Energie alternativa ecologica Pentru locuinta permanenta
#423
Postat 09 August 2009 - 01:54 PM
Vad ca va dati cu parerea despre hho... si expuneti parerile altora dar nu ati realizat nici unu experimental asa ceva ... ar trebui dezbatut pe larg cum se poate obtine acest gaz in canitati mari din apa cu energie foarte mica si asta nu prin principiul eletrolizei ( cel banal care consuma mult si nu obti mai nimic ).
Cine obtine 10L/minut gaz poate alimenta cu usurinta un motor auto de 60-100 cp.
#424
Postat 09 August 2009 - 05:25 PM
Daca se va descoperi un procedeu de a separa hidrogenul de oxigen cu consum mai mic de energie decat se va obtine prin arderea hidrogenului rezultat umanitatea va fi salvata. Dar, din pacate, cel putin mie, imi suna a perpetuum mobile.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 August 2009 - 05:26 PM
#425
Postat 09 August 2009 - 08:12 PM
adrian82, la Aug 9 2009, 02:54 PM, a spus:
Ai mare dreptate! Lumineaza-ne si pe noi cu ceva concret.
Buna ideea cu cele 102 LED-uri albe... Presupun ca trebuiesc inseriate. Pe langa avantajul pretului (cel de 400 ca sa includem aici si partea de alimentare) alt mare avantaj ar fi ca e suficient sa se arda un LED si apelam la mama Omida sa-l gaseasca in acelasi an.
Ca sa revin la ceva concret, am facut la o casa o improvizatie cu LED-uri si inca functioneaza, nu s-a ars nimic. Mai e timp. E luminata toata fatada si arata binisor. Alimentarea e dintr-un alimentator din acela ieftin, cu mai multe iesiri, de 4-5 lei, setat pe 3V. O sa incerc sa masor intr-o noapte consumul. Cred ca nu scoate 3V, o sa masor si asta. Cred totusi ca 100 LED-uri ar fi prea mult acolo. Si ar fi neplacut sa ma urc cu scara la 6 m, sa stau sa verific pana dau de cel ars daca e cazul.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#426
Postat 09 August 2009 - 10:17 PM
Asa ceva am vazut expus de o firma care pune in vanzare aceste bagete de leduri superflux fara transformatoare si alte consumatoare de energie aceste baghete loau locul lampilor florescente ... se mai poate reduce din leduri prin consensatoare numai ca trebuie calculata capacitatea in functie de tensiunea necesara alimentari numarului redus de leduri si asta in curent alternativ.
Se stie cel mai tare traf are randamentul de 70-80% si acesta bobinat pe un tor de ferita si tot pica pe el cel putin 20% ... unde e randamentul la consum ? Fiiindca multi asta doreste sa alimenteze la tensiune joasa prin traf dar nu ia in calcul pierderile, asadar mai bine ramenti pe lampi .
Vedeti ca ledurile suporta tensiuni inverse maxim 5V sa nu va plangeti de ce s-au ars chiar si in C.C. daca riplu de retea nu e redus sub 5V.
Se mai poate realiza un stabilizator de C.C. la 310V si acesta alimentat din 220V deoarece reteaua are tensiune variabila implicit caderea de tensiune pe stabilizator o sa fie foarte mica plus protectia ledurilor sporeste si prin asa ceva . Dupa mine sunt o multitudine de aplicati si de scheme realizate probate numai sa ai vointa sa incerci.
Daca folosesti bateri solare impreuna cu regulatoare de incarcare a unor bateri auto se pot folosi ledurile la 12V inclusiv marea majoritate a aparaturi eletronice aici includem laptopurile - televizoarele lcd (cele pe tub necesita un convertizor pentru 100V pe partea de inalta a tubului) radio si ce ar mai fi deci alimentate la 12V. Pana si in televizoarele lcd daca se dau jos lampile de inalta si se monteaza leduri superflux consumul scade vertiginos iar iluminarea creste... asa ceva am facut eu la laptopul meu din 70W s-a redus la 55W. Cam asa se face exonomie ca tot se vorea pe acest topic despre economie :blink:
#427
Postat 09 August 2009 - 10:53 PM
adrian82, la Aug 9 2009, 10:17 PM, a spus:
M-ai spart...
Dupa cum stii, randamente asa de proaste aveau transformatoarele doar pe vremea cand se foloseau miezurile de lemn. De asemenea, dupa cum bine stii, miezurile de lemn nu se mai folosesc pentru ca au un dezavantaj: plutesc in uleiul de racire :blink:
#428
Postat 10 August 2009 - 01:27 AM
adrian82, la Aug 9 2009, 10:17 PM, a spus:
Asa ceva am vazut expus de o firma care pune in vanzare aceste bagete de leduri superflux fara transformatoare si alte consumatoare de energie aceste baghete loau locul lampilor florescente ... se mai poate reduce din leduri prin consensatoare numai ca trebuie calculata capacitatea in functie de tensiunea necesara alimentari numarului redus de leduri si asta in curent alternativ.
Se stie cel mai tare traf are randamentul de 70-80% si acesta bobinat pe un tor de ferita si tot pica pe el cel putin 20% ... unde e randamentul la consum ? Fiiindca multi asta doreste sa alimenteze la tensiune joasa prin traf dar nu ia in calcul pierderile, asadar mai bine ramenti pe lampi .
Vedeti ca ledurile suporta tensiuni inverse maxim 5V sa nu va plangeti de ce s-au ars chiar si in C.C. daca riplu de retea nu e redus sub 5V.
Se mai poate realiza un stabilizator de C.C. la 310V si acesta alimentat din 220V deoarece reteaua are tensiune variabila implicit caderea de tensiune pe stabilizator o sa fie foarte mica plus protectia ledurilor sporeste si prin asa ceva . Dupa mine sunt o multitudine de aplicati si de scheme realizate probate numai sa ai vointa sa incerci.
Daca folosesti bateri solare impreuna cu regulatoare de incarcare a unor bateri auto se pot folosi ledurile la 12V inclusiv marea majoritate a aparaturi eletronice aici includem laptopurile - televizoarele lcd (cele pe tub necesita un convertizor pentru 100V pe partea de inalta a tubului) radio si ce ar mai fi deci alimentate la 12V. Pana si in televizoarele lcd daca se dau jos lampile de inalta si se monteaza leduri superflux consumul scade vertiginos iar iluminarea creste... asa ceva am facut eu la laptopul meu din 70W s-a redus la 55W. Cam asa se face exonomie ca tot se vorea pe acest topic despre economie :angry2:
Este stupefiant. Oare ce parere ar avea ministrul invatamantului? Este posibil ca un cetatean sa scrie, in anul 2009, cu atatea greseli de ortografie? Eu ma simt jenat....
Latura tehnica o lasam deoparte. Oricum nu mai conteaza.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 August 2009 - 01:28 AM
#430
Postat 10 August 2009 - 05:24 PM
SILVIU66, la Aug 10 2009, 06:57 AM, a spus:
20%warn pentru Adrian82.
mutumesc frumos observ ca romanul apreciaza cum se scrie cum se citeste dar e afon pe partea tehnica imi pare rau dar asta cred pacat .
Revenind la subiect am facut circuitul eletronic asa cum am expus mai sus am folosit 107 leduri superflux piranha cu lupa si pe care le-am alimentat la 220V . Curentul prin leduri a fost ales de 20mA iar consumul total din retea cu aproximatie 7W pot spune cu certitudine ca face lumina mult mai puternic decat un bec de 100W. Schema nu o voi posta din cauza critici aduse ... poate androneasca o sa va expuna schema cu alimentare direct din 220V.
#431
Postat 10 August 2009 - 06:33 PM
#432
Postat 10 August 2009 - 08:49 PM
Tocmai am cumparat niste becuri economice de 24W (aproximativ echivalente cu cele cu incandescenta de 100W), specificate la 1200lm. Cam mare diferenta, ca sa se poata spune ca tot ansamblul de semiconductoare lumineaza mult mai puternic decat un bec de 100W.
Apropo de temperatura de culoare, eu m-as feri de LED-urile cu lumina alb-crud. Exista ceva cercetari cu privire la riscurile asupra ochiului a unei lumini cu lungime de unda mica (LED-urile cu pricina au o tenta albastra).
ovi
#433
Postat 22 August 2009 - 09:14 AM
#434
Postat 03 October 2009 - 12:14 PM
Considerente: se stie ca la temperaturi joase exterioare aceste instalatii au randamente proaste si la -5 gr. C (parca) nu mai fct deloc (parca am citit pe undeva ca au aparut unele modele care lucreaza la temp. mai joase.)
Ideea; se ia un modul exterior si se fac modificarile urmatoare:
- pozitia de lucru se va schimba; va lucra cu partea de ventilatie in jos si cu comresorul in sus.
- se demonteaza compresorul si se remonteaza in asa fel incat sa fie in noua pozitie la fel cu cea anterioara.
- se demonteaza motorul, ventilatorul si circuitul electric aferent.
- se va introduce acest modul cu grija intr-un vas cu apa pana la nivelul compresorului si a instalatiei electrice.
- acest vas va fi asezat intr-o gaura in pamant , acoperita bine si izolata termic (cu adaptare, intr-o fantana; in acest caz va fi nevoie ca vasul sa fie etansat).
- optional se va monta o pompa (de putere mai mica decat a ventilatorului, daca se poate!) pe vas (in exterior) care sa traga apa de jos si sa o trimita in sus (circulatie in vas) -aceasta circulatie poate apare natural -apa calda incalzita de pamant se duce in sus iar cea rece (racita de modul) vine in locul ei - in cazul montarii in fantana nu cred ca este nevoie de pompa.
- vasul va fi paralelipipedic sau cilindric in lungime de cca 1m (chiar si 2m) si in diametru cca 0,5 m (sa incapa modulul pe verticala) si va fi asezat in pozitie verticala.
- se va prelungi circuitul de freon stiind ca rezerva din fabrica ajunge pt. cca 5m.
DACA ce propun eu ar functiona, cu 2, 3 astfel de aparate modificate s-ar putea asigura incalzirea pe timp de iarna a unei case de cca 150 m.p. (daca ma gandesc bine ar merge si pt. racoare cu mici modificari- se va lega pe circuitul (automatizat) al ventilatorului pompa; care pompa isi va modifica sensul (aspiratia devine refulare si ref. devine asp.) pt. regimul de racoare.
- Nu stiu ce fel de pompa poate fi aceea!
- daca automatizarea initiala a A.C. este compatibila cu aceasta ,,pompa de caldura'' nu va fi nevoie de modificari ale automatizarii - eventual se poate construi una adecvata.
Avantaje - aceasta ,,pompa de cadura'' ar fi mai ieftina si mai economicoasa decat un A.C.
Aceasta provocare este, cred, un motiv de a continua acest topic interesant.
#435
Postat 03 October 2009 - 12:27 PM
#436
Postat 03 October 2009 - 01:04 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#437
Postat 03 October 2009 - 01:13 PM
Avantaje - se foloseste acelasi cadru (eventual intarit).
- se stie ca la o eoliana energia electrica produsa are valori foarte diferite intr-un interval de timp mic - la aceasta aplicatie nu e nevoie de regulatoare, baterii s.a.- un simplu incalzitor electric sau mai multe (dimensionare corespunzatoare) cuplat / cuplate la bornele generatorului ar fi suficient.
#438
Postat 03 October 2009 - 01:35 PM
MLGore, la Oct 3 2009, 01:04 PM, a spus:
Si cate instalatii ai facut ?
Ce spun eu este simplu si porneste de la o idee cat se poate de simpla , unei unitati externe nemodificate sa-i livrezi aer mai cald decat afara . Asta nu-i chiar asa de complicat , nu ?
#439
Postat 03 October 2009 - 01:41 PM
Mi-am amintit acum de-o gluma; cica un ceferist care iesea la pensie si era sarbatorit a intrebat pe un fost coleg de-al sau, prezent la manifestare, de ce a lovit el cu ciocanul in rotile trenului atata amar de vreme!
Sper ca nu se supara nimeni dar d-le ML Gore lucrati de 11 ani in domeniu si mi-ati acordat, acolo, un minut, doua sa-mi inodati urechile. Fiti, va rog, mai explicit; fiti sigur ca voi tine cont de sfaturile dv.
#441
Postat 04 October 2009 - 10:36 AM
Deci optim e sa faceti un schimbator, asa cum a indicat colegul Gore,plus modificarile indicate.Daca nu vreti sa faceti asa , cel putin documentati-va asupra modului de realizare a pompelor de caldura, in fapt ,la sfarsit, tot la solutia lui veti ajunge.
#442
Postat 04 October 2009 - 01:23 PM
Propunerea mea a fost facuta pe niste observatii si niste cunostinte. Va rog scrieti punct cu punct la fiecare propozitie de-a mea (sau fraza) unde e gresit, ce trebuie modificat si cum sa fac. Va multumesc amandurora. Din descrierea d-lui ML Gore inteleg ca trebuie o noua instalatie, de ce nu se poate modifica cea existenta nu ne spune. Oare e vre-un conflict de interese?
E chiar o idee asa de trasnita incat sa-l determine pe d-l ML Gore la o asa reactie? Personal ma bucur si pt. asta!. Salutari.
#443
Postat 05 October 2009 - 12:14 PM
@nicolas: si tu ai dreptate, dar numai cand aparatul functioneaza in mod racire, cand functioneza pe incalzire, temperatura de vaporizare trebuie sa fie negativa altfel nu poti prelua caldura din aer cand acesta are -5 grade.
@gica: ca sa pot sa va indrum cu sfaturi, trebuie sa-mi spuneti la ce nivel se situeaza cunostintele dumneavoastra de termotehnica si masini frigorifice pentru a sti cum sa ma exprim.
Pentru toti: Reusita unui astfel de proiect se va concretiza doar daca obtineti un randament frigorific de cel putin 3 iar acest lucru e posibil doar printr-un calcul riguros al instalatiei. Daca nu ajungeti la respectivul randament, e mai ieftin sa va incalziti electric. Bineinteles, cand am facut afirmatia anterioara, am tinut cont si de amortizarea instalatiei.
Ca exemplu practic: Socrul meu isi face o casa iar de instalatii ma ocup eu. Dupa doua saptamani de calcule am ajuns la concluzia ca cel mai bine o incalzesc cu lemne, cu o centrala cu gazefiere, in conditiile in care pompa mea de caldura e aproape gratis, COP-ul teoretic iesise undeva la 3,8-4, iar ventiloconvectorii ii cumparam la un pret un pic peste un banal calorifer de tabla.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#444
Postat 05 October 2009 - 01:11 PM
Dar trebuie calculat , sa vedem ce dimensiuni sunt necesare pt a asigura schimbul de caldura , factorii sunt suprafata totala a conductelor si materialul din care sunt facute , volumul de aer din sistem nu stiu in ce masura si viteza aerului , daca ce asigura ventilatorul unitatii e suficient sau nu . Fata de una cu apa avantajul ar fi faptul ca se foloseste AC-ul adica practic o pompa mai ieftina si nu exista problema etansarilor si pericolul scurgerilor , dezavantajele - tubulatura mult mai voluminoasa , nu se poate scala usor pt mai multe camere (aerul este oricum un agent termic de toata jena ).
#445
Postat 05 October 2009 - 07:00 PM
Ahernar, la Oct 5 2009, 02:11 PM, a spus:
Dar trebuie calculat , sa vedem ce dimensiuni sunt necesare pt a asigura schimbul de caldura , factorii sunt suprafata totala a conductelor si materialul din care sunt facute , volumul de aer din sistem nu stiu in ce masura si viteza aerului , daca ce asigura ventilatorul unitatii e suficient sau nu . Fata de una cu apa avantajul ar fi faptul ca se foloseste AC-ul adica practic o pompa mai ieftina si nu exista problema etansarilor si pericolul scurgerilor , dezavantajele - tubulatura mult mai voluminoasa , nu se poate scala usor pt mai multe camere (aerul este oricum un agent termic de toata jena ).
Desenul ala (ca multe altele luate de pe net) reprezinta ideea cuiva care nu a analizat problema dpdv economic. Pt. a transporta aceeasi cantitate de caldura, daca folosim ca agent apa, vom avea nevoie de un debit volumic orar mult mai mic decat daca folosim aer. Asta implica conducte de diametre mai mici, implicit costuri mai mici. Un ventilator de split nu o sa poata niciodata sa circule aerul prin zeci de metri de tubulatura datorita disponibilului mic de presiune(3-6 Pa), asta presupune inlocuirea lui cu un ventilator care sa aibe acelasi debit dar un disponibil de presiune mult mai mare, ventilator care costa cat split-ul de cele mai multe ori. De modificarea dispozitivului de laminare freon, tot nu scapi, altfel, cum am mai spus, daca lucreaza tot la temperaturi de vaporizare negative, gheata pe vaporizator va apare in continuare iar aparatul va avea nevoie in continuare de degivrare. Singura metoda fezabila este cea cu utilizarea apei pe post de agent termic secundar.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#446
Postat 05 October 2009 - 10:22 PM
exista cateva sisteme de racire/incalzire/aerisire ce circula aer prin sol. Acestea chiar daca nu asigura decat in anumite cazuri intregul necesar de incalzire si racire, totusi pot realiza o economie semnificativa.
Unul foarte simplu folosit in tarile nordice este un tunel subteran prin care este tras aerul pentru aerisire. "Tunelul" poate fi format din mai multe tevi paralele a.i. se asigura o suprafata mare de transfer termic cu pierderi minime in ventilatie.
Vara se realizeaza racirea aerului fara a fi necesar aerul conditionat. Iarna - in noptile cu ger - aerul ce vine prin tunel este mai cald decat cel de afara si astfel pierderile prin ventilatie sunt semnificativ mai mici.
------------------
Variante avansate sunt PAHS - (Passive Anual Heating Storage - care duce arhitectura la extrem) sau Annualized Geo Solar care se aplica la case putin mai "normale".
Acestea stocheaza caldura/frig in sol in sezoanele opuse si tind sa acopere necesarul de incalzire pe intreg sezonul rece si eventual spre sfarsitul acestuia cu ajutorul pompelor de caldura cu sursa aer.
-------------------
In Germania am aflat de un sistem pentru mentinerea unei sere deasupra temperaturii de inghet - solul serei este "suspendat" pe boltari culcati care prin structura lor formeaza un gol cu suprafata mare de schimb termic. Acest gol este ventilat in timpul zilelor insorite cu aerul incalzit ce se ridica in partea de sus a serei. Astfel noaptea solul este suficient de cald ca sa nu inghete, iar in putinele nopti extrem de geroase caldura este scoasa din subsol prin ventilatie activa.
O astfel de sera poate fi cuplata cu o pompa de caldura pentru a asigura sursa de aer sau apa aflata binisor deasupra punctului de inghet. Solul nisipos are avantajul ca apa poate fi circulata si drenata direct pentru a prelua sau ceda caldura.
-----------
PS Arhenar un schimbator de caldura aer sol trebuie sa aiba parametri comparabili dar mai buni decat cel apa-sol pentru ca aerul nici nu conduce nici nu inmagazineaza caldura asa bine ca apa.
La pompele geotermale "normale" schimbatorul de caldura cu solul poate fi format dintr-un furtun de zeci de metri ingropat untr-un sant de aceasi lungime. Importanta e nu numai marimea suprafetei de schimb ci si contactul cu o masa de sol foarte mare, a.i. acesta sa nu inghete complet datorita caldurii extrase. Un tunel cu aer trebuie sa "conecteze" cel putin aceasi masa de sol.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 05 October 2009 - 10:34 PM
#447
Postat 05 October 2009 - 10:50 PM
Un tunel cu suprafata de schimb si sectiune mari se poate incerca cu boltari pusi culcat pe fundul unui sant si acoperiti cu folie.
Pentru cine nu stie cum arata boltarii:
http://www.practicmagazin.ro/produse/5411.jpg
#448
Postat 06 October 2009 - 07:51 AM
ctotth, la Oct 5 2009, 11:50 PM, a spus:
Un tunel cu suprafata de schimb si sectiune mari se poate incerca cu boltari pusi culcat pe fundul unui sant si acoperiti cu folie.
Pentru cine nu stie cum arata boltarii:
http://www.practicmagazin.ro/produse/5411.jpg
Presupunand ca fac asa ceva, conteaza sensul aerului care circula prin unitatea exterioara? Il rog si pe dl. ML Gore sa raspunda. Multumesc.
#449
Postat 06 October 2009 - 10:14 AM
gica70, la Oct 6 2009, 08:51 AM, a spus:
MLGore,
Desenul ala e facut de mine , la repezeala folosind ca punct de plecare :
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Straight...nger_1-pass.PNG
E adevarat , nu am facut nici un calcul si subliniez ca trebuie facut , undeva intre a monta un AC pe peretele unei pesteri (functioneaza sigur) si a ingropa aparatul intr-un put de 2m (nu functioneaza deloc) exista un punct de inflexiune
ctotth - geniala ideea cu boltarii .
gica - bineinteles ca nu conteaza sensul , important e ca aerul sa circule peste radiatorul unitatii exterioare ... dar de ce sa o modifici ? O lasi asa - dar as recomanda sa te asiguri ca aerul nu poate fi recirculat in jurul ei .
Si inainte de toate ar trebui calculat totul , aerul ce se intoarce trebuie sa fie la 10 grade celsius si in acelasi volum/s ca atunci cand unitate lucreaza afara (sau pe aproape , eventual s-ar putea sa fie necesar inca un ventilator)
#450
Postat 08 October 2009 - 12:34 PM
Ahernar, la Oct 6 2009, 11:14 AM, a spus:
Desenul ala e facut de mine , la repezeala folosind ca punct de plecare :
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Straight...nger_1-pass.PNG
E adevarat , nu am facut nici un calcul si subliniez ca trebuie facut , undeva intre a monta un AC pe peretele unei pesteri (functioneaza sigur) si a ingropa aparatul intr-un put de 2m (nu functioneaza deloc) exista un punct de inflexiune
ctotth - geniala ideea cu boltarii .
gica - bineinteles ca nu conteaza sensul , important e ca aerul sa circule peste radiatorul unitatii exterioare ... dar de ce sa o modifici ? O lasi asa - dar as recomanda sa te asiguri ca aerul nu poate fi recirculat in jurul ei .
Si inainte de toate ar trebui calculat totul , aerul ce se intoarce trebuie sa fie la 10 grade celsius si in acelasi volum/s ca atunci cand unitate lucreaza afara (sau pe aproape , eventual s-ar putea sa fie necesar inca un ventilator)
Ideea de baza a fost ca racirea sa se faca cu apa. Este coroziva pentru materialul din care e facut radiatorul? Vad ca nimeni nu explica de ce nu poate fi folosita direct apa, care apa , la randul ei, era incalzita de apa unui put sau de pamant (deci circuit inchis). Daca acele modificari propuse in primul post nu sunt posibile cum credeti ca s-ar putea face pt. a folosi apa ca element de schimb de caldura (frig).
Putul, chiar de 2m, este posibil sa nu inghete in cazul in care panza freatica ii permite sa preia, la randul ei temperatura scazuta. De exemplu, aici unde locuiesc eu este o zona plina cu captari de izvoare; puturile au apa curgatoare de fapt.
Va multumesc.
#451
Postat 12 October 2009 - 05:40 PM
1) folosirea unui "bazin"de apa, izolat, in care sa inmagazinez caldura. Caldura ar fi transferata casei prin intermediul unui TEG (folosind celule Peltier)
2) silica aerogel; ce parere aveti? Stiu ca este scump, dar poate nu am cautat pretutindeni. Oricum locul 1 in izolatii ma astept sa fie mai costisitor.
#452
Postat 15 October 2009 - 11:07 AM
p990i, la Oct 12 2009, 06:40 PM, a spus:
1) folosirea unui "bazin"de apa, izolat, in care sa inmagazinez caldura. Caldura ar fi transferata casei prin intermediul unui TEG (folosind celule Peltier)
2) silica aerogel; ce parere aveti? Stiu ca este scump, dar poate nu am cautat pretutindeni. Oricum locul 1 in izolatii ma astept sa fie mai costisitor.
V-ar trebui un volum f. mare de apa; Celulelele au randament f. mic, mai bine circulati apa direct prin instalatia de incalzire sau printr-o pompa de caldura. Silica aia parca se foloseste la navete spatiale; nu stiu sa fi intrat in productie.