Modelism - RHC Forum: Canoniera Fulgerul, 1873 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 13 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Canoniera Fulgerul, 1873 Incerc sa adun informatii despre ea.

#277 Useril este offline   marinaru29 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 23 July 2010 - 01:37 PM

Buna ziua, numele meu este Ion Lucian fost ofiter de marina la Dunare la Vedete blindate. In primul rand as vrea sa va felicit pentru demersul de a scoate din ceata ce o in conjoara pe aceasta frumoasa nava. Am citit pe nerasuflate topicul intins pe atatia ani si am ravasit si eu netu' ieri si astazi. Pe un site francez de la inceputul acestui topic (service historique de la marine) am gasit planurile unei canoniere fluviale construite in 1884 la Nantes. Despre serviciul navei nu m-am interesat, fiind oarecum irelevant. Ceea ce atrage la ea este asemanarea destul de mare a suprastructurii cu cea a navei noastre. Cele 3 "colivii" sunt pe pozitie, una pentru comandant doar in pupa, una pentru mecanici in centru pentru aces masina si una pentru echipaj in prova. Bucataria este in acelasi loc, cu acces prin ambele borduri si cosuri pentru cuptor. Timona care lipseste la Fulgerul este in fata "castelului", la fel si clopotul. Comandantul are propria "cabina de vot". De fapt se observa ca un sfert din nava il ocupa doar amenajarile pentru comandantul navei. Ceea ce mi se pare mie dubios in cazul de fata este lipsa cusetelor pentru cadre. In speranta ca am fost de un oarecare folos atasez cateva poze. Respect

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: arquebuse1.jpg

0

#278 Useril este offline   marinaru29 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 23 July 2010 - 01:38 PM

detalii cu castelul

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: castel.jpg

0

#279 Useril este offline   marinaru29 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 23 July 2010 - 01:45 PM

dimensiunile navei franceza si o acuarela a Fulgerului de D. Stiubei. Va salut

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: date.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg

0

#280 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 23 July 2010 - 05:42 PM

Multumesc pentru informatii, sunt foarte interesante. Din pacate nu ma lamuresc inca ce este cabina Fulgerului, daca este doar o bucatarie sau ar putea adaposti si timona?
In pozele pe care le am nu se poate distinge vreo timona nicaieri pe puntea Fulgerului, iar in fata cabinei este practic lipita o "colivie", deci nu poate fi si timona in acelasi loc. Sa fie si mai in fata pare improbabil.
0

#281 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 24 July 2010 - 09:36 AM

Vezi postareamarinaru29, la Jul 23 2010, 02:45 PM, a spus:

dimensiunile navei franceza si o acuarela a Fulgerului de D. Stiubei. Va salut



Salut,

Excelenta carte postala!
O ai la o rezolutie mai mare? este si in varianta color sau numai alb-negru?
Cel mai interesant lucru, in opinia mea, este acela ca in planul doi apare GRIVITA in varianta alba. In 1902 era inca in culori victoriene; in timpul razboaielor balcanice era deja alba, dar, in aceasta varianta, velatura fusese demontata. Este posibil ca FULGERUL din tabloul lui Stiubei sa fie pictat dupa o fotografie.
Astept opiniile voastre.

O zi buna tuturor!
0

#282 Useril este offline   marinaru29 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 24 July 2010 - 05:11 PM

Salut. Din pacate am cautat o zi intreaga pe net tablourile lui Stiubei dar nimic inafara de aceasta carte postala. Stiu ca sunt la Academia navala cateva. Respect
0

#283 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 24 July 2010 - 07:27 PM

Buna, tuturor...

Bine ati venit pe acest forum domnule Ioan Lucian...ma bucur ca am mai aparut inca o persoana interesata de celebra noastra canoniera, mai ales ca veniti si din domeniu, vedetele blindate. Poate, avand in vedere experienta dumneavoastra in marina, o sa ne puteti ajuta sa lamurim mai multe "enigme" ce inconjoara vechi nave romanesti, in special Divizia de Dunare (nava Alexandru cel Bun).

Cat despre "Fulgerul"...eu unu nu cred ca exista o timona, aflata pe punte...singura timona cred ca se afla exact dedesuptul luminatorului.
0

#284 Useril este offline   marinaru29 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 26 July 2010 - 09:36 PM

Varianta din cartea Monitoarele Dunarii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fulgerul.jpg

0

#285 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 30 July 2010 - 08:37 AM

...citesc eu bine acolo sau e gresala de tipar,,,AUTORUL A DESCOPERIT CARENA NAVEI IN ...1982"...????...eu stiam ca, corpul navei apare intr-o poza din anii '60, chiar inainte de a fi taiata de bravii UTC-isti
0

#286 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 03 October 2010 - 04:04 PM

Textul din poza de mai sus pare destul de inexact si reia niste legende. Informatiile de pe Wikipedia sunt mai complete. Nu garantez ca-s 100% corecte dar cand le-am scris impreuna cu Victorian am cautat toate sursele disponibile.
0

#287 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 03 January 2011 - 12:55 PM

...Ieri seara am gasit pe un site cateva poze de inalta rezolutie a unor canoniere splaniole, de care am mai vorbit pe aici (Sandoval si Pizarro), astfel am observat o gramada de elemente (sitemul de ridicat ancora, tunul, gruile, tromba de aer din prova, bucataria si chiar clopotul ) asemenatoare cu ale fulgerului.

atasez aici un exemplu

http://lcweb2.loc.gov/service/pnp/det/4a10000/4a14000/4a14700/4a14729v.jpg
sursa: http://lcweb2.loc.gov/service/pnp/det/4a10...00/4a14729v.jpg

http://lcweb2.loc.gov/service/pnp/det/4a10000/4a14000/4a14000/4a14005v.jpg
sursa: http://lcweb2.loc.gov/service/pnp/det/4a10...00/4a14005v.jpg

pozele pot fi descarcat si de la o rezolutie mult mai mare... de AICI si DE AICI

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 03 January 2011 - 12:58 PM

0

#288 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 03 January 2011 - 06:38 PM

Cred ca cele doua canoniere seamana mai degraba cu clasa BISTRITA decat cu FULGERUL.
Sunt convins ca Victorian este in faza avansata cu lucrul la FULGERUL, asa ca nu trebuie decat sa asteptam rezultatul final.
0

#289 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 January 2011 - 12:06 AM

Un nou model, FULGERUL, cred ca tot cu abur:

http://www.youtube.c...h?v=3jombigGCM8
0

#290 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 03 February 2011 - 07:52 PM

Stiu ca toti veti spune ca Fulgerul a fost ...SI ESTE...unica in felul ei, nu a facut parte din nici o clasa de canoniere fluviale ...DAR, pentru ca exist un dar, vreau sa va spun ca exista o anumita clasa de canoniere fluviale ce au foarte multe in comun cu Fulgerul nostru, este vorba de canonierele fluviale spaniole (EBRO, SOMORROSTRO, TERUEL, BIDASOA, NERVION, TOLEDO, TURIA, ARLANZA, TAJO y SEGURA.) construite in 1873, deodata cu Fulgerul de catre aceleasi santiere navale.

Va rog sa intrati pe acest site http://vidamaritima....anonero-segura/ si sa cercetati poza ce prezinta, canoniera SOMORROSTRO
Faceti exceptie de acel pinten extrem, si vedeti elementele de pe punte. Eu cred ca acest tip de canoniera ne-ar ajuta foarte mult in recontructia planului canonierei Fulgerul.

Va multumesc

Claudiu Nelega

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 03 February 2011 - 07:54 PM

0

#291 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 04 February 2011 - 09:18 AM

Salut, Claudiu,

Ai dreptate, am examinat si eu cu atentie fotografia, in special velatura; sunt convins ca FULGERUL avea vele in varianta originala.

O zi buna!
0

#292 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 04 February 2011 - 11:03 AM

E aproape sigur ca a avut vele. Pentru asta avea catarge si bompres (care a fost si demontat mai tarziu).
0

#293 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 04 February 2011 - 01:22 PM

Principala problema la velatura canonierei este ridicata de turela de la prova, ale carei dimensiuni sunt contestate.
Claudiu, felicitari pentru fotografie.

Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 04 February 2011 - 01:23 PM

0

#294 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 04 February 2011 - 06:37 PM

Turela e, din cate surse scrise am vazut, mai mult legenda decat realitate. Oricum, daca a existat vreodata, nu cred ca putea fi mai inalta decat cabina, iar vela incepea probabil de la nivelul ei in sus.
0

#295 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 04 February 2011 - 10:57 PM

...Multumesc pentru aprecieri referitoar ela poza...sper sa gasim o varianta mai clara a acestor nave...oricum "legenda" turelei s-ar putea adeveri. daca facem o legatura intre aceste canoniere spaniole si Fulgerul nostru pot sa va spun ca exista poze care infatiseaza aceste canoniere avand o turela blindata chiar la prova cu un tun asemanator Fulgerului, iar in aceasi poza se poate observa lipsa completa a arboradei si a velelor...

sursa: http://i26.tinypic.com/rmp3k4.jpg

http://i26.tinypic.com/rmp3k4.jpg
0

#296 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 04 February 2011 - 11:19 PM

...canoniere tip Fulgerul au avut si turcii, personalizarile erau la nivelul suprastructurii, fiecare dupa muschiul financiar,se pare ca romanasii nostri n-au avut si banii de closet, in sensul asta am un o cartulie cu flota otomana a timpului insa dimensiunile exced posibilitatile forumului !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#297 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 04 February 2011 - 11:38 PM

...cartulia se numeste pre numele ei de botez" The Ottoman Steam Navy 1828-1923" si e belsug de poze acolo, evident rezolutie saracuta si a fost comisa de 2 chinezi, Bernd Langensiepen & Ahmet Guleryuz ,asa sa le ramana numele !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#298 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 February 2011 - 05:32 AM

Se poate descarca, moca, de aici:
http://www.ebook3000.com/The-Ottoman-Steam...1923_55709.html
Multa, multa bafta.

PS. Cum isi faceau necesitatile, bietii mateloti?
0

#299 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 05 February 2011 - 10:58 AM

Buna,

am reusit sa descarc si eu revista referitoare la marina otomana, dar nu am vazut nici o canoniera asemanatoare Fulgerului, daca cumva se poate sa-mi spuneti si mie la ce pagina sa ma uit, und eapare vre-o poza a unei canoniere.

Cat priveste "surorile" spaniole mai atasez inca o poza, cam mica, dar numai asa am gasit-o, a canonierelor unde se poate observa turela din prova cu tunul aferent.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Clase_somorrostro.jpg

sursa: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...somorrostro.jpg
0

#300 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 05 February 2011 - 11:38 AM

Intrucat am mai "aprofundat" subiectul as dori sa atasez aici si cateva date tehnice despre aceste canoniere, comparativ cu cele ale fulgerului

Canoniera Somorrostro
Prima nava, din cele 10 comandate a fost executata incepand cu 23.09.1873, fiind lansata la apa 3 luni mai tarziu in 17.12.1873
Deplasament: 86 tone
Lungime : 24,00 m
Latime : 4,93 m
Pescaj : 1,86 m
Armament: 2 tunuri rapide
Viteza de: 9 noduri
Echipaj: 22 de oameni
datele trecute mai sus le-am luat de aici sursa: http://es.wikipedia....ase_Somorrostro


Canoniera Fulgerul
Din datele cunoscute nava a fost comandata in anul 1873, iar predarea catre marina romana a fost in octomobrie 1873
Deplasament : 90 de tone
lungime 25 m
lăţime 4,80 m
pescaj 1,30 m
Armament: 1 tun 90 mm
Viteza de: 9 noduri
Echipajul număra 35 de oameni.

datele trecute mai sus le-am luat de aici sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Fulgerul
0

#301 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 05 February 2011 - 12:14 PM

Din fericire am mai gasit cateva imagini, mai clare sa zic asa

[img]http://1898.mforos.com/visit/?http://www.armada.mde.es/museonaval/imagenes/archivo_fotografico/17376.jpg[/img]

sursa: http://1898.mforos.com/visit/?http://www.a...afico/17376.jpg
0

#302 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 06 February 2011 - 01:09 PM

Interesant la canoniera spaniola ca are aceeasi teava intre cos si cabina cum are si Fulgerul. De asemenea si "colivia" plasata in fata cabinei.
Din pacate turela nu se poate distinge clar in fotografii. La cat pare de lunga, tind sa cred ca avea o forma ovala, altfel nu vad cum ar incapea la prova daca ar fi rotunda. Din pacate nu stiu daca gravura e foarte exacta, oricum e singura in care turela se distinge ceva mai clar si ma face sa cred ca e ovala.
0

#303 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 06 February 2011 - 08:10 PM

Vezi postareakno3, la Feb 6 2011, 01:09 PM, a spus:

Interesant la canoniera spaniola ca are aceeasi teava intre cos si cabina cum are si Fulgerul. De asemenea si "colivia" plasata in fata cabinei.
Din pacate turela nu se poate distinge clar in fotografii. La cat pare de lunga, tind sa cred ca avea o forma ovala, altfel nu vad cum ar incapea la prova daca ar fi rotunda. Din pacate nu stiu daca gravura e foarte exacta, oricum e singura in care turela se distinge ceva mai clar si ma face sa cred ca e ovala.



Nu cred ca era ovala, in perioada respectiva turelele erau rotunde. Am facut apel la Claudiu sa caute planurile canonierelor.
Sunt doua elemente pe care le gasesc incurajatoare:
1.Nu cred ca francezii au desenat si construit turele aparte pentru vasele spaniole si, separat, pentru FULGERUL, avand in vedere faptul ca toate au fost construite pe acelasi santier, iar dimensiunile sunt apropiate. Cu cat faci mai multe piese unicat, cu atat cresc costurile de fabricatie.
2.Se poate observa la turela canonierei spaniole o usa similara cu cea care apare in cazul machetei canonierei FULGERUL de la MMR: o alta similaritate este gabaritul mai mare al turelei decat cel al cabinei.

Claudiu, ne bazam pe tine!

O seara buna!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: spaniola.jpg
  • Imagine atasata: fulgerul_varianta.jpg

Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 06 February 2011 - 08:12 PM

0

#304 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2011 - 12:59 AM

Buna tuturor,
Am citit tot topicul si mi-am adus aminte ca la un moment dat D-nul Craciunoiu apela la un inginer naval sa-l ajute la reconstructia de corpuri de nave. Pe inginer il cheama Radu Dulgheru si din cate stiu eu locuieste sau locuia in Sighisoara.
Daca este cineva din Sighisoara poate il apeleaza si poate are informatii mai multe. Stiu ca era foarte pasionat in strangerea de informatii despre nave , fiind de asemenea si navomodelist.
0

#305 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 07 February 2011 - 11:47 AM

Buna,

Spaniolii au comandat un numar de 10 bucati (10 canoniere) imediat dupa ce francezii au finalizat Fulgerul. Nu toate canonierele au fost dotate cu turela frontala dotata cu tunuri de 120 mm.

Multumita lui Frigate, car ea luat legatura cu cei de pe forumul de promovare a marinei spaniole am primit acest fisier word unde ne sunt prezentate canonierele.

Cañoneros clase Somorrostro.

Características principales:

Desplazamiento.- 86 toneladas.
Dimensiones:

Eslora.- 24 metros.
Manga.- 4,93 metros.
Puntal.- 1,86 metros.
Calado.- 1,72 metros.

Casco.- de hierro.
Velocidad.- 9 nudos.
Carbón.- 10 toneladas.
Máquina.- de 20 caballos nominales y 80 indicados o efectivos.
Armamento.- 2 cañones rayados de 12 centímetros.
Dotación.- 22 hombres.
_________________


L

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: canoniere.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 07 February 2011 - 11:51 AM

0

#306 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 07 February 2011 - 11:56 AM

sursa datelor si a pozelor postate mai sus este http://foro.todoavante.es

...Priviti cu atentie poza nr. 2 canoniera din partea stanga...se vede tureala si cele 2 tunuri, iar usa turelei este deschisa. Din ceea ce am citit pe alte site-uri turelele canonierei se invarteau manual si mai pot fi vazute si la monitorul peruan Huascar.
0

Arata acest topic


  • 13 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu