Modelism - RHC Forum: IAR-80 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-80 1/12 scale

#61 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:29 PM

Intr-adevar. 3 tevi suplimentare de esapament in partea de jos a capotei. Cu cele principale sunt 5. Aici vezi cam cat se ovalizeaza zona voletilor.

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#62 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 05:29 PM

culmea este ca ma astept sa si plesneasca...

nu mai fac nimic pina nu sunt sigur ca seamana decent cu realitatea.
d'asta ma si bucura subiectul asta, ca pina acum nu am avut cu cine impartasi indoielile.
parca se contureaza ceva...

bafta

ps. sa nu rideti de ignorant dar ce program e ala?
0

#63 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:31 PM

Aici ai o vedere din spate, edificatoare in privinta capotei comparativ cu fuselajul.

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#64 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:37 PM

... ultima.
Nu stiu ce program e ala. Pozele sunt de pe net, cine le-a facut sa tipe acum, oricum un tip mult mai destept ca mine. Este proiectul matritei pt kit-ul machetei statice.


PS. Care ziceai ca ai planul scanat al machetei cu motor de cauciuc sau Cox 0,3 cc? Il vreau si eu.

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#65 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:51 PM

Bizule, acum ai planurile (o parte) d-lui Dan Iloiu, facute dupa cele originale. Sunt cele mai bune si corecte din cele publicate pana acum.
Dupa aceleasi planuri de fabrica, in paralel cu dl. Iloiu, a mai lucrat si dl. Mihai Andrei, dar, d-lui tine acele desene in sertar. Poate, candva, le va publica. Si tot ce mai are despre avioane produse in Romania. Sa speram si, ii multumim anticipat.
Marius-Dan Morcov
0

#66 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 06:28 PM

nu am decit poza.
originalul e pierdut prin casa; daca il gasesc, iti zic.

Fisiere atasate


0

#67 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 08:38 PM

Danke!
Marius-Dan Morcov
0

#68 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 15 March 2007 - 10:39 AM

Inca nu am inceput lucrul la modelul de Depron. Incerc sa-i fac modelul in Rhino3D (cu acest prilej si invat sa folosesc programul, n-am mai lucrat cu programe de tip 3D CAD).

Ideea este ca din modelul 3D se vor obtine schitele de taiere. Poate si o "desfasurare" in plan a suprafetei fuselajului, ceea ce ar permite acoperirea scheletului fuselajului cu o singura foaie (sau doua) de Depron.

Apropo, are cineva poze cu IAR16? E un avion despre care nu am gasit multe lucruri, insa care arata foarte elegant.

Serban
0

#69 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 March 2007 - 03:19 PM

Are eu ceva.

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#70 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 March 2007 - 03:20 PM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#71 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 March 2007 - 03:21 PM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#72 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 March 2007 - 03:22 PM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#73 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 March 2007 - 03:23 PM

ultima

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#74 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 15 March 2007 - 07:06 PM

MRX,

Multumesc mult pentru poze, se pare ca esti foarte bine documentat vizavi de Industriile Aviatice Romane.

Ce e interesant este cat de modern pare IAR80 comparativ cu IAR16, distanta intre ele fiind de doar cativa ani (cinci?). Pare ca anii 30 au fost plini de inovatii in domeniul aviatiei.

Daca IAR80-ul iese bine, acest IAR16 o sa fie urmatorul de care ma voi ocupa.

Apropo, mi se pare mie sau IAR-ul a proiectat prin anii 20 si un biplan?

Toate cele bune,

Serban
0

#75 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 March 2007 - 09:11 AM

In anii '20 nu cred. Primul avion produs la IAR a fost un biloc parasol Morane-Saulnier sub licenta. In anii '30 sigur a facut biplane: IAR-37, 38, 39 ("Mosh Neatza") de recunoastere si bombardament usor. Or mai fi si altele dar nu cred.

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#76 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 March 2007 - 09:16 AM

Iata un biplan facut de SET (Societatea de Exploatari Tehnice). Dupa parerea mea, cel mai reusit biplan facut la noi. Coleg de generatie cu Gloster Gladiator. Se cheama SET-XV.

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#77 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 March 2007 - 09:25 AM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#78 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 March 2007 - 09:32 AM

De fapt este un sesquiplan (planul inferior mai mic decat cel superior). In epoca aparusera deja monoplanele cu aripa joasa si ulterior trenul escamotabil asa ca acesta a devenit din fasa desuet.

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#79 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 March 2007 - 10:22 AM

Text cu specificatiile IAR-16

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#80 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 March 2007 - 11:31 AM

Erata. Gigelus, rectific. In 1929 IAR a fabricat, sub licenta, biplanul Potez 25.
Marius-Dan Morcov
0

#81 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 17 April 2007 - 01:24 AM

Dupa o pauza cam lunga, m-am apucat din nou de desenat. M-am bazat pe schitele postate de MRX din revista modelism. Din pacate lipsesc nervurile D si E, care pot fi insa extrapolate.

Ceea ce ma nedumereste insa este forma fuselajului intre capota si habitaclu. Profilul lateral arata ca linia superioara coboara de la parbriz catre capota intr-un unghi destul de accentuat si oarecum concav (linia galbena din atasament). Chiar asa arata avionul in realitate? Schitele kitului de pe warbirdkits.com sugereaza ca linia superioara este paralela cu axa motorului.

Sunt nitel confuzat si as avea nevoie de sugestii.

Multumesc,

Serban
0

#82 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 17 April 2007 - 01:25 AM

Hmmm, atasamentul nu a fost preluat. Mai incerc o data.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  left.jpg (30.15K)
    Number of downloads: 380

0

#83 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 19 April 2007 - 10:29 AM

Citeaza

Ceea ce ma nedumereste insa este forma fuselajului intre capota si habitaclu. Profilul lateral arata ca linia superioara coboara de la parbriz catre capota intr-un unghi destul de accentuat si oarecum concav (linia galbena din atasament). Chiar asa arata avionul in realitate? Schitele kitului de pe warbirdkits.com sugereaza ca linia superioara este paralela cu axa motorului.

Sunt nitel confuzat si as avea nevoie de sugestii.

Multumesc,

Serban


Intr-adevar linia superioara coboara de la parbriz in jos spre capota pe un anumit unghi ( in nici-un caz nu este concava). Acest lucru a fost prevazut din proiectare pt a da o mai mare vizibilitate pt pilot care si asa avea mari probleme la decolare unde motorul radial nu-l avantaja ( fata de motorele in linie sau in V).

Deci schitele dela wardbirdkits sunt gresite daca acea linie este paralela cu axa motorului.
Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#84 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 19 April 2007 - 06:13 PM

SP,

Multumesc pentru confirmare.

Serban
0

#85 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 01 October 2007 - 06:34 PM

Hmmm,

Dupa o pauza cam mare, am inceput sa tai depron. Dupa ce verific felul in care se imbina piesele, o sa postez planul in format .pdf.

Serban
0

#86 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 01 October 2007 - 06:36 PM

Fir-ar sa fie, iarasi nu s-a incarcat imaginea... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif

Fisiere atasate


0

#87 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2007 - 07:34 PM

felicitari. arata bine! spor la lucru in continuare si nu mai fa pauze asha de lungi http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#88 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 01 October 2007 - 07:47 PM

arata super pana acum..
dar grija sa mai intaresti la el, ca altfel e nasool...
zic si io...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#89 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2007 - 06:01 PM

RedBaron, la 1 Oct 2007, 19:47, a spus:

... grija sa mai intaresti la el...

Mai ales zona de incastrare a lonjeronului, marcata cu rosu...
Dubleaza zona dintre cele doua nervuri cu doua placi de balsa continue.

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#90 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 02 October 2007 - 06:15 PM

Hei, nu va ingrijorati pentru robustete! Aripile au fost prinse intre doua bucatele de Depron si cu scoci fatza-dubla doar pentru a verifica unghiul diedru (care, pentru suprafata superioara, trebuie sa fie foarte mic), si pentru a face o poza. La imbinarea reala o sa folosesc doua V-uri din placaj de 1/8".

Vizavi de acoperire, toate suprafetele vor fi de depron de 2mm, mai putin partea inferioara a aripii, care va fi de 3mm. Zona fuselajului din dreptul aripii va fi intarita cu lonjeroane din frigarui de bambus.

Acum ma lupt cu suportul pentru motor; o sa fie un calup de placaj de 1/4" lipit pe prima nervura din care pornesc inspre coada patru stinghii lipite la imbinarea dintre fuselajul orizontal si cel vertical.

Inca nu m-am hotarat daca aripa s-o fac cu doua servo-uri sau doar cu unul. Oricum, la scara asta, carma o sa fie doar de decor.

Serban
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu