Postat 27 February 2007 - 11:00 PM
Fum va iesi cu siguranta chiar daca injectezi "lichidul" direct in toba. Exista mai multe retete pentru acest lichid. Unii folosesc lichid pentru fum gata preparat, alti amesteca petrol cu motorina si alti se jura pe amestecul cu glicol. Nu sunt convins ca toba ta poate fi atat de simplu pe interior precum apare in fotografia cu sectiunea! Ar trebui sa aibe macar doua camere de amortizare asa ca incearca sa introduci o sarma prin fiecare gaura de evacuare si sa observi daca comunica intre ele aceste gauri respectiv cu cel de intrare. Metoda de injectie se alege in functie de posibilitati. Cea cu pompa electrica este mai putin complicata si daca optezi pentru varianta de lux poti avea controlul debitului prin intermediul unui canal liber direct din statie. Cea cu "impulsuri" se realizeaza prin utilizarea presiunii preluate din carterul motorului. Se preia acesta presiune si se introduce in rezervorul lichidului de fum prin intermediul unui furtun si o supapa unisens. Debitul lichidul evacuat din rezervor se regleaza cu ajutorul unui ventil actionat prin intermediul unui servomecanism auxiliar. Ambele variante sunt bune, diferenta este doar intre costul acestora. Pana cand un set de ventil actionat mecanic + furtune + supapa unisens ajunge pe la 12-15 Euro, varianta electrica se poate ridica la 40 sau chiar 100 de Euro in varianta de lux.
Consumul de "lichid" este extrem de mare! Poti lua in considerare linistit un rezervor de 1l sa zici ca ai tras cateva dungi reusite pe cer. Toata problema este daca ai spatiul si resursele necesare in acest model ca sa mai poti lua cu tine aproximativ 1kg de "sarcina utila".
Sper ca ti-ai zburat deja modelul inainte sa intreprinzi astfel de modificari.