Modelism - RHC Forum: IAR-80 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-80 1/12 scale

#31 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 11:46 AM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#32 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 11:48 AM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#33 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 11:49 AM

ultima...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#34 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 15 February 2007 - 05:32 PM

Aici tot felul de discutii despre avionul IAR 80. poate isi face timp vre-un moderator si le uneste pe cele mai semnificative!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 15 February 2007 - 05:33 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#35 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 15 February 2007 - 08:14 PM

poate ca ar fi fost mai "competitiv" cu motor nemtesc dar de aratat arata mai bine cu motorul nostru (usor copiat) care respira aer si transpira ulei...
istoric vorbind, asta a fost o teapa onoranta; cu motorul lor, la o adica (care s-a si intimplat) le puteam pune probleme serioase.
mrx; cupola nu era definitivata in desenele mele, ma interesa foarte tare corectirudinea formei fuselajului si a "tinutei de zbor"; de altfel, cupola si deriva au fost copiate "batrineste" dupa planurile din tehnium, urmind sa le compar/modific cu cele de la rusi.
ce rusine! ne cautam planuri cu vinatorul la rusi...
poate ca n-ar fi rau ca cei care detin variante corecte sa le puna cumva in arhiva RHC. merita...

bafta
0

#36 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 15 February 2007 - 09:25 PM

Bizule,

Subscriu 100% la parerea ca arata mai bine cu capota mare.

Cu botul prelungit arata mai "fioros", iar modelul ar fi mult mai usor de echilibrat insa, la versiunea cu botul scurt a trebuit sa ascund bateria in capota.

O intrebare legata de ultima poza atasata de catre MRX. Sa inteleg ca versiunea lui Tom Jacoby este bazata pe modelul din dreapta-sus? Capota pare in poza mult mai scurta decat "chilotul" din kit. De asemenea, forma reala aduce a picatura de apa la care s-au taiat atat baza cat si varful. Sectiunea bazei este rotunda, dar nu imi dau seama despre sectiunea dinspre fuselaj: ramane rotunda sau incepe sa se racordeze catre fuselajul care are sectiune ovala?

Serban
0

#37 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 15 February 2007 - 10:04 PM

sa nu ma intelegi gresit; nu sunt guru in iar80; am incercat sa transpun planurile care mi s-au parut mai bine realizate, coroborat cu pozele disponibile, intr-o schita unitara. capota, in zona de inceput are sectiune rotunda dar, la voletii de racire are o forma ovala care se racordeaza, intr-adevar, cu forma fuselajului.
la fuselaj, din cite am observat eu, nu ai doua panouri la fel; forma se schimba pe toata lungimea, fara sa mearga niciunde vreo scalare.
cel mai bine, decit sa iei de bune kiturile facute aiurea, mergi la muzeu militar si cu un aparat de pozat mascat la bunul simt, faci pozele de interes.
aici apare diferenta intre semiscale (adeca kituri) si scale. foarte putina lume face scale adevarat. tot respectul pentru acestia...


bafta

ps. am gasit si eu niste poze din timpul realizarii kitului; din ce am putut vedea, capota ramine relativ rotunda, diferenta de sectiune dinspre fuselaj fiind folosita pentru gaurele de racire...

Aceasta postare a fost editata de bizu: 15 February 2007 - 10:05 PM

0

#38 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 16 February 2007 - 03:03 AM

Interesanta poza numita "Detalii fuselaj IAR 81C" din discutia de aici. Cel putin din cate mi se pare mie, teava de esapament iese de sub capota partial ingropata in fuselaj. Asta ar insemna ca virgula capota devine ovala si foarte aproape de forma fuselajului.

Persoana care a publicat pozele ("Cantacuzino") se pare ca este una dintre cele mai versate in IAR80.

Oricum, eu nu sunt interesat sa construiesc modele foarte detaliate; zbor in parc sau pe terenul de baseball numai modele electrice cu anvergura de 100cm sau mai putin si de cel mult 700-800gr. Ma bate gandul sa construiesc unul din polistiren expandat (Depron) si sectiunile tale, chiar daca se dovedeste ca nu sunt 100% corecte, sunt de foarte mare ajutor.

Serban
0

#39 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 08:09 AM

cum te gindesti sa scoti sectiunea aia la depron?
folosesti panouri si acoperi cu depron sau cum?
eu ma gindisem sa incerc polistiren extrudat, tubulete succesive avind ca sablon, panouri succesive; lipite cu adeziv poliuretanic, ghidate cu tepuse de bambus.
ar iesi forma, peretele de 5mm, doar ca mi se pare cam laborios...

bafta
0

#40 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 09:43 AM

Baieti, atentie! Capota are sectiunea rotunda pe toata lungimea ei. Prin spatiile ramase intre capota rotunda si fuselajul oval ieseau tevile de esapament. Dl. Dan Melinte, care e doctor in IAR-80 spune ca se pare ca ar fi fost o teava de esapament si in partea de jos a capotei. Nu stiu, se poate.

Intr-adevar, capota avea forma de picatura de apa fara inceput si sfarsit. La prototip a avut forma cilindrica. Modificarea a aparut datorita echiparii cu un motor mai mare la prod. de serie care a necesitat bombarea capotei pt. obtinerea de spatiu suplimentar.

Pt. varianta din 1943 cu motor DB (nu avem foto sau desene) puneti botul de la Me-109 G. Asa au facut finlandezii la avionul lor si italienii la ultimele variante de Fiat si Macchi. Ar fi interesant sa vedem cum ar arata. La varianta cu motor Jumo, daca ar fi avut o coafa mai mare la elice, probabil ca linia botului ar fi fost mai curgatoare. Eventual radiatorul ventral, ca la Mustang.
Marius-Dan Morcov
0

#41 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 09:53 AM

teava de jos, de linga radiator, apare in poza asta.

Fisiere atasate


0

#42 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 09:54 AM

iar aici se vede si cea laterala...

Fisiere atasate


0

#43 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 09:56 AM

asa cum vad eu in poza, capota motorului se cam inchide pe conturul fuselajului. chiar daca ar fi o mica diferenta, capota nu poate fi rotunda, decit daca este si fuselajul in prima parte a sectiunii...

bafta

ps. pozele sunt scoase cu multumiri de pe linkul anterior...
0

#44 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 16 February 2007 - 10:44 AM

bizu, la 16 Feb 2007, 08:09, a spus:

cum te gindesti sa scoti sectiunea aia la depron?
folosesti panouri si acoperi cu depron sau cum?
eu ma gindisem sa incerc polistiren extrudat, tubulete succesive avind ca sablon, panouri succesive; lipite cu adeziv poliuretanic, ghidate cu tepuse de bambus.
ar iesi forma, peretele de 5mm, doar ca mi se pare cam laborios...

bafta

Sunt inca incepator la capitolul scratchbuild. Singurul model de pana acum a fost un Fokker DVII.

Cu toate acestea, cred ca ar iesi foarte bine daca as pleca de la o placa de baza la nivelul aripii (fuse crutch, imi pare rau dar nu stiu termenul romanesc) pe care sa lipesc, perpendicular, nervurile. Aripile ies usor. Ceva in genul acesta. O gramada de idei pot fi liftate de aici.

Avantajul major a folosirii unei placi de baza este ca modelul iese simetric si drept de la inceput. Mult mai usor de controlat decat metoda cu nervuri si chila.

Materialul de baza ar fi depron de 6mm pentru baza, nervuri, ampenaj si suprafata inferioara a aripii, depron de 3mm pentru suprafata superioara a aripii si depron de 2mm pentru acoperirea fuselajului. Depronul subtire este foarte flexibil si poate fi deformat la cald. Chila se poate face din profil de fibra de carbon.

Intentia mea este sa-l fac fara tren de aterizare (zbor de pe campuri cu iarba moale); la scara de aproximativ 1/12 ar trebui sa iasa cam de 0.5kg, perfect pentru un motor electric de vreo 150-200W.

Serban
0

#45 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 16 February 2007 - 10:48 AM

bizu, la 16 Feb 2007, 09:54, a spus:

iar aici se vede si cea laterala...

Bizu,

Exact poza la care ma refeream. S-ar putea ca MRX sa se refere la alta varianta, insa din poza e clar ca virgula capota se racordeaza la fuselaj, care este sigur oval. Asta ar insemna ca sectiunile tale trebuie usor ajustate...

Ai cumva si desene pentru aripa si ampenaj?

Serban
0

#46 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 11:09 AM

la ce te gindesti?
cum sa le ajustam?

ps. ma apuc sa convertesc doo desene ca sa intre aici...
0

#47 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 11:17 AM

au iesit mai multe... deci.
directia.


am uitat poza...
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Aceasta postare a fost editata de bizu: 16 February 2007 - 11:17 AM

0

#48 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 11:18 AM

mentiune: directia si profundorul au fost ridicate din planul publicat in tehnium.
cele doua variante de aripa imi apartin...

deci, directia

Fisiere atasate


0

#49 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 11:19 AM

profundor.

Fisiere atasate


0

#50 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 11:20 AM

prima varianta aripa.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  aripa.jpg (33.59K)
    Number of downloads: 173

0

#51 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 11:20 AM

nervurile aferente

Fisiere atasate


0

#52 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 11:21 AM

ultima varianta de aripa, cit pe ce sa o si fac dar mai astept...

Fisiere atasate


0

#53 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 16 February 2007 - 11:45 AM

Bizu,

Vad ca ai pregatit si tren de aterizare. Realitatea este ca daca modelul pe care il tintesti este mic, iti va fi greu sa decolezi cu patina fixa si ajustand directia doar din carma.

Ce anume urmaresti, un model de 1/12 (anvergura de 834mm) sau ceva mai mare? Schitele tale sunt extrem de detaliate soi cred ca merita implementate intr-un model de precizie. Lucrul cu polistiren mi se pare mult mai putin exact; detaliile se mai pierd pe ici pe colo (profilele aripii si carmei nu cred ca vor iesi in depron exact precum arata sectiunile schitate de tine.

Eu o sa incerc sa-i dau drumul la constructie cam in vreo 3-4 saptamani; sunt un constructor incet (kit-ul de IAR80 al lui Tom Jacoby a stat ne-asamblat vreo jumatate de an).

Serban

Aceasta postare a fost editata de gigelus2k3: 16 February 2007 - 11:48 AM

0

#54 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 February 2007 - 12:09 PM

o varianta era cu anvergura de 1500 si una de 1700 (proportia este luata pentru un anumit diametru de roti).
oricum, un model al modelului, ar trebui sa fie din polistiren ca sa curga mai putine lacrimi...
asta pentru confirmare unghiuri, tinuta, alea, alea.
e munca de erou... si eu nu am apucaturi d'astea.
oricit m-as stradui, tot un semiscale iese, ca nu am eu atita rabdare si nici abilitati.
daca vrei sa lucrezi dupa planurile alea, da un semn.

bafta

ps. tot nu ai zis cum faci tu fuselajul din depron?

Aceasta postare a fost editata de bizu: 16 February 2007 - 12:12 PM

0

#55 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:07 PM

Pt. Gigelus2k3...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#56 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:09 PM

si...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#57 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:13 PM

Pt. Bizu. Daca mai faci ceva dupa planurile din Tehnium, mana lunga a legii te va ajunge, indiferent unde te vei ascunde.

Aveti dreptate. Parca se ovalizeaza un pic capota in zona voletilor. Dar ff. putin.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  iar80.gif (57.76K)
    Number of downloads: 174

Aceasta postare a fost editata de MRX: 16 February 2007 - 05:14 PM

Marius-Dan Morcov
0

#58 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:20 PM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#59 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:23 PM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#60 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2007 - 05:26 PM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu