Elice de suprafata sau submersa Sfaturi, ce si cum...
#1
Postat 16 July 2006 - 09:26 PM
Senzatia mea e ca nu fuge suficient de repede :D da poate e numai o senzatie.
Filmuletele cu prima lansare si cam cum fuge:
http://rapidshare.de...arcuta.zip.html
INTREBAREA E:
Care e diferenta de randament intre o elice submersa si una de suprafata?
Care ar trebui sa fie turatia unei elice de suprafata ca aceasta sa nu intre in cavitatie...
Cit ar trebui sa se scufunde in apa ptr a avea eficienta maxima....
Nota:
motorul e seria 600 de 16000 de ture la 6V.
Eu l-am cam supraalimentat adica 8 celule la 9,6 V ... poate sa fie si asta o cauza?
#2
Postat 16 July 2006 - 10:00 PM
Lasand gluma deoparte, din ce am vazut eu azi la tine, iti ramane elicea far' de apa atunci cand barca ia viteza. Nu stiu daca e corect ceea ce presupun, dar cred ca ar trebui mutat tot ansamblul z-drive mai in spate si asta ar rezolva problema la acest tip de propulsie.
#3
Postat 16 July 2006 - 10:03 PM
Ideea e ca barca e totusi kit si nu-mi imaginez ca au facut-o numai de frumusete! :D
#6
Postat 16 July 2006 - 11:55 PM
2. La elicea de suprafata eficienta o da tocmai cavitatia, altfel ea ar lucra inecata (submersa), deci nu in conditiile pt care a fost gandita.
3. NU trebuie sa se scufunde (din moment ce este de suprafata!!!).
Cred ca problema la Tornado este ca e o barca prea mare pt un motor asa mic - apropo: nu stiu sa existe motor 600 la 6V, cel mai mic e la 7,2. Si nici geometria n-o ajuta prea mult.
Ce ar fi de facut? montat un motor din seria 700 sau un BL si testate mai multe elici (dif diametre, pasi), dar numai de suprafata - asa cere Z-drive.
Bafta!
#7
Postat 17 July 2006 - 08:51 AM
Nene Dragut, asa cum spune si Sorini, elicea de suprafata functioneaza in cavitate, propulsia este asigurata tocmai de acea perdea (jet de aer si apa) din spatele barcii (cauta filme pe net cu navomodele din clasa hidro - www.rcflix.com-) si vei intelege ce vreau sa spun.
Din cate am vazut eu, motoarele pt acet tip de elice au peste 30 000rot/min (eu am folosit la o barca tip rigger un motor auto 10T cca 35 000rot/min in gol)
50-60% gaz randament maxim e posibil sa insemne si faptul ca elicea este prea mare (sau motorul prea slab) si propulsia ta nu poate sa treaca de acest prag, SAU variatorul nu este bine reglat.
Nu compara cu barcuta lui Silfax, acolo este alta teorie, la el se poate discuta despre pierderea randamentului la vit f mare de rotatie a elicei
PS Poate intri pe yahoomsn sa-mi trimiti si mie filmul
Bafta
#8
Postat 17 July 2006 - 03:10 PM
Am un brushless Axi 2820 in plus dar nu stiu cum sa-i fac racirea din cauza ca este carcasa rotativa.
Deci concluzia este ca asa vine din fabrica... sa nu fie prea rapida!
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de down: 17 July 2006 - 03:11 PM
#9
Postat 17 July 2006 - 05:44 PM
http://www.chinatoyz.com/8801.htm
bine e termica de 2,5
Asa ca sa ne uitam si sa plingem :D
Multam fain lui Soare Geo ptr link ca altfel ramineam cu impresii gresite despre barcuta...
Promit sa ma stradui... :D sa o fac sa alerge
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 17 July 2006 - 05:46 PM
#10
Postat 17 July 2006 - 06:50 PM
Dragut, la 17 Jul 2006, 17:44, a spus:
http://www.chinatoyz.com/8801.htm
bine e termica de 2,5
Asa ca sa ne uitam si sa plingem http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Multam fain lui Soare Geo ptr link ca altfel ramineam cu impresii gresite despre barcuta...
Promit sa ma stradui... :D sa o fac sa alerge
Si daca vrei sa zboare modific-o in sensul sa ii pui motorizare dubla!!! Eu am avut o barca asa cand eram mai mic si unchiul meu a motorizat-o asa! Rupea stilul frate!
Racer nu alta!!! :D
Spor la treaba!
Blue Raven
#11
Postat 18 July 2006 - 05:55 AM
Motorul o sa fie schimbat cu un venti 660 .... sau ulterior daca nici asta nu vrea cu un 710/12 ....
Imagini atasate
#12
Postat 18 July 2006 - 05:59 AM
Tevile sunt de frina de la auto 1:1
Deasupra tevilor vine o tabla de aluminiu de 0,5mm astfel incit sa am o suprafata radianta cit mai buna.
Ideea e ca asi vrea sa elimin ca posibila cauza a lipsei de forta supraincalzirea componentelor la interior! (pack variator + motor)
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 18 July 2006 - 06:01 AM
#13
Postat 18 July 2006 - 08:45 AM
Daca ai 660 in casa, poti incerca sa-l schimbi, daca nu atunci gandeste-te direct la un 700, nu are rost sa dai banii pe 2 motoare, sau cauta un "neperiat" care sa duca o elice de aero 10x6" la peste 20 000rot/min.
"Caloriferul" care face frig unde vrei sa-l montezi? Sincer nu-i prea vad eficienta, teoretic coca (corpul barcii) are o suprafata mare de contact cu apa din lac, ar trebui ca "peretii" barcutei sa ramana reci
...Parerea mea...hic...
#14
Postat 18 July 2006 - 09:12 AM
O alta problema de care m-am mai lovit au fost acumulatorii, in special cei NiMh (e drept ca nu ereau cei mai tari), abia dupa 4-5 cicluri incepeau sa-si dea drumul si sa fie generosi in Amperi
#15
Postat 18 July 2006 - 09:59 AM
Caloriferul sub accu care saracu fierbea si el... :D
O sa-i mai scurtez toate firele ca mi-e frica sa nu piarda curent si pe acolo...
Oricum va tin la priza ... aaaa ... la curent! :D
PS: Caracteristicile ptr cele 2 motoare
ÂÂ
Motor Name______Robbe Power 700 9.6V 13T #4470 ____________Jamara Venti 660
Constant_____________1756 ___________________________________2481
Current______________2.000 ___________________________________1.250
Resistance ___________0.1430 __________________________________0.0860
Weight ______________11.30 __________________________________ 7.10
 ÂÂ
  ÂÂ
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 18 July 2006 - 10:49 AM
#16
Postat 18 July 2006 - 12:55 PM
Recomandarea lui Soare e foarte buna pt ca trebuie facute teste si e mult mai usor cu elice pe filet. Apropo: o elice mare nu inseamna neaparat viteza mare.
Bafta!
#17
Postat 18 July 2006 - 01:30 PM
La 14 V are fo 12 mii ture.... :D , insa echivalentul in termic ar fi de 6cc.
Trecut print-un multiplicator de asta data cam de 3:1 (ca de astea am sanse sa gasesc fara sa ma complic cu roti....) daca nu 2:1 ar trebui sa ma duca spre 25mii ture turatia ideala se pare la acest gen de propulsie.
PS:
1. componentele ptr testul cu seria 660 le am integral deci nu ma costa nimic sa incerc... :D
2. tre sa verific daca elicea din kitul original e 42x1,5 cum e cea recomandata ptr varianta termica a barcutei
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 18 July 2006 - 01:31 PM
#19
Postat 18 July 2006 - 01:43 PM
Racirea de pe controler ....
Din pacate controlerul e de auto... fara racire cu apa ci numai pe radiator...
de asemeni si PAKUL era fierbinte....
Controlerul ptr brushless e pentru aero deci sigur va necesita racire buna ....
Treaba e deja PORNITA si pe varianta brushless.... :D (cam in 2 zile ar trebui sa am ce-mi lipseste!)...
PS: si de vina o are numai FECIORUL ...."TATA, ... da de ce barca mea nu fuge ca masinuta....? :( "
Si saracul tata cauta solutii.... si nici nu-i place .... deloc :D
#21
Postat 18 July 2006 - 02:24 PM
#22
Postat 18 July 2006 - 03:30 PM
Citeaza
Sincer... nu cred... desi si eu sper sa mearga. Numai ca temperatura se apropie de vreo 90 100 de grade... in carcasa inchisa (cu pereti dubli - deci nu se raceste nici de la apa)! Partea proasta la AXI este ca daca ajungi pe la 120 de grade poti sa arunci magnetii! Eu am facut un test (in cada) si se incinge cam rau chiar direct drive cu elicea din kit cu 3Lipo 4000 mA la full gaz (electroni).
Vreau sa spun ca un ventilator de calculator nu are cum sa compenseze o elice 11x7 la 10000 de ture!!!!!!!!! Eventual sa-i pui o elice direct pe axul lui... dar si aceea este mica. M-am gandit la un radiator cu apa foarte aproape de carcasa rotativa fara sa-l atinga dar este cam greu de realizat si nu in ultimul rand nu stiu daca se va realiza transferul termic prin "pelicula" de aer dintre radiator si rotor.
Nu am gasit o solutie viabila inca. Cred ca o sa cumpar un BL cu carcasa statica pana la urma. Nu prea stiu de care...
#23
Postat 18 July 2006 - 04:29 PM
Ar mai fi o idee (cam criminala), daca compartimentul motorului este separat de cel electric , realizarea unor prize de aer pt a facilita circulatia aerului in compartimentul motor? Eventual asigurarea suplimentara a flotabilitatii cu niste bucati de poliestiren?? NU DATI, e doar o idee
#24
Postat 18 July 2006 - 11:14 PM
#25
Postat 18 July 2006 - 11:18 PM
#27
Postat 18 July 2006 - 11:25 PM
Varianta cu ventilator stil PC nu are nicio eficienta in acest caz - crede-ma: invarte aerul incins din coca!!
Imagini atasate
#28
Postat 19 July 2006 - 08:36 AM
DE CE NU POATE FUNCTIONA UN OUTRUNER BRUSHLESS DIRECT IN APA? :D
Doar nu are periii.... rotorul se invirte bine mersi in orice mediu ...
I-ar trebui doar o filtrare a apei din balta sa nu prinda ceva sa-l blocheze mecanic...
Binenteles cu ceva mici protectii adica:
1. Bobinajul impregnat sanatos cu oja
2. Conexiunile protejate de asemeni prin impregnare
Singura problema pe care mi-o pun e natura dielectricului .... dintre magneti si bobinaj ...
Ma bate gindul sa fac testul cu un brushless ieftin .... se strica ... se strica... ca la cite avioane am rupt asta e deja par la ceas... :)
OARE MERGE?
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 19 July 2006 - 08:38 AM
#30
Postat 19 July 2006 - 10:08 AM
Citeaza
O perioada va functiona (desi nu am incercat). Apa are o componenta acida care va coroda elementele metalice care contin fier si chiar si rulmentii. Mai mult, rotorul va antrena apa de langa si din interiorul lui, apa va actiona ca o frana (puternica dupa parerea mea) care va conduce la consum mai mare (muuuult mai mare). D.p.d.v. dielectric.... nu trebuie sa-ti faci probleme. In ceea ce priveste "oja" de pe bobinaj s-ar putea sa dizolve lacul original si sa si-l dezechilibreze.
O solutie buna ar fi racire cu freon ca la calculatoare (un cooler cu freon costa cam mult). Sau cum a zis Silfax... cooler cu apa si radiator... un ventilator care sa sufle prin radiator spre motor ... dar mai putin eficient.
Ar mai fi o solutie... motorul in afara barcutei si sa antreneze axul prin intermediul unei curele dintate si pinioane.... cea mai ieftina solutie.
Aceasta postare a fost editata de down: 19 July 2006 - 10:16 AM