Modelism - RHC Forum: variator in flacari... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

variator in flacari... de ce??

#1 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 05 April 2007 - 07:14 PM

azi am iesit cu aeromodelul cel nou la un al doilea zbor cu el si.... motorul nu a vrut sa porneasca. avea doar niste vibratii, niste incercari de a se invarti. am observat un mic jos pe suport, si ma gandeam ca trebe sa-i strang suruburile. venin cu el spre casa, ca stau apropae de locul de zbor, pe drum, statia era pornita la fel si acc erau cuplati, tot asa am venit si data trecuta si nu a patit nimic. la un moment dat, sticul de acceleratie fiind pe zero, motorul tot avea tendinte de potnicere, decontrolate si dupa caeea...a iesit fum din aeromodel, am desfacut repede aripa si ardea in ea ceva..am suflat repede, am decuplat li-po si ajuns acasa am vazut ca variatorul era prajit, ars.... motivul nu-l stiu..B) nu stiu nici de ce motorul nu a vrut sa porneasca cand acasa doar l-am verificat si a mers.....

Fisiere atasate


I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#2 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 05 April 2007 - 07:16 PM

s-a ars putin si firul de la receptor..nu pare a fi chiar grav..voi ce ziceti?

Fisiere atasate


I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#3 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 April 2007 - 07:18 PM

aaaaa cuvantul scurtcircuit iti spune ceva?
daca tot n-a pornit de ce n-ai decuplat, reprogramat, trimis mail la vanzator, etc.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#4 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 05 April 2007 - 07:19 PM

....

Fisiere atasate


I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#5 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 05 April 2007 - 07:20 PM

cam asta a ars in avion..nu a trecut pana pe partea cealalta

Fisiere atasate


I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#6 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 05 April 2007 - 07:20 PM

pai motorul se kinuia sa se invarta... se invartea dar cu trepidatii...
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#7 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 05 April 2007 - 07:35 PM

jester,

Imi pare rau de patzania ta, dar cred ca acuma este bine sa dai filmul inapoi si sa vezi cauza, ca sa nu mai patesti asa cu urmatorul regulator.
In primul rand, eu cred ca nu e o idee buna sa cari modelul si statia alimentate/active. Mi s-a intamplat de nenumarate ori sa dau din greseala peste gaz. Daca erau jucariile pornite nu era bine.
Apoi... Din moment ce motorul nu vroia sa porneasca, desi l-am vazut mergand, as fi oprit imediat totul, scos alimentarea si adus acasa la verificat pe masa. Nu este exclus sa fi aparut un scurt sau sa se fi deconectat una din faze. In ambele cazuri, daca motorul primeste comanda de la ESC, dar nu se invarteste, curentul creste f mult. E ca un scurt circuit.
Daca din greseala ai dat gazul mare si ESCul nu s-a prins ca motorul e oprit, atunci ceea ce s-a intamplat era previzibil. ESCul a incercat "sa invarta" un scurt circuit si tranzistoarele de putere si-au dat demisia.

Important acum este sa vezi ce a scapat si care e cauza. Ai cu ce sa testezi motorul separat?

Cirip

EDIT:

Citeaza

se invartea dar cu trepidatii

Daca nu era nimic dezechilibrat mecanic in mod evident, mie asta imi suna a scurt circuit in motor. In special daca comportarea pare schimbata la mansa de gaz, adica nu se mai comporta cum il stiai, nu simti ca ia aceeasi turatie la aceeasi pozitie a mansei, pare ca nu are sange in el, trebuie oprit imediat ptr ca ceva sigur e in neregula si risti sa busesti si alte componente.

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 05 April 2007 - 07:39 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#8 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 05 April 2007 - 08:02 PM

mecanic era ecilibrat. l-am aliniat pt decolare, am dat mansa aproape de max ca sa decoleze, s-a turat in crestere pana la jumate, apoi deodata s-a oprit desi eu continuam sa cresc din mansa.... am dat la zero, am reluat, si apoi a inceput sa se invrata asa trepidat, se invartea f incet si avea asa si mascari de dat inapoi combinate cu miscari de dat inainte...
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#9 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 05 April 2007 - 09:35 PM

Motorul poate avea comportamentul acesta cand una din faze este intrerupta. Cred ca Cirip in mare ti-a dat raspunsul. S-ar putea ca firul uneia din faze sa fi avut un contact imperfect sau un defect. Cand ai dat gaz prima data curentul a topit probabil zona cu contact imperfect intrerupand faza. De aici incolo pot fi multe scenarii cu atat mai mult cu cat nu ai decuplat pack'ul (ceea ce in opinia mea este o mare greseala) dupa ce ai vazut comportamentul motorului.
...audaces fortuna iuvat...
0

#10 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 April 2007 - 10:07 PM

Dupa cum se vede in foto008 se pare ca o singura faza din cele 3 a fost parlita mai tare. eu zic ca acolo a fost buba. Scurt pe motor sau terminal in aer si a ramas in doua faze (sau in una) si in rest...mult nu este nevoie.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#11 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 05 April 2007 - 11:24 PM

jester, la 5 Apr 2007, 20:02, a spus:

am dat mansa aproape de max ca sa decoleze, s-a turat in crestere pana la jumate, apoi deodata s-a oprit desi eu continuam sa cresc din mansa.... am dat la zero, am reluat, si apoi a inceput sa se invrata asa trepidat,

Data viitoare daca mai face asa, pui gazul pe zero opresti imediat, il duci acasa si il desfaci ca sa vezi unde e buba. Orice manifestare dubioasa trebuie sa atraga dupa sine punerea pe banc acasa si verificarea amanuntita a cauzei.

Daca lipiturile la motor au fost bine facute, nu exclud aparitia unei/unor spire in scurt. Asta inseamna ca poti busi si variatorul nou. Fa cu rezistente, cum ti-am zis, ca sa-l protejezi.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#12 Useril este offline   MAGNUM 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 16-January 04
  • Gender:Male
  • Location:ARTAND
  • Interests:aeromodelism / navo

Postat 06 April 2007 - 06:29 PM

si eu am patit sa iasa fum din motor cind am dat gazul la max!
esc-ul decupla imediat
am folosit elice recomandata de vanzator si era prea mare pt acest tip de motor
asa ca am schimbat elicea cu una mult mai mica si a mers!

alta patzanie a fost cind am inceput verificarile la sol la un motoplanor nou SVIST ( aprox 2,9m anv ) de la Reichard!
zice elice 10 x 6 , pack de 8 celule si esc de 50 A in carte ( a fost greseala !) , l-am pornit la sol si in cateva secunde ESC-ul a ars ( esc de 50A MBL )!
am masurat curentul dupa aceea si a aratat 68 A!!!
asa ca am schimbat elicea ( 9,5 x 5 ) si acum e ok

poate si tu ai pus elice mai mare ai dat gaz de 2-3 ori , s-a topit ceva in esc si pe urma scurt si urmarile...
'' Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die today''
James Dean
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu