Modelism - RHC Forum: Biela cu joc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Biela cu joc la S25

#1 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 March 2007 - 10:30 PM

Din esperienta voastra, cat poate sa mai duca un motor care are joc in bucsa de biela la maneton fo 0.1mm, poate chiar mai mult???
Am desfacut astazi spatele de la motor sa vad si eu cam in ce stare este, avand in vedere ca inainte de pornire, auzeam un tacanit (nu ala care tragea de sforicica) ci unul in interiorul motorului.
Motorul functioneaza inca foarte bine, trage, prneste usor, nu face mofturi nici la full,gaz nici la acceleratii moderate, intr-un cuvant este foarte elastic.
Dar ma ingrijoreaza acel joc in biela si nu am experienta motoarelor asa mici. La un motor mai mare...sigur nu-l mai porneam fara un Rk

Deci ce puteti sa-mi spuneti despre aceasta problema?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#2 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 19 March 2007 - 12:40 AM

Radu, problema se rezolva foarte simplu prin bucsarea bielei.Faci rost de o bucata de bronz grafitat si faci o bucsa la strung.Treaba importanta e ca trebuie bagata presat dupa ce incalzesti biela(deci la cald). Eu am facut asa iar motorul a mers mult si bine fara probleme.Daca nu are se fac si doua gauri de 1 mm in biela pentru ungerea bucsei pe maneton.Daca nu intelegi revin cu amanunte.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#3 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 March 2007 - 08:42 AM

Multumesc Dom Profsor, tehnoligia de reparatie o cunosc, eu intrebam daca este un fenomen normal la astfel de motoare sau este o uzurz pronuntata.
Oricum pentru reparatie trebuie desfacut tot motorul incepand cu depresarea cilindrului caci altfel nu se poate scoate pistonul si biela.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#4 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 March 2007 - 09:44 AM

Daca pozitia pistonului este in PMI (in compresie) si in pendulare usoara stanga-dreapta clancane (la ureche) altfel decat il stiai, nu-l mai porni pana nu remediezi problema: biela se va rupe brusc cumva in exploatare, manetonul liber de biela se roteste, cumuleaza energie cinetica datorita volantului si loveste biela care atarna si o indoaie, aceasta indoind la randul ei fusta cilindrului...fapt care duce la imposibilitatea de a mai scoate cilindrul din carter si de a inlocui biela.
DomProfesor nu are dreptate: daca folosesti bronz grafitat la bucsa, distrugi motorul. Se foloseste cu succes bronz fosforos si atat. Nu cunosc care este insa standardul folosit la motoarele supraturate de la automodele, asa ca eu mi-as permite sa-ti recomand sa procuri o biela originala, de la producatorul motorului. Daca totusi insisti sa o faci singur, mai bine o faci din aliaj de aluminiu 2024, fara bucsa, cu joc de trei sutimi pe buton, cat sa permita pastrarea filmului de ulei.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#5 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 March 2007 - 01:22 PM

Citeaza

i in pendulare usoara stanga-dreapta clancane (la ureche) altfel decat il stiai, nu-l mai porni pana nu remediezi problema


Asa gandeam si eu numai ca doream o confirmare. O sa incerc sa-l repar, ca inca merita. Nu va fi problema de set motor, doar biela.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#6 Useril este offline   steel 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 15-March 07

Postat 19 March 2007 - 07:39 PM

Asa s- intamplat si la mine.Nu avea joc la bolt insa avea jos la maneton .La masuratoare boltul manetonului era in regula si atunci am facut bucsa la srung ,presata la cald si gaurita pentru ungere. avea 0.1 mm uzura pe "explozie" si se auzea f.bine bataia.Acum are aproape 5 litri consumati si e foarte bine.Bronzul l-a recomandat strungarul ,dar nu era grafitat .Poate e si ala foarte bun.
0

#7 Useril este offline   Hobbyland 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 507
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 March 2007 - 08:49 PM

-Toti producatorii de motoare pt.auto, recomanda inlocuirea bielei dupa efectuarea rodajului, si in continuare la fiecare 15 h de functionare.

-Nu merita sa te zgarcesti, iar reparatiile facute acasa, si pt. prima data, pot sau nu, sa dea rezultate. Personal am bucsat multe motoare, cu bronz sinterizat, chiar si la capul de sus, acolo unde aproape nici un fabricat nu pune din start bucsa.

-Sfatul meu este sa nu mai porniti motorul, pana la inlocuirea bielei. Ruperea ei duce automat la inlocuirea intregului set motor.

faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
0

#8 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 March 2007 - 09:06 PM

Multumesc de sfaturi.
Am inceput sa desfac motorul, dar nu misca cilindrul. Sau mai bine zis, a miscat cam 1mmsi nu este suficient sa-l trag cu ceva. el era mai jos decat blocul cu fo 0,5mm deci inca nu am de ce sa apuc sa-l trag afara. Acum l-am bagat in frigider si voi incerca sa incalzesc corpul din alu mentinand pe cat posibil cilindrul rece.

Alta solutie???
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#9 Useril este offline   Hobbyland 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 507
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 March 2007 - 09:18 PM

-Clasic!

- Deja bucati (microscopice) din bucsa au intrat intre cilindru si carter.

- Solutia aleasa este buna. Daca nu da rezultate, nu ramane decat sa incerci sa extragi cilindrul, prinzandu-l cu o presa extractoare, de buza, si rotindu-l tot timpul. Problema este f. delicata. Nu da pe mana nimanui operatia.

faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
0

#10 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 March 2007 - 09:23 PM

Oare daca confectionez o cala din aluminiu si o introduc pe evacuare in asa fel incat sa se sprijinepe ferestrele de baleiaj de pe cilindru si apoi sa incerc sa imping cu pistonul cu ajutorul mecanismului biela manivela???
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#11 Useril este offline   Mamut 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 18-September 04

Postat 20 March 2007 - 01:30 AM

Iti zic eu, n-ai treaba cu bucsa aia, motorul o sa tina sigur pana crapa <_< http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Aceasta postare a fost editata de Mamut: 20 March 2007 - 01:30 AM

Traxxas Revo 3.0, Xray XT8, Baja 5B, Trinity NOW
------------------------------------------------------------
Vrei bas? iti dau sa-ti ajunga
SoundCustoms Car Audio
0

#12 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 March 2007 - 07:00 AM

cilindrul iese numai la cald prin incalzirea carterului(blocul motor)
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#13 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 March 2007 - 10:23 PM

l-am incalzit de mi-a sarit basca si am si racit cilindrul. De geaba, nu iese frumos nicicum.
Am incercat sa fac un fel de presa cu o brida de Alu bagata pe baleiajele de admisie prin care am dat o gaura si am pus o piulita intre ea si piston. apoi am confectionat un "capac" in loc de chiulasa prin care am trecut surubul. Capacul l-am sprijinit pe cele 4 suruburi de chiulasa si am inceput sa "intind" de ele, numai ca in faza asta tot "timpul cel mai destept cedeaza."
Asa ca brida mea a inceput sa cedeze si s-a indoit. Maine voi cauta o bucattica de DurAll sa fac acest lucru si poate reusesc si voi posta si niste fotografii daca reusesc.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#14 Useril este offline   cmb 90 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 418
  • Inregistrat: 20-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 March 2007 - 11:08 PM

Bre, orice cilindru iese la o incalzire usoara a carterului... e bine daca e cat mai fix pe carter. eu pe toate le-am scos cu pistonul impingand intr-o pana de plastic lata cat toata evacuarea...cea mai buna solutie e propusa de dl hobbyland, inlocuirea bielei. eu as adauga si un arbore cotit, sigur a facut uzuri inegale care vor duce la uzarea prematura a noii biele, ca stii si tu...cuzineti noi se pun dupa rectificarea manetoanelor. in cazul tau tre sa vezi daca acel set motor merita aceasta investitie. jocul din biele poate fi uzura normala sau prematura datorata lipsei de ulei in lagar. nici eu nu cred ca e bine sa-l mai pornesti daca vrei sa-l mai tii...
bafta!
0

#15 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 March 2007 - 08:51 AM

Mai fratilor ...asta a patit ceva ca a plecat foarte usor fo 0,5mm si apoi s-a oprit, si este intepenit. Cred ca a avut dreptate hobbylland, ca are span prins intre cillindru si bloc ca altfel nu inteleg. Doar am mai scos si stiu cum iese, dar asta este intepenit destul de tare si nu vreau sa-l agresez mecanic caci grupa bilea cilindru este in stare foarte buna. Eu incerc sa-l recuperez.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#16 Useril este offline   Hobbyland 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 507
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 March 2007 - 08:10 PM

-Forteraza numai prin rotire. Spanul prins intre camasa cilindrului si carter va ceda numai asa, atunci cand va ajunge sa fie eliminat in vre-un canal de baleiaj. Sau va sapa un sant in carter, material mai moale.

-Teoria spune ca pt. a gripa in acest context 2 piese, ajunge si o diferenta de 1 sutime.

-Daca nu reusesti, trimite ansamblul la Duacatti 999, sau la Hobbyland.

faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
0

#17 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 March 2007 - 10:12 PM

In fine am reusit.
Cand am venit de la servici, m-am apucat sa confectionez la strung un "nasture" bombat in asa fel incat sa obtin o placa de egala rezistenta.
Diametrul de 20,5mm cat exteriorul cilindrului, cu o suprafata dreapta cu grosime de 2mm ca sa intre in fereastra si sa aiba loc sa basculeze (fereastra are H-3mm) apoi o suprafata bombata pana la H total de 5mm. Apoi filetare pe mijloc cu M4 si debitare.
am luat apoi la polizor marginile in asa fel incat sa obtin doua "urechi" late de 9mm ceva mai mici decat latimea ferestrelor (ele au L=10mm)
Apoi am ajustat cu freza de mana totul ca sa poata sa basculeze in ferestre.
Procedura este urmatoarea:
-se basculeaza nasturele in asa fel incat sa se aseze cu cele doua urechi in ferestrele opuse
-se infileteaza cele 4 suruburi ale chiulasei pe post de cale
-se pozitioneaza chiulasa invers pe suruburi si se introduce surubul central prin chiulasa si saiba conica sa nu strice suprafata, pana la nasture, apoi se infileteaza in acesta avand grija sa nu atingem pistonul.
-se intind cele 4 suruburi ale chiulasei in mod egal in asa fel incat chiulasa sa stea paralel
- se insurubeaza surubul central. si astfel cilindrul incepe sa se extraga (hmmm destul de greu la inceput)

Acum iata si niste fotografii.

Primele doua cu procedura:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1174507965.jpg

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#18 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 March 2007 - 10:13 PM

foto 2

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1174508028.jpg

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#19 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 March 2007 - 10:16 PM

nasturele si surubul central

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1174508207.jpg

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#20 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 March 2007 - 10:17 PM

si ca sa aveti o idee de gabaritul presei si cilindrul langa ea

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1174508262.jpg

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#21 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 March 2007 - 10:19 PM

am uitat sa precizez ca in timpul depresarii am incalzit blocul cu o mica torta .

Nu stiu daca a ajutat, oricum nu puteam sa tin mana pe bloc, avea fo 68º masurate cu termometrul de motoare

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1174508384.jpg

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#22 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 March 2007 - 10:21 PM

Se pare ca astfel am reusit sa salvez si cilindrul si pistonul.
Maine voi trece la masuratorile manetonului si a bielei sa vad daca sunt ok si m-am hotarat: VOI FACE BUCSILE.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#23 Useril este offline   ducati999 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 855
  • Inregistrat: 11-February 06

  Postat 21 March 2007 - 10:36 PM

Radu_, la 21 Mar 2007, 22:21, a spus:

Se pare ca astfel am reusit sa salvez si cilindrul si pistonul.
Maine voi trece la masuratorile manetonului si a bielei sa vad daca sunt ok si m-am hotarat: VOI FACE BUCSILE.

Felicitarile mele domnule Radu !!!!!!!ati facut super treaba..........sanatate si spor la munca in continuare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif
vizitati site-ul meu : http://salmin.cabanova.ro


bafta
sa Curga ZeAmA!!!!!!!!!!!!!!!
0

#24 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 March 2007 - 08:22 AM

pe mine ma incanta torta aia mica pe unde gasim si noi asa ceva
0

#25 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 March 2007 - 08:41 AM

Citeaza

pe mine ma incanta torta aia mica pe unde gasim si noi asa ceva

7Ron in Praktiker, se poate reincarca cu gaz de bricheta, 8Ron butelia la rusi in piata
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#26 Useril este offline   Axu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 17-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 22 March 2007 - 10:05 AM

Si cum ii zice? ca ii cam mic ca sa il cautam in Practiker http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif, ne-ar fi mai usor sa intrebam. Multumim anticipat :D
Ceva nu-i bine oricum!
0

#27 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 March 2007 - 10:57 PM

Pencil Torch il gasiti pe mijlocul culoarului principal la "de toate" ambalt intr-o tipla de doi lei
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#28 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2007 - 02:36 PM

multumim mult asa o sa facem cautam si gasim ca doar ce naiba suntem oameni descurcareti
0

#29 Useril este offline   revo.over 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-January 07

Postat 11 April 2007 - 11:18 AM

...salut, imi cer scuze ca ma bag peste acest post dar nu am vrut sa deschid un nou subiect si nuci nu am gasit altceva asemanator, am si eu o nelamurire legata de temperatura de functionare a motorului de la revo 3.3

La ce temperatura trebuie sa functioneze ? ...eu merg cu el pe la 310* F de cand l-am luat, asa i-am facut si rodajul, am impresia ca este cam mare, in manual zicea ceva de 280 maxim parca, este de bine ? de rau ? voi la cat mergeti cu el ? ...si daca il dau mai bogat nu mai fuge asha cum vreau :angry:
It is the culmination of all those little things that make a difference in the end. I'n love with the REVO 3.3
0

#30 Useril este offline   Axu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 17-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 April 2007 - 11:45 AM

In mod normal temperatura buna de functionare este intre 220-270F, temperatura ta este cam mare, ca sa mergi cu ea tot timpul.
Ce combustibil folosesti? Posibil sa fie de acolo. Daca nu ii de acolo, atunci du motorul la setarile fabrica, adica capele surubelor ( low speed si high speed) sa fie aliniate cu marginea gaurii in care intra (la majoritatea motoarelor asa este, nu stiu exact cazul motorului tau, dar ar trebui sa scrie in manualul motorului mai exact) si tuneaza-l de acolo si vezi cam ce obtii.

O alta varianta ar fii, ca ii posibil sa ai scapari de aer pe undeva. Uita-te la carburator, daca etanseaza bine, daca iti sunt strnse bine surubele de la chiulasa si la backplate.
De exemplu motorul meu (un Axial) cand l-am luat, nou nout si scos din cutie, avea backplate-ul cam mult prea lejer strans, un surub nu era strans deloc, asa ca l-am desfacut tot, si l-am etansat cu pasta din aia de facut garnituri.

PS Eventual mai masoara-l si cu alt temp gun pentru siguranta, ii posibil ca al tau sa nu fie bun. II o supozitie....dar orice ii posibil.

Bafta
Ceva nu-i bine oricum!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu