Dupa cum bine stiti motoarele fara perii au fost introduse in regulamentul EFRA incepand cu 2006!
Personal am foarte incantat de aceasta "dezlegare" din partea EFRA insa, ulterior, dupa ce am achizitiont acest tip de motor si bineinteles l-am testat am ramas dezamagit!
Diferenta intre motoarele brushed si brushless consta in primul rand din pct de vedere constructiv; motoarele brushed au rotorul bobinat avand 3 poli alimentati prin intermediul celor doua perii; motorul brushless are statorul bobinat avand 3 poli cu alimentare directa prin intermediul unui variator special.
Constatam ca primul tip de motoare este echipat cu perii colectoare iar cel de al doilea tip nu!
Din acest motiv motoarele brushed au o franare mecanica mult mai mare dacat motoarele brushless.
Variatoarele concepute ptr motoare brushless sunt prevazute cu un program special care simuleaza aceasta franare mecanica!
Personal nu am reusit sa setez variatorul astfel incat sa am aceiasi franare mecanica ca la motorul brushed!
O alta problema constatata se refera la franarea electrica (cred ca este coret spus), in sensul ca motoarele brushed confera o franare electrica mult mai mare decat cele brushless. Acesta diferenta se reflecta categoric in stilul de pilotaj si in setarea modelului.
Daca mai sunt si altii care detin si au testat acest tip de motor ii rog sa intervina si sa completeze cele scrise de mine!
Pagina 1 din 1
Motoarele brushless! Probleme tehnice!
#3
Postat 16 March 2006 - 12:53 PM
Din insasi principul de functionare al motoarelor brusless nu o sa poti avea o franare din motor la fel de eficienta ca al motoarele cu perii. Cred ca automodelistilor le-ar trebui o piesa mecanica pentru franare.
Eu la aeromodel mai am o problema: cu pornirea motorului... nu porneste lent... la inceput trebuie sa il dau la maxim si pe urma sa il tin mai incet sa se invata cu viteza mica sigur, cred ca si asta ar fi un bai in parcari (nu stiu la concursuri).
Eu la aeromodel mai am o problema: cu pornirea motorului... nu porneste lent... la inceput trebuie sa il dau la maxim si pe urma sa il tin mai incet sa se invata cu viteza mica sigur, cred ca si asta ar fi un bai in parcari (nu stiu la concursuri).
#4
Postat 16 March 2006 - 02:37 PM
Am uitat sa fac o precizare esentiala, topicul se refera la motoarele brushless dedicate ptr automodele!
Spun acest lucru deoarece motoarele brushless pentru automodele sunt concepute special sa poti varia turatia de la 0, inclisiv variatorul are o constructie si un soft speciale!
Problema care o supun atentiei se refera la modul cum trebuie setat variatorul astfel incat sa asigure conditii similare ca la brushed!
Spun acest lucru deoarece motoarele brushless pentru automodele sunt concepute special sa poti varia turatia de la 0, inclisiv variatorul are o constructie si un soft speciale!
Problema care o supun atentiei se refera la modul cum trebuie setat variatorul astfel incat sa asigure conditii similare ca la brushed!
RHCForum - Webmaster
#5
Postat 17 March 2006 - 09:35 AM
Ce ma intreb eu (nu m-am omorat cu auto dar observ de la aero...) este cum se rezolva problema supraincalzirii motoarelor brushless pentru auto? Toti producatorii recomanda temperaturi de pana la 100 grdC pentru a nu distruge magnetii. Stiu de la aero ca tre' sa asiguri flux de aer nu gluma mai ales vara...
...audaces fortuna iuvat...
Arata acest topic
Pagina 1 din 1