Modelism - RHC Forum: Aproape totul despre celula acumulator - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Aproape totul despre celula acumulator

#91 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2007 - 10:17 PM

Citeaza

Am inteles ca pentru a pastra caracteristicile initiale si declarate ale acumulatorului , trebuie sa-i incarci cu 0,1 C. De altfel, asa scrie si producatorul pe ei. Oare nu se intampla nimic grav daca ii incarc cu 0,7 C ?


Producatorul a descris parametrii de incarcare lenta. Exista si posibilitatea de a-i incarca cu mai mult, delta-peak asigurandu-te ca nu se deterioreaza. Insa, ca o cutuma, e mai bine ca sa-i descarci cam cu cat se incarca. Daca vrei sa dea curent de descarcare mare in sarcina, e mai bine sa-i incarci cu ceva mai sanatos, apropiat de 1C. Importanta e sectiunea cablurilor de la pack la charger.
Acum, nu cunosc chargerul ala, dar la tine ai un delta-peak "primar" de aproape 0.4V. Asta vine cam 5mV setat. Incearca cu setare de 4mV, ar trebui sa se opreasca, intrucat ai diferenta aia semnalata. Si mai trebuie vazut daca nu cumva chargerul e setat sa faca thrickle charge dupa detectia delta-peak. Oricum, la curentii mici pe care-i folosesti, intre 0,1C, curent de thrickle, si 0,5A, aproximativ 0,18C, e nesemnificativa. Sincer, eu 2600 NiCd incarc cu 3A, sau minim 2,5A. Incarca mereu cam 2700mAh. Dar tu nu te lua dupa mine, asta e pack care debiteaza amperi zdraveni.

Bafta.

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#92 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 25 February 2007 - 10:18 PM

Incarcarea cu 0.1C este cea mai conservativa si cu risc mic in cazul in care acumulatorul este "uitat" la incarcat. Dezavantajul este timpul de incarcare. In general NiMH tolereaza fara probleme incarcari cu pana la 1C. De fapt te poti uita pe siteurile producatorilor, unde poti gasi tehnici de incarcare cu avantaje si dezavantaje.

Pot sa spun ca urmare a unor experimente facute personal ca incarcarea lenta (0.1C) menajeaza acumulatoarele si scoate maximum de capacitate din ele, dar incarcarea trebuie temporizata. Nu se poate decide terminarea incarcarii prin metode gen deltaV/deltaT.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#93 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 25 February 2007 - 10:34 PM

OK. O sa experimentez si incarcari la curenti mai mari.

[QUOTE] Si mai trebuie vazut daca nu cumva chargerul e setat sa faca thrickle charge dupa detectia delta-peak.

Am observat in meniul incarcatorului si aceasta optiune, insa sincer n-am stiut la ce se refera. Imi poti spune, te rog ?

Multumesc!
0

#94 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 25 February 2007 - 10:39 PM

Si inca o intrebare : cum setez timpul pentru cut-off. De exemplu pentru o incarcare cu 0,1C din calcul reiese 10 ore. Insa am vazut ca producatorul spune 14 ore. Care timp este corect ?
0

#95 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2007 - 10:43 PM

Pai in esenta se refera la urmatorul fapt: - dupa ce detecteaza delta peak, apar doua optiuni.
Una e sa "tipe" si sa opreasca incarcarea, instiintand pe clientul nerabdator ca e gata! La zbor, navigare, etc! A doua, este sa treaca pe un curent de mentinere, asa numit thrickle, de regula 0,1C, pana se intoarce stapanul de unde e plecat. Pentru ca odata oprita incarcarea, ireversibil incepe procesul de descarcare. Aici se poate discuta, intra in discutie rezistenta interna, etc.
Tot thrickle charge se mai foloseste in cazul cand se doreste "revigorarea" unor celule aflate sub limita de tensiune sau cu inversare de polaritate.

Daca-l folosesti de azi pentru maine, sau direct pe camp, nu trebuie sa folosesti optiunea asta.

Bafta.
Costel

L.E. - pune timpul cam la 130%. Ala este ca o asigurare.
Mult mai utila e utilizarea unei sonde de temperatura cuplata termic bine cu pack-ul. Insa la vara, va fi cam inutila pe camp...

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 February 2007 - 10:46 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#96 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 25 February 2007 - 10:56 PM

Cred ca la mine este activat thrickle charge. O sa incerc si fara.
Multumesc mult!
0

#97 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 06 March 2007 - 11:16 PM

Salutare colegi !
Vin cu alta intrebare pentru expertii din domeniul bateriilor !
Am cumparat acum de o saptamana un frumos scuter electric de ultima generatie cu motor brushless dar cu carcasa rotativa care este roata in sine din cate am vazut eu ....
Vreau sa va intreb care este diferenta daca eu voi monta in viitor in loc de bateriile Pb cu gel care le am in dotare cele cu acid care le cunoastem bine de atatia ani !
Voi castiga ceva IN PLUS cu cele cu acid privind forta electromotoare , durata ....sau putere electrica ??
Sau diferenta intre bat. cu gel elctrolit si cele cu ACID nu este semnificativa !
Imi da impresia ce bat. cu acid cele de pe vremuri sunt mult mai " nervoase"
Astept sfaturile voastre !
Multumesc .
Stima
0

#98 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 07 March 2007 - 01:14 AM

marius10, la 6 Mar 2007, 23:16, a spus:

Salutare colegi !
Vin cu alta intrebare pentru expertii din domeniul bateriilor !
Am cumparat acum de o saptamana un frumos scuter electric de ultima generatie cu motor brushless dar cu carcasa rotativa care este roata in sine din cate am vazut eu ....
Vreau sa va intreb care este diferenta daca eu voi monta in viitor in loc de bateriile Pb cu gel care le am in dotare cele cu acid care le cunoastem bine de atatia ani !
Voi castiga ceva IN PLUS cu cele cu acid privind forta electromotoare , durata ....sau putere electrica ??
Sau diferenta intre bat. cu gel elctrolit si cele cu ACID nu este semnificativa !
Imi da impresia ce bat. cu acid cele de pe vremuri sunt mult mai " nervoase"
Astept sfaturile voastre !
Multumesc .
Stima

@marius 10
Nu stiu la ce fel de baterii cu acid te referi "pe care le cunoastem bine". Bateriile cu gel sint tot cu acid,doar ca acidul nu curge,avand avantajul ca pot functiona in orice pozitie,fara pericol.

Pe de alta parte,pentru scuter sau orice alt vehicol electric,e nevoie de baterii speciale,care permit descarcari la curenti mari (de 1C si peste),precum si descarcari totale (sau aproape de 100%) fara a se distruge.
Bateriile normale cu acid cum sint cele auto (pentru pornire) nu accepta nici unul din cele doua criterii de mai sus. Ele s-ar distruge rapid prin sulfatare,permitand un curent de descarcare de maxim 0,1C (in regim continuu).

Ai nevoie de baterii tip SLA,care se utilizeaza preponderent la UPS-uri si se gasesc fara probleme.

Daca vrei mai multa putere (energie),orienteaza-te spre unele de capacitate mai mare (necesita adaptari de gabarit) sau de aceasi capacitate dar de firma (mai scumpe).

Cu stima
Dan P
0

#99 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 07 March 2007 - 11:20 PM

Multumesc Champ !
Revin cu precizari ...
In scuter am trei baterii tip UPS de 12 Volti la 10 amperi , si sunt cele inchise fara intretinere (presupun ca sunt cele cu gel ).
Acuma nu stiam ca aceste sunt adaptate la descarcare pana la zero si 1C , dar este adevarat pt. ca se descarca pana la minim dupa care le incarci din nou fara probleme .
Ma gandeam ca poate cele cu acid au alte prestatii ...dar se vede ca trebuie sa mai citesc ...!
Vroiam doar sa imbunatatesc in viitor FORCE POWER ..dar deocamdata merge f. bine si asa !
Am totusi un dubiu ...cele auto au curenti de START foarte mari 55, 80.....150Amperi ...etc ..de aceea ma gandeam ca poate ar fi mai tari la o aplicatie de tipul asta , doar ca sigur descrcarea pana la zero le distruge prin sulfatare ceea ce este f. adevarat !
Stima
0

#100 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 March 2007 - 06:03 AM

Pot da acei curenti doar foarte putin timp. Plus ca adora sa fie permanent incarcate.
Deci ce ai tu este perfect.....perfectionistule.
0

#101 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 09 March 2007 - 01:26 PM

Se poate si asa ?, la 8 Mar 2007, 06:03, a spus:

Pot da acei curenti doar foarte putin timp. Plus ca adora sa fie permanent incarcate.
Deci ce ai tu este perfect.....perfectionistule.

Multumim .........cu respect !
0

#102 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 08 November 2008 - 12:11 AM

Salut !
Despre LI-Fe se poate afla cate ceva ...cu " ce se mananca " adica ce tehnologie este ?
Alexella poate ne mai explica cate ceva ..vad ca tensiunea pe aceast tip de celula este de 3,3 V ....hmmm !
Cu rezistenta interna cum stam ?
Stima
0

#103 Useril este offline   ipman 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Multeee ....

Postat 26 December 2008 - 02:44 PM

Dezgrop si eu un pic topicul. Eu incarc pina acum acumulatorii de tip AA NiMH cu 1/3C si n-a dat niciodata gres incarcatorul cind detecteza minus delta V. E drept, incarcatorul are grija de fiecare celula in parte pe un canal separat, cu detectie minus delta V si delta T. E un Maha MH-C9000.
Pe cei NiCd ii incarc aproape de 1C. Si n-au nici cea mai mica problema de incalzire sau altceva.
Adaug ca acumulatorii de masina n-ar fi bine sa-i folositi in modelism. Ei sint facuti sa fie incarcati constant si sa dea un curent mare pe termen scurt, la pornire. NU sint facuti sa dea un curent constant pe o perioada lunga.
Cei pe care ii puteti folosi pentru modelism sint cei cu deep discharge si/sau AGC. Unii perfecti sint cei care sint folositi pe post de condensator in sistemele audio de pe auto.

Aceasta postare a fost editata de ipman: 26 December 2008 - 02:46 PM

0

#104 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 08 July 2010 - 10:14 PM

Ce facem fratilor cu noile baterii LIPO - NANO TECH care apar pe HK ?
Ce sunt cu ele ....CURENTI DE DESCARCARE DE 90 C ....daca acum trei ani imi spunea cineva despre ele il bagam in masa ....ca ziceam ca nu se va ajunge la un LIPO sa scuipe 300 de A sau chiar 400 cele de 5000 mA la 90 C ?
Pai hai sa le punem in puii mei pe autoturisme atunci ...ce mai asteptam ?
Cu ovatie ...ca intotdeauna !!!
0

#105 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 July 2010 - 01:04 AM

Si incarcare la 10C pentru acumulatorul de 5000mAh...wow! Nici macar incarcatorul lor de 1kW nu face fata, ceea ce mi se pare incredibil. Cand am vazut incarcatorul la lansare, primul gand a fost "ce monstru supradimensionat, ce sa faci cu asta?". Sincer nu-mi imaginam ca ar fi nevoie de mai mult de 30A curent de incarcare, dar se pare ca m-am inselat, treaba evolueaza rapid.

Dar acum inteleg, au bagat incarcatorul la vanzare ca stiau ca vin nano-tech-urile :).
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#106 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 09 July 2010 - 10:06 PM

Exact ...Ovi ....cand am vazut si eu "trifazicul " ala de incarcator ma gandeam eu ca ceva e putred in Albania si ca in labss of Silicon Valley era ceva pe rol !!!
Sigur au dopat electrolitul cu niste " spanac" ca altfel nu stiu de unde saltul asta de "forta in electroni" !!!
Asta e... e spre binele nostru ...sa avem ce sa descarcam !
Stima
0

#107 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 11 January 2012 - 03:13 PM

am un acumulator LI-PO NOU NOUT....prima incarcare cum se face se goleste sau il pot pune direct la incarcat?
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#108 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2012 - 08:30 AM

Direct la incarcat.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#109 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 25 January 2012 - 11:25 AM

Pentru ca nu am vazut cel putin in acest topic nici o informatie completa in acest sens iar in acest moment acumulatorii Li-Po sunt din ce in ce mai des folositi, va prezint cateva informatii utile. Aveti atasat un tabel care va arata gradul de incarcare procentuala al unui acumulator Li-Po in functie de numarul de celule si tensiunea la borne in gol.
Desi are calitati incontestabile in ceea ce priveste pretul, capacitatea, greutatea, curentul debitat in sarcina si numar mare de cicluri incarcare/descarcare, acest tip de acumulator este si foarte pretentios in ceea ce priveste parametrii de utilizare.
-NU TREBUIE SUB NICI O FORMA SA SUPRAINCARCATI CELULELE LA O TENSIUNE MAI MARE DE 4,2V.
-NU TREBUIE DESCARCAT SUB 3,6V/CELULA.
-NUMARUL DE CICLURI INCARCARE/DESCARCARE DEPINDE DE REGIMUL DE CURENT LA CARE LUCREAZA ATAT LA INCARCARE CAT SI LA DESCARCARE.
Supraincarcarea duce aproape sigur la explozia celulelor si de multe ori la niste flacari care va pot crea mari probleme daca apar cand si unde nu trebuie.
Descarcarea sub valoarea minima a tensiunii pe celula ii reduce drastic performantele ulterioare.
Regimul de curent la care este utilizat are si el importanta: Folosit la curenti mari, numarul de cicluri utile incarcare/descarcare se reduce simtitor. Si daca asupra regimului de descarcare nu putem interveni decat in mica masura, putem sa menajam celulele macar partial in timpul incarcarii, la un curent echivalent valoric cu 0,1C[A]-recomandat- care ne ia mai mult timp pentru incarcare completa, dar ii reduce uzura. Asta nu inseamna ca nu poate fi incarcat rapid chiar si la o valoare a curentului de 0,5C[A].
Ca exemplu practic,in vreo zece ani de cand am trecut la telefonia mobila, va pot spune ca am schimbat mai multe telefoane mobile, de diverse marci, dar la toate le-am modificat incarcatoarele cu care au venit in dotare, reducandu-le curentul debitat la maximum 0,25-0.3C[A]. Timpul de incarcare completa a crescut de la mai putin de doua ore asa cum au venit din fabrica,la trei ore si jumatate pana la patru ore.
NICIODATA pana astazi nu am avut nevoie sa inlocuiesc acumulatorul unui telefon in perioada de utilizare care a ajuns in unele cazuri la 6 ani in conditiile in care acumulatorul tinea tot atat ca in ziua in care l-am cumparat! Si cum de ales nu aveam, acumulatorul era...Made in China!(Nokia3310) In acelasi interval de timp, cu acelasi tip de telefon si incarcator original, un prieten al meu a schimbat trei acumulatori! Acum de exemplu am un SE K810i al carui acumulator se comporta perfect dupa trei ani si jumatate!
Nu ateptati aceleasi performante de la acumulatorii vostri pentru ca descarcarea se face de regula in zeci de minute, dar puteti obtine cateva ( poate zeci de) cicluri utile in plus!
In aceasta ordine de idei, va sfatuiesc pe toti sa investiti in incarcatoare specializate pe Li-Po, preferabil avand curentul de iesire reglabil si NEAPARAT cu egalizarea tensiunilor pe celulele inseriate in pack, pentru ca este imposibil sa gasiti doua celule cu parametri identici si in timp pot apare decalaje mari ce pot duce la distrugerea unei celule si implicit a packului. Exista si modele de incarcatoare relativ ieftine pentru packurile uzuale cu doua sau trei celule, prevazute cu egalizare a tensiunilor pe celule. Cei care au patit-o (destui), stiu despre ce e vorba.
Imagine atasata: lipovolt.jpg
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#110 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 25 January 2012 - 11:43 AM

Cred ca sub 3.0V il termini. Probabil 3.2V ar fi prudent. Ar trebui sa fie in specificatiile producatorului intervalul de tensiune

Aceasta postare a fost editata de DanB: 25 January 2012 - 11:44 AM

USER BANNED BY ADMIN
0

#111 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 25 January 2012 - 11:50 AM

Inca ceva, ca sa aiba viata lunga la sfirsitul incarcarii (nu stiu exact in ce punct, sa zicem pe la 70-80%) trebuie sa reduci curentul de incarcare (la inceput poti sa bagi in el).
USER BANNED BY ADMIN
0

#112 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 25 January 2012 - 12:23 PM

Vezi postareaDanB, la 25 January 2012 - 11:50 AM, a spus:

Inca ceva, ca sa aiba viata lunga la sfirsitul incarcarii (nu stiu exact in ce punct, sa zicem pe la 70-80%) trebuie sa reduci curentul de incarcare (la inceput poti sa bagi in el).

Incarcatoarele produse de fabrica au dubla reactie pe reglajul de curent si tensiune. Cat timp tensiunea la borne este sub valoarea stabilita, lucreaza doar limitarea in curent. Cand se atinge tensiunea prestabilita, intra in functiune limitarea in tensiune care reduce curentul pentru a nu se depasi tensiunea prestabilita la borne. Deci, in mod automat se realizeaza dezideratul descris de tine. Fenomenul apare datorita rezistentei interne a acumulatorului, care la curentul de lucru adauga o cadere de tensiune suplimentara la borne, insumata algebric cu tensiunea electromotoare a celulei.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#113 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2012 - 01:57 PM

Vezi postareaGigiGL, la 25 January 2012 - 11:25 AM, a spus:

Aveti atasat un tabel care va arata gradul de incarcare procentuala al unui acumulator Li-Po in functie de numarul de celule si tensiunea la borne in gol.

Bineinteles tabelul trebuie folosit mai mult orientativ deoarece curba de incarcare arata diferit intre tehnologiile LiPo mai vechi sau mai noi, si de asemenea e posibil sa nu corespunda pentru acumulatori cu rate de descarcare foarte mari.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#114 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 15 January 2013 - 01:41 PM

Sa va intreb si eu altceva ...poate a-ti sesizat si voi !
Pentru care motiv la anumite pack-uri in partea finala a incarcarii nu mai sacde curentul la zero si incarcatorul uita de el sa mai decupleze procesul .Practic imi apare pe display 0,1 A si ramane acolo mut .
Acumulatorul prost sau uzat face acest comportament dupa cate am sesizat eu .
Ce parere aveti ?

Inca ceva - "UMFLATUL" lor chiar daca le tratezi cu atentie tot apare acest fenomen !
Iarasi celule suspecte ?
Noroc
0

#115 Useril este offline   Robert_Damian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 03-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Elicoptere

Postat 15 January 2013 - 02:53 PM

Vezi postareaGigiGL, la 25 January 2012 - 11:25 AM, a spus:

-NU TREBUIE DESCARCAT SUB 3,6V/CELULA.


Eu folosesc turnigy accucell-6 iar pe modul discharge duce tensiunea per celula in 3.0V, valoarea neputand fi modificata. Ori ma indoiesc eu ca fabricantul acestui charger ar seta tensiunea minima ca fiind 3,0V, deteriorand astfel acumulatorul.
HK 450MT...
0

#116 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 January 2013 - 10:45 PM

Vezi postareaGigiGL, la 25 January 2012 - 11:25 AM, a spus:

.
-NU TREBUIE DESCARCAT SUB 3,6V/CELULA

Descarcarea sub valoarea minima a tensiunii pe celula ii reduce drastic performantele ulterioare.


Aici am cateva nelamuriri: am gasut in cel putin 4 surse specificatii de a nu se descarca sub 2,7V/ celula...:wacko:... :blink:
De ce regulatoarele ( cele fara posibilitate de programare) permit descarcari sub 3V/celula?. Sunt in cardasie cu producatorii de LI_PO???
Am patit-o de 2 ori sa ajung la limita ESC-ului si la aterizare fortata, si totusi la 2,86V/celula, un 4S de 3300mAh inca duce 15 minute o "balena" de 1,9m anvergura si 2,7Kg, fara sa ceara mai mult de 2500-2700mAh la incarcare.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#117 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 16 January 2013 - 09:19 AM

Regulatoarele (mai vechi) care nu sint proiectate pentru lipo in mod natural nu au ceea ce se cheama lipo cutoff

E ca si cum ai zice ca dacia nu merge cu benzina fara plumb deci e in cirdasie cu producatorii de benzina

Aceasta postare a fost editata de DanB: 16 January 2013 - 09:20 AM

USER BANNED BY ADMIN
0

#118 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 January 2013 - 10:53 AM

Vezi postareaDanB, la 16 January 2013 - 09:19 AM, a spus:

Regulatoarele (mai vechi) care nu sint proiectate pentru lipo in mod natural nu au ceea ce se cheama lipo cutoff

E ca si cum ai zice ca dacia nu merge cu benzina fara plumb deci e in cirdasie cu producatorii de benzina

Eu folosesc la baetriile li-po doar ESC-uri pentru li-po. Au cut-off, dar la o tensiune cam nesanatoasa..:pardon:
Unu singur, mai nou, are posibilitatea de a seta cut-off la 2,8V, 3,0V sau 3,2V/celula
Pentru siguranta, folosesc timer-ul de pe telecomanda.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#119 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 16 January 2013 - 11:40 AM

La cit au cut-off cele nesanatoase? In general ar trebui sa fie intre 3.0 si 3.3V/celula
USER BANNED BY ADMIN
0

#120 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 January 2013 - 12:22 PM

Vezi postareaDanB, la 16 January 2013 - 11:40 AM, a spus:

La cit au cut-off cele nesanatoase? In general ar trebui sa fie intre 3.0 si 3.3V/celula

Am patit-o de 2 ori cu o baterie 4S 3300mAh, cu care s-a zburat pana cand motorul s-a redus cam in 5-6 secunde pana la 0 iar cand am conectat incarcatorul tensiunile per celula erau 2,84-2,86V
A treia oara s-a intamplat cu ESC -ul care are posibilitatea de setare a voltajului si era pe 3V, si totusi la conectarea incarcatorului tensiunile erau 2,89V/celula (3S 1800mAh)....
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro