Canoniera Fulgerul, 1873 Incerc sa adun informatii despre ea.
#277
Postat 23 July 2010 - 01:37 PM
#280
Postat 23 July 2010 - 05:42 PM
In pozele pe care le am nu se poate distinge vreo timona nicaieri pe puntea Fulgerului, iar in fata cabinei este practic lipita o "colivie", deci nu poate fi si timona in acelasi loc. Sa fie si mai in fata pare improbabil.
#281
Postat 24 July 2010 - 09:36 AM
marinaru29, la Jul 23 2010, 02:45 PM, a spus:
Salut,
Excelenta carte postala!
O ai la o rezolutie mai mare? este si in varianta color sau numai alb-negru?
Cel mai interesant lucru, in opinia mea, este acela ca in planul doi apare GRIVITA in varianta alba. In 1902 era inca in culori victoriene; in timpul razboaielor balcanice era deja alba, dar, in aceasta varianta, velatura fusese demontata. Este posibil ca FULGERUL din tabloul lui Stiubei sa fie pictat dupa o fotografie.
Astept opiniile voastre.
O zi buna tuturor!
#283
Postat 24 July 2010 - 07:27 PM
Bine ati venit pe acest forum domnule Ioan Lucian...ma bucur ca am mai aparut inca o persoana interesata de celebra noastra canoniera, mai ales ca veniti si din domeniu, vedetele blindate. Poate, avand in vedere experienta dumneavoastra in marina, o sa ne puteti ajuta sa lamurim mai multe "enigme" ce inconjoara vechi nave romanesti, in special Divizia de Dunare (nava Alexandru cel Bun).
Cat despre "Fulgerul"...eu unu nu cred ca exista o timona, aflata pe punte...singura timona cred ca se afla exact dedesuptul luminatorului.
#286
Postat 03 October 2010 - 04:04 PM
#287
Postat 03 January 2011 - 12:55 PM
atasez aici un exemplu
http://lcweb2.loc.gov/service/pnp/det/4a10000/4a14000/4a14700/4a14729v.jpg
sursa: http://lcweb2.loc.gov/service/pnp/det/4a10...00/4a14729v.jpg
http://lcweb2.loc.gov/service/pnp/det/4a10000/4a14000/4a14000/4a14005v.jpg
sursa: http://lcweb2.loc.gov/service/pnp/det/4a10...00/4a14005v.jpg
pozele pot fi descarcat si de la o rezolutie mult mai mare... de AICI si DE AICI
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 03 January 2011 - 12:58 PM
#289
Postat 26 January 2011 - 12:06 AM
#290
Postat 03 February 2011 - 07:52 PM
Va rog sa intrati pe acest site http://vidamaritima....anonero-segura/ si sa cercetati poza ce prezinta, canoniera SOMORROSTRO
Faceti exceptie de acel pinten extrem, si vedeti elementele de pe punte. Eu cred ca acest tip de canoniera ne-ar ajuta foarte mult in recontructia planului canonierei Fulgerul.
Va multumesc
Claudiu Nelega
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 03 February 2011 - 07:54 PM
#292
Postat 04 February 2011 - 11:03 AM
#294
Postat 04 February 2011 - 06:37 PM
#295
Postat 04 February 2011 - 10:57 PM
sursa: http://i26.tinypic.com/rmp3k4.jpg
http://i26.tinypic.com/rmp3k4.jpg
#296
Postat 04 February 2011 - 11:19 PM
#297
Postat 04 February 2011 - 11:38 PM
#298
Postat 05 February 2011 - 05:32 AM
http://www.ebook3000.com/The-Ottoman-Steam...1923_55709.html
Multa, multa bafta.
PS. Cum isi faceau necesitatile, bietii mateloti?
#299
Postat 05 February 2011 - 10:58 AM
am reusit sa descarc si eu revista referitoare la marina otomana, dar nu am vazut nici o canoniera asemanatoare Fulgerului, daca cumva se poate sa-mi spuneti si mie la ce pagina sa ma uit, und eapare vre-o poza a unei canoniere.
Cat priveste "surorile" spaniole mai atasez inca o poza, cam mica, dar numai asa am gasit-o, a canonierelor unde se poate observa turela din prova cu tunul aferent.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Clase_somorrostro.jpg
sursa: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...somorrostro.jpg
#300
Postat 05 February 2011 - 11:38 AM
Canoniera Somorrostro
Prima nava, din cele 10 comandate a fost executata incepand cu 23.09.1873, fiind lansata la apa 3 luni mai tarziu in 17.12.1873
Deplasament: 86 tone
Lungime : 24,00 m
Latime : 4,93 m
Pescaj : 1,86 m
Armament: 2 tunuri rapide
Viteza de: 9 noduri
Echipaj: 22 de oameni
datele trecute mai sus le-am luat de aici sursa: http://es.wikipedia....ase_Somorrostro
Canoniera Fulgerul
Din datele cunoscute nava a fost comandata in anul 1873, iar predarea catre marina romana a fost in octomobrie 1873
Deplasament : 90 de tone
lungime 25 m
lăţime 4,80 m
pescaj 1,30 m
Armament: 1 tun 90 mm
Viteza de: 9 noduri
Echipajul număra 35 de oameni.
datele trecute mai sus le-am luat de aici sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Fulgerul
#301
Postat 05 February 2011 - 12:14 PM
[img]http://1898.mforos.com/visit/?http://www.armada.mde.es/museonaval/imagenes/archivo_fotografico/17376.jpg[/img]
sursa: http://1898.mforos.com/visit/?http://www.a...afico/17376.jpg
#302
Postat 06 February 2011 - 01:09 PM
Din pacate turela nu se poate distinge clar in fotografii. La cat pare de lunga, tind sa cred ca avea o forma ovala, altfel nu vad cum ar incapea la prova daca ar fi rotunda. Din pacate nu stiu daca gravura e foarte exacta, oricum e singura in care turela se distinge ceva mai clar si ma face sa cred ca e ovala.
#303
Postat 06 February 2011 - 08:10 PM
kno3, la Feb 6 2011, 01:09 PM, a spus:
Din pacate turela nu se poate distinge clar in fotografii. La cat pare de lunga, tind sa cred ca avea o forma ovala, altfel nu vad cum ar incapea la prova daca ar fi rotunda. Din pacate nu stiu daca gravura e foarte exacta, oricum e singura in care turela se distinge ceva mai clar si ma face sa cred ca e ovala.
Nu cred ca era ovala, in perioada respectiva turelele erau rotunde. Am facut apel la Claudiu sa caute planurile canonierelor.
Sunt doua elemente pe care le gasesc incurajatoare:
1.Nu cred ca francezii au desenat si construit turele aparte pentru vasele spaniole si, separat, pentru FULGERUL, avand in vedere faptul ca toate au fost construite pe acelasi santier, iar dimensiunile sunt apropiate. Cu cat faci mai multe piese unicat, cu atat cresc costurile de fabricatie.
2.Se poate observa la turela canonierei spaniole o usa similara cu cea care apare in cazul machetei canonierei FULGERUL de la MMR: o alta similaritate este gabaritul mai mare al turelei decat cel al cabinei.
Claudiu, ne bazam pe tine!
O seara buna!
Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 06 February 2011 - 08:12 PM
#304
Postat 07 February 2011 - 12:59 AM
Am citit tot topicul si mi-am adus aminte ca la un moment dat D-nul Craciunoiu apela la un inginer naval sa-l ajute la reconstructia de corpuri de nave. Pe inginer il cheama Radu Dulgheru si din cate stiu eu locuieste sau locuia in Sighisoara.
Daca este cineva din Sighisoara poate il apeleaza si poate are informatii mai multe. Stiu ca era foarte pasionat in strangerea de informatii despre nave , fiind de asemenea si navomodelist.
#305
Postat 07 February 2011 - 11:47 AM
Spaniolii au comandat un numar de 10 bucati (10 canoniere) imediat dupa ce francezii au finalizat Fulgerul. Nu toate canonierele au fost dotate cu turela frontala dotata cu tunuri de 120 mm.
Multumita lui Frigate, car ea luat legatura cu cei de pe forumul de promovare a marinei spaniole am primit acest fisier word unde ne sunt prezentate canonierele.
Cañoneros clase Somorrostro.
Características principales:
Desplazamiento.- 86 toneladas.
Dimensiones:
Eslora.- 24 metros.
Manga.- 4,93 metros.
Puntal.- 1,86 metros.
Calado.- 1,72 metros.
Casco.- de hierro.
Velocidad.- 9 nudos.
Carbón.- 10 toneladas.
Máquina.- de 20 caballos nominales y 80 indicados o efectivos.
Armamento.- 2 cañones rayados de 12 centímetros.
Dotación.- 22 hombres.
_________________
L
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 07 February 2011 - 11:51 AM
#306
Postat 07 February 2011 - 11:56 AM
...Priviti cu atentie poza nr. 2 canoniera din partea stanga...se vede tureala si cele 2 tunuri, iar usa turelei este deschisa. Din ceea ce am citit pe alte site-uri turelele canonierei se invarteau manual si mai pot fi vazute si la monitorul peruan Huascar.