Modelism - RHC Forum: Model de viteza - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Model de viteza Concept si realizare proprie

#31 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 September 2006 - 01:18 PM

ptr. hydro.........

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1159528695.jpg

0

#32 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 September 2006 - 01:23 PM

si rigger.......
Stima, Sorin

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1159528984.jpg

0

#33 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 29 September 2006 - 04:18 PM

Am inteles multumesc.Cu stima
0

#34 Useril este offline   mmarian 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 31-October 06

Postat 31 October 2006 - 04:39 PM

Domnilor,
Imi permit sa aduc cateva precizari referitoare la explicatiile date in legatura cu modelul creat de nasa:
  • "treapta" se numeste, intr-adevar, redan; este vorba de un redan transversal, care sectioneaza modelul, creind doua suprafete longitudinale de sprijin. Pe masura ce creste viteza modelului, creste si forta hidrodinamica care impinge modelul de jos in sus, astfel ca la un moment dat acesta se sprijina doar pe doua mici suprafate din fundul modelului (una in partea din spate a jumatatii prova si una in partea din spate a jumatatii pupa), asa cum reiese din imaginile atasate de autor. Micsorarea suprafetei de contact cu apa reduce implicit rezistenta la inaintare, contribuind la cresterea vitezei fara a fi nevoie de cresterea puterii dezvoltate de motor. Acest regim de navigare se numeste regim de glisare;
  • in proiectarea si costructia de ambarcatiuni/modele se folosesc si redane longitudinale, sub forma unor baghete longitudinale cu sectiune triunghiulara, paralele sau convergente cu planul diametral si care au un rol multiplu:
    • dirijarea fileurilor de fluid (apa) de-a lungul carenei, micsorand siajul si marind astfel eficienta sistemului de propulsie;
    • deflectarea transversala, spre suprafata apei, a stropilor care se creaza, impiedicand ridicarea lor spre borduri, cu efect asupra micsorarii suprafetei udate si implicit asupra micsorarii rezistentei la inaintare;
    • marirea stabilitatii longitudinale la mersul cu viteze ridicate;
    • facilitarea intrarii in regim de glisare.

  • regimurile de navigare a ambarcatiunilor/modelelor pot fi:
    • pe chila dreapta, cand linia bazei este paralela cu liniile de apa;
    • aprovat, cand unghiul dintre linia bazei si liniile de apa este pozitiv (prova este mai ridicata decat in regimul de plutire);
    • apupat, cand unghiul dintre linia bazei si liniile de apa este negativ (pupa este mai ridicata decat in regimul de plutire).

Acum, o intrebare pentru nasa:
programele folosite (ACAD si Solid Works) le-ai folosit si pentru calculele hidrodinamice si de geometrie (dimesiunile, formele si pozitiile redanelor), sau doar ca editoare vectoriale, forma modelului fiind determinata "ochiografic"?

Aceasta postare a fost editata de mmarian: 31 October 2006 - 04:43 PM

0

#35 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 31 October 2006 - 08:06 PM

Merci pentru explicatie!
0

#36 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 November 2006 - 12:19 PM

Forma am facut-o eu in baza cunostintelor care le am, si a surselor de documentare online.
Softurile - doar ptr. constructia corecta a corpului, astea nu simuleaza curgerea fluidelor
am tinut cont de cateva legi ale hidrodinamici, de exemplu in zona pupa se curbeaza pe latime ; curentii is ceva mai mari ca la alte modele de viteza, redanul nu e drept pe toata lungimea ci e inclinat spe interior ptr. a crea portanta mai mare si uni spun ca merge excelent pe apa, are manevrabilitate, si ca e stabila, a mers pe valuri de 20cm fara probleme.
Acum modelul are o elice submersa si doua cuve de momit la peste.
Uitate atent la poze ca o sa sesizezi si alte diferente.
Ce parere ai de model?
Stima,
Sorin http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro