Modelism - RHC Forum: Formosa II - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Formosa II tips & tricks + kit review

#121 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 09 June 2007 - 10:19 AM

uite si poza

Fisiere atasate


"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#122 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2007 - 11:51 AM

poate nu am inteles eu problema, dar - nu e normal sa faca sarmele egale si sa trimeze din statie servoul pentru pozitia neutra, pentru ca eleroanele sa fie aliniate ?
0

#123 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 09 June 2007 - 12:20 PM

ba da dar pentru ca eleroanele sa mearga corect trebuie ca sarmele sa fie paralele
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#124 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 09 June 2007 - 12:28 PM

eu am la planoras ..identic ca la formosa....si nu au fost nici un fel de probleme ....eu nu vreau sa reinventez apa calda de la robinet ...incerc sa fiu cat mai tehnik ..ca la carte ... :D
ADOR VITEZA!!!
0

#125 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 09 June 2007 - 12:30 PM

...de fapt fiecare adoptam ce tehnika vrem...libera alegere! :D
ADOR VITEZA!!!
0

#126 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2007 - 03:46 PM

l-am scos azi la zbor. echiile sunt infecte! nu am fost atent, iar graba.... la viteza mare se indoaie si canci profondor. a zburat cam 10 sec si apoi frumos pe burat in pamant la viteza mare. am rupt batiu de la motor si elicea. batiu reparat si elicea la gunoi. am vazut ca avionashu are 2 locuri pt motor unu mai sus si unu mai jos pe aceeasi linie cu aripa. in carte scrie ca motoru se monteaza sus, dar am mai vazut un filmuletz pe youtube cu un motor puternic si era pus jos pe linia cu aripa. care ar fi avantajele si dezavantajele pozitionarii motorului in aceeasi linie cu aripile?

Aceasta postare a fost editata de hash84: 10 June 2007 - 03:49 PM

    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#127 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 10 June 2007 - 10:04 PM

E ....si la mine sa comportat impecabil ..formosa azi timp de 1-2..insa am intrat ( vina mea) in vire si l-am dat in bot!..situatia nu estre grava ..a scapat bine de tot ,gratie infolieli modelului cu scoci...nu am avut grave avari decat la prinderea motorului ..reparabil in 30 min..( TRAIASCA EPOXY).. ;) ..DATA VIITOARE NU MAI FAC ACROBATII CU EL.
ADOR VITEZA!!!
0

#128 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 11 June 2007 - 09:56 AM

Ma simt dator sa scriu aici...

Ieri m-am dat cu Formosa II al unui prieten incepator... cu inima stransa si fara asteptari... Surpriza placuta.. Destul de precisa , pt cat costa a zburat impecabil din prima... chiar a fost o surpriza placuta.. As fi vrut mai multa eficienta pe directie... dar in rest zboara bine. DMC chiar a incercat un rolling harier.. si a iesit din prima...chiar daca botul nu era prea sus..

Cel cu care am zburat avea un brushless chinezesc pe el.. nu stiu ce... si un pac de 1800 lipo... cred ca 3 celule... era cam greu de bot si a trebuit lestat din motivul asta hovering-ul era exclus. Deci 3D la ce am zburat eu.. putin.. Dar cred ca se poate.

Il recomand incepatorilor in acrobatie ... face niste tonouri din bucati foarte frumoase... dar trebuie in viteza din cauza directiei...

Polistirenul mi se pare cam nasol... ar fi fost magnific daca era din elapor...
DT
0

#129 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 11 June 2007 - 01:07 PM

zod sunt de acord cu tine ..elapor ..era magnific ..insa chinezi tot chinezi raman!
ADOR VITEZA!!!
0

#130 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 June 2007 - 01:40 PM

e vorba si de pret aici. pe formosa 1 am dat 123 lei pe cand un minimag sau ez sunt 250....dar isi fac bani :D
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#131 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2007 - 11:59 PM

am zburat pe cln pentru a doua oara cu formosa 2. a plouat peste tot - in fata in spate in stanga in dreapta, numai pe camp nu!
fiind primu meu acrobat ... ie fun rhau :D
cu un pack de 1800 ma tine cam 10 min daca nu il iert deloc :D
motorul e suficient de puternic aproape cat sa faca hovering cu motorul la maxim. pentru mine e suficient de puternic si de cuminte.
am facut de toate cate mi-au dat prin cap: tonouri, loopinguri, cutit, aproape nehaotice :D - era si ceva vant care se cam vedea in evolutii.

pentru aterizari aproape precise am optat pentru un tren de aterizare (daca s-o putea numi asa) home made ... care a trecut cu succes de primele teste :D

spor ! :D

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  tren.jpg (24.88K)
    Number of downloads: 173

Aceasta postare a fost editata de Tempus: 17 June 2007 - 12:07 AM

0

#132 Useril este offline   EGI 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 06-June 06

Postat 17 June 2007 - 08:37 PM

Am si eu un FORMOSA II
Este echipat cu un motor CHINEZESC WE-A2814-08 KV 1000 / 25A / 100g ; LiPo 2200mA; Elice 11x5,5
Zboara cam 10 minute. Modelul echipat de zbor are 900g
Am urmatoarea rugaminte daca se poate: CG ? SETARI PENTRU ELEROANE SI PROFUNDOR ?
Probleme in zbor:
Directia nu este prea eficienta
In luping (la urcare trage intr - o parte )
La tonou pune botul in jos (intra in picaj destul de accentuat )
MULTUMESC
EGI
0

#133 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2007 - 09:52 PM

EGI, la 17 Jun 2007, 20:37, a spus:

La tonou pune botul in jos (intra in picaj destul de accentuat )

acceasi problema o am si eu la formosa 1. dar a zburat cineva care se pricepe cu el si problema se pare ca e la manuta :huh:. mai trebuie antrenata un pic
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#134 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2007 - 11:06 PM

la formosa 2 cg-ul trebuie sa fie fix pe intaritura de carbon +- 1cm (verifica-l sa nu fie prea greu de bot si de asta sa o ia aiurea la tonou)
loopingul daca bate putin vantul trebuie corectat din directie. (verifica totusi sa fie echilibrat stabga-dreapta)
directia nu este eficienta :huh: (mai ales daca este ceva mai greu)

setarile mele:
eleroane: 60% expo, epa 70%
profundor: 60% expo
0

#135 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 18 June 2007 - 10:08 PM

La Formy II dupa ce am amplasat in cele mai diferite locuri pack'ul, cel mai mult i-a placut acolo unde l-a proiectat mama fabrica adica sub aripa si centrat pe CG. Asta duce la o incarcare dinamica uniforma, mai ales in timpul figurilor acrobatice. Singura buba la Formy II ramane echilibrarea.... cu servo' pe spate, e musai de prelungit botul.
...audaces fortuna iuvat...
0

#136 Useril este offline   Piglett 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 18 June 2007 - 10:30 PM

salutare!
vin si eu cu niste completari, dupa ce am zburat minunea de Formosa 2:

1. modelul vrea sa fie o reducere la scara de model F3A, cu care, din cate am vazut pe forumurile din afara, se antreneaza unii pentru F3A, mai ales incepatorii. fiind un astfel de model, proiectantii au cam dat-o-n bara cand au recomandat o greutate de 720 de grame de zbor. dupa calculele la scara din modele F3A, rezulta ca ar trebui sa aiba minim dublu fata de cat da producatorul, adica 1428 de grame in zbor. acesta este echivalentul unei incarcari pe aripa de 60 de grame pe decimetru patrat.

2. dupa ingreunarea modelului, recomand un motor care sa dea un raport putere/greutate supraunitar(ROXXY 5055/08, WE-A2820-06, WE-C3536-08).

3. centrajul pt astfel de modele e critic pentru a evolua cum trebuie. recomand ca centrajul sa fie facut cu modelul suspendat, sa zicem de tavan, in punctul centrului de greutate dat de producator, apoi centrat f atent, cu minimul de plumb pana sta pe ambele axe in orizontale.

4. cea mai mare problema a sa este ca e facut din polistiren. practic este imposibil sa pastrezi aripa netorsionata in timpul zborului, avand in vedere fortele ce le "inghite". atentie mare la torsiuni si lipituri dupa crashuri.

5. in tonouri nu se va roti veci pururi in jurul axei aripii, pt ca e cu aripa joasa, insa se poate corecta tentativa modelului de a se roti in jurul botului printr-un centraj atent.

voi incerca sa masor un astfel de model cap coada si sa va dau limitele calculate ale CG-ului pe aripa.

happy landings everyone! oh...and stunt to the max!

Aceasta postare a fost editata de Piglett: 18 June 2007 - 10:51 PM

0

#137 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 21 June 2007 - 04:09 PM

Apropos de centraj "Silfax"..la formy1 ...nu prea vine centru de greutate acolo unde prevede producatoru ...eu a trebuit din contra sa-l echilibrez cu putin plumb pe coada ...in rest zboara excelent ...asta e torpila caind vine la aterizare ...imi place la nebunie cum fuge.....iar treaba cu schociu...e nemaipomenita....bafta!
PS:cei care poseda formy1 ..este bine sa se monteze un batiu termodeformabil ....garantat mai scapa ceva din el la impact cu mama tera! :lol:

Aceasta postare a fost editata de TUROK: 21 June 2007 - 04:10 PM

ADOR VITEZA!!!
0

#138 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 21 June 2007 - 06:49 PM

TUROK, la 21 Jun 2007, 16:09, a spus:

Apropos de centraj "Silfax"..la formy1 ...nu prea vine centru de greutate acolo unde prevede producatoru ...eu a trebuit din contra sa-l echilibrez cu putin plumb pe coada ...in rest zboara excelent ...asta e torpila caind vine la aterizare ...imi place la nebunie cum fuge.....iar treaba cu schociu...e nemaipomenita....bafta!
PS:cei care poseda formy1 ..este bine sa se monteze un batiu termodeformabil ....garantat mai scapa ceva din el la impact cu mama tera! :lol:

... eu ziceam de Formy II in legatura cu amplasarea pack'ului... la "I" am pus pack'ul in bot , asta dupa ce am frezat locasul superior idn botul avionului. Piglett are dreptate in ceea ce priveste comportamentul dinamic al modelului "II" ... eu inca ma lupt sa obtin o caracteristica cat mai buna, prima etapa a fost alungirea botului, am reusit sa pun si cele 2 servo'uri pe coada fara a mai pune plumb in bot...
...audaces fortuna iuvat...
0

#139 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 21 June 2007 - 09:26 PM

Si poza trenului de aterizare dupa indelungi cautari, solutii modificari.... sper sa fie solutia finala chiar daca este una un pic supradimensionata.

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#140 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 21 June 2007 - 09:28 PM

...si dispunerea regulatorului, ca tot s-a pus problema pozitionarii lui...

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#141 Useril este offline   EGI 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 06-June 06

Postat 22 June 2007 - 07:48 PM

Am si eu un FORMOSA II
Este echipat cu un motor CHINEZESC WE-A2814-08 KV 1000 / 25A / 100g ; LiPo 2200mA; Elice 11x5,5
Servourile la locul lor in spate respectiv pe aripa (GRAUPNER , C 2081 ,11g,)
CG a iesit la 1 cm in spatele tijei de carbon . Nu am lungit botul, nu am pus PLUMB.
SETARI : ELEROANE D/R 70% EXP 75%
PROFUNDOR D/R 70% EXP 70%
DIRECTIE D/R 80% EXP 50%
Trenul de aterizare lam lasat la locul lui dar lam confectionat din otel diam. 3mm
(initial servourile au fost CHINA SG 90 10g ;CG aproximativ la fel )
Zboara cam 10- 11 minute. Modelul echipat de zbor are 900- 950g
Zboara pe verticala fara limita .Dupa ce l-am echilibrat static dupa indicatiile lui TEMPUS (suspendat) zboara exceptional ( la experienta mea) Cred ca in prezenta ( in mana) unui specialist in acrobatie modelul ar face minuni.
EGI
0

#142 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 23 June 2007 - 06:36 AM

Am facut probe ieri la trenul de aterizare.... e super! Cred ca voi dota si Formy I tot cu un tren de carbon.
@EGI

Citeaza

CG a iesit la 1 cm in spatele tijei de carbon . Nu am lungit botul, nu am pus PLUMB

Pai daca ti-a iesit la 1cm in spatele tijei de carbon (inteleg ca spre bordul de fuga) nu e bine. CG'ul trebuie sa cada cel putin pe tija, daca nu o tzara mai in fata. Si pack'ul unde l-ai pus? Cred ca l-ai amplasat aproape sub motor.... incearca sa faci tonouri in configuratia asta si sa-mi spui cum se comporta :)
Crede-ma ca am facut o multime de incercari , echipari... si zic eu ca abia acum am ajuns la un optim...

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 23 June 2007 - 06:37 AM

...audaces fortuna iuvat...
0

#143 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 05 July 2007 - 01:28 AM

silfax..poti sa revi cu ceva mai multe detali despre botu deformabil care l-ai facut?..ceva poze mai noi ..daca ai si din mai multe unghiuri daca se poate ..Lucrez la ceva si vreau sa fac mici comparati intre ce ai facut tu si ce o sa realizez eu ..multumiri multe! :wub:
ADOR VITEZA!!!
0

#144 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 July 2007 - 09:04 PM

pimped formosa :)

fata :
http://img514.imageshack.us/img514/8475/pict3441aw3.jpg

spate :
http://img158.imageshack.us/img158/5829/pict3443jo9.jpg
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#145 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 July 2007 - 12:58 AM

modelu tau a cam suferit la viata lui ..... :D ...da e frumusel oricum.
ADOR VITEZA!!!
0

#146 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2007 - 09:29 AM

a suferit saracu..... azi il scot la zbor sa vedem cum se vede pe ceru patriei :D
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#147 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2007 - 09:20 PM

formi 1 alt fuselaj. scobit si bagat bateria inauntru. facut mai bine suprafetele de comanda. un pic mai greu ca primu.
http://img513.imageshack.us/img513/8524/cimg0377je6.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/7718/cimg0380ah1.jpg

http://img259.imageshack.us/img259/4046/cimg0381wb4.jpg
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#148 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 September 2007 - 07:39 PM

:( ;) .............
ADOR VITEZA!!!
0

#149 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2007 - 09:04 PM

TUROK, la 16 Sep 2007, 19:39, a spus:

:( ;) .............

mersi mersi. zboara extraordinar. i-am bagat bateria inautru. acu poate zbura si la viteze mai mici stabil. superb ce sa mai! o sa pun zilele astea un film cu el. pe cer se vede mai mult decat bine. ii deosebesc partile. excelente!
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#150 Useril este offline   asegarceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 17 September 2007 - 08:23 PM

vreau sa imi iau si eu un formosa 2 si sa o motorizez cu un roxxy de 109g si 1200g tractiune statica, cu pack lipo de 3200mah. Ce zic cei care au formosa de aceasta configuratie? e ok?

Cum rezista modelul la fortele ce apar in timpul executiei figurilor acrobatice? se indoaie vizibil aripile? s-a intamplat sa se rupa in aer?
www.in-touch.ro
35 MHz, canal 70
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro