.4G a fost atasat la mufa USB a unui laptop. Softul de pe avion citeste acceleratia pe doua axe si tensiunea bateriei. Cele 3 marimi, doua acceleratii si o tensiune erau transmise la calculator si stocate intr-un fisier. Fisierul a fost incarcat in excel si trasate grafice. Acceleratia pe x este pe verticala, deci pe axa de giratie. Acceleratia pe y este pe axa longitudinala a avionului, deci pe axa de ruliu. Sper ca e corect... nu sunt specialist in aero, doar urechist.
Placutele de comunicatie pot fi vazute in poza atasata...
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 27 May 2008 - 04:45 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#41
Postat 26 May 2008 - 08:12 AM
Imagini atasate
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#42
Postat 26 May 2008 - 08:16 AM
Se mai observa si variatia tensiunii la bornele bateriei in functie de regimul motorului.
Nu e spectaculos ca o camera video, dar mie mi-a starnit curiozitatea acest tip de experiment.
Imagini atasate
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#43
Postat 26 May 2008 - 08:24 AM
Foarte interesant experimentul, si util - mai ales pentru aia care vor sa faca "troubleshooting" post-zbor (era sa scriu "zob", de fapt am scris si am sters, dar nu sunt convins ca nu era cel putin la fel de potrivit... :rolleyes:)
Am totusi o intrebare. In loc de transceiverul ala de 2,4 GHz nu se gaseste ceva cu un procesor care sa tina si 64 sau 128 kB de memorie (eventual flash) sau cu un conector de card SD, astfel incat sa nu mai stai cu laptopul pe camp ci sa poti downloada datele odata ce ai aterizat? Ma intereseaza varianta asta ca statia mea e in 2,4 GHz, si s-ar putea sa am surprize daca pun un alt emitator langa receptor...
Multam!
#44
Postat 26 May 2008 - 08:36 AM
Multumesc pentru aprecieri si interes.
ave, la 26 May 2008, 08:24, a spus:
Ba da... , dar in sensul ca nu "se gaseste", ci ca trebuie sa-l fac, adica sa scriu alt soft. Procesorul e de uz general si il pot programa cum doresc. Daca avul e prea departe, mai pierde din date. Emitatorul de 2.4G are numai 1mW si nici antenele alea SMD nu sunt prea eficiente. Intentia e sa atasez o memorie seriala I2C de 1Mbit (24C1025) in care sa inregistrez datele.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 26 May 2008 - 08:37 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#45
Postat 06 June 2008 - 08:21 PM
==========
Iata ca statistica s-a implinit. Nevinovatul avea prea multe zboruri la activ, fara nici un eveniment notabil, asa ca... s-a intamplat. Durerea e inca vie :( , asa ca ma grabesc sa scriu... :D
Eram la sfarsitul celui de-al treilea pac, am simtit ca s-a cam lenevit tractiunea si am facut o intoarcere mai din scurt, cu ruder destul de generos, ca sa-l aduc mai repejor la aterizare. Trebuie sa mai mentionez ca cel de-al treilea pac era finalul unei sesiuni in care am exersat din belsug zbor in cutit si tonou in 4 puncte, deci ruderul, din nou, ptr ca veti vedea ca el e vinovatul, a fost "amestecat" destul de generos.
Filmul desfasurat cu incetinitorul... Fac intoarcerea aia mai barbateasca si incerc sa-l aliniez ptr aterizare. Constat ca nu se indreapta cand eliberez directia si ii cam cade o aripa. Compensez din eleroane, dar e foarte instabil. Imi zic ca am intrat in limita si ii dau gaz. Inainte sa vad rezultatul gazului marit, aud binecunoscutul zgomot ... ZZzzzzzzzzt! apoi liniste deplina si vad cateva bucati de frunze cazand dintr-un pomisor din parcarea in care ma jucam. Nevinovatul statea agatat in pomisor, cu nasul in sus, ca pestele in carlig, la vreo 4m de sol. Ma pufneste rasul si ma indrept spre pomisor. Din fericire era un pom micut si recuperarea nu punea probleme majore. Ajung acolo, ma uit si vad directia deflectata complet spre stanga. Dau de celelalte manete, inclusiv gazul si vad ca avionul raspunde, cu exceptia directiei. O clipa mi-a trecut prin minte ca, asa cum statea agatat de trenul de aterizare, as putea sa bag gaz si sa incerc sa il ridic cu elicea, dupa care mi-am zis... Stai nene, ca ruderul nu raspunde si nici electroni nu-s destui pentru huverit, asa ca am optat ptr recuperarea manuala.
Restul e banal. Am scuturat pomul de cateva ori si am reusit sa-l prind pe Nevinovat in cadere, fara sa se strice nimic. Mi-era teama sa nu cada in coada, dar a scapat pentru ca am reusit sa il prind de la radacina aripii.
Analiza vizuala post eveniment a scos la iveala ca servoul de pe directie era blocat complet la un capat al cursei si nu raspundea la comenzi. Am incercat sa il misc cu mana, dar se opune cu incapatanare. Urmeaza autopsia si concluziile NTSBului.
Morala este ca, desi aveam in intentie sa tai toti pomii virusati, care sar in fata modelelor, uite ca se mai intampla sa le si salveze. Daca nu il prindea pomul, il prindea asfaltul si cred ca as fi avut mai mult de lucru.
Phiuuuuu... Acuma daca am descoperit vinovatul si nu e pilotul ala, m-am mai calmat. De fapt nu e niciodata pilotul, nu-i asa? :D
Cirip
EDIT:
Raportul Comisiei de Ancheta.
=====================
In urma autopsiei servoului buclucas, Comisia de Ancheta a concluzionat ca servoul s-a transformat din automat in semiautomat, adica intr-o directie se roteste singur, de la telecomanda, iar in cealalta trebuie adus cu mana. Probabil ca s-a busit una dintre ramurile puntii H care comanda motorasul. Daca puntea e facuta cu tranzistoare SMD, se va incerca un transplant (desi stiu ca sunt voci care spun sa-l arunc si sa pun altul. Dar mestereala la subansamble face si ea parte din placerea hobiului si... daca servourile nu s-ar mai defecta, la cat de bun pilot sunt :D , si modest, ce as mai scrie aici la jurnal? :D ). Daca nu, servoul va fi transformat el insusi in donator de organe. Un pinion, un axulet, aia, aia...
La ora publicarii raportului, Nevi este intreg, reparat si dornic sa respire aer curat. I-am pus un servo identic pe care il aveam prin cutiile cu maimute.
EDIT2:
Am desfacut servoul si, spre norocul meu, puntea H este facuta cu tranzistoare discrete. Se vede ca doua dintre ele sunt prajite. Cele doua au marcajele R2F si R1P si le-am identificat ca fiind variantele SMD ale binecunoscutelor 2N2907 si 2N2222. Sa vedem de unde ma lipesc... Am mai observat ca din montaj, doua tije metalice ale semireglabilului de reactie ating pe un condensator si pe un pin sau doi ai integratului. E posibil ca un scurt-circuit in zona aia sa fi provocat arderea tranzistoarelor. O sa izolez zona cand montez SMDurile.
EDIT3:
Am inlocuit tranzistoarele si servoul merge fara probleme. Am izolat si zona pe care o suspectez ca fiind responsabila ptr un posibil scurt circuit. Daca nu a fost acolo cauza, o sa aflu la urmatoarea aterizare in pom...
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 20 June 2008 - 06:33 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#46
Postat 01 August 2008 - 08:26 AM
Din cauza unui nemernic de servo, care era pus la eleroane si care s-a blocat, Galbeaza a avut o aterizare cu stil. A venit vertical cu nasul in glie. Filmul: decolare, curba lina de 180 de grade ca sa-l aduc inapoi... si deodata il vad cum se inclina lent pe o aripa in timp ce eu ma straduiam din rasputeri sa-l aduc pe calea cea dreapta. Inutil. Ticalosul de servo a castigat.
In acest moment Galbeaza e pe perfuzii si sedative. Va fi reparat si repus in drepturi alaturi de flota.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#47
Postat 31 March 2009 - 02:55 AM
Jurnalul asta a ramas asa de izbeliste, nu pentru ca nu m-am mai dat cu zburatoarele, dar nu am mai avut nici un eveniment remarcabil, asa ca ... n-am mai postat. Totusi, pe data de 28 Martie, Nevinovatul a implinit un an de la zborul inaugural. Cu ocazia asta o sa postez un mic bilant al zborurilor. Prin "zbor" inteleg golirea unui pac.
Nevinovatul: 427 zboruri
Pielosul: 95 zboruri si nici o tranteala majora ... inca. Stiu, stiu ca e greu sa invingi statistica, deci e pe vine.
Galbeaza e inca pe perfuzii si sub sedative. Nu am avut timp sa ma ocup de el si nici tragere de inima, din moment ce am avut cu ce sa ma joc.
Altceva care cred ca merita mentionat este ca mi-am mai cumparat 2 pacuri Rhino 3S, 1250mAh, 20C si pot sa va spun ca sunt exceptionale. Rezistenta interna e in jur de 38 mOhmi si la incarcare fiecare pac ia peste 1200 mAh. Eu le descarc pana intra LVC-ul, asta insemnand cam 10V in repaus.
Prin contrast, am luat mai demult niste Mistery 3S de 1500mAh, 15C si sunt niste caca-maca. Rezistenta interna este de 100 mOhmi, iar la incarcare nu intra mai mult de 700 mah in ele, deci feriti-va de tipul asta de Mistery.
Ramane de vazut cum se comporta in timp. Cum am mai spus, tin evidenta ciclurilor la pacuri si le pot observa evolutia. Voi reveni cu detalii cand va fi cazul.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 31 March 2009 - 02:56 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#48
Postat 06 May 2009 - 05:35 AM
Aseara am fost la un zbor de agrement impreuna cu un amic. Protagonistul a fost Nevi si la scurt timp dupa decolare, ma trezesc ca nu mai raspunde directia. Moaamaaa si ce urat facea, ca pana si amicul m-a intrebat: Da ce-are nene de ia curbele in halul asta? Abia dupa ce am aterizat, numai cu eleroane si profundor, i-am explicat ca de fapt nu mai aveam directie. Din fericire, directia s-a blocat destul de dreapta si l-am putut aduce jos intr-o bucata. M-a ajutat si faptul ca l-am aterizat pe iarba. Una peste alta, nici o paguba.
L-am luat pe saracul Nevi de unde ateri-cazuse, l-am pus deoparte si am inceput sa mestec in directie. Ni-mic! Servoul era dus pe Apa Sambetei. Am incercat sa misc cu mana parghia, se misca numai intr-un sens. Am fortat si in celalalt si i-am rupt un dinte de la un pinion. Am tras o invatatura: Nu trebuia sa fortez servoul, ci sa am rabdare pana cand il duc acasa sa vad ce e cu el.
Pe de alta parte, servoul era un Blue Bird BMS306 vechi de peste 4 ani, in care nu prea a stat degeaba.

In urma demontarii, am constatat ca avea doua tranzistoare, din puntea de comanda a motorului, arse. Motorasul nu se putea invarti decat intr-un sens. Am banuit ca din cauza uzurii lamelelor colectoare, acestea s-au rupt si acum se agata in colector. Asa a fost, dupa cum se vede in poza atasata.

Spre satisfactia mea, servoul nu este cel pe care l-am reparat anul trecut. Ala inca mai tine :)
In final am luat potentiometrul de la servoul recent sucombat si l-am pus la alt servo care avea potentiometrul defect. Din doua busite am facut unul bun pe care l-am si montat pe Nevi.
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 06 May 2009 - 05:36 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#49
Postat 06 January 2010 - 06:36 AM
===============================
Va salut,
As vrea sa va povestesc cum am facut din doua pacuri mai vechi la care a cedat cate o celula, un nou pac din cele mai bune celule ramase. Cred ca cel mai interesant este sa va descriu o metoda de evaluare a calitatii celulelor, care la mine a dat rezultate bune. Sper ca vor fi colegi interesati.
Sa o luam cu inceputul.
Pe 30 Aprilie 2008 am cumparat doua pacuri no name, 3S1P, 25C, 1850mAh. Rezistentele interne ale pacurilor la cumparare au fost 43.1 respectiv 40.2 miliOhmi. Au fost exploatate rezonabil in sensul ca nu am depasit 12C pe perioade scurte. In general cred ca au fost folosite la sub 10C. Incarcarile au fost facute cu maxim 1C si cu egalizare la 4-5 cicluri sau mai des. In orice caz verificam egalizarea cu voltmetrul dupa fiecare incarcare.
Ultima utilizare a celor doua pacuri s-a produs pe 8 Noiembrie 2009. Un pac avea 89 de cicluri, celalalt avea 99. Ultimele masuratori ale rezistentei interne dateaza din August 2009 si au indicat 68.8 si 46.1 miliOhmi. La vremea respectiva ambele aveau aproximativ 80 de cicluri la activ.
Recent am observat ca dupa incarcare, celulele din mijloc de la ambele pacuri pierdeau tensiunea, asa ca am decis sa demontez ambele pacuri si sa le fac donatoare de organe si sa asamblez un nou pac din cele mai bune celule ale celor doua pacuri vechi.
Am procedat dupa cum urmeaza:
1)Am desfacut pacurile si am marcat celulele ca sa le pot identifica. Celulele din mijloc, care pierdeau tensiunea in timp nu au fost folosite.

2)Am masurat rezistenta interna a fiecarei celule. Procedeul este suficient de precis. Detalii mai incolo.
3)Am facut o placuta de interconectare din cablaj in care am taiat cu traforajul fante in care intra lamelele celulelor. Aatentie la separare. Lasati lamelele de otel sudate prin puncte de lamelele de aluminiu. Lamelele de aluminiu nu se pot cositori sau se cositoresc foarte greu.

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 06 January 2010 - 06:44 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#50
Postat 06 January 2010 - 06:40 AM

5)Am lipit firele de putere si pe cele de egalizare.

6)Dupa ce totul a fost gata, rigidizat cu banda adeziva si izolat, am masurat rezistenta interna a intregului pac cu ajutorul unui dispozitiv pe care l-am construit mai demult si cu care am facut toate masuratorile de rezistenta interna ale pacurilor in ultimii ani.

Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#51
Postat 06 January 2010 - 06:42 AM
==================================================================
Daca ne imaginam o celula ca fiind modelata ca o sursa de tensiune electromotoare ideala (Vem) in serie cu rezistenta interna Ri, caderea de tensiune la borne va fi delta_V = (Vem-Vb) = I*Ri. In consecinta, daca facem masuratoarea in gol (I=0), rezulta ca putem masura cu precizie valoarea tensiunii electromotoare a sursei ideale.
Daca aplicam o rezistenta de sarcina (Rs) la bornele celulei, tensiunea o sa scada si putem masura o tensiune la borne (Vb).
Aplicand teoria divizorului rezistiv si cunoscand valoarea rezistentei de sarcina, se poate determina valoarea rezistentei interne a celulei cu formula: Ri=Rs*(Vem/Vb-1)
Masuratorile prin metoda de mai sus pentru una dintre celule au fost
Vem[V] Vb[V] Rs[Ohm] Ri[mOhm] ================================ 4.01 3.94 2 35.53
In final, am folosit celule ale caror rezistente au fost: 35.53, 40.1 si 50.25 miliOhmi. Totalul este de 125.88miliOhmi, suficient de apropiat de valoarea masurata a pacului asamblat (123.7miliOhmi)
Este important ca la masuratori traseul de curent mare sa fie cat mai scurt posibil. In acest sens, am conectat firele voltmetrului cu crocodili chiar pe lamelele celulei masurate, iar rezistenta de sarcina ( 2 Ohmi, 10W in cazul meu) direct la borne. Am evitat erorile introduse de fire lungi, care pot avea rezistente comparabile cu rezistenta interna a celulei.

In final am facut si un test de scurta durata, la sol, pe avion. Pare sa traga destul de bine, dar o sa vedem cum se comporta si la testul de zbor.
Sper sa va fi captat atentia.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 06 January 2010 - 06:53 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#52
Postat 06 January 2010 - 07:02 AM
NU VA APUCATI DE PROCEDURA DE MAI SUS DECAT DACA SUNTETI STAPAN PE LETCON. ORICE SCURT CIRCUIT SAU PERFORARE DE CELULA POATE AVEA URMARI SERIOASE. CINE INCERCA PROCEDURA, O FACE PE PROPRIA RASPUNDERE!
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#53
Postat 06 January 2010 - 02:00 PM
Cirip, la Jan 6 2010, 06:40 AM, a spus:
Ce fel de divai e ala de l-ai facut? Se poate incropi din kituri ce se gasesc pe piata. E interesant.
Si eu imi (cam) fac/refac packurile.
Ultima aventura a fost cand imi trebuiau doua packuri de 4S de 5300. Nu am gasit si am facut dintr-unul de 6S si patru de 2S, ca asa am gasit...
#54
Postat 06 January 2010 - 02:21 PM
2 ohmi a folosit dumnealui, adica tragea cam 1.8A, dupa mine insuficient, la 10A cred ca altul era rezultatul.
Dar pentru imperechere merge, nu valoarea absoluta conteaza.
#56
Postat 06 January 2010 - 11:16 PM
Divaisul din poza se bazeaza pe un kit de dezvoltare pe care il aveam prin sertare si care avea mai tot ce trebuie pe el. A trebuit sa ii mai adaug placuta aia cu mufele si in felul asta l-am facut powermetru si masurator de rezistenta interna. Probabil ca principiul se poate aplica la o multime de alte kituri/procesoare. Nu e ceva legat strict de un anume procesor.
Ptr Renatoa:
He, he! Asta cu rezistenta e o versiune simplificata si la indemana oricui. De aia am si postat-o. Aparatelul ala face ceva mai mult de atata. Nu e doar o simpla rezistenta, chiar daca e o rezistenta de putere acolo, care sare in ochi. O masuratoare simpla cu rezistenta combinata cu un convertor A/D de 10 biti (uzual ptr procesoarele ieftine de azi) nu ar putea oferi precizia aia de pe afisaj. Precizia aia e pe bune, nu e facatura, ca doar l-am facut pentru mine :)
Si ar mai fi ceva. Nu am vazut nicaieri informatii ale producatorului si nici in experimentele mele nu am putut constata variatii semnificative are rez. interne ale LiPo in fct. de curent sau starea de incarcare, daca temperatura e constanta, daca nu se aplica deformari mecanice si curentul este pana in 10C. Daca aveti informatii precise, documente in directia asta,ma intereseaza.
Va multumesc pentru interes.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 06 January 2010 - 11:22 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#57
Postat 07 January 2010 - 08:50 AM
Cirip, la Jan 6 2010, 11:16 PM, a spus:
He, he! Asta cu rezistenta e o versiune simplificata si la indemana oricui. De aia am si postat-o. Aparatelul ala face ceva mai mult de atata. Nu e doar o simpla rezistenta, chiar daca e o rezistenta de putere acolo, care sare in ochi. O masuratoare simpla cu rezistenta combinata cu un convertor A/D de 10 biti (uzual ptr procesoarele ieftine de azi) nu ar putea oferi precizia aia de pe afisaj. Precizia aia e pe bune, nu e facatura, ca doar l-am facut pentru mine :)
...
Adica un ... Wattsup ?!!! :)
#58
Postat 07 January 2010 - 10:11 AM
renatoa, la Jan 7 2010, 08:50 AM, a spus:
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#59
Postat 07 January 2010 - 11:25 AM
Citeaza
Pentru ca tot ai device facut, ar fi relevanta si credibila o comparatie intre Ri unui pack tinut la rece (nu excesiv, in cutia la frigider) si a unui pack la temperatura ambianta. Semnificativ ar fi cu acelasi pack, dar va manca vreme... Rezultatele masuratorii tale sunt prin oversampling sau prea multi biti adunati? Se pare ca ai si egalizator sau ceva in plus pe placuta, nu doar mufele. :)
Bafta!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 07 January 2010 - 11:26 AM
#60
Postat 07 January 2010 - 11:34 AM
http://www.fmadirect.com/lipo_handbook/FMA...ok_Section2.htm
Doar ca ei acolo lucreaza cu celule avand sub 10miliohmi, iar 30miliohmi e dat la exemple negative :)