Modelism - RHC Forum: IAR-80 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-80 1/12 scale

#1 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 04 February 2007 - 02:34 PM

Romanii nu au fost in stare. Nu-i nimic, fac americanii. Nu prea reusit (capota motor aiurea rau) dar au facut.

Iata: http://www.warbirdkits.com/kits.html
Marius-Dan Morcov
0

#2 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 04 February 2007 - 07:33 PM

Interesant ce spun americanii: atacul de la 10 iunie 1944 cu avioane P-38 asupra aerodromurilor noastre a fost ziua cea mai neagra a aviatiei de vanatoare americane si asta datorita IAR-ului 81.

Capisci?
Marius-Dan Morcov
0

#3 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 04 February 2007 - 11:11 PM

De ce spui ca are "capota motor aiurea rau " si ca nu este prea reusit .Ai vazut altul mai bun?
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#4 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 04 February 2007 - 11:24 PM

Da, dar numai statice si un zburator in constructie la 1/5 al lui Dan Melinte. Profilul capotajului de la motor era mai bombat in fata si se ingusta spre spate. Studiaza planurile cu atentie si nu vei mai pune intrebari d-astea. Oricum, pt o semimacheta, este acceptabil. Mai ales ca asta e inceputul.

Planurile corecte le gasesti pe www.airwar.ru
Marius-Dan Morcov
0

#5 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 05 February 2007 - 01:26 AM

Ceva frumos. Tot americanii. Noi ne rusinam de Romania.

IAR-81C. Grupul 6 Vanatoare. 10 iunie 1944

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de MRX: 05 February 2007 - 01:30 AM

Marius-Dan Morcov
0

#6 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 05 February 2007 - 08:03 PM

Am intrebat daca ai vazut altul mai bun, pt. ca acelasi model l-am gasit si eu pe net si eram curios daca ai vazut alt kit mai bun.IAR-ul 80 din documentatia pe care o detin si din cea pe care am gasit-o pe net,a avut mai multe variante de motorizare si de aici diferite forme ale capotei.Inainte de '89 a fost construit la Brasov o macheta 1:1 dupa planurile originale,atatea cate s-au mai gasit la vremea respectiva.In revista Modelism nr.2 din 1989 sunt niste poze ale machetei ,unde capota motorului se vede ca are o forma aproape cilindrica.
In privinta site-ului scuze nu ma pot pronunta stau rau cu rusa.
Nu cred ca este o rusine ca nu avem un producator in domeniul aeromodelismului (modelismului).Inca nu s-a gandit nimeni ca poate sa-isi investeasca banii intr-o asemenea afacere.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#7 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 05 February 2007 - 08:37 PM

de un an de zile ma chinui sa ridic un plan civilizat de IAR80; abia am reusit sa fac si sa aliniez panourile fuselajului. capota se turteste putin la voletii de racire. din anumite unghiuri, nu se vede dar asa e. cel putin la concluzia asta am ajuns eu. daca vreti, si daca este material, hai sa punem de un plan la comun.
la cit de complicat iese, nu cred sa aiba cine stie ce valoare comerciala dar, pentru sufletelul nostru de romani, da bine. daca mai intra si altii, eu pun panourile, spre verificare si aprobare...

bafta

ps. este incredibil, la cit de simplu pare, cit este de complicat sa-l faci sa semene cu originalul...
0

#8 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 07 February 2007 - 05:57 PM

Se pare ca macheta 1:1 se afla acum la muzeul aviatiei.Eu am planurile din revista Modelism si din cate am inteles altele mai bune nu prea mai sunt.IAR-ul 80 este avionul meu de suflet si as fi incantat sa ne intilnim sa vorbim.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 February 2007 - 06:20 PM

nicolas, la 7 Feb 2007, 18:57, a spus:

Se pare ca macheta 1:1 se afla acum la muzeul aviatiei.Eu am planurile din revista Modelism si din cate am inteles altele mai bune nu prea mai sunt.IAR-ul 80 este avionul meu de suflet si as fi incantat sa ne intilnim sa vorbim.

subiectul cu replica iar80 de la muzeu il gasiti aici
flying is my life...
0

#10 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 07 February 2007 - 07:10 PM

in modelism au aparut doua seturi de planuri; unul pretins rc sau captiv, nu mai tin minte, pe care l-am inceput ca berbecul dupa care am realizat ca fuselajul nu e nici macar aproape de original, al doilea plan este foarte frumos detaliat dar, ca sa-l poti folosi trebuie trecut intr-un desen...
panourile mele sunt "compilate" din planul detaliat din modelism, niste sectiuni din siteuri rusesti, pozele si desenele original pe care l-am gasit in subiectul de care vorbeste silviu.
am sa pun poate chiar in seara asta un exemplar aici.
oricum, sa te apuci de scale din prima, este o nebunie sau, o macheta statica deghizata in rc.
am facut cu ceva vreme in urma un model din polistiren dar nu am fost multumit (executie naspa), adica eu am fost de vina, nu modelul si as incerca din nou cind se va ivi vreme...
la scale adevarat nu ma bag ca nu am rabdarea si indeminarea necesare.

bafta

ps. da' tot la un scale curat visez cind doarme ratiunea...
pps. scuze, scuze; planul rc era dintr-un tehnium (de fapt vreo 4 numere) din '75 sau '74.

Aceasta postare a fost editata de bizu: 07 February 2007 - 07:12 PM

0

#11 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 07 February 2007 - 09:16 PM

iata o parte din ce-am facut pina acum...

Fisiere atasate


0

#12 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 08 February 2007 - 01:49 AM

Seamana mai mult cu Suhoi-26 decat cu IAR-80. Atentie la capota, cupola si amp. vertical. Ia legatura cu dl. Melinte, este doctor in IAR-80.
Replica 1-1 de la muzeul Aviatiei este a 2-a realizata si are nenumarate greseli, fiind facuta in viteza, una din greseli fiind aceeasi capota buclucasa a motorului. Vopsirea parca este cu carioca. Mult mai bine realizata este cea de la Muzeul Militar. Aceasta a fost prima replica realizata ( cam prin 1988-1989) dupa ce au fost descoperite din intamplare o mare parte din planurile originale ale avionului (pronia cereasca a facut sa fie gasite si salvate). Are si multe piese originale (putine din pacate, inclusiv motorul).
Ca sa vedeti pana unde s-a ajuns cu furia distrugerii intr-o anumita perioada (pe care unii semidocti cu ifose de filosofi, anticomunisti si "formatori de opinie" vor sa o treaca cu vederea - deh, taticii lor au fost actori principali ai actiunilor antiromanesti din epoca) va voi relata o "intamplare".
Un nemernic de administrator sau ceva de genul asta de la Muzeul Militar, prin anii '50, '60, a luat nu stiu ce decoratie sau ordin al muncii pentru ca a recuperat cateva zeci de kilograme de argint din filmele de arhiva din al 2-lea razboi mondial care au fost astfel distruse. Realizati va rog cam cat material documentar de o mare importanta istorica s-a pierdut pt totdeauna.
Toate IAR-urile 80 si Me-urile 109 au fost casate si taiate pana la ultimul. Sa se stearga orice urma a lor. Deh, lumina venea de la rasarit.

Va salut
Marius-Dan Morcov
0

#13 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 08 February 2007 - 01:54 AM

A, sa nu uit. Cele mai bune planuri de IAR-80/81 publicate pana acum sunt cele publicate in Modelism in 1989-1990 si sunt realizate de dl. Dan Iloiu dupa planurile originale de fabrica. Pe www.airwar.ru aceste planuri sunt.
Marius-Dan Morcov
0

#14 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 08 February 2007 - 08:20 AM

pai d'asta le-am si pus pe forum, ca sa fie comentate.
dupa panourile alea, am facut o macheta din carton cam de 0,5m care arata superb.
vazuta solid, arata chiar ca avionul de prin pozele cu originalul. ca material, am folosit si documentatia din cartea scoasa de modelism despre iar80; chiar daca nu are planuri, are poze multe si detalii utile.
cocoasa din spatele cabinei este, dupa parerea mea, cel mai dificil de realizat, cit si trecerea de la sectiunea rotunda la primul panou, la sectiunea ciudata din zona cabinei.

despre distrugerea urmelor, dincolo de ticalosia in sine, este un compliment la adresa celor doua avioane; au fost atit de bune pe postul lor, incit au stirnit o ura fara margini. confirma intr-un mod nefericit, faptul ca au fost modele reusite.

bafta
0

#15 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 08 February 2007 - 09:03 AM

MRX, la 8 Feb 2007, 01:49, a spus:

Seamana mai mult cu Suhoi-26 decat cu IAR-80. Atentie la capota, cupola si amp. vertical. Ia legatura cu dl. Melinte, este doctor in IAR-80.
Replica 1-1 de la muzeul Aviatiei este a 2-a realizata si are nenumarate greseli, fiind facuta in viteza, una din greseli fiind aceeasi capota buclucasa a motorului. Vopsirea parca este cu carioca. Mult mai bine realizata este cea de la Muzeul Militar. Aceasta a fost prima replica realizata ( cam prin 1988-1989) dupa ce au fost descoperite din intamplare o mare parte din planurile originale ale avionului (pronia cereasca a facut sa fie gasite si salvate). Are si multe piese originale (putine din pacate, inclusiv motorul).
Ca sa vedeti pana unde s-a ajuns cu furia distrugerii intr-o anumita perioada (pe care unii semidocti cu ifose de filosofi, anticomunisti si "formatori de opinie" vor sa o treaca cu vederea - deh, taticii lor au fost actori principali ai actiunilor antiromanesti din epoca) va voi relata o "intamplare".
Un nemernic de administrator sau ceva de genul asta de la Muzeul Militar, prin anii '50, '60, a luat nu stiu ce decoratie sau ordin al muncii pentru ca a recuperat cateva zeci de kilograme de argint din filmele de arhiva din al 2-lea razboi mondial care au fost astfel distruse. Realizati va rog cam cat material documentar de o mare importanta istorica s-a pierdut pt totdeauna.
Toate IAR-urile 80 si Me-urile 109 au fost casate si taiate pana la ultimul. Sa se stearga orice urma a lor. Deh, lumina venea de la rasarit.

Va salut

1. Replica de la Muzeul Militar are un principal defect major (alaturi de multe altele...): coiful elicei este la scara 1:2.....aproximativ...apoi: lungimea jambei in pozitia "la sol" este cea pe care trebuie sa o aiba jamba destinsa......bordul este incomplet, iar aparatele de bord sunt puse invers (urechile de fixare sunt in spatele panoului)

2. Aceasta replica nu a fost facuta "Inainte" ci DUPA gasirea planurilor la fabrica de avioane-Baneasa. La timpul respectiv ma aflam "in zona" si stiu ce spun...cu atat mai grava si lipsita de calitate este prestatia producatorului replicilor, cu cat au avut documentatia originala (ma rog, copii pe ozalid facute dupa documentatia originala)

Si pentru ca tot vorbiti despre documentatia originala, stiti cum a fost gasita?.......in arhiva !AvB, sub forma unui sul gros, compact, care nu putea fi desfacut........acest sul a fost luat acasa de un prieten al meu, care cu rabdare, rabdare, rabdare, apa calda si o multime de ziare, lucrand ca arheologii, a reusit sa desprinda una de alta foile de calc-ozalid datand din 1943 - sau poate gresesc (dupa cartusul desenului), sa le puna pe fiecare la uscat intre doua foi de ziar...desenele , dupa cat imi aduc aminte, erau de dimensiune A1 sau A0......
In prezent, originalele se afla la Muzeul Militar. Copii.....pe ici pe colo....
No brain, no headache.....
0

#16 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 08 February 2007 - 09:10 AM

am gasit pozele cu planurile din Tehnium si un alt set de planuri, a caror origine nu o mai stiu, pentru motor de cauciuc (micut, anv 0,5m). daca le vrea cineva (pozele) sa spuna si le primeste pe MI.


bafta

ps. asta ar fi tot pentru comentare pentru ca altfel, nu cred ca pot fi utilizate ca atare (culmea este ca, modelul cu motor de cauciuc mi s-a parut mai corect ca forma...).
pps. iar80 a mai fost "discutat" pe forum; nu ar fi bine sa comasam subiectele?.

Aceasta postare a fost editata de bizu: 08 February 2007 - 09:11 AM

0

#17 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 08 February 2007 - 09:13 AM

1. Multumim de precizari, Pitts. Toate aceste amanunte sunt de folos.
2. Am afirmat eu ca s-a facut replica inainte de gasirea planurilor? Ambele sunt realizate dupa gasirea planurilor.
Marius-Dan Morcov
0

#18 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 08 February 2007 - 04:19 PM

MRX, la 8 Feb 2007, 09:13, a spus:

2. Am afirmat eu ca s-a facut replica inainte de gasirea planurilor? Ambele sunt realizate dupa gasirea planurilor.

ai dreptate, am citit superficial; drept pentru care, imi cer scuze!
No brain, no headache.....
0

#19 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 10 February 2007 - 10:56 AM

Planurile din Tehnium din 1975 sunt gresite si asta recunosc chiar autorii lor (d-nii Mihai Andrei si Razvan Bujor), dar aceste greseli sunt scuzabile deoarece sunt realizate dupa putinele fotografii de atunci. Greselile ar fi: capota motor cilindrica, sectiunea fuselajului anterior circulara in loc sa fie ovala, jambele trenului de aterizare mai scurte chestie care a dus si la marirea distantei intre roti in pozitia retras (in fotografii la sol trenul e presat de greutatea avionului deci jambele par mai scurte) si probabil or mai fi. Aceste amanunte mi-au fost relatate de domnul Razvan Bujor caruia ii multumesc.
Planul machetei 1:20 cu motor de cauciuc sau Cox 0,3 cc este realizat de dl. Sever Barboni, a fost publicat in revista Modelism International si respecta destul de bine geometria avionului. Se gaseste de vanzare la aceeasi revista.
Marius-Dan Morcov
0

#20 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 10 February 2007 - 08:57 PM

bine ca mi-ai amintit de unde am planurile modelului cu motor de cauciuc ca, daca ma minca sa le pun aici, ele fiind de vinzare acolo, poate mi-o luam de la dl. craciunoiu (cam pe buna dreptate)...


bafta
0

#21 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 10 February 2007 - 09:24 PM

Da, e foarte atent cu ce e al lui. Dl. Barboni in schimb nu s-ar supara deloc.
Marius-Dan Morcov
0

#22 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 10 February 2007 - 10:19 PM

d'aia e bine, daca se poate, sa nu traiesti din hobby.
tot ce trece prin burta, se arde cu acid...

sper ca nu am fost rautacios...


bafta
0

#23 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 15 February 2007 - 10:07 AM

Ha, ce bine imi pare ca mai exista si altii interesati intr-un model rezonabil de mic al IAR80-ului!

Cam pe la inceputul anului trecut am cautat modele de IAR80 si singura sursa a fost versiunea lui Tom Jacoby (warbirdkits.com), pe care am cumparat-o imediat. Nu imi dau seama cat de realista este insa.

Modelul este fully-sheeted balsa, ceea ce mi-a dat bataie de cap, toate modelele mele de pana atunci fiind spuma sau kit-uri. Constructia a durat cam mult (intre timp am zburat alte 4 modele) si rezultatul nu este chiar ca in pozele din rcgroups.com (mai ales finisajul).

Chiar azi de dimineata i-am facut primul test care s-a soldat cu capota sparta si cateva crapaturi in firewall (cum se zice in Romaneste?); norocul meu a fost ca terenul era imbibat de la ploi si foarte moale. Se pare ca recomandarea de CG de 1.5" in spatele muchiei de atac nu e corecta, modelul parea extrem de greu in coada si l-am pierdut de sub control (mai ales ca n-ar carma, este strict A/E/T).

Daca acest model vi se pare rezonabil de realist, as putea sa fac niste masuratori; eu oricum ma gandeam sa incerc sa-l duplic in Depron, ca mi se pare un material mult mai usor de folosit.

Toate cele bune,

Serban
0

#24 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 10:38 AM

Daca tot ai spart capota, fa-i alta cu forma corecta. Ai planuri corecte pe www.airwar.ru. Sunt planurile d-lui Dan Iloiu din revista Modelism. Am vazut ca ai facut o reclama destul de buna avionului pe rcgroup parca si le-ai trezit interesul americanilor. Bravo, tine-o tot asa!

PS. Firewall = panou parafoc
Marius-Dan Morcov
0

#25 Useril este offline   gigelus2k3 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 15-February 07

Postat 15 February 2007 - 10:58 AM

Din pacate, singura pagina despre IAR 80 pe care am gasit-o acolo este aceasta si nu-mi dau seama unde sunt planurile despre care vorbesti. Cunostintele mele de limba rusa sunt nule.

Vizavi de cuvantul firewall, ma gandeam ca poate exista in limba romana vre-un termen consacrat...

Capota nu este critica in acest moment, ceea ce ma preocupa este de ce modelul meu a zburat asa de prost. Nu sunt foarte pasionat de acuratetea detaliului (in mod rusinos, modelul meu nici n-are pilot in carlinga), tot ce vreau este sa zboare bine si sa se vada tricolorul din coada.

Mie personal mi se pare ca IAR-80 este un avion foarte elegant si adevarul este ca m-am plictisit de atatea Corsair-uri si Mustang-uri si Zero-uri cate vad peste tot unde ma duc sa zbor.

Serban
0

#26 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 11:37 AM

Sau daca ai coraj baga-te la varianta cu motor Jumo sau, de ce nu, DB. Iti pun pozele pe care le am cu motorizarea Jumo, pt. cea cu DB nu exista poze, dar poti folosi imaginatia.

Succes!

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#27 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 11:38 AM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#28 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 11:39 AM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#29 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 11:40 AM

uitat poza

Aceasta postare a fost editata de MRX: 15 February 2007 - 11:41 AM

Marius-Dan Morcov
0

#30 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 February 2007 - 11:41 AM

...

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu