khantal rezistenta
#1
Postat 19 February 2017 - 12:44 PM
e o imprimanta 3d
nu stiu cum sa fac un calcul ca rezistenta sa incalzeasca treptat sticla sa o aduca la 50 grade cam max 1 minut
as vrea de asemenea sa folosesc o sursa de 12v 20 amp si nu vreau sa o prajesc cu firul asta
ma poate orienta cineva cum sa fac asa ceva ?
va multumesc
#3
Postat 19 February 2017 - 01:38 PM
Oricum, nerelevant, PCB-ul din cupru nu are nimic in comun cu kanthalul.
Ca sa scoti 1 Ohm ar trebui sa folosesca 34 mm de kanthal ! Poate asta ar merge la o tzigareta electrctica, nu la un pat 3D ;)
Sau, multiple circuite serie-paralel, care sa le intinda pe toata placa de sticla... de exemplu 5 segmente de 5*34mm puse in paralel, dau tot un Ohm... ;)
#4
Postat 19 February 2017 - 01:47 PM
renatoa, la 19 February 2017 - 01:38 PM, a spus:
Eu vorbesc din ce am masurat personal.
Oricum, multa bataie de cap cand sunt deja solutii comerciale ieftine: 200x200, 250x250, 300x300 etc. Poate ca omul vrea o dimensiune custom de pat incalzit.
Aceasta postare a fost editata de djtaotao: 19 February 2017 - 01:50 PM
#6
Postat 20 February 2017 - 01:23 AM
in comert nu am gasit model mk2 pt marimea asta
as fi vrut sa pun silicone rubber heater sau thermo heater film - sunt scumpe sar de 100 dolari (nu mai pun transport si VAT, taxta de mucegai etc)
ideea este ca vreau sa incalzesc sticla cu acesta rezistenta dar cred ca imi trebuie un circuit
rezistenta pot so prind direct se sticla cu banda izolir polyimide thermo
as putea pune rezistenta la 220 (comandat cu un releu ) dar pentru cateva minute sticla tre sa suporte o temperatura mare
nu prea cred ca e normal de aceea am ajuns sa intreb aici
sunt de parere ca e nevoie sa alimentez pulsatoriu cred, dar habar nu am unde as putea gasi asa ceva
#8
Postat 20 February 2017 - 06:09 AM
Daca firul rezistiv pe care-l ai are 29.3 ohmi/m atunci R = 29.3 x lungimea.
De ex. daca pui 2 metri de fir si alimentezi la 12V o sa ai un curent de: I = 12 / 2 x 29.3 = 0.21A.
Asta este orientativ, rezistenta firului se modifica cu temperatura insa este OK ca si estimare.
Acu`, la ce temperatura ajunge firul depinde de multe lucruri, printre care capacitatea calorica a obiectului cu care vine in contact, viteza aerului etc.
Ca exemplu, daca la un uscator de par ii opresti motoru` care sufla aer o sa constati ca se supraincalzeste si intr-un final nu prea departat se arde... :).
In concluzie, ESTE nevoie de acel termostat despre care vorbesti, nu-i suficient sa alimentezi rezistenta daca vrei o temperatura stabila si usor setabila.
Deasemenea, daca vorbim de incalzit sticla care-i un prost conducator de caldura, incalzirea o sa fie nevoie s-o faci obligatoriu f. lent ca sa ai uniformitate cat de cat pe toata suprafata.
Cat priveste modul de realizare a termostatului, sunt "n" variante... sunt sigur ca daca scrii la vreun "topic cu electronisti" gasesti pe cineva. :)
Este foarte posibil sa existe si gata facut, ai cautat?
... niste lucrari :)
#9
Postat 20 February 2017 - 11:20 AM
Eu as face cu PCB, sunt calculatoare care iti spun foarte precis la ce temperaturi ajungi daca bagi un curent X.
De exemplu, daca pe un PCB realizezi o spirala lunga de 316 cm, traseul avand latimea de 1.78mm, va rezulta rezistenta de 1.20 Ohmi, deci daca alimentezi cu 12V, va lua 10A, si va ridica temperatura cu 100 grade.
http://circuitcalcul...dth-calculator/
PS: la Thickness pui 35 um, atat are cablajul standard.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 February 2017 - 11:21 AM
#10
Postat 20 February 2017 - 12:59 PM
Este extrem de ieftina solutia. Cu un dimmer sau termostatul cumparat tot de la producator, o rezolvi si cu reglajul temperaturii.
Singurul dezavantaj pentru tine ar fi alimentarea la 220V, dar se poate izola foarte usor. Produsul este impermeabil.
Eu asa as face pentru dimensiuni mari de pad.
PS. Sunt multe firme care comercializeaza produse similare, laminate.
PS. Daca vrei sa ramai pe kanthal, gasesti in catalogul asta, incepand cu pagina 69 toate formulele in lume.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 20 February 2017 - 01:53 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 20 February 2017 - 02:33 PM
Daca nu sunt suficiente alea de podea, sa aleaga din cele pentru tavan sau perete. Ajung usor la 50-60 grade.
Parca pentru ABS trebuia temperatura mai mare. E de verificat. In orice caz, sunt in documentatii formulele. Doar sa se cunoasca exact firul.
Altfel, dar la fel de ieftin, cateva rezistente de putere sub o placa de aluminiu pot creste la oricat temperatura.
Recitind primul post, s-ar dori 50 grade dar alimentare la 12V.
Legea lui Ohm, mana pe ruleta si proba...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 20 February 2017 - 02:53 PM
Telefon: 0721 385365
#16
Postat 20 February 2017 - 04:18 PM
Problema e cum sa scapam usor de problema din topic.
Neschimbata ar ramane temperatura de vreo 50 grade. Si cred ca bun ar fi sa ramana si alimentarea la 12V.
Cred ca discutam fara rost, problema trebuia sa fie deja rezolvata, ca raspunsurile s-au cam dat de ceva vreme.
Telefon: 0721 385365
#17
Postat 21 February 2017 - 02:13 AM
intentionez sa folosesc 100 m khantal, prima oara in proba
imprimanta are senzor de temp si pot lega un releu care opreste sau da drumul la curent in functie de cat citeste senzorul de temp
o sa ma mai documentez ca idee sa vad ce as putea obtine
stiu de rezistenta aia de pardoseala dar nu e ceea ce caut
o sticla nu e asa scumpa chiar daca se sparge, pana acum am spart doua :) din cauza ca am un heatbet care e mai mic ca suprafata sticlei si se deformeaza aiurea cind o incalzesc de ajunge sa se sparga
ideea e sa fac un calcul ca kantalul sa ajunga cam la 70 - 80 grade pana sticla ajunge la 50 - 55 dupa care toata treaba-i din releu
trebuie sa mai citesc sa vad ce face dimarul si cum se poate utiliza
#18
Postat 21 February 2017 - 09:44 AM
Am mai gasit solutii cu rezistente din astea:
http://www.adelaida....-pdm25w4r7.html
puse 4 bucati pe o placa de aluminiu. Pare simplu de realizat... :unsure:
#19
Postat 21 February 2017 - 11:56 AM
Parerea mea este ca poate fi utilizat si in 3D, dar nu este cea mai simpla solutie. Cred ca din cauza asta nici nu se omoara lumea cu rezistente de genul asta.
Poate vrea sa profite de faptul ca are firul si se gandeste sa-l foloseasca. Cred ca o sa fie putin complicat , ca de regula alegi firul in functie de aplicatie, nu invers.
Sunt destule variante si ieftine si sigure. Am vazut si eu varianta cu rezistente prinse pe o placa metalica. Mi-a placut ideea, desi nu era realizata frumos.
Ca sa ies ieftin, as folosi pana si rezistentele de la aparatele de tantari (alea cu pastile) ca eu nestiiind destula electronica poate n-as sti ce sa aleg sa cumpar. Si as pune multe distribuite frumos, sub o placa de dural, poate de vreo 4 mm grosime. Peste aceasta placa as aseza sticla si cred ca nu in contact direct (as lasa cativa mm de aer in interior, s-o incalzesc uniform).
sz3bbylA, zici ca stii de rezistenta aia prinsa in folie si ca nu e ce cauti. Ar fi incalzit uniform orice suprafata si mergea comandata cu un dimmer simplu. E alegerea ta.
Motivul pentru care urmaresc discutia si sunt interesat de ea: am un vechi cnc, ramas din tinerete si vreau sa-i schimb destinatia. A ramas cu o masa destul de mare si nu e inalt pe verticala. O sa-i maresc cursa utila pe verticala, o sa-l echipez cu ce trebuie si o sa incerc sa-l dau juniorului ca imprimanta 3D. Asa ca fara sa vreau, o sa ajung la aceeasi problema cu o suprafata mare de incalzit.
Spor la treaba.
Telefon: 0721 385365