Biela cu joc la S25
#1
Postat 18 March 2007 - 10:30 PM
Am desfacut astazi spatele de la motor sa vad si eu cam in ce stare este, avand in vedere ca inainte de pornire, auzeam un tacanit (nu ala care tragea de sforicica) ci unul in interiorul motorului.
Motorul functioneaza inca foarte bine, trage, prneste usor, nu face mofturi nici la full,gaz nici la acceleratii moderate, intr-un cuvant este foarte elastic.
Dar ma ingrijoreaza acel joc in biela si nu am experienta motoarelor asa mici. La un motor mai mare...sigur nu-l mai porneam fara un Rk
Deci ce puteti sa-mi spuneti despre aceasta problema?
#2
Postat 19 March 2007 - 12:40 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#3
Postat 19 March 2007 - 08:42 AM
Oricum pentru reparatie trebuie desfacut tot motorul incepand cu depresarea cilindrului caci altfel nu se poate scoate pistonul si biela.
#4
Postat 19 March 2007 - 09:44 AM
DomProfesor nu are dreptate: daca folosesti bronz grafitat la bucsa, distrugi motorul. Se foloseste cu succes bronz fosforos si atat. Nu cunosc care este insa standardul folosit la motoarele supraturate de la automodele, asa ca eu mi-as permite sa-ti recomand sa procuri o biela originala, de la producatorul motorului. Daca totusi insisti sa o faci singur, mai bine o faci din aliaj de aluminiu 2024, fara bucsa, cu joc de trei sutimi pe buton, cat sa permita pastrarea filmului de ulei.
Cu rabdare si ciocan.
#5
Postat 19 March 2007 - 01:22 PM
Citeaza
Asa gandeam si eu numai ca doream o confirmare. O sa incerc sa-l repar, ca inca merita. Nu va fi problema de set motor, doar biela.
#6
Postat 19 March 2007 - 07:39 PM
#7
Postat 19 March 2007 - 08:49 PM
-Nu merita sa te zgarcesti, iar reparatiile facute acasa, si pt. prima data, pot sau nu, sa dea rezultate. Personal am bucsat multe motoare, cu bronz sinterizat, chiar si la capul de sus, acolo unde aproape nici un fabricat nu pune din start bucsa.
-Sfatul meu este sa nu mai porniti motorul, pana la inlocuirea bielei. Ruperea ei duce automat la inlocuirea intregului set motor.
faur senior
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
#8
Postat 19 March 2007 - 09:06 PM
Am inceput sa desfac motorul, dar nu misca cilindrul. Sau mai bine zis, a miscat cam 1mmsi nu este suficient sa-l trag cu ceva. el era mai jos decat blocul cu fo 0,5mm deci inca nu am de ce sa apuc sa-l trag afara. Acum l-am bagat in frigider si voi incerca sa incalzesc corpul din alu mentinand pe cat posibil cilindrul rece.
Alta solutie???
#9
Postat 19 March 2007 - 09:18 PM
- Deja bucati (microscopice) din bucsa au intrat intre cilindru si carter.
- Solutia aleasa este buna. Daca nu da rezultate, nu ramane decat sa incerci sa extragi cilindrul, prinzandu-l cu o presa extractoare, de buza, si rotindu-l tot timpul. Problema este f. delicata. Nu da pe mana nimanui operatia.
faur senior
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
#10
Postat 19 March 2007 - 09:23 PM
#11
Postat 20 March 2007 - 01:30 AM
Aceasta postare a fost editata de Mamut: 20 March 2007 - 01:30 AM
------------------------------------------------------------
Vrei bas? iti dau sa-ti ajunga
SoundCustoms Car Audio
#13
Postat 20 March 2007 - 10:23 PM
Am incercat sa fac un fel de presa cu o brida de Alu bagata pe baleiajele de admisie prin care am dat o gaura si am pus o piulita intre ea si piston. apoi am confectionat un "capac" in loc de chiulasa prin care am trecut surubul. Capacul l-am sprijinit pe cele 4 suruburi de chiulasa si am inceput sa "intind" de ele, numai ca in faza asta tot "timpul cel mai destept cedeaza."
Asa ca brida mea a inceput sa cedeze si s-a indoit. Maine voi cauta o bucattica de DurAll sa fac acest lucru si poate reusesc si voi posta si niste fotografii daca reusesc.
#14
Postat 20 March 2007 - 11:08 PM
bafta!
#15
Postat 21 March 2007 - 08:51 AM
#16
Postat 21 March 2007 - 08:10 PM
-Teoria spune ca pt. a gripa in acest context 2 piese, ajunge si o diferenta de 1 sutime.
-Daca nu reusesti, trimite ansamblul la Duacatti 999, sau la Hobbyland.
faur senior
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
#17
Postat 21 March 2007 - 10:12 PM
Cand am venit de la servici, m-am apucat sa confectionez la strung un "nasture" bombat in asa fel incat sa obtin o placa de egala rezistenta.
Diametrul de 20,5mm cat exteriorul cilindrului, cu o suprafata dreapta cu grosime de 2mm ca sa intre in fereastra si sa aiba loc sa basculeze (fereastra are H-3mm) apoi o suprafata bombata pana la H total de 5mm. Apoi filetare pe mijloc cu M4 si debitare.
am luat apoi la polizor marginile in asa fel incat sa obtin doua "urechi" late de 9mm ceva mai mici decat latimea ferestrelor (ele au L=10mm)
Apoi am ajustat cu freza de mana totul ca sa poata sa basculeze in ferestre.
Procedura este urmatoarea:
-se basculeaza nasturele in asa fel incat sa se aseze cu cele doua urechi in ferestrele opuse
-se infileteaza cele 4 suruburi ale chiulasei pe post de cale
-se pozitioneaza chiulasa invers pe suruburi si se introduce surubul central prin chiulasa si saiba conica sa nu strice suprafata, pana la nasture, apoi se infileteaza in acesta avand grija sa nu atingem pistonul.
-se intind cele 4 suruburi ale chiulasei in mod egal in asa fel incat chiulasa sa stea paralel
- se insurubeaza surubul central. si astfel cilindrul incepe sa se extraga (hmmm destul de greu la inceput)
Acum iata si niste fotografii.
Primele doua cu procedura:
Imagini atasate
#23
Postat 21 March 2007 - 10:36 PM
Radu_, la 21 Mar 2007, 22:21, a spus:
Maine voi trece la masuratorile manetonului si a bielei sa vad daca sunt ok si m-am hotarat: VOI FACE BUCSILE.
Felicitarile mele domnule Radu !!!!!!!ati facut super treaba..........sanatate si spor la munca in continuare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif
#26
Postat 22 March 2007 - 10:05 AM
#29
Postat 11 April 2007 - 11:18 AM
La ce temperatura trebuie sa functioneze ? ...eu merg cu el pe la 310* F de cand l-am luat, asa i-am facut si rodajul, am impresia ca este cam mare, in manual zicea ceva de 280 maxim parca, este de bine ? de rau ? voi la cat mergeti cu el ? ...si daca il dau mai bogat nu mai fuge asha cum vreau :angry:
#30
Postat 11 April 2007 - 11:45 AM
Ce combustibil folosesti? Posibil sa fie de acolo. Daca nu ii de acolo, atunci du motorul la setarile fabrica, adica capele surubelor ( low speed si high speed) sa fie aliniate cu marginea gaurii in care intra (la majoritatea motoarelor asa este, nu stiu exact cazul motorului tau, dar ar trebui sa scrie in manualul motorului mai exact) si tuneaza-l de acolo si vezi cam ce obtii.
O alta varianta ar fii, ca ii posibil sa ai scapari de aer pe undeva. Uita-te la carburator, daca etanseaza bine, daca iti sunt strnse bine surubele de la chiulasa si la backplate.
De exemplu motorul meu (un Axial) cand l-am luat, nou nout si scos din cutie, avea backplate-ul cam mult prea lejer strans, un surub nu era strans deloc, asa ca l-am desfacut tot, si l-am etansat cu pasta din aia de facut garnituri.
PS Eventual mai masoara-l si cu alt temp gun pentru siguranta, ii posibil ca al tau sa nu fie bun. II o supozitie....dar orice ii posibil.
Bafta

Ajutor


Raspuns nou


Citare Multipla


















