Formosa II tips & tricks + kit review
#151
Postat 17 September 2007 - 08:49 PM
de rezistat rezista, bara de carbon isi face treaba si aripile sunt solide.
de rupt se rupe cu solul :)
#152
Postat 18 September 2007 - 12:35 AM
#153
Postat 18 September 2007 - 07:39 AM
Astept sa imi spuneti seria de modele pe care ati pilotat-o pana ati ajuns la formosa.
35 MHz, canal 70
#154
Postat 18 September 2007 - 09:20 AM
Aceasta postare a fost editata de hash84: 18 September 2007 - 10:08 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#155
Postat 18 September 2007 - 09:55 AM
de facut praf nu-ti fa grji ... :D
obligatoriu trebuie sa bagi 2-3 sesiuni de simulator inainte daca nu vrei sa il rupi din prima.
eu am zburat un easyglider inainte, apoi formosa l-am zburat cu ajutorul unui prieten apoi am bagat simulator si s-a vazut imediat diferenta. - deci simulator obligatoriu daca treci de la cessna + setari expo.
#156
Postat 18 September 2007 - 01:45 PM
Intrebarea din postul anterior ramane..
Mersi
35 MHz, canal 70
#157
Postat 18 September 2007 - 03:42 PM
#158
Postat 18 September 2007 - 04:35 PM
florin100%, la 18 Sep 2007, 16:42, a spus:
acum un an cum ti se parea? usor sau greu?
trebuie sa te pui inlocul lui asegarceanu,la experienta lui de zbor si sa dai sfaturi.
cel mai bine a spus hash :trebuie sa ai reflexele formate.
#159
Postat 18 September 2007 - 06:07 PM
Este de preferat inlocuirea trenului de aterizare din sarma cu unul de carbon, sau eliminarea lui (sau de ce nu flotoare ca in poza de mai jos)
Fisiere atasate
-
flotoare_formy.JPG (98.52K)
Number of downloads: 99
#160
Postat 18 September 2007 - 08:22 PM
@EGI:
de ce a iesit asa de greu? dupa calculele mele ar trebui sa iasa in jur de 850g cu pack de 4000 (care are 290g)
poti sa il cantaresti si sa zici exact greutatea?
35 MHz, canal 70
#161
Postat 19 September 2007 - 12:10 AM
asegarceanu, la 18 Sep 2007, 20:22, a spus:
@EGI:
de ce a iesit asa de greu? dupa calculele mele ar trebui sa iasa in jur de 850g cu pack de 4000 (care are 290g)
poti sa il cantaresti si sa zici exact greutatea?
La Formy I nu ar trebui sa fie mai greu de 600 - 700g avionul complet echipat... iar la Formy II pana in 900g. deci daca aveti un motor ce realizeaza o tractiune ~ 1kg la I si 1,5 kg la II nu ar trebui sa va ganditi la mai mult. Partea proasta cu supramotorizarile este ca se va resimti destul de tare cuplul motor daca se sare calul... dar in fine fiecare cum 'i place. Oricum pack de 4000mah este ok doar pentru II, nu aveti ce face cu el pe modelul I... parerea mea.
#162
Postat 19 September 2007 - 07:23 AM
Silfax, la 19 Sep 2007, 00:10, a spus:
si sa vrei sa folosesti si nu ai loc unde sa il bagi. formi 1 e extrem de mic. eu pt un pack de 1800 3 celule a trebuit sa mai topesc un pic interioru cu un cui incins.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#163
Postat 19 September 2007 - 01:08 PM
SILVIU66, la 18 Sep 2007, 16:35, a spus:
florin100%, la 18 Sep 2007, 16:42, a spus:
acum un an cum ti se parea? usor sau greu?
trebuie sa te pui inlocul lui asegarceanu,la experienta lui de zbor si sa dai sfaturi.
cel mai bine a spus hash :trebuie sa ai reflexele formate.
la fel mi se parea :angry: .faza e ca formoza merge impecabil mai ales cu expo.eu zic ca in oricecaz e mai usor de pilotat decat cessna mea.Sa iti zica alex ca el a facut un zbor cu cessna si a zis din prima ca e mai greu de 100de ori.Faza e ca la formoza te poti baza pe suprafetele de comanda pt ca sunt destul de mari, pe cand la cessna daca esti in limita eleroanele abea se mai simt.La formoza imi mai place ca sta cum il pui tu, de facpt e un acromaster dar de o calitate mai inferioara :angry:
#164
Postat 19 September 2007 - 06:29 PM
de ce a iesit asa de greu? dupa calculele mele ar trebui sa iasa in jur de 850g cu pack de 4000 (care are 290g)
poti sa il cantaresti si sa zici exact greutatea?
Probabil din urmatoarele cauze:
1. Suportul motorului confectionat din placaj de 4mm
2. Trenul de aterizare din otel diametrul 3mm + rotile mai mari ( pentru iarba)
3. Inainte de lipire a celor doua jumatati ale fuselajului pe interior am
lipit cate o banda de carbon pe fiecare jumatate.
4. Tije de comanda din carbon + eche mai solide + balamale din plastic+ autocolant.
S-au adunat si am ajuns la 950g. ZBOARA EXCEPTIONAL cu motorizarea si setarile mentionate
anterior.
EGI
#165
Postat 19 September 2007 - 06:43 PM
35 MHz, canal 70
#166
Postat 28 January 2008 - 09:54 PM
Am respectat indicatiile producatorului, in ce priveste montarea servomotoarele si l-am intarit cu plasa de fibra (a devenit un obicei dupa ce i-am vazut rezultatele pe Robbe Super Star). Dupa cum se vede si in poza am instalat totul pe model chiar si motorul (provizoriu ) ca sa va cum se echilibreaza. Aeromodelul este foarte usor de bot.Am incercat sa mut motorul cu vreo 60 mm (cubul de polistiren din poza) in fata dar tot este usor de bot.
Ce imi recomandati sa fac astfel incat sa pun cat mai putine greutati pentru echilibrare?
Solutia de montare a servo-urilor ca la Formosa I nu imi prea surade.
Banda de hartie de pe cabina este pusa pt. ca urmeaza sa intre la vopsit.
Trenul de aterizare are multe probleme : nu poate fi montat ca lumea, si-i tare fragil .. probabil o sa tina prima zi.
(sper ca s-a atasat si poza)
#167
Postat 29 January 2008 - 10:03 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#169
Postat 30 January 2008 - 08:36 AM
@Tempus, solutia cu ingreunarea modelului nu imi place. Asa ca am frezat in bot o gaura patrata egala cu sectiunea transversala a accu si am facut-o din bot pana la aripa. Nu stiu de ce GWS nu s-a gandit la nimic cand a proiectat aceasta matrita. Acum, pare ca e echilibrat. CG pe tija din fibra de sticla. Azi o sa-l vopsesc. Deseara o sa pun ceva poze.
Totusi ma ingrijoreaza trenul de aterizare.
Prinderea aripii cu doua suruburi este o solutie buna ? Sau si la asta va trebui sa ma gandesc sa o schimb? Daca da, ... sunt ceva solutii de succes?
Multumesc @hash84.
#170
Postat 30 January 2008 - 11:08 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#171
Postat 30 January 2008 - 02:07 PM
Fisiere atasate
-
Imag153.jpg (29.68K)
Number of downloads: 127
#172
Postat 30 January 2008 - 07:16 PM
Nu stiu ce sa fac cu aripa. Nu-mi place cum este prinsa. Suruburile ar fi ok, dar pe fuselaj nu-mi place deloc cum arata. Mi-e teama ca merg la camp si in loc sa zbor o sa pun scotch-uri.
Nu-mi place sa folosesc scotch. De cand am pus la punct "Super Star" ( la care nu-i nevoie de scotch deloc) nu mai am incredere. Daca aveti idei ... oricum o sa gasesc eu ceva.
Fisiere atasate
-
IMG_0597_ex.jpg (84.43K)
Number of downloads: 104
#173
Postat 30 January 2008 - 07:17 PM
Fisiere atasate
-
IMG_0595_ex.jpg (79.28K)
Number of downloads: 110
#174
Postat 30 January 2008 - 07:59 PM
sau
fiindca am pus o baterie mai mare acum si nu mai am cum sa mai pun alt poliestiren peste, am lasat trenul de aterizare aproximativ la o treime fata de cum este el acum ...binenteles nu are cum sa isi ia zborul de jos, dar pare o solutie ok fiindca trenul este mult mai rigid acum.
#175
Postat 31 January 2008 - 09:14 AM
Am si un model "Super Star" cum am mai spus, si la acesta inepe sa slabeasca trenul de aterizare. E din otel de 3-4mm si il inderept din ce in ce mai frecvent. O sa cedeze intr-o zi si as vrea sa fiu pregatit.
@Tempus eu am mai avut un Formosa II (care a luat foc in aer) si pe care il lansam din mana.De fiecare data cand il lansam ma treceau fiorii. Vreau sa incerc un tren de aterizare functional chiar daca o sa ingreuneza aparatul.
Am vopsit Formosa II. Azi montez motorul si mai bibilesc la el sa vad daca mai e nevoie de ceva. Sambata vreau sa-l scot la aer.
#176
Postat 31 January 2008 - 10:22 PM
Suportul motorului e prins provizoriu. L-am lipit dupa ce am facut poza.
Au mai ramas doua probleme de rezolvat:
- trenul de aterizare
- prinerea aripii (probabil cu suruburi de plastic pe ceva suporti mai solizi)
Am primit un mesaj dimineata de la cineva, legat de trenul de aterizare dar a disparut intre timp (???!!!). Il rog sa-mi mai spuna odata unde gasesc fibra pentru trenul de aterizare!
Nu cred ca face reclama daca omul imi spune cum sa rezolv problema.
Sambata sau Duminica il scoatem.
Fisiere atasate
-
IMG_0600_ex.jpg (90.59K)
Number of downloads: 99
#177
Postat 31 January 2008 - 11:54 PM
#178
Postat 01 February 2008 - 07:25 AM
blue, la 31 Jan 2008, 09:14, a spus:
Am si un model "Super Star" cum am mai spus, si la acesta inepe sa slabeasca trenul de aterizare. E din otel de 3-4mm si il inderept din ce in ce mai frecvent. O sa cedeze intr-o zi si as vrea sa fiu pregatit.
Sal,
Pana la urma cel mai bun tren de aterizare ramane cel din carbon atat pentru Formy I cat mai ales pentru II.
#179
Postat 01 February 2008 - 02:31 PM
#180
Postat 01 February 2008 - 10:30 PM
@TUROK multumesc pentru indicatii.
@Silfax cred ca ai dreptate insa trebuie sa mai astept unpic.
Desi sunt un incepator o sa-mi indraznesc sa fac cateva critici referitor la ARF Formosa II.
Este destul de departe de un ARF. Trebuie sa prevezi si sa rezolvi multe probleme pe care le are pachetul.Timpul necesar pentru a aduce aeromodelul in stare de functionare este foarte mare dupa ce realizezi problemele pe care le are kit-ul:
- tren de aterizare "pus in cutie ... sa fie"
- sistem de prindere aripa de fuselaj nesigur si fragil
- modul de prindere a motorului neadecvat pentru seria 600
Am primit pachetul de vreo 3 saptamani (n-am lucrat zilnic ca nu am avut timp) dar dupa studii indelungate pe forum-uri de specialitate iata rezultatul:
- am schimbat modul de prindere a aripii cu suruburi de plastic d=5mm;
- am realizat (ca mai toata lumea) un montant pentru brushless outrunner;
- am montat balamale cu bolt pe toate suprafetele de comanda;
- am montat parghii de control pe toate suprafetele de comanda (cele din kit sunt moi ca aiturile);
- am intarit prinderea trenului (oricum provizoriu). Acesta il voi inlocui cu un tren de fibra;
Kit-ul, in schimb a venit cu doua set-uri de piese de plastic din care n-am folosit defapt nimic!
Cred ca Taiwan-ezii procedeaza intr-o oarecare masura asemenator cu Romanii (unii): "Sa-l cumpere ca dupa aia se descurca ei!"
Sper sa pot facem un trim ca lumea pe acest model si sa zboare in masura egala cu efortul depus pentru a-l aduce in starea aceasta.
Va rog sa ma corectati pe ici colo unde am varsat prea multa suparare.
Ideea generala este ca daca un intermediar in a zborului decide sa i-a un model docil, poate sa aleaga Formosa II insa mai intai trebuie sa se documenteze temeinic!
Duminica e programat primul zbor.