Modelism - RHC Forum: Formosa II - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Formosa II tips & tricks + kit review

#151 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2007 - 08:49 PM

configuratie e f ok, probabil va mai trebui un pic de lest in bot.
de rezistat rezista, bara de carbon isi face treaba si aripile sunt solide.
de rupt se rupe cu solul :)
0

#152 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 18 September 2007 - 12:35 AM

dar pana nu face cunostinta cu mama tera ...nu zboara bine ...parca e lege! :D
ADOR VITEZA!!!
0

#153 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 18 September 2007 - 07:39 AM

pt cei care aveti formosa (1 si 2). Ce ati mai pilotat inainte? Ma intereseaza sa vad "drumul pana la formosa". Hash84 zicea ca e destul de greu de zburat. Eu am cessna si vreau sa trec pe formosa... insa nu as vrea sa il fac praf din prima... :D

Astept sa imi spuneti seria de modele pe care ati pilotat-o pana ati ajuns la formosa.
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#154 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2007 - 09:20 AM

e aiurea spus greu. tre sa ai nishte reflexe formate ca e rapid. saracu avion cum il pui asha sta in aer:) e docil. asculta. aripile nu se indoaie. polisitrenu din care sunt facute e tare. si-n plus mai ai o bara de carbon pe mijloc care face minuni. eu am pornit cu easy star :D apoi antrenament cu eleroane pe simulator si apoi la zbor.

Aceasta postare a fost editata de hash84: 18 September 2007 - 10:08 AM

    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#155 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2007 - 09:55 AM

@asegarceanu:
de facut praf nu-ti fa grji ... :D

obligatoriu trebuie sa bagi 2-3 sesiuni de simulator inainte daca nu vrei sa il rupi din prima.

eu am zburat un easyglider inainte, apoi formosa l-am zburat cu ajutorul unui prieten apoi am bagat simulator si s-a vazut imediat diferenta. - deci simulator obligatoriu daca treci de la cessna + setari expo.
0

#156 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 18 September 2007 - 01:45 PM

ce greutate are modelul vostru (formosa2) si ce tractiune ofera motorul? Ce timp de zbor inregistrati si cu ce accumulatori?

Intrebarea din postul anterior ramane..


Mersi
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#157 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 18 September 2007 - 03:42 PM

alexee...de ce zici tata ca e greu de chilotat formoza 1???? ca mie mi se pare super usor :D
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#158 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 September 2007 - 04:35 PM

florin100%, la 18 Sep 2007, 16:42, a spus:

alexee...de ce zici tata ca e greu de chilotat formoza 1???? ca mie mi se pare super usor ;)

acum un an cum ti se parea? usor sau greu?
trebuie sa te pui inlocul lui asegarceanu,la experienta lui de zbor si sa dai sfaturi.
cel mai bine a spus hash :trebuie sa ai reflexele formate.
flying is my life...
0

#159 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 18 September 2007 - 06:07 PM

Este destul de prompt modelul la comenzi deoarece are suprafetele de comanda generoase, iar daca CG este bine pozitionat, faci tonouri cu el cu o viteza uluitoare (mai ales cu Formy II). Este bine de zburat atat cu expo' cat si cu dual rate (mai ales in faza de decolare si aterizare). Daca se vor performante, atunci se cauta pozitionarea pack'ului cat mai aproape de CG al avionului si cat mai apropiat de planul de simetrie al aripii, daca e sa zic asa. Spun asta deoarece am testat in 'spe feluri pozitionarea pack'ului, iar rezultatele cele mai bune le-am obtinut in conditiile mai sus mentionate.
Este de preferat inlocuirea trenului de aterizare din sarma cu unul de carbon, sau eliminarea lui (sau de ce nu flotoare ca in poza de mai jos)

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#160 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 18 September 2007 - 08:22 PM

m-am gandit la un motor cam ca al lui EGI, insa as vrea un pack de 4000 (diferenta intre 3300 si 4000 este de doar 15g).

@EGI:
de ce a iesit asa de greu? dupa calculele mele ar trebui sa iasa in jur de 850g cu pack de 4000 (care are 290g)

poti sa il cantaresti si sa zici exact greutatea?
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#161 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 19 September 2007 - 12:10 AM

asegarceanu, la 18 Sep 2007, 20:22, a spus:

m-am gandit la un motor cam ca al lui EGI, insa as vrea un pack de 4000 (diferenta intre 3300 si 4000 este de doar 15g).

@EGI:
de ce a iesit asa de greu? dupa calculele mele ar trebui sa iasa in jur de 850g cu pack de 4000 (care are 290g)

poti sa il cantaresti si sa zici exact greutatea?

La Formy I nu ar trebui sa fie mai greu de 600 - 700g avionul complet echipat... iar la Formy II pana in 900g. deci daca aveti un motor ce realizeaza o tractiune ~ 1kg la I si 1,5 kg la II nu ar trebui sa va ganditi la mai mult. Partea proasta cu supramotorizarile este ca se va resimti destul de tare cuplul motor daca se sare calul... dar in fine fiecare cum 'i place. Oricum pack de 4000mah este ok doar pentru II, nu aveti ce face cu el pe modelul I... parerea mea.
...audaces fortuna iuvat...
0

#162 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2007 - 07:23 AM

Silfax, la 19 Sep 2007, 00:10, a spus:

Oricum pack de 4000mah este ok doar pentru II, nu aveti ce face cu el pe modelul I... parerea mea.

si sa vrei sa folosesti si nu ai loc unde sa il bagi. formi 1 e extrem de mic. eu pt un pack de 1800 3 celule a trebuit sa mai topesc un pic interioru cu un cui incins.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#163 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 19 September 2007 - 01:08 PM

SILVIU66, la 18 Sep 2007, 16:35, a spus:

florin100%, la 18 Sep 2007, 16:42, a spus:

alexee...de ce zici tata ca e greu de chilotat formoza 1???? ca mie mi se pare super usor :(

acum un an cum ti se parea? usor sau greu?
trebuie sa te pui inlocul lui asegarceanu,la experienta lui de zbor si sa dai sfaturi.
cel mai bine a spus hash :trebuie sa ai reflexele formate.

la fel mi se parea :angry: .faza e ca formoza merge impecabil mai ales cu expo.eu zic ca in oricecaz e mai usor de pilotat decat cessna mea.Sa iti zica alex ca el a facut un zbor cu cessna si a zis din prima ca e mai greu de 100de ori.Faza e ca la formoza te poti baza pe suprafetele de comanda pt ca sunt destul de mari, pe cand la cessna daca esti in limita eleroanele abea se mai simt.La formoza imi mai place ca sta cum il pui tu, de facpt e un acromaster dar de o calitate mai inferioara :angry:
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#164 Useril este offline   EGI 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 06-June 06

Postat 19 September 2007 - 06:29 PM

@EGI:
de ce a iesit asa de greu? dupa calculele mele ar trebui sa iasa in jur de 850g cu pack de 4000 (care are 290g)

poti sa il cantaresti si sa zici exact greutatea?

Probabil din urmatoarele cauze:
1. Suportul motorului confectionat din placaj de 4mm
2. Trenul de aterizare din otel diametrul 3mm + rotile mai mari ( pentru iarba)
3. Inainte de lipire a celor doua jumatati ale fuselajului pe interior am
lipit cate o banda de carbon pe fiecare jumatate.
4. Tije de comanda din carbon + eche mai solide + balamale din plastic+ autocolant.
S-au adunat si am ajuns la 950g. ZBOARA EXCEPTIONAL cu motorizarea si setarile mentionate
anterior.
EGI
0

#165 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 19 September 2007 - 06:43 PM

tot la motorizarea aia ma gandisem si eu, dar la pack de 4000
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

#166 Useril este offline   critx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 18-December 07
  • Gender:Male

Postat 28 January 2008 - 09:54 PM

Mi-am luat si eu un Formosa II si o sa montez un motor Roxxy 3536/6.
Am respectat indicatiile producatorului, in ce priveste montarea servomotoarele si l-am intarit cu plasa de fibra (a devenit un obicei dupa ce i-am vazut rezultatele pe Robbe Super Star). Dupa cum se vede si in poza am instalat totul pe model chiar si motorul (provizoriu ) ca sa va cum se echilibreaza. Aeromodelul este foarte usor de bot.Am incercat sa mut motorul cu vreo 60 mm (cubul de polistiren din poza) in fata dar tot este usor de bot.
Ce imi recomandati sa fac astfel incat sa pun cat mai putine greutati pentru echilibrare?
Solutia de montare a servo-urilor ca la Formosa I nu imi prea surade.

Banda de hartie de pe cabina este pusa pt. ca urmeaza sa intre la vopsit.
Trenul de aterizare are multe probleme : nu poate fi montat ca lumea, si-i tare fragil .. probabil o sa tina prima zi.

(sper ca s-a atasat si poza)
0

#167 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2008 - 10:03 AM

n-ai atasat poza :wub:. pune bateria cat mai in fatza. eu am formi 1. a trebuit sa scobesc un pic fuselaju dar acum bateria mea sta in bot. si tot a mai trebuit sa-i pun un pic de plumb in bot. cat mai in fatza posibil.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#168 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2008 - 11:54 AM

sau pui un motor mult mai greu ....
0

#169 Useril este offline   critx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 18-December 07
  • Gender:Male

Postat 30 January 2008 - 08:36 AM

Imaginea nu a intrat pentru ca nu se accepta peste nu stiu cat kilo. O sa fac altele cu rezolutie mai joasa si o sa le pun.

@Tempus, solutia cu ingreunarea modelului nu imi place. Asa ca am frezat in bot o gaura patrata egala cu sectiunea transversala a accu si am facut-o din bot pana la aripa. Nu stiu de ce GWS nu s-a gandit la nimic cand a proiectat aceasta matrita. Acum, pare ca e echilibrat. CG pe tija din fibra de sticla. Azi o sa-l vopsesc. Deseara o sa pun ceva poze.

Totusi ma ingrijoreaza trenul de aterizare.
Prinderea aripii cu doua suruburi este o solutie buna ? Sau si la asta va trebui sa ma gandesc sa o schimb? Daca da, ... sunt ceva solutii de succes?

Multumesc @hash84.
0

#170 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 January 2008 - 11:08 AM

eu la aripa am renuntat la surub. am pus un scoci din ala cu fibra gri, care teoretic ar rezista la 17 kg, numa o singura fibra din el. acum nu stiu ce sa zic. ca al meu e mai mic. nu-s fortele asha de mari. la tine eventual prinde-o cu alea 2 suruburi si pt orice eventualitate dai si cu un scoci din ala pe deasupra. sau ai putea sa faci un sistem de prindere cu elastic, dar presupune mai multa munca + gandeala + gaurirea fuselajului ca sa introduci nishte tije de care sa agati elasticu. daca nu o sa-l lovesti zic ca totusi sistemul lui de prindere cu alea 2 suruburi e suficient. daca sufera accidente o sa se slabeasca suruburile in lacasele lor.... bafta si spor!
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#171 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 30 January 2008 - 02:07 PM

SI PUTINA NEBUNIE LA UN FORMOSA1:

Fisiere atasate


ADOR VITEZA!!!
0

#172 Useril este offline   critx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 18-December 07
  • Gender:Male

Postat 30 January 2008 - 07:16 PM

Revin cu pozele pe care le-am promis.

Nu stiu ce sa fac cu aripa. Nu-mi place cum este prinsa. Suruburile ar fi ok, dar pe fuselaj nu-mi place deloc cum arata. Mi-e teama ca merg la camp si in loc sa zbor o sa pun scotch-uri.

Nu-mi place sa folosesc scotch. De cand am pus la punct "Super Star" ( la care nu-i nevoie de scotch deloc) nu mai am incredere. Daca aveti idei ... oricum o sa gasesc eu ceva.

Fisiere atasate


0

#173 Useril este offline   critx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 18-December 07
  • Gender:Male

Postat 30 January 2008 - 07:17 PM

si inca una ...

Fisiere atasate


0

#174 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 January 2008 - 07:59 PM

trenul de aterizare este pacatos. eu personal am inventat niste Servo-Saver (am psu si poze tot aici) si il aterizez pe burta.
sau
fiindca am pus o baterie mai mare acum si nu mai am cum sa mai pun alt poliestiren peste, am lasat trenul de aterizare aproximativ la o treime fata de cum este el acum ...binenteles nu are cum sa isi ia zborul de jos, dar pare o solutie ok fiindca trenul este mult mai rigid acum.
0

#175 Useril este offline   critx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 18-December 07
  • Gender:Male

Postat 31 January 2008 - 09:14 AM

@Silfax de unde ai facut rost de fibra. E buna solutia cu trenul de aterizare pe care l-ai facut (ai postat o poza pe la pagina 13,14) ?
Am si un model "Super Star" cum am mai spus, si la acesta inepe sa slabeasca trenul de aterizare. E din otel de 3-4mm si il inderept din ce in ce mai frecvent. O sa cedeze intr-o zi si as vrea sa fiu pregatit.


@Tempus eu am mai avut un Formosa II (care a luat foc in aer) si pe care il lansam din mana.De fiecare data cand il lansam ma treceau fiorii. Vreau sa incerc un tren de aterizare functional chiar daca o sa ingreuneza aparatul.

Am vopsit Formosa II. Azi montez motorul si mai bibilesc la el sa vad daca mai e nevoie de ceva. Sambata vreau sa-l scot la aer.
0

#176 Useril este offline   critx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 18-December 07
  • Gender:Male

Postat 31 January 2008 - 10:22 PM

Revin cu pozele promise.

Suportul motorului e prins provizoriu. L-am lipit dupa ce am facut poza.

Au mai ramas doua probleme de rezolvat:
- trenul de aterizare
- prinerea aripii (probabil cu suruburi de plastic pe ceva suporti mai solizi)

Am primit un mesaj dimineata de la cineva, legat de trenul de aterizare dar a disparut intre timp (???!!!). Il rog sa-mi mai spuna odata unde gasesc fibra pentru trenul de aterizare!
Nu cred ca face reclama daca omul imi spune cum sa rezolv problema.

Sambata sau Duminica il scoatem.

Fisiere atasate


0

#177 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 31 January 2008 - 11:54 PM

eu ti-am scris ...dar inca nu am disparut!..... :)
ADOR VITEZA!!!
0

#178 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 01 February 2008 - 07:25 AM

blue, la 31 Jan 2008, 09:14, a spus:

@Silfax de unde ai facut rost de fibra. E buna solutia cu trenul de aterizare pe care l-ai facut (ai postat o poza pe la pagina 13,14) ?
Am si un model "Super Star" cum am mai spus, si la acesta inepe sa slabeasca trenul de aterizare. E din otel de 3-4mm si il inderept din ce in ce mai frecvent. O sa cedeze intr-o zi si as vrea sa fiu pregatit.

Sal,

Pana la urma cel mai bun tren de aterizare ramane cel din carbon atat pentru Formy I cat mai ales pentru II.
...audaces fortuna iuvat...
0

#179 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 01 February 2008 - 02:31 PM

asta i-am spus si eu intr-un mesaj privat si l-am sfatuit de unde sa achizitioneze ...
ADOR VITEZA!!!
0

#180 Useril este offline   critx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 18-December 07
  • Gender:Male

Postat 01 February 2008 - 10:30 PM

Salut

@TUROK multumesc pentru indicatii.
@Silfax cred ca ai dreptate insa trebuie sa mai astept unpic.

Desi sunt un incepator o sa-mi indraznesc sa fac cateva critici referitor la ARF Formosa II.

Este destul de departe de un ARF. Trebuie sa prevezi si sa rezolvi multe probleme pe care le are pachetul.Timpul necesar pentru a aduce aeromodelul in stare de functionare este foarte mare dupa ce realizezi problemele pe care le are kit-ul:
- tren de aterizare "pus in cutie ... sa fie"
- sistem de prindere aripa de fuselaj nesigur si fragil
- modul de prindere a motorului neadecvat pentru seria 600

Am primit pachetul de vreo 3 saptamani (n-am lucrat zilnic ca nu am avut timp) dar dupa studii indelungate pe forum-uri de specialitate iata rezultatul:
- am schimbat modul de prindere a aripii cu suruburi de plastic d=5mm;
- am realizat (ca mai toata lumea) un montant pentru brushless outrunner;
- am montat balamale cu bolt pe toate suprafetele de comanda;
- am montat parghii de control pe toate suprafetele de comanda (cele din kit sunt moi ca aiturile);
- am intarit prinderea trenului (oricum provizoriu). Acesta il voi inlocui cu un tren de fibra;

Kit-ul, in schimb a venit cu doua set-uri de piese de plastic din care n-am folosit defapt nimic!
Cred ca Taiwan-ezii procedeaza intr-o oarecare masura asemenator cu Romanii (unii): "Sa-l cumpere ca dupa aia se descurca ei!"


Sper sa pot facem un trim ca lumea pe acest model si sa zboare in masura egala cu efortul depus pentru a-l aduce in starea aceasta.

Va rog sa ma corectati pe ici colo unde am varsat prea multa suparare.
Ideea generala este ca daca un intermediar in a zborului decide sa i-a un model docil, poate sa aleaga Formosa II insa mai intai trebuie sa se documenteze temeinic!

Duminica e programat primul zbor.
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro