Verificare emitatoare Stie cineva?
#1
Postat 18 August 2003 - 10:19 AM
Ieri s-a intamplat: modelul de scoala a "pupat" pamantul, dar cu pasiune multa, nu asa! Bot distrus, aripa rupta. Totul reparabil (traiasca polistirenul!). Cauza: probabil pilotul (subsemnatul). Cea mai probabila cauza... Si totusi... Ca urmare a altor evenimente simultane pe camp va adresez urmatoarea intrebare: Exista un loc in Romania unde sa se poata verifica un emitator (si chiar un receptor)? Daca da, unde? Cine stie cum si la cine? M-ar interesa O VERIFICARE (daca se paote fara a se desface carcasa emitatorului. Sa-mi fie iertata suspiciunea dar cred ca nu sunt dispus sa las pe oricine sa faca experimente electronice pe emitatorul meu. Daca se constata (prin masuratori, asa zise de camp) ca emitatorul e bolnav, atunci voi decide, impreuna cu cel care verifica, daca merita o reparatie sau e mai bine sa-l pensionez si sa ma uit de unul nou. Nu de alta, dar se economisesc, in esenta, bani, si mai ales, nervi.
Multumesc pentru ajutor
Stima si consideratia
Men
#3
Postat 18 August 2003 - 01:02 PM
Nu, n-am deocamdata probleme (sau cel putin, la ce modele/distante folosesc eu) dar mi se pare pertinet pusa problema: inainte sa dai vina pe bruiaj si interferente, iti pui problema daca cumva perechea emitator-statie a luat-o razna....
#4
Postat 18 August 2003 - 01:57 PM
Spuneam ca (aproape) simultan cu crash-ul meu s-au mai intamplat niste chestii pe camp:
1. Un elicopter RC in banda 72MHz a luat-o razna (comportare instabila, ca si cum cineva ar fi actionat mansele in toate directiile, foarte repede) Din fericire, a reusit sa-l aduca jos fara incidente
2. Un alt participant a sesizat instabilitati in zbor cu un Mustang electric. 2 ore mai devreme zburase fara probleme (FM 35MHz ca si mine)
3. Fiul meu, care este si el incepator dar piloteaza mai bine ca mine ( ce sa-i faci, varsta) cu un alt model, acelasi emitator, alt receptor, a suferit ca si mine, dar fara pagube (o angajare usoara, la viteza mica)
4. Inainte de crash, modelul meu s-a comprtat ciudat: In zbor orizontal a avut trepidatii in plan vertical (poate a fost o rafala de vant, nu stiu)
Altceva: emitatorul avea acumulatorul pe terminate. Dar asta nu cred ca e un motiv. "Scula" are un indicator de stare a bateriei f. generos (11 segmente LCD) + indicarea digitala a tensiunii. In carte scrie ca ce este peste 7V este sigur (la 6,99V toate cele 11 segmente sunt stinse, iar el incepe sa emita sunete de alarma). In momentul crash-ului avea peste 7V chair un segment inca aprins (ca. 7,15V) Distanta la model era de ca.50m.
Ma gandesc daca nu cumva e dezacordat sau receptorul nu e OK sau antena receptorului nu fost in pozitia care trebuie. Sunt lucruri greu de verificat, mai bine spunem ca am gresit eu la pilotaj. Dar daca stiti vreo metoda prin care pot verifica emitatorul, spuneti-o va rog. Macar asa elimin una dn variante si ma pot concentra pe celelalte.
In plus daca obiectul emite aiurea trebuie sa stiu, sa nu bruiez pe cineva si sa nu bag in pamant modele mai scumpe decat "polistirene"
Multumesc anticipat
Stima si consideratia
Men
#5
Postat 19 August 2003 - 07:27 AM
Citeaza
Inainte de fiecare zbor, se verifica raza de actiune a telecomenzii: se inchide antena si se merge la 50 de metri distanta. Daca ai semnal atunci totul este OK. Daca nu...mai vii inapoi 5 metri :)
@Men
Acum am inteles, dar inclin sa cred ca sunt perturbatii si nu telecomanda e de vina. Vezi pe aici pe site, ca s-a mai discutat despre asta si cred ca e o mare problema. In plus daca tot vrei sa fii sigur de frecventa si canal, exista scannere de frecvente care iti zic ce canale sunt ocupate.
#7
Postat 19 August 2003 - 09:32 AM
Adica cine in Germania mai vorbeste de bruiaj ori nu stie despre ce vorbeste ori are o radiocomanda de 40Mhz.... Spune si tu ceva Corsairul.
Mai probabil sint alte probleme, accumulatori, receptie, cabluri cu contact slab sau fiere casate etc.
Mai probabil ar fi fost pozitia de antenna de la receptor / emitator sau incompatibilitate de receptor daca era RX600. Daca era RX600 sau receptor MPX Pico, sunt 100 convins ca astea faceau probleme. La RX600 am vazut mai des problema si la MPX Pico am partit si eu pana ma spus mie cineva din germania ca nu este indicat la aeromodele cu motor electric si cu BEC.
Daca vrei sa trimiti emitator la MPX in Germania, fie sigur ca dureaza cam 1 luna pana o ai inapoi cu toate transporturile.
Walter Born
#8
Postat 19 August 2003 - 06:09 PM
Hai ca s-a mai discutat de bruiaj si de alte cele dar pe mine ma mai bate gindul cu o problema....
Cel mai enervant lucru posibil este faptul ca indeplinesti 15-20 minute de zbor azi si miine dai cu ea de pamint de nu se vede. Chestia asta am patit-o cu doua modele diferite si sa ma bata cucu de inteleg fenomenul.
Spuneti-mi cum procedati cu antena receptorului daca aceasta este mai lunga decit fuselajul sau anvergura avionului? Singura explicatie asta poate fi fiindca folosesc ( din pacate ) un singur R/C la 4 modele deci antena se plimba cu receptor cu tot de pe model pe model si doar la modelul cu care nu am avut probleme niciodata montez antena perfect la locul ei, la celelalte cum apuc. Fiindca am citit pareri referitoare la unghiul de cadere al emitatorului pe antena receptorului mi-am pus aceasta intrebare....
Va rog sa-mi spuneti voi cum procedati si daca asta poate fi cauza unor comportamente imprevizibile in zbor.
#10
Postat 19 August 2003 - 06:42 PM
Am mai patit-o odata cind din aceleasi motive de antena la un soc mai puternic mi s-a smuls antena din receptor. Am dat cu ea saraca de vreo 4 ori ca idiotul ca dupa ce decolam la 20 de metri de mine o lua razna.
Am cablat tot fuselajul cu antena pe ambele parti....ce sa fac...
Si inca o chestie, doar cu cele motorizate mi-se intimpla dar culmea, dupa citeva zile de zbor..... :D
Aceasta postare a fost editata de zozo: 19 August 2003 - 06:44 PM
#11
Postat 20 August 2003 - 12:07 AM
O alta varianta este desfasurarea antenei in zig-zag pe extradosul aripii (asigurata cu scotch). Nu e prea estetic dar se pare ca e sigur (experienta altora)
Culmea tupeului: am ajuns sa dau sfaturi, eu care am patit-o de curand. Imi cer scuze, dar cred ca ce am scris este rezonabil si are o logica. Rog INSISTENT pe cei mai experimentati sa ma corecteze daca ma scris prostii; nu vreau ca cineva sa piarda timp, bani si nervi din cauza a ceea ce am scris.
Multumesc
Men
#12
Postat 20 August 2003 - 07:17 AM
Am patit aceeasi problema si cu aripa cu motor dupa care am scos Silence-ul si am urcat cu ea in termica de nu se mai vedea.....deci care e problema?..ori eu sint fazan la pilotaj ori e ceva necurat cu receptia la motoare electrice.... :huh:
#14
Postat 20 August 2003 - 12:34 PM
#16
Postat 20 August 2003 - 09:00 PM
Motoarele aste Speed 280, 300, 400 etc, au
-fie au un regulator tip RONDO (adica rotund montat in partea din spate a motorului). In acest caz se spune ca deparazitarea nu mai e necesara deoarece ..... aici completeaza electronistii
-fie au un regulator normal si atunci se deparaziteaza motorul cu 3 condensatori: 2 montati intre polii motorului si masa iar al treilea direct intre polii motorului. Cu aceasta se considera ca deparazitarea este completa. O fi adevarat? Mai e vorba si de un inel de ferita montat pe cablurile motor-regulator dar se pare ca asta e un moft pentru ingreunarea modelului(!?!?!?)
Daca receptoarele se comporta bine in aceste cazuri este un fapt discutabil si nu se pot exprima asupra lui decat cei cu ffff multa experienta. Nu e cazul meu...
Stima si consideratia
Men
#19
Postat 21 August 2003 - 08:21 AM
Sper ca nu te supri, Zozo! De fapt imi vine cam greu sa glumesc cu modele prabusite...
Treba e ca nu am gasit un raspuns la tema initiala. O sa las totusi subiectul deschis. Poate, cine stie, candva vom afla de la cineva o metoda de a verifica raipd, sigur si ieftin echipamentul radio al modelelor noastre... Pana atunci
PILOTUL E DE VINA !!!!!
Stima si consideratia
Men
#20
Postat 21 August 2003 - 08:01 PM
Am aplicat deja autocritica, mi-am tras doua palmi si ma duc sa-mi scot utilitarul din debara.... :)
A denaturat putin subiectul care de altfel este unul serios de tot dar trebuie sa mai culegem informatii pentru a avea baza necesara sa tragem concluzia. In consecinta plec la zbor si vedem ce se mai intimpla!
#21
Postat 02 September 2003 - 11:26 AM
Men, la 20 Aug 2003, 21:00, a spus:
Inelul de ferita dispus poe firele de alimentare ce duc la un motor nu sunt deloc un moft! Au rolul de a filtra componentele de foarte inalta frecventa ce sunt produse de scantei. Adica exact acelea care ar putea, prin suprapunere cu semnalul util receptionat, sa dea comenzi false, mai ales la telecomenzile PCM.
#22
Postat 02 September 2003 - 11:29 AM
Uite un email sa stabilim detalii, daca doresti:
insider@easynet.ro
Malko