Modelism - RHC Forum: Bujie la temperatura constanta. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Bujie la temperatura constanta. Se poate?

#31 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 06 December 2006 - 10:39 AM

@ Se poate si asa?

Nu, nu toate "panourile" alimenteaza bujia la fel. In general la cele reglabile cu ajutorul unui potentiometru, poti tu sa reglezi curentul constant aplicat bujiei. Acest lucru este chiar daca se pare un avantaj la inceput, esti tentat sa-i dai curent mai mare unei bujii daca nu porneste motorul cand defapt problema poate este lipsa combustibilului in camera de ardere si astfel suprasoliciti bujia riscand sa-l arzi prematur.

Panoul meu a fost cumparat de la Conrad dar este un produs personalizat pentru marii distribuitori si poate fi gasit orinde. Un exemplu este aici. Panoul din poza este identic cu al meu doar ca logo-ul este altul.

Pur si simplu daca cuplez o oarecare bujie la fisa, dupa ce s-a inrosit incepi sa sufli usor aer pe filament, va creste curentul pentru a mentine temperatura. Cred ca despre asta incercam sa vorbim aici.

*Sorry... Bitex*

Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 December 2006 - 10:01 AM

0

#32 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 06 December 2006 - 08:09 PM

Din Tehnium.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1165428550.jpg

...tabula crasa, mortua est!
0

#33 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 06 December 2006 - 08:10 PM

Pagina 2

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1165428612.jpg

...tabula crasa, mortua est!
0

#34 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 06 December 2006 - 10:12 PM

@ipsi
Chestia aia din Tehnium functioneaza in curent continuu. Cand alimentezi la 12V pierzi cam 80-85% din curent. Diferenta de tensiune de la 1,5 volti pana la 12 volti o pierzi disipand-o intr-un radiator.
Toate power panel sunt in comutatie la frecvente de 5-10 KHz.
Daca fronturile pe care le comuti sunt destul de abrupte, atunci chiar n-ai nevoie de radiatoare cu toate ca vehiculezi niste curenti mari.
Pai nu...?!
0

#35 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 06 December 2006 - 10:30 PM

@alba Daca stii sa citesti ,afli singur.Corect?
...tabula crasa, mortua est!
0

#36 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 December 2006 - 02:06 AM

@Zozo. Multumesc pentru raspunsul prompt. Acum stau si ma gandesc. Faptul ca se mareste curentul nu se datoreaza faptului ca filamentul bujiei are rezistenta mai mica cand este rece? Este un efect normal si observat mai ales la becurile cu filament. Curentul este mai mare la inceput si scade pe masura ce se incalzeste filamentul.
Daca totusi panoul pune si el umarul, ce crezi despre cele de mai jos?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXACW7&P=0
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXFKZ1&P=0
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXACW8&P=0
Cam asta as gasi mai usor.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 07 December 2006 - 06:13 AM

0

#37 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 December 2006 - 09:55 AM

Se poate si asa ?, la 7 Dec 2006, 03:06, a spus:


Se pare ca al doilea e scula in discutie...celelalte doua sunt cu reglaj manual, din ce am inteles eu in descrierea tehnica!
Cum zic unii p-aici, later edit: se pare ca nici al doilea nu e prea bastept...acum am vazut ca ii da un curent constant pe bujie! Voi ce intelegeti din descriere?
Intre timp, cu parere de rau, s-a mai impus ceva curatenie in subiect!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 07 December 2006 - 10:01 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#38 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 07 December 2006 - 11:07 AM

Subscriu celor zise de Marinaru. Se pare ca si al doilea este doar partial automat fiind posibila ajustarea manuala prin acel trimer pentru optimizarea curentului la tipul de bujie utilizat.
Eu zic sa mai cauti fiindca sigur gasesti un distribuitor care importa produse Ripmax. Mai cauta si tu pe Google dupa cuvantul "MosFet Power Panel with pump" sau alternative ca vei gasi cu siguranta si in State sau chiar in Canada
0

#39 Useril este offline   cez 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 18-July 05

Postat 07 December 2006 - 12:52 PM

am vazut ca sunt mai multe feluri de bujii, repectiv calde, medii, reci.
cand si cum se folosesc fiecare?
difera curentul la fiecare tip?

ca tere sunt nelamurit cu ele

Aceasta postare a fost editata de cez: 07 December 2006 - 01:39 PM

0

#40 Useril este offline   cez 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 18-July 05

Postat 12 December 2006 - 10:54 PM

zozo, la 4 Dec 2006, 21:23, a spus:

Am avut ocazia sa dau o mana de ajutor aproape la toate intalnirile la care am participat unde, problema pornirii unui motor a devenit deja un cosmar pentru pilot. Nu, nu este meritul meu ci al power panel-ului pe care il folosesc de mai bine de 3 ani cu succes. Am avut retineri in momentul in care am dat 35 de euro pe el, fiind cu aceasta investitie la primul meu motor termic. Nu-mi pare rau deloc!
Faptul ca are pompa de combustibil incorporat, automat de incarcare a acumulatorului "seringii" cu care unii isi pornesc motoarele sau regulator de tensiune pentru incarcarea acumulatorului de 12V care il deserveste, au fost doar plusuri la functia lui principala de a incinge bujia inteligent. Reglajul este cu un circuit MosFet care asigura alimentarea optima pentru orice tip de bujie. Variatiile curentului sunt semnificative! Pentru un motor OS FX91 cu bujie A5, curentul cu bujia uscata este aprox. 1 - 1,5A in functie de temperatura cilindrului. Daca este inecat, curentul ajunge pe la 4A. Nu trebuie stiinta prea mare sa iti dai seama la orice tip de motor ( ca doar am si doua de 7,5 ) care este curentul la care va porni sigur la prima pala. La OS cand, curentul creste pe la 2,5-3A, motorul va porni cu siguranta la urmatoarea incercare.
Am pornit motoare de toate felurile si toate dimensiunile, foarte usor am observat bujii arse sau scurtcircuitate si poti observa cat de mult scade curentul in momentul in care motorul intra in regim normal de functionare la temperaturi mai scazute, atunci poti decupla fisa de pe bujie.
Ca am de carat o baterie de 12V 7Ah dupa mine? Care-i problema? De acolo alimetez evident starterul electric, dremelul pentru mici reparatii, mini letconul de 12V pentru interventii in cazuri disperate sau chiar incarcarea acumulatorului de receptie dupa prea multe zboruri, cand ma lasa nevasta fara masina... :D
Eu zic ca merita investitia!


multumesc, tare bine mi-a prins
pana duminica credeam ca acul de pe power panel nu ajuta decat sa vad daca bujia este buna
dar duminica am inteles tot ce-ai zis aici

ai o bere cand ne vedem http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/pint.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/pint.gif
0

#41 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 13 December 2006 - 11:11 AM

@cez

Ma bucur pentru tine. Am omis sa-ti raspund la intrebarea cu bujiile. Da, curentul difera evident de la tip la tip. Uite aici un link catre un ghid de selectie a bujiilor Rossi. Iti atrag atentia in special la sectiunea unde se detaliaza care tip la ce motor si cat nitrometan. Pe acest principiu niciodata nu am avut rateu la motoarele Magnum. Poti cauta si la alti producatori si sigur vei gasi ghid pentru acestea. Atentie! La OS numerotarea nu mai este identica!

Cat despre bere... multumesc cu placere la prima ocazie! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu