Modelism - RHC Forum: Amintiri din zbor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Amintiri din zbor o ora de instructie

#1 Useril este offline   Hawkuletz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 12-August 05

Postat 19 September 2005 - 11:09 AM

Inca invatacel dar rau infestat, acum vreo 2 saptamani am iesit din nou la zbor dupa o pauza.. Iar apoi m-am gandit sa-mi scriu impresiile. Sper sa va fie pe plac lecturarea lor, daca mai aveti de zis/comentat/sfatuit astept cu interes.

Dupa 3 saptamani si ceva de asteptare, miercuri seara AM mai ZBURAT!! Eram la niste clienti ai mei si m-am gandit ca daca plec de acolo in timp util ajung sa-l iau pe instructor de acasa si sa fim pe aerodrom la ora 18 (din motive de apusul soarelui zborul se inchide la ora 19).

Odata ajunsi pe aerodrom .. surpriza! Vorbise cu cineva de acolo la telefon, din masina, ca urmeaza sa zboare diseara, ca acum e pe drum (intrucat hangar e unul si avioane multe intra in el) si ca daca baga planoarele si avioanele sa-i scoata avionul afara ca sa putem zbura cu el. In schimb cand am ajuns: hangarul inchis, respectivul plecase deja, din spusele celor care erau acolo: avionul era in fundul hangarului. In fine, discutie cu ofiterul de servici sa dea o mana de ajutor, "pai cu cine scoti mami tot ce e prin hangar sa ajungi la al tau?" - "pai suntem 3 oameni aici, ajunge"
2 planoare, un avion ultrausor (Zephirul), un motodelaplan au trebuit scoase din hangar. Wilga statea oarecum in drum dar nu a trebuit si scos ci doar mutat putin pe acolo. In fine, l-am scos si pe al nostru, era sa se impiedice intr-o balta mascata char cand l-am trecut de pe beton (din fata aerodromului) si sa vina in bot dar am tinut de el, l-am dat inapoi, a scapat cu bine.
Pasul urmator: pus benzina. Cum mergeam eu cu canistra de la masina spre avion numa' ce mai apare si posesorul motodeltaplanului pe care il scosesem mai devreme ca sa ne facem loc (abia ce a scapat de-o grija era asezat frumos afara pe beton, el nu a mai trebuit sa-l scoata :)) "buna ziua, va avantati pe cerul patriei?" "da" (abia asteptam!)
Buun, acuma la avionul asta rezervoarele sunt in aripi, aripile sunt deasupra, deci cautat ceva pe care sa ne urcam ca sa punem benzina am gasit o masa solida, palnia, am alimentat, ne-am chinuit ceva la pornirea motorului ca nu mai fusese pornit de mult (>3 sapt.) a pornit, s-a incalzit, am inchis cabina, din fericire vantul batea spre vest deci decolarea&aterizarea s-au facut spre est, adica cu soarele in spate. Ruland spre capatul pistei pentru decolare am vazut cat de neplacut e cu soarele in fata (cand soarele e asa jos) ca nu prea vedeam pe unde merg(em)
Alinierea, a cerut permisiunea de decolare, mi-am luat un reper; "Motorul in plin si da-i drumul!" Dupa 3 sapt. de inactivitate m-am mai uitat odata la toate cele sa-mi aduc aminte cum se face :-P si am pornit. In general directia la sol e o problema pt. mine ca avionul zboara el drept dar pe sol ar vrea sa o ia in toate partile si trebe sa fii atent. Surprinzator m-am descurcat bine, am decolat, aveam vant lateral din dreapta, am luat putin dreapta sa nu ajung deasupra unitatii militare, virajul 1, mai intoarce 90 facem tur de pista si venim la aterizare.
In zbor am fost cu soarele in fata dar acolo nu mai e chiar asa important sa te uiti tot mereu pe unde mergi, am ajuns spre lac (Mihailesti) "viraj 180".
Bineinteles fac virajul prea larg si vad pista undeva in dreapta.. continui virajul ca sa ajung in prelungirea pistei, apoi un mic viraj stanga si suntem aliniati
Din nou putin (din fericire chiar putin) vant lateral, botul spre dreapta ca sa mergem drept, "La decolare ai uitat flapsul pe 1, nu-i asa? Sa nu se mai intample". Eu mic, zic da, ok, coborarea e bine, aterizam, reusesc sa tin directia, imi baga motorul in plin, iar mansa in fata sa dezlipim coada, apoi il ajut un pic cu mansa trasa spre mine, se desprinde, mai coboara un pic atinge iar "ajuta-l!" trag mai tare, suntem pe la 2-3 m imping in zbor orizontal sa castigam viteza, 80km/h trag mai tare, ne ridicam frumos, bag flapsul "asa, foarte bine, dar flapsul mai lent, nu-l baga brusc" iarasi virajul 1, de data asta am cam pierdut din viteza in viraj, imping botul in fata sa castig viteza, orizontal, virajul 2, soarele si lacul in fatza, altitudinea spre 100m, in dreapta motodeltaplanul se ridicase si el si se plimba dar nu ma incomoda cu nimic, iar virajul 3, incepem coborarea, ochiul dupa pista, virajul 4 mai strans sa ajung chiar in prelungirea pistei, fericit ca am nimerit-o din prima, flapsul pe 1, panta, indulcirea, tine-l aici, contactul cu solul pe toate 3 rotile, totul minunat, rulam in lateralul pistei sa ne uitam la motor, dupa eventuale scurgeri de ulei (a fost la un moment dat o problema cu uleiul).
Dupa care au mai urmat 2 zboruri (unul in tur de pista, altul putin intins pana dincolo de lac si apoi peste lac inapoi acasa), si la ultimul a trebuit sa fac eu o greseala sa nu inchei ziua fara o observatie de trecut in carnet. De obicei la sol ma ajuta cu palonierul, ei acum nu a facut nimic si eu nu am aplicat suficienta presiune sau suficient de devreme si am simtit cum o ia avionul din ce in ce mai aprig la dreapta "tine-l! ce faci?!" in fine, am dat palonier stanga mai tare si ne-am indreptat dar era sa facem o pirueta de toata frumusetea! Si asta la ultimul zbor ca sa nu pot sa imi spal rusinea cu o aterizare mai buna. :)
"Vezi? Trebuie sa-l tii tot timpul sub control, sa anticipezi cand vrea sa fure si sa corectezi imediat. Vezi ce se intampla daca il lasi?" Eu, spasit: "Vad, mi-a fost invatatura de minte" si chiar mi-a fost, este exact aceeasi senzatie ca atunci cand derapezi cu masina si simti ca iti fuge de sub control. Dar a fost bine ca m-a lasat sa transpir, de-acum o sa fiu si mai atent :)

De atunci au mai urmat zboruri dar nu am mai scris la "jurnal", poate insa o voi face.
Dar cu siguranta va trebui sa-mi scriu impresiile dupa iesirea la simpla.
0

#2 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 19 September 2005 - 06:15 PM

frumoase impresii din timpul zborului scoala. cred ca toti cei care au urmat cursuri de pilotaj ar trebui sa-si scrie aici impresiile si pataniile, ca sigur au fost. eu inca sint invatacel la motodelta, desi am avut onoarea sa ies la simpla si tot mai fac cite o nefacuta care sa-mi strice ziua de zbor.
Z@Xmelancolicsicugindulavremeabunacenumaie
0

#3 Useril este offline   Luciffer`boss 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 14-December 05

Postat 17 December 2005 - 07:55 PM

super tari consemnarile, oare cand o sa scriu si eu aici?
Sunt tot eu luciffer , dar nu mai stiam parola :D
0

#4 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 December 2005 - 12:09 PM

Hawkuletz, la 19 Sep 2005, 11:09, a spus:

...
Sper sa va fie pe plac lecturarea lor, daca mai aveti de zis/comentat/sfatuit astept cu interes.
...

@Hawkuletz, baga maaare... Citind ce-ai relatat acolo, cu mult... talent, am perceput ... putintel din senzatiile pe care le-ai simtit.
mai de mult, la primul zbor facut pe pe un haveon al lui KLm, nu mai stiu modelu', n+am priceput de ce au aplaudat pasagerii la aterizare... m+am prins muult mai tarziu...da' m+am prins...
Acu' treaba asta cu zboru', e ca inotul sau mersu' pe bicicleta sau ski-u' sau sexu' :D :D :mellow: :D , nu prea le poti invata si trai, decat prin experienta directa, si daca nu incerci pe viu, nu poti decat sa te bucuri de relatarile celor care o fac, da' frectiunea de adevar pe care o percepi cetind, este nesemnificativa in comparatie cu trairea reala a evenimentului...

Stima,

PS: Asteptam, continuarea !!
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#5 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 06 January 2006 - 07:41 AM

Salutare
Ma numesc Dragos si sunt nou pe forum
Eu am facut scoala de motodelta in toamna lui 2004 la Ciolpani cu instructorul Daniel Dragomirescu pe aparatul lui, un Air Creation de 12 ani.
Ce pot sa spun este ca nu mi-a placut deloc scoala deoarece fiind cel mai solid din gasca de elevi eram pus mereu primul la cursuri (zbor) in miezu zilei adica cind era cel mai greu sa zbori din cauza activitatii termice.
Mai ales ca stilul de "predat " al instructorului era de genul: zbor la joesa inaltime (3-5 m) de asupra la canalele dintre tarlale de pe cimpurile din zona.
Aterizarea era bestiala.Adica cu vint lateral peste plopii care delimiteaza DN1 pe o pista de 15 m latime linga padure care iti dadea mereu rotor.
Dupa licentiere adica in primavara 2005 si dupa venirea aparatului nou Cliper 582 in martie am inceput sa zbor singur si sa imi placa, mai ales dupa ce am inceput sa vac raiduri prin tara. Litoralul, Clinceni Brasov-Poiana si retur au fost cela mai frumoase. Am participat si la campionatul national unde am luat locul 3.
In 2005 am zburat cu acest aparat 130 de ore.
In 2006 am de gind sa fac ocolul Romaniei, circa 1800 km.In aprilie asteptam un nou aparat: Tanarg 912 tot de la Air Creation dar mai performant.
OK cam atit despre mine, deoarece eu fac parte dintr-un club "Acvila" unde mai sunt si alti membri cere au totalizat 260 ore de zbor in 2005. De asemene din club face parte si prima femeie din tara care zboara cu motodelta.
Salutare la toata asistenta.
LA MULTI ANI
Dragos
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#6 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 08 January 2006 - 10:28 PM

[QUOTE Aterizarea era bestiala.Adica cu vint lateral peste plopii care delimiteaza DN1 pe o pista de 15 m latime linga padure care iti dadea mereu rotor.
]
vad ca de spalierii din capul pistei ai uitat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#7 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 09 January 2006 - 12:29 AM

salut abu
nu na-m uitat de spalieri
dar era prea tare povestea.
tu ce mai faci, eu azi am fost la zbor pe Clinceni cu z@x
si am avut vreme faina.
Au fost si doua motopara si un paratriciclu, sa zburat pana am inghetat.
Zilele astea o sa ia licenta pe motodelta si Renate (nevastamea)
In Aprilie o sa vina al doilea aparat tot de la Air Creation
dar mai puternic un pic (tanarg 912 cu ixess 15)
Raidul Romaniei este inca in proiect te astept cu sugestii.
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#8 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 10 January 2006 - 11:54 PM

Daca aici se pun amintiri de zbor atunci sa zic.
Luni am facut un zbor la Clinceni total diferit ca cel de Duminica. Ceata la 200m si vizibilitate 1km.
A fost misto mai ales cind pierzi aerodromul din vedere
si incepe si rateuri la motor din cauza de givraj.
M-am intors la aerodrom am curatat carburatoarele de gheata si am mai tras un zbor.
Si nu ma las, Joi ma duc iar.
Bafta si aterizari vericite
flydragos
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

#9 Useril este offline   Matteo_Tgv 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 22-October 04

Postat 19 January 2006 - 05:23 PM

Salut,

as scrie si eu la rubrica asta, dar nu stiu pe care dintre amintirile astea, atat de intense, s-o aleg.
Asa ca, am sa va pun mai jos un fragment dintr-un mesaj pe care l-am scris mai demult pe o alta lista de discutii. Iacata-l:

RECUNOSC: am avut parte, de-a lungul timpului, de zboruri si clipe la care altii nici macar nu pot visa, am facut si multe haiducii care au un gust incredibil. Nu cred ca pot povesti, oricat as incerca, senzatiile si locurile unde am fost in zbor, trairile, clipele, peisajele, betia, inaltimea, caderea, extazul, moartea care pare insurmontabila dar pe care o pacalesti totusi, si cate si mai cate, gustul unui CB plin de noroi, zborul in termica cu 2 vulturi toleranti (eu eram ala din reclama cu copiii rromi), vantul cel groaznic, linistea, furtuna, termica, Rotax-ul, Trabantul, pana de motor, bucata din elice care trece prin aripa, crestele Carpatilor care par niste fleacuri pe care ti se pare ca le poti ignora ca asa sunt de jos, rezerva, variometrul, altimetrul, un prieten pierdut, zambetul tamp al celui care tocmai a facut primul zbor din viata lui, nerecunostinta unui elev, ajutorul care-ti vine de unde nu te astepti, apa care curge pe supantele parapantei cand ai intrat in nor si te miri cum de mai poti respira, migul care iti taie calea desi tu aveai programare acolo si el nu, vata norilor vazuti de sus, crevasele din ei, picaturile de ploaie care se scurg pe viziera castii, o roata care sare la aterizare, motorul care totusi reporneste, pelicanii alergati pe ghiolurile Deltei cu motodeltaplanul, turmele de mistreti din Delta speriate de zgomotul motorului, tacerea cantaretzului, marche-arrier-ul inventat si la motodeltaplane aflate in zbor, voalura parapantei aflata intre tine si mama Terra, chioscuri de cornier spulberate, slalom printre norii din care curg ploi torentiale, Dunarea care de la 500 metri altitudine nu mai pare tulbure si te uiti de la inaltimea aia ca un bou sperand sa vezi nu stiu ce morun, cate si mai cate, DEX-ul e schilod, sexul conteaza. Viata e complexa (cum zicea un cunoscut de-al meu, mare pilot, mai ales in povestiri).[B]

Cine vrea sa citeasca intregul mesaj (desi nu este tocmai unul moralizator), il gaseste aici:

http://groups.yahoo....a/message/12010

Aterizari fericite tuturor!
Matteo
0

#10 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 19 January 2006 - 05:39 PM

Matteo_Tgv, la 19 Jan 2006, 18:23, a spus:

migul care iti taie calea desi tu aveai programare acolo si el nu,

asta pare interesanta!
flying is my life...
0

#11 Useril este offline   Matteo_Tgv 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 22-October 04

Postat 20 January 2006 - 12:46 AM

Chestiile astea se petrec destul de des. De obicei este vorba de elicoptere miltare sau private. Miguri mai rar, dar nu deloc, din pacate.
0

#12 Useril este offline   flydragos 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 22-December 05

Postat 22 January 2006 - 12:04 AM

Asa este
in timpul unui concus de parapanta la Clopotiva anuntat si cu programare in regula au trecut pe sub deal la 100 de metri inaltime un Hercules si un AM26. Si multe altele.
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro