IAR-80 1/12 scale
#1
Postat 04 February 2007 - 02:34 PM
Iata: http://www.warbirdkits.com/kits.html
#2
Postat 04 February 2007 - 07:33 PM
Capisci?
#3
Postat 04 February 2007 - 11:11 PM
#4
Postat 04 February 2007 - 11:24 PM
Planurile corecte le gasesti pe www.airwar.ru
#5
Postat 05 February 2007 - 01:26 AM
IAR-81C. Grupul 6 Vanatoare. 10 iunie 1944
Fisiere atasate
-
iar81c.jpg (52.88K)
Number of downloads: 680
Aceasta postare a fost editata de MRX: 05 February 2007 - 01:30 AM
#6
Postat 05 February 2007 - 08:03 PM
In privinta site-ului scuze nu ma pot pronunta stau rau cu rusa.
Nu cred ca este o rusine ca nu avem un producator in domeniul aeromodelismului (modelismului).Inca nu s-a gandit nimeni ca poate sa-isi investeasca banii intr-o asemenea afacere.
#7
Postat 05 February 2007 - 08:37 PM
la cit de complicat iese, nu cred sa aiba cine stie ce valoare comerciala dar, pentru sufletelul nostru de romani, da bine. daca mai intra si altii, eu pun panourile, spre verificare si aprobare...
bafta
ps. este incredibil, la cit de simplu pare, cit este de complicat sa-l faci sa semene cu originalul...
#8
Postat 07 February 2007 - 05:57 PM
#9
Postat 07 February 2007 - 06:20 PM
nicolas, la 7 Feb 2007, 18:57, a spus:
subiectul cu replica iar80 de la muzeu il gasiti aici
#10
Postat 07 February 2007 - 07:10 PM
panourile mele sunt "compilate" din planul detaliat din modelism, niste sectiuni din siteuri rusesti, pozele si desenele original pe care l-am gasit in subiectul de care vorbeste silviu.
am sa pun poate chiar in seara asta un exemplar aici.
oricum, sa te apuci de scale din prima, este o nebunie sau, o macheta statica deghizata in rc.
am facut cu ceva vreme in urma un model din polistiren dar nu am fost multumit (executie naspa), adica eu am fost de vina, nu modelul si as incerca din nou cind se va ivi vreme...
la scale adevarat nu ma bag ca nu am rabdarea si indeminarea necesare.
bafta
ps. da' tot la un scale curat visez cind doarme ratiunea...
pps. scuze, scuze; planul rc era dintr-un tehnium (de fapt vreo 4 numere) din '75 sau '74.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 07 February 2007 - 07:12 PM
#11
Postat 07 February 2007 - 09:16 PM
Fisiere atasate
-
ans_fus_v1300.jpg (33.33K)
Number of downloads: 462
#12
Postat 08 February 2007 - 01:49 AM
Replica 1-1 de la muzeul Aviatiei este a 2-a realizata si are nenumarate greseli, fiind facuta in viteza, una din greseli fiind aceeasi capota buclucasa a motorului. Vopsirea parca este cu carioca. Mult mai bine realizata este cea de la Muzeul Militar. Aceasta a fost prima replica realizata ( cam prin 1988-1989) dupa ce au fost descoperite din intamplare o mare parte din planurile originale ale avionului (pronia cereasca a facut sa fie gasite si salvate). Are si multe piese originale (putine din pacate, inclusiv motorul).
Ca sa vedeti pana unde s-a ajuns cu furia distrugerii intr-o anumita perioada (pe care unii semidocti cu ifose de filosofi, anticomunisti si "formatori de opinie" vor sa o treaca cu vederea - deh, taticii lor au fost actori principali ai actiunilor antiromanesti din epoca) va voi relata o "intamplare".
Un nemernic de administrator sau ceva de genul asta de la Muzeul Militar, prin anii '50, '60, a luat nu stiu ce decoratie sau ordin al muncii pentru ca a recuperat cateva zeci de kilograme de argint din filmele de arhiva din al 2-lea razboi mondial care au fost astfel distruse. Realizati va rog cam cat material documentar de o mare importanta istorica s-a pierdut pt totdeauna.
Toate IAR-urile 80 si Me-urile 109 au fost casate si taiate pana la ultimul. Sa se stearga orice urma a lor. Deh, lumina venea de la rasarit.
Va salut
#13
Postat 08 February 2007 - 01:54 AM
#14
Postat 08 February 2007 - 08:20 AM
dupa panourile alea, am facut o macheta din carton cam de 0,5m care arata superb.
vazuta solid, arata chiar ca avionul de prin pozele cu originalul. ca material, am folosit si documentatia din cartea scoasa de modelism despre iar80; chiar daca nu are planuri, are poze multe si detalii utile.
cocoasa din spatele cabinei este, dupa parerea mea, cel mai dificil de realizat, cit si trecerea de la sectiunea rotunda la primul panou, la sectiunea ciudata din zona cabinei.
despre distrugerea urmelor, dincolo de ticalosia in sine, este un compliment la adresa celor doua avioane; au fost atit de bune pe postul lor, incit au stirnit o ura fara margini. confirma intr-un mod nefericit, faptul ca au fost modele reusite.
bafta
#15
Postat 08 February 2007 - 09:03 AM
MRX, la 8 Feb 2007, 01:49, a spus:
Replica 1-1 de la muzeul Aviatiei este a 2-a realizata si are nenumarate greseli, fiind facuta in viteza, una din greseli fiind aceeasi capota buclucasa a motorului. Vopsirea parca este cu carioca. Mult mai bine realizata este cea de la Muzeul Militar. Aceasta a fost prima replica realizata ( cam prin 1988-1989) dupa ce au fost descoperite din intamplare o mare parte din planurile originale ale avionului (pronia cereasca a facut sa fie gasite si salvate). Are si multe piese originale (putine din pacate, inclusiv motorul).
Ca sa vedeti pana unde s-a ajuns cu furia distrugerii intr-o anumita perioada (pe care unii semidocti cu ifose de filosofi, anticomunisti si "formatori de opinie" vor sa o treaca cu vederea - deh, taticii lor au fost actori principali ai actiunilor antiromanesti din epoca) va voi relata o "intamplare".
Un nemernic de administrator sau ceva de genul asta de la Muzeul Militar, prin anii '50, '60, a luat nu stiu ce decoratie sau ordin al muncii pentru ca a recuperat cateva zeci de kilograme de argint din filmele de arhiva din al 2-lea razboi mondial care au fost astfel distruse. Realizati va rog cam cat material documentar de o mare importanta istorica s-a pierdut pt totdeauna.
Toate IAR-urile 80 si Me-urile 109 au fost casate si taiate pana la ultimul. Sa se stearga orice urma a lor. Deh, lumina venea de la rasarit.
Va salut
1. Replica de la Muzeul Militar are un principal defect major (alaturi de multe altele...): coiful elicei este la scara 1:2.....aproximativ...apoi: lungimea jambei in pozitia "la sol" este cea pe care trebuie sa o aiba jamba destinsa......bordul este incomplet, iar aparatele de bord sunt puse invers (urechile de fixare sunt in spatele panoului)
2. Aceasta replica nu a fost facuta "Inainte" ci DUPA gasirea planurilor la fabrica de avioane-Baneasa. La timpul respectiv ma aflam "in zona" si stiu ce spun...cu atat mai grava si lipsita de calitate este prestatia producatorului replicilor, cu cat au avut documentatia originala (ma rog, copii pe ozalid facute dupa documentatia originala)
Si pentru ca tot vorbiti despre documentatia originala, stiti cum a fost gasita?.......in arhiva !AvB, sub forma unui sul gros, compact, care nu putea fi desfacut........acest sul a fost luat acasa de un prieten al meu, care cu rabdare, rabdare, rabdare, apa calda si o multime de ziare, lucrand ca arheologii, a reusit sa desprinda una de alta foile de calc-ozalid datand din 1943 - sau poate gresesc (dupa cartusul desenului), sa le puna pe fiecare la uscat intre doua foi de ziar...desenele , dupa cat imi aduc aminte, erau de dimensiune A1 sau A0......
In prezent, originalele se afla la Muzeul Militar. Copii.....pe ici pe colo....
#16
Postat 08 February 2007 - 09:10 AM
bafta
ps. asta ar fi tot pentru comentare pentru ca altfel, nu cred ca pot fi utilizate ca atare (culmea este ca, modelul cu motor de cauciuc mi s-a parut mai corect ca forma...).
pps. iar80 a mai fost "discutat" pe forum; nu ar fi bine sa comasam subiectele?.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 08 February 2007 - 09:11 AM
#17
Postat 08 February 2007 - 09:13 AM
2. Am afirmat eu ca s-a facut replica inainte de gasirea planurilor? Ambele sunt realizate dupa gasirea planurilor.
#18
Postat 08 February 2007 - 04:19 PM
MRX, la 8 Feb 2007, 09:13, a spus:
ai dreptate, am citit superficial; drept pentru care, imi cer scuze!
#19
Postat 10 February 2007 - 10:56 AM
Planul machetei 1:20 cu motor de cauciuc sau Cox 0,3 cc este realizat de dl. Sever Barboni, a fost publicat in revista Modelism International si respecta destul de bine geometria avionului. Se gaseste de vanzare la aceeasi revista.
#20
Postat 10 February 2007 - 08:57 PM
bafta
#21
Postat 10 February 2007 - 09:24 PM
#22
Postat 10 February 2007 - 10:19 PM
tot ce trece prin burta, se arde cu acid...
sper ca nu am fost rautacios...
bafta
#23
Postat 15 February 2007 - 10:07 AM
Cam pe la inceputul anului trecut am cautat modele de IAR80 si singura sursa a fost versiunea lui Tom Jacoby (warbirdkits.com), pe care am cumparat-o imediat. Nu imi dau seama cat de realista este insa.
Modelul este fully-sheeted balsa, ceea ce mi-a dat bataie de cap, toate modelele mele de pana atunci fiind spuma sau kit-uri. Constructia a durat cam mult (intre timp am zburat alte 4 modele) si rezultatul nu este chiar ca in pozele din rcgroups.com (mai ales finisajul).
Chiar azi de dimineata i-am facut primul test care s-a soldat cu capota sparta si cateva crapaturi in firewall (cum se zice in Romaneste?); norocul meu a fost ca terenul era imbibat de la ploi si foarte moale. Se pare ca recomandarea de CG de 1.5" in spatele muchiei de atac nu e corecta, modelul parea extrem de greu in coada si l-am pierdut de sub control (mai ales ca n-ar carma, este strict A/E/T).
Daca acest model vi se pare rezonabil de realist, as putea sa fac niste masuratori; eu oricum ma gandeam sa incerc sa-l duplic in Depron, ca mi se pare un material mult mai usor de folosit.
Toate cele bune,
Serban
#24
Postat 15 February 2007 - 10:38 AM
PS. Firewall = panou parafoc
#25
Postat 15 February 2007 - 10:58 AM
Vizavi de cuvantul firewall, ma gandeam ca poate exista in limba romana vre-un termen consacrat...
Capota nu este critica in acest moment, ceea ce ma preocupa este de ce modelul meu a zburat asa de prost. Nu sunt foarte pasionat de acuratetea detaliului (in mod rusinos, modelul meu nici n-are pilot in carlinga), tot ce vreau este sa zboare bine si sa se vada tricolorul din coada.
Mie personal mi se pare ca IAR-80 este un avion foarte elegant si adevarul este ca m-am plictisit de atatea Corsair-uri si Mustang-uri si Zero-uri cate vad peste tot unde ma duc sa zbor.
Serban
#26
Postat 15 February 2007 - 11:37 AM
Succes!
Fisiere atasate
-
Daimler_Benz_Jumo__GOGONEA_AURELIAN.jpg (27.72K)
Number of downloads: 251
#27
Postat 15 February 2007 - 11:38 AM
Fisiere atasate
-
iarckpt_db.jpg (27.44K)
Number of downloads: 234
#28
Postat 15 February 2007 - 11:39 AM
Fisiere atasate
-
iar_db.jpg (35.88K)
Number of downloads: 218
#29
Postat 15 February 2007 - 11:40 AM
Aceasta postare a fost editata de MRX: 15 February 2007 - 11:41 AM
#30
Postat 15 February 2007 - 11:41 AM
Fisiere atasate
-
Jumo_211.jpg (18.53K)
Number of downloads: 208