Audi S1 Quattro scalare modele reale
#1
Postat 06 January 2007 - 01:00 PM
Mitsubishiiiiiii...
#4
Postat 06 January 2007 - 01:44 PM
"Blueprint" (pentru cei care inca nu au folosit un programel de grafica 3D) este o imagine dintr-un ansamblu de imagini riguros intersectate (de regula fata, profil, spate, vedere de sus, vedere de jos - cu cat mai multe vederi cu atat mai bine) care ne vor folosi la generarea profilului tridimensional.
Imagini atasate
#5
Postat 06 January 2007 - 01:57 PM
Exista mai multe modalitati de materializare a unui obiect virtual. Totul este sa sti ce anume vrei sa faci de fapt iar tehnica de realizare sa o urmaresti de la A la Z. Pe rand am sa tratez fiecare tehnica in parte (pe cele care le cunosc si folosit la un moment dat). Pana nu ne scufundam in tehnici - cata vreme nu castig nimic de pe urma subiectului (poate doar amici), ii rog pe "comentatori" ca atunci cand au ceva de comentat sa foloseasca canalele de chat pentru ca "tehnica-i taioasa ca sabia din teaca scoasa" http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif .
Imagini atasate
#6
Postat 06 January 2007 - 02:32 PM
Sa le luam pe rand:
Ca sa nu pierdem din vedere obiectivul final (realizarea practica a modelului), in linii mari noi ce anume avem de facut ?
1. Fotografii cu acuratete cat mai mare a modelului real.
2. Pozitionarea (ajustarea acestora) in mediul de generare 3D (ex. 3D Studio Max, Rhino, Maya, Catia etc.)
3. Constructia modelului virtual (va rezulta un fisier cu extensia specifica mediul 3D folosit)
4. Scalarea modelului la cote (modelul la care dorim sa ajungem fizic)
5. Exportul modelului scalat (unul sau mai multe fisiere)
6. Importul fisierului (fisierelor) intr-un mediu care imi permite ajustarea modelului (adaptarea pe centrul de prelucrare pe care-l vom sculpta)
7. Generarea Gcode (unul sau mai multe fisiere) - fisier care contine traseele punctelor sau suprafetelor active ale sculei de prelucrat (uzual freze).
8. Prelucrarea materialului (uzual ceara, spuma poliuretanica, mdf, etc.)
9. Finisarea produsului finit (de cele mai multe ori se prefera finisarea manuala)
10. Turnarea fibrei (sticla, carbon, kevlar).
Daca exista interes, am sa detaliez fiecare punct pe care l-am mentionat mai sus. Oricum am sa cuprind si o parte din mediile pe care le folosesc pentru generarea profilului finit: hardware si software ... logic ca sunt folosite in scop didactic http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Imagini atasate
#7
Postat 06 January 2007 - 03:29 PM
katana, la 6 Jan 2007, 14:32, a spus:
Ma omu, le dai la unii sperante desarte!
Ai zis ca bagi poze!
Baga poze pe parcussul etapei GENERARE 3D! de la poze la 3Dobject!
Dupa poze vei genera profilul BRUT dar acolo unde NU AI SECTIUNI.... totul se va face ochiometric.
PS: pe la Rimnicu Vilcea o sa am treaba probabil prin martie.... si sigur iti fac o vizita ... binenteles daca ma primesti http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 06 January 2007 - 04:05 PM
#8
Postat 06 January 2007 - 04:42 PM
(Aici incercam sa facem un model auto pentru ca am intrat la automodelism. Daca exista o rubrica "matrite" probabil ca ma gaseai acolo. Si in legatura cu sectiunile - Tehnica despre care vorbesc, repet, nu este inventata de mine, foloseste la modelare si nu la copiere)
Aceasta postare a fost editata de katana: 06 January 2007 - 04:43 PM
#9
Postat 06 January 2007 - 07:06 PM
Si eu m-am ocupat de masini in 3d studio max.
Pune poze cu cateva masini facute de tine!!!
#10
Postat 06 January 2007 - 07:10 PM
katana, la 6 Jan 2007, 16:42, a spus:
Nu imaginea e deformata ci ai prins-o tu de unde nu trebuie .... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Ideea e alta:
GREUTATEA MI SE PARE LA AJUNGEREA LA ACEL model 3D!
Daca e sa o luam asa ti-ar trebui MINIM:
1. Fotografie fata
2. Fotografie spate
3. Fotografie laterala
Pozele ar trebui realizate perpendicular pe suprafetele de lucru!
4. Poze sub unghi de preferinata cunoscut
Dupa care ai nevoie sa cunosti niste distante minime de gabarit pentru a te putea incadra in scara.... sau a scala TOATE POZELE la aceiasi marime.....
Vei avea de lucru apoi cu matricea de puncte obtinute din pozele sub unghi astfel incit sa le aduci in "PLANURI" cunoscute....
Timp de lucru 1 saptamina? ptr generarea 3D-ului .... ma indoiesc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif poate daca mergi la 12 ore pe zi !
Imi pare sincer rau ca sunt prins in alte 1001 proiecte (deja faza cu frezele... comunicarea cu masina...CNC+munca la servici la greu da pe cu totul alt domeniu ) ca mi-ar fi placut sa ma joc cu masinuta asta ...
de la poza la real
PS:
katana, la 6 Jan 2007, 16:42, a spus:
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 06 January 2007 - 07:19 PM
#11
Postat 07 January 2007 - 12:23 AM
daca pot sa ajut, sau aveti ceva idei, poate ma anuntati si pe mine :)
Imagini atasate
#24
Postat 07 January 2007 - 12:44 AM
Dragut, la 6 Jan 2007, 19:10, a spus:
1. Fotografie fata
2. Fotografie spate
3. Fotografie laterala
4. Vedere de sus (pentru prizele de aer ingropate sub capota)
Deci minim patru vederi daca este sa generalizam.
Iar ca timp de executie este suficient pentru o acuratete destul de mare maxim o saptamana cca 3-4 ore pe zi. Dar cum crezi tu 1 saptamana cu 12 ore pe zi ... poate daca nu ai mouse, monitor ... si la tastatura ai doar un buton :D dar nici atunci :) ca dai fuguta la vecina :D
N-are rost sa ne contrazicem zic eu. Avem abilitati de a face anumite lucruri foarte bine dar n-avem capacitatea de a stapani in intregime totul din care cauza putem avea cel mult o parere despre cum anume se intampla.
In urma cu vreo 2 saptamani (apropos de pareri "constructive" de pe aici) discutam despre implementarea unui centru de prelucrare cu comanda numerica intr-o sectie de productie mobilier din PAL melaminat. Patronu', un tip pe bune dezghetat pe la mansarda :D , stia despre subiect destul de mult (a fost pe la chineji, a cumparat niste utilaje "chipese" de pe acolo) ce face ? Ma lasa sa-i povestesc cale de vreo ora dupa care imi spune: Domne' sti ce nu inteleg eu din treaba asta ? (ma si gandeam - ba' cat de tare e asta ! A inteles tot mai putin o mica chestie. Ia mah sa vedem ce n-a inteles). Cum se fac programele domne' aia nu inteleg !!!
E ... treaba asta m-a rupt in doua bucati egale - baietzelu' nu era curios de o eventuala colaborare (la modul ca eu veneam cu toata investitia si documentatia ... de la A la Z iar el venea cu piata de desfacere) el ar fi vrut sa colaboram la modul "Bine ai venit, da-mi mie tot ce ai ca eu nu-ti dau nimic. E bine ? ... Si mai ramane sa dai tu o bere si suntem kit ".
Deci dragii miei: daca exista ceva personal p-aici pregatit sa colaboreze la modul contructiv (chiar daca e vorba de tancuri sau rachete) m-as bucura sa o faca. De cei care nu cred (adica necredinciosi cred ca e termenul) deja m-am saturat ... Domnul sa va ierte !
Amin
#26
Postat 07 January 2007 - 12:50 AM
katana, la 7 Jan 2007, 00:44, a spus:
Corect, scuze graba!
katana, la 7 Jan 2007, 00:44, a spus:
Depinde cit esti de chitibusar! :D
Daca te limitezi numai la contururi POATE, daca intri in detalii adicatelea portiere, spoilere..... etc facute ca PART-uri separate s-ar putea sa ai surprize! :)
PS:
1. Cert e ca FINALIZAREA maninca cel mai mult timp!
2. De regula sunt obisnuit cu desene si forme PRECISE care nu suporta abateri si ca atare metodele mele de lucru sunt foarte riguroase! Cind trebui sa obtii CALARI precise... pe subansamble date se schimba total situatia
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 07 January 2007 - 01:00 AM
#27
Postat 07 January 2007 - 01:10 AM
2. daca te pot ajuta cu ceva, spune-mi... oricum, ce stiu eu sa fac e macheta de hartie...
3. in cazul blueprintsurilor, cu greu poti spune: imi trebe vizualizarea aia, aia si aia.. in mare, daca ai o viziune ai putea incepe sa faci tot... cunosc un tip care lucreaza de cativa ani.. si acum face modele 3d, dupa schite pe care si le face cu mana... deci asta e cam ridicol sa spui numa de poza aia ,aia si aia... legat de ce zici tu, ca lucrezi dupa ochi, e mai mult decat greu.. nu stiu cat de experimentat esti tu, dar toata lumea zice ca e simplu.. nici macar ce fac eu, cu enorm de putine poligoane, nu foarte simplu... ideea e, cel putin in cazul nostru sa pornesti de la un blueprint normal, dupa care, cu ajutorul pozelor sa modifici, intr-adevar, "la ochi" spoilere si toate cele...
4. oricum, dupa ce fac lastunul stock... si .... Lastun DTM (inventie proprie) cred ca mi-ai dat o idee destul de buna de ce sa ma apuc..
5. daca ai, tu sau altcineva, nevoie de ajutor (in masura in care pot si eu sa il ofer, pt ca nu am cunostinte deosebite), va pot ajuta cu linkuri, cu ceva tutoriale FOARTE rare... si idei...
Imagini atasate
#28
Postat 07 January 2007 - 01:21 AM
Pentru ca daca o sa ne contrazicem unii pe altii s-ar putea sa nu mai ajungem sa evoluam ci mai degraba sa filozofam.
Saionara ...
#29
Postat 18 January 2007 - 02:28 PM
te-ai cam lasat pe tinjala! :)
1. ca sa nu va plictisiti: bleu printuri pentru ENORM de multe masini chiar si DACIA
2. iar aici programel ptr desfasurate.
Cu putina imaginatie de care nici unul din ni nu cred ca duce lipsa .... CAROSERII la greu!