Canoniera Fulgerul, 1873 Incerc sa adun informatii despre ea.
#250
Postat 04 August 2009 - 10:16 PM
Dau eu si de poza aia...
#251
Postat 05 August 2009 - 11:12 AM
#252
Postat 05 August 2009 - 01:21 PM
Iar ancora care e pe "Fulgerul" cred ca am fotografiat-o vara asta pe undeva?...pe la muzeul marinei din Constanta...unde am mai abservat cateva lucruri interesante...
am vazut si macheta "Fulgerului" de acolo, aceea ce a fost prezentata de victorian...si tot acolo am mai vazut niste machete destul de interesante, dar care semanau foarte mult cu "Fulgerul" la nivelul modelarii...atunci mi-am adus aminte de "Nea Caisa" care a reconditionat "Fulgerul".
Referitor la fotografia de mai sus...se pare ca cei de la Muzeul Marinei...ar fi aruncat la cosul de gunoi acel poster imens care prezenta "Fulgerul", sau cel putin asa mi-a spus o doamna de acolo.
In alta ordine de idei...o modelare in photoshop ar aduce la iveala mult mai multe detalii decat pot fi observate la stadiul actual. Ca atare, Kno3, daca prin zona pe unde esti acum gasesti un scaner care poate sa scoata o fotografie scanata pe 16 biti si la rezolutie mare...o sa vezi ca si "cabina de dus" e realizata dintr-un cadru invelit in foaie de cort.
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 05 August 2009 - 01:31 PM
#253
Postat 05 August 2009 - 04:06 PM
#255
Postat 05 August 2009 - 10:50 PM
Aceasta postare a fost editata de kno3: 05 August 2009 - 11:05 PM
#258
Postat 07 August 2009 - 11:29 PM
claudiu_ne, la Aug 7 2009, 08:45 AM, a spus:
Salut,
Nu imi dau seama prea bine de dimensiunile reale ale ancorei din cauza lipsei unui reper, totusi forma corespunde.
Cu greu pot gasi o asemanare intre tunul naval Skoda si cel de pe FULGERUL; MRB il identifica cu Nordenfelt de 55 mm md.1880.
Postez o fotografie cu un Nordenfelt 57 mm, 48 cal., md. 1880 aflat intr-un muzeu finlandez.Asemanarea afetului acestui tun cu cel din fotografiile cu FULGERUL este clara.
Interesant este de vazut cu ce armament a fost dotat FULGERUL intre demontarea turelei si instalarea tunul Nordenfelt, care cred ca a fost montat dupa razboiul de independenta.
#259
Postat 08 August 2009 - 10:28 PM
Poate daca Victorian poate sa mai dea o tura pe la muzeu, sigur gaseste si ancora...e chiar viz-aviz de sopronul cu motoarele diesel, inainte de turela monitorului Lahovari, banuiesc, ca a lui era turela.
#260
Postat 11 August 2009 - 12:22 PM
Kno3,
E grozava treaba si multumesc frumos pentru poza aceea; chiar daca nu e o rezolutie prea buna, e extrem de valoroasa nu numai pentru detaliile corpului, ci si pentru alte detalii, de exemplu de greement. Ce ma incurca putin este faptul ca nu vad si scara aceea care imi dadea atata de furca in vedere laterala, si pe care eu as fi considerat-o simetrica.
M-am uitat din nou la poza laterala din albumul marinei din 1902 si nu se vede decat una, cea din tribord.... Cealalta, daca ar fi, ar fi mascata de existenta acolo a tambuchiului.
Imi vine sa cred ca exista o singura scara, numai la tribord !!??
Chestia asta cu scarile asimetrice nu-i teoretic complet lipsita de logica, intr-adevar in mod traditional navele ancoreaza la cheu mai mult cu o latura, insa aceasta latura era... babordul. Obiceiul vine de pe vremea navelor vikinge, care aveau in mod traditional o rama-carma asimetrica situata la tribord; de aici vin denumirile bordurilor in limba engleza, unde tribordul se cheama "starboard" de la "steer-board" adica "bord de unde se conduce nava" in timp ce babordul este uneori denumit simplu "port" adica partea pe care de obicei este portul! Dar sa n-aiba scara taman pe partea unde de obicei e portul, eu chiar nu inteleg...
Nu in ultimul rand, se vede clar in aceasta noua poza pozitia "cabinei de vot" asa cum spuneam, pe puntea teugii. Intr-adevar, bompresul nu "iese" din varful etravei, de sub puntea teugii, ci este pozitionat deasupra ei, astfel incat cabina WC-ului este decupata pentru a permite bompresului sa iasa pe acolo. Nu va imaginati o cabina de WC extrem de elaborata, era pur si simplu o ghereta din lemn cu o scandura gaurita sub care se amplasa o galeata de tabla, care oferea un minim de intimitate echipajului, si asta numai in conditii de navigatie fluviala. In conditii de navigatie maritima putem numai sa ne imaginam cum se descurcau membrii echipajului, oricum intimitate nu prea aveau.
Sigur Claudiu,
Pot da o tura prin muzeu sa vad ancora aceea. Oricum, este o ancora obisnuita tip amiralitate cu traversa mobila tipica pentru secolul al XIX-lea. Mai important este sa apreciez dimensiunile ancorei la nava reala pe baza pozelei nou aparute.
Sincer, nu cred ca are sanse sa fie de la "Fulgerul"; cand corpul navei a fost transformat in tanc de combustibil nu cred ca i-au dat jos sistemul de ancorare fiindca, nava sau tanc, tot avea nevoie de babale, ancore etc. ca sa poata fi ancorat la tarm. Daca atunci in 1965 cand au dus totul la fier vechi s-ar fi gandit cineva ca este prima nava care a purtat pavilionul romanesc pe Marea Mediterana, n-ar fi salvat numai ancora, ar fi putut sa salveze toata nava! Sau macar sa fi facut mai multe poze... ;)
#261
Postat 11 August 2009 - 05:52 PM
Victorian din cate am reusit eu sa observ cu lupa...ca nu am si varianta mai mare a pozei, am observat si eu ceva ce seamana cu o scara, la tribord. Cat despre "cabina de vot" eu am impresia ca nu este construita din lemn, ci mai degraba dintr-o panza infasurata in jurul unui cadru de lemn...acum nu stiu ce sa zic...poate ne lamuriti si pe noi mai bine.
In ceea ce priveste vechiul tanc "Fulgerul"...poate Mugur ne poate spune daca avea sa nu avea ancora.
Salutari
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 11 August 2009 - 05:53 PM
#262
Postat 11 August 2009 - 06:20 PM
#263
Postat 22 August 2009 - 10:53 AM
E foarte posibil ca acea cabina sa fie in realitate din panza intinsa pe un cadru din bare de alama, la fel cum erau si tambuchiurile de deasupra intrarilor prin punte. In definitiv nu trebuie decat sa ofere un pic de intimitate omului care foloseste spatiul respectiv, in schimb e bine sa fie cat mai usoara. In cazul acesta este foarte posibil ca de fapt tot aranjamentul respectiv sa nu fie o improvizatie romaneasca, ci chiar modul in care au rezolvat problema toaletelor constructorii navei.
De asemenea, extrem de interesanta poza tunului postata de Mugur aici... trebuie sa recunosc ca exista niste asemanari evidente intre ce ai postat si ce se vede in pozele "Fulger"-ului!
#264
Postat 18 January 2010 - 05:41 PM
Mai sunt doua fotografii ale canonierei FULGERUL, proaspat aparute:
1.in varianta ponton, cu hublourile acoperite si cu puntea de lemn demontata ( cred ca fotografia a fost efectuata inainte de transformarea in tanc de carburant ); vederea este exceptionala: prim-plan, prova-tribord;
2.carte postala cu FULGERUL in serviciu, vedere prova-tribord, fotografiat dinspre larg.
Este imbucurator faptul ca mai apar surprize placute!
#266
Postat 19 January 2010 - 04:01 PM
frigate 264, la Jan 19 2010, 12:19 AM, a spus:
Fotografiile la care ma refer nu au mai fost publicate; eu am vazut exemplarele originale in colectia d-lui Cristian Craciunoiu (care lucreaza in prezent la o carte in care sunt prezente si navele romanesti din sec. XIX, cu planuri si fotografii INEDITE, ORIGINALE, RELEVANTE, etc....ex.: crucisatorul "ELISABETA" cu velele ridicate!).
O zi buna tuturor!
#267
Postat 20 January 2010 - 07:15 PM
MUGUR, la Jan 19 2010, 05:01 PM, a spus:
Ma bucur si sper sa fie ceva inedit, dar elisabeta cu velele ridicate, pentru mine personal nu e o noutate.
Speram doar sa nu fie cartea prea scumpa si redactia Revistei Modelism sa mai aiba si amabilitatea sa raspunda la mesajele trimise pe eMail, pentru ca prin alte parti asa se procedeaza. Cel putin un raspuns de politete daca nu ti se poate rezolva cererea.
Cele bune.
#268
Postat 21 January 2010 - 09:53 PM
#270
Postat 28 January 2010 - 11:06 PM
MUGUR, la Jan 18 2010, 05:41 PM, a spus:
Mai sunt doua fotografii ale canonierei FULGERUL, proaspat aparute:
1.in varianta ponton, cu hublourile acoperite si cu puntea de lemn demontata ( cred ca fotografia a fost efectuata inainte de transformarea in tanc de carburant ); vederea este exceptionala: prim-plan, prova-tribord;
2.carte postala cu FULGERUL in serviciu, vedere prova-tribord, fotografiat dinspre larg.
Este imbucurator faptul ca mai apar surprize placute!
Referitor la acea carte postala...nu cumva acolo este reprodusa o pictura infatisand canoniera in mars pe marea mediterana...????? Cat despre restul chiar ca sunt vesti imbucuratoare, cel putin cartea de care spuneai in posturile anterioare.
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 28 January 2010 - 11:07 PM
#271
Postat 30 January 2010 - 06:41 PM
claudiu_ne, la Jan 28 2010, 11:06 PM, a spus:
Nu, in fotografia pe care am vazut-o FULGERUL este pe Dunare, acostat la un ponton.
#272
Postat 04 March 2010 - 09:55 PM
Sunt curios cum v-a arata puntea si suprastructura, afetul tunului, si cele 2 mitraliere din spate.
Intrebarea mea este daca a mai incercat cineva acest program, mai ales la editare de planuri 3D.
Salutari...
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 04 March 2010 - 10:00 PM
#273
Postat 01 May 2010 - 12:58 PM
http://www.youtube.c...h?v=p8JnTzVsj_4
#275
Postat 25 June 2010 - 07:15 PM
urmaresc de ceva vreme subiectul asta, si interesul aratat de voi pentru aceasta nava mi-a deschis si mie apetitul, daca suneti de acord si veniti in sprijinul meu cu informatii , eu pregatesc varianta 3D a navei cu toate detaliile de executie(bineinteles daca nu este gata varianta lui Victorian).
Spor
Aceasta postare a fost editata de vasia: 25 June 2010 - 07:17 PM