Modelism - RHC Forum: Sectiunea: Intrebari Diverse - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Sectiunea: Intrebari Diverse ce vreti...

#1 Useril este offline   catalin_tm 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 09-June 06

Postat 07 January 2007 - 01:23 AM

ma gandeam sa fac un topic de genul pentru intrebari ca asta a mea, care doar ar incarca forumul daca s-ar face cate un topic pt fiecare nelamurire...

ma gandeam sa rog un moderator sa faca un sticky pt ca toti incepatorii ca mine, sa poata posta aici .... ( e doar o idee, nu imi dati in cap)

oricum, intrebarea mea este legata de combustibil.. am inteles ca metanolul costa aprox 2 milioane 5 l... voiam sa intreb daca acesta se poate inlocui cu etanolul ( pentru ca, dupa boaba de chimie pe care o stiu eu, sunt cam acelasi lucru, doar ca au "grade" diferite). metanolul, indiferent cat de greu se obtine, si cat de tare este mi se pare totusi destul de scump (si da, stiu ca aici imi veti zice toti ca e un hobby scump. stiu, si tocmai de aceea nu renunt, dar nu ar strica daca as putea face economii ici colo, sa nu le fac).

va intreb acest lucru, pt ca din cate stiu eu, etanolul este, in limbaj mai de casa, alcoolul tehnic... iar daca se poate folosi.. am cu butoiul...

v-am pupat (metaforic, desigur) si poate faceti un sticky, sa mai vina si alti "noobi" cu intrebari de genul :)
0

#2 Useril este offline   katana 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 28-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Ramnicu Valcea

Postat 07 January 2007 - 12:06 PM

M-am gandit la ceea ce faci tu si ma intrebam daca nu cumva este la fel de interesant daca in loc de hartie ai folosi tabla subtzire de cupru sau AL care se gaseste destul de usor si poate fi asamblata prin lipire (fie la cald fie la rece). Avantajul ar fi un produs finit mai rezistent iar profilul de tabla subtire l-ai putea taia tot cu foarfeca de mana.

... parerea mea
Traitz'
0

#3 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2007 - 12:16 PM

catalin_tm, la 7 Jan 2007, 01:23, a spus:

.. am inteles ca metanolul costa aprox 2 milioane 5 l... voiam sa intreb daca acesta se poate inlocui cu ......

Nu e vorba NUMAI de METANOL!
Combustibilul folosit e un AMESTEC de metanol, ulei fie el sintetic sa ricin si nitrometan.
Degeaba ai ETANOLUL daca nu le ai pe restul, iar restul sunt cu ciubote rosii.
Cauta prin vechile posturi si o sa gasesti multe discutii pe tema asta!

In ceea ce priveste INTREBARILE DIVERSE ... e destul de delicat fiindca un subiect fara o tema clara sigur ajunge la tomberon in maxim 1 luna!
STIMA
0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 07 January 2007 - 02:34 PM

Metanolul nu este atat de scump dar sunt alte probleme cu el.
Merge si cu etanol, dar la puritatea de care ai nevoie e mai scump ca metanolul. Si cu noile accize va fi si mai scump. Nu stiu daca performantele combustibilului sunt chiar identice dar pentru joaca presupun ca merge.
Alcoolul tehnic nu-i numai etanol. Se gaseste si alcool etilic tehnic, dar problema este tot legata de concentratie si de pret. Incearca sa obtii ceva foarte concentrat, apoi uleiul de ricin si nimeni nu te impiedica sa faci probe.
Succes!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 January 2007 - 02:36 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Useril este offline   catalin_tm 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 09-June 06

Postat 13 January 2007 - 11:40 AM

la ceva de genul asta ma refer :huh:

ceva informatii suplimentare mai aveti pentru mine? -_-

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168681246.jpg

0

#6 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 January 2007 - 07:51 PM

Vezi daca se amesteca bine cu uleiul de ricin.
Si cu putin noroc gasesti si necolorat, dar nu e important.
Revin la ideea de a trece la probe.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#7 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2007 - 10:10 PM

Ala e 90% si restul de 10% apa o sa-l faca ineficient.


0

#8 Useril este offline   catalin_tm 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 09-June 06

Postat 13 January 2007 - 11:35 PM

mai, acuma, sincer, am 2 chestii.

@ bitex, as merge io pe incercate... da' "e pe bani incercarile astea"
mersi mult de ajutor

@ navigator... aici, ca sa ma consolez, zic eu asa: benzina fara plumb, e benzina fara pb? aia cu cifra octanica 80, are cifra octanica 80?? in afara de kerosen (la care nu te poti opri in zbor sa sulfi jigloarele), parerea mea e ca toti combustibilii sunt un pic pe langa ce scrie pe ei. (sa nu te superi, asa VREAU eu sa cred, ca sa pot dormi bine).

oricum, pana una alta, ideea finala este sa ii dau drumul, da? si daca merge, inseamna ca e de bine. am inteles, nu? :)

Aceasta postare a fost editata de catalin_tm: 13 January 2007 - 11:36 PM

0

#9 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 14 January 2007 - 05:03 PM

Uite, de fapt noi folosim motoare cu alchool (rog benzinarii sa se abtina). Atit etanolul, cit si metanolul (alchooli ieftini), au proprietati de ardere apropiate (temperatura, cifra octanica-rezistenta la detonatie, energie, volum de gaz dezvoltat....), problema e cu motoarele. Intrucit folosim motoare cu aspiratie prin charter, uleiul trebuie sa fie in carburant (alea cu charter etans, cu baie de ulei si alimentare prin supape, nu fac obiectul acestei discutii). Ca sa amesteci un ulei ne aditivat cu carburantul, trebuie sa nu ai apa. (se foloseste ricin desi e scump din cauza parametrilor de ungere si ne participarii la ardere). Deci ai de ales intre etanol 99.99% si metanol 99.99%. La aceasta concentratie, metanolul (desi a fost pe lista xxx), e cam de 10 ori mai ieftin.

Mult mai interesant mi se pare aditivarea. Un interesant curent sustine ca acetona, ar fi de fapt mult mai buna ca nitrometanul. Are acelasi numar de celule de oxigen, are temperatura de ardere mai mica, degaja elergie mai mare, nu oxideaza si nu calamineaza.
0

#10 Useril este offline   catalin_tm 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 09-June 06

Postat 15 January 2007 - 06:27 PM

parca mi-ai deschis creierii, asa de misto a fost raspunsul asta. multumesc mult de ajutor :(
0

#11 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 24 January 2007 - 06:37 PM

stie cineva la ce presiune tine un stingator de incendii din ala mic(de masina) ?vreau sa fac un compresor si am nevoie de vas tampon si as vrea sa folosesc un tub de stingator.
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#12 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 24 January 2007 - 09:50 PM

stingatorul tine destul, ca-i plin cu CO2. Cand sta in soare si 50-60 de grade in masina cred ca sare presiunea in el de 20 de atmosfere. 2-3 bari tine si o sticla de cola, numai ca e mai riscant.
Dar intrebarea mea e unde se mai gasesc stingatoare?

Am luat de la Bricostore o pompa de stropit chimicale pe flori. Are rezervor de plastic de vreo 6 litri dotat cu furtune, capac filetat, supapa de siguranta. In toamna am dat 30 ron pe ea. Supapa de siguranta se deschide la vreo 3 atmosfere.

--------

Cred ca se poate incerca uscarea etanolului cu var nestins. Daca gasesti asa ceva.

Oxidul de Calciu reactioneaza cu apa si formeaza hidroxidul de calciu - varul stins. Dupa aia poti sa scurgi etanolul. Cu varul ramas pe fund poti sa zugravesti o carciuma (se pre-matolesc musterii de la intrare).

Totusi e bine sa incepi cu cantitati foarte mici si sa-ti iei masuri serioase de precautie, ochelari, manusi si sa racesti vasul cu etanol 90% intr-o baie cu apa rece. Vasul in care amesteci putin-cate-putin varul cu alcool e bine sa fie din inox, ca se raceste repede, rezista la socuri de temperatura si la coroziunea hidroxidului.

Pana la urma e bine sa redistilezi alcoolul ca sa scapi de urmele de hidroxid de calciu din el care in timp ar putea sa dauneze aluminiului.

--------

Apropos de uleiul de ricin am citit de alta metoda de uscare a etanolului - se amesteca uleiul cu etanolul impur si se lasa sa se separe. Apoi se scurge uleiul. Uleiul absoarbe etanol dar apa nu . Se distileaza uleiul respectiv (rezulta putin alcool pur) dupa care uleiul ramas se amesteca din nou cu etanolul impur.. se repeta ciclul pana se obtine cantitatea dorita de etanol uscat.
0

#13 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 25 January 2007 - 02:55 PM

O metoda un pic mai rapida de concentrare este absorbtia selectiva. De ex. in alchool-ul tehnic (un amestec de alchooli in proportii neprecizate) din pacate si cu apa, se poate introduce ipsos (ghips ordinar). Acesta are proprietarea ca fixeaza apa (achoolul nu).
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu