Modelism - RHC Forum: Heli INDOOR - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Heli INDOOR de la jucarii la lucruri adevarate

#1 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 12:18 PM

Am deschis subiecttul din motive ecologice. Antipoluare :D

Hai sa vedem ce poate si ce nu poate un indoor....
Functie de model, marime .... culoare :(
Vreau sa va prezint un model deosebit zic eu care face trecerea intre o jucarie si un heli indoor adevarat
Ceea ce va spun reprezinta propria experienta .... mai mult a feciorului decit a mea :D

Speram ca "PROFESIONISTII" sa ne zica mai multe...
0

#2 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 January 2006 - 12:24 PM

eu mi-am luat un viper
Diametru rotor principal: 510 mm
Diametru rotor anticuplu: 146 mm
Lungime totala: approx. 470 mm
Inaltime totala: approx. 165 mm
Masa: 350 g
i-am facut un helitrainer cu 2 bete de carbon in y taiate dintr-o teava de 1 m si un bat in coada
e stabil dar trebuie sa-l ridic la 1 m de sol ca sa iasa din zona turbulenta a 'efectului de sol'
iar cu putin antrenamet pe simulator Aerofly chiar am reusit sa-l tin la punct fix. E mai usor decat am crezut, ce mai, a devenit o placere sa-l zbori :D
cand l-am luat , l-am ales si pentru ca pot sa fac rost de toate piesele de schimb :(

il scoti din cutie, incarci acumulatorii cu incarcatoru lui, si gata, ii dai drumu, fara nici un fel de reglaje

Aceasta postare a fost editata de teo: 07 January 2006 - 01:37 PM

Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#3 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 12:34 PM

@nenea Teo
DOSAR
POZE
TRIMARI
.... :(
0

#4 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 12:36 PM

kitul:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-27-1136630176.jpg

0

#5 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 12:42 PM

Continutul kitului:
include TOT:
- heli;
- RC;
- incarcator

Accu: LI-PO 140 mah

Dimensiuni de gabarit:
D rotor = ............
Lungime = .............

Consideratie generala:
Chitul e INGRIJIT lucrat
... nu va impacientati revin...

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 07 January 2006 - 12:45 PM

0

#6 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 07 January 2006 - 01:41 PM

Dragut, la 7 Jan 2006, 12:42, a spus:

Continutul kitului:
include TOT:
- heli;
- RC;
- incarcator

Accu: LI-PO 140 mah

Dimensiuni de gabarit:
D rotor = ............
Lungime = .............

Consideratie generala:
Chitul e INGRIJIT lucrat
... nu va impacientati revin...

Este cool jucaria, mie nu-mi venea sa cred ca are si motor pe anticuplu, asa de mic este... Ca si scula de indoor si de initiere este no.1 in opinia mea. de pretz nu mai vorbim.... oricine si-opermite :(
...audaces fortuna iuvat...
0

#7 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2006 - 02:31 PM

Dupa cum vad eu in poza, motorul mic de pe coada (cu elicea mica ce pare sa fie in plan orizontal) are rolul de a ridica sau cobori coada (respectiv a face elicopterul sa mearga inainte, respectiv inapoi). Gresesc?

Dragut, spune-ne te rog cum coteste stinga/dreapta? Prin desincronizarea celor doua rotoare principale? Daca da, cum? Are 2 motoare separate pe aceste rotoare mari, sau unul singur si vreun sistem mecanic ("cutie de viteze") ?

Ceva giro, are? (sau sint prea pretentios?)

Aceasta postare a fost editata de navigator: 07 January 2006 - 02:33 PM



0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 January 2006 - 05:13 PM

Silfax, la 7 Jan 2006, 14:41, a spus:

mie nu-mi venea sa cred ca are si motor pe anticuplu, asa de mic este...

ala nu e de anticuplu.
e exact cum zicea navigator motorasul de pe coada e pentru inainte/inapoi.
stanga /dreapta coteste prin diferenta de turatie intre cele 2 rotoare principale.
are 2 motoare cu 2 regulatoare separate pe rotorul principal.
nu are gyro ,nici cutie de viteze.
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 05:39 PM

am zis ca revin .... scuze musafiri! :lol:
0

#10 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 05:43 PM

Consideratiuni generale:
- heli-ul e lucrat ingrijit
- rezistenta la crash-uri e inimaginabila
- solutiile folosite sunt simple si eficiente!

Rotorul principal:
Constituit dupa cum se observa din 2 elicii.
Materialul palelor e un plastic rezistent, iar cadru de sustinere exterioara a palelor e o sirma....
Cuplarea intre rotor si axul lui de actionare se face printr-un INGENIOS cupaj elastic care comfera ATIT autocentrare cit si rezistenta sporita la preluarea socurilor
Actionarea e ax in ax actionat de 2 motoare.
Prin diferenta de viteza intre cele 2 motoare se realizeaza rotirea spre stinga sau se spre dreapta.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-27-1136648627.jpg

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 07 January 2006 - 05:50 PM

0

#11 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 05:55 PM

Rotorul din coada are rolul de a misca heli-ul inainte si inapoi.
Sarcina de care se achita cu greu datorita probabil a rigiditatii insuficiente a cozii.
La maxim intra in trepidatie foarte puternica.
E admirabila in schimb marimea motorului... :lol:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-27-1136649350.jpg

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 07 January 2006 - 05:56 PM

0

#12 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 05:59 PM

Ddesupt are un intrerupator pornit oprit si mufa de incarcare.
Banuiesc ca controlerul de incarcare se afla pe placa Rx .... sincer n-am avut curajul niciodata sa-l las pina se opreste singur din incarcare... :lol:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-27-1136649542.jpg

0

#13 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 06:06 PM

Primul zbor:

datorita faptului ca heliul e usor .... 32 grame efectul de sol e mare. Mansa de gaz va trebui sa plece din start la 50%!
Se obtine o ridicare Ferma....perfect pe verticala.
E bine ca trimerul orizontal din dreapta care controleaza diferenta de viteza a celor 2 rotoare sa fie dat spre stga 75 %.
Deocamdata la prima ridicare nu va faceti probleme cu rotatia....
La decolarea in casa e bine sa aiba de jur imprejur un spatiu cam de 1 m de orice obstacol!
E un spatiu de siguranta suficient ptr orice ANTITALENT in materie de pilotat.
0

#14 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 06:11 PM

Trimati apoi usor miscarea de rotatie in jurul axei din trimerul indicat.
Eu am reusit sa o anulez complet numai IN UNELE DATI... restul din mansa.
Atentie cu mansa de gaz la 100% ve-ti barberi lejer tavanul. :lol:
Nu faceti insa miscarea DE REDUCERE BRUSCA a gazului ci in faza asta fie il recuperati cu mina :D fie reduceti gazul usor si progresiv.
Chiar daca va-ti speriat, trenul de aterizare care joaca rol si de antena, preia cu succes socul.
0

#15 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 06:18 PM

Miscarile pe laterala NU poate sa faca.
prin miscarea sticului ptr directie, heliul se va orienta cu fata spre zona dorita.
Atentie la acesta manevra ca , cursele la mansa sunt foarte mici. daca se roteste ca NEBUNU nu va speriati da-ti pur si simplu drumu la mansa si se listeste!
Cea mai frumoasa faza e ca HOVERUL nu e afectat!

Miscarea inainte si inapoi:
Dupa cum va ziceam se misca greu inainte si inapoi.
miscarea pe care eu o practic ptr a ajunge de la o usa la alta ( adica fo 5 m) e una serpuita, adica ajutat si de miscarile laterale.....(mama sa vezi concursuri contra cronometru intre mine si fecior.... care ajunge cel mai repede). Nu va pot spune daca intr-o sala de sport dupa ce-si ia vint nu se misca mai bine.
0

#16 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 06:29 PM

Probleme si remediere:
problema aparuta la mine ca de altfel si la Silviu a fost disparitia .... (o fi avut-o, n-o fi avut-o) unei saibe distantier de la partea inferioara a axului motor al rotorului principal.
Prima data FACE URIT scrisneste si cade. Am zis ca s-au barbierit dintii dar de fapt erau iesiti din angrenare.
Rezolvare.... trageti usor axul in jos, luati o bucatica de nylon de pescuit, infasurati-o in jurul axului, face-ti 2 noduri si taiati capetele suplimentare. Problema rezolvata! :D
Atentie la fel ca la socuri mai dure varnisul care face tine presate axele mai iese. trebuie impins usurel la loc.
In rest ... cititi totusi si cartea tehnica
Concluzii:
- jucarie zburatoare amuzanta care se merita cumparata nu neaparat ca sa inveti ci mai mult ca sa-ti uimesti prietenii si familia.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
- se merita poate ptr cei care vor sa-si ia un heli mai mare numai pentru a se obisnui cu hoverul .... :D
- in rest scula e deosebit de rezistenta la crashuri, poate fi manevrata fara probleme si de un copil, nu poate sparge NIMIC ci agata numai florile de pe biblioteca :D
- nu va ginditi sa zburati afara! chiar si pe cel mai ABSOLUT calm pe care l-am vazut cade!
PS: nu stranutati violent in jurul lui :lol:
.....

Cam atit
stau la dispozitia celor care mai au nelamuriri...

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 07 January 2006 - 06:33 PM

0

#17 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 January 2006 - 06:49 PM

completari la probleme:
sania de aterizare (sarma de otel) tine loc si de antena.
dupa primele aterizari lipitura de pe sanie va deveni in mod urgent "rece"
simptome: elicopterul are "socuri" in zbor ca si cum motoarele dau sa se opreasca pt o fractiune de secunda.
decapati usor si lipiti serios firul de antena !!

in rest se zboara cu el si prin debara nu numai in sufragerie.


Citeaza

datorita faptului ca heliul e usor .... 32 grame efectul de sol e mare.


in afara de efect de sol ,mai apare si un efect de perete (sau zid)

daca ajungi mai aproape de perete decat o raza de rotor principal s-a terminat cu zborul respectiv.peretele "absoarbe " jucaria se izbeste si cade.
stay away from walls!
flying is my life...
0

#18 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 January 2006 - 07:12 PM

@teo
hai ca imi curg si mie balele dupa un viper .... :lol:
0

#19 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 07 January 2006 - 07:29 PM

micro heli 4 canale
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#20 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2006 - 07:33 PM

Frumoase si lamuritoare prezentarea lui Dragut si completarile lui Silviu.
Asteptam si alti detinatori de modele sa le prezinte.
Teo? Hai Teo, te rugam!


0

#21 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 January 2006 - 10:56 AM

nu mi-am luat aparatul foto cu mine la Buc, daca fac rost de unul, o sa pun niste poze personale, pana atunci..

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-27-1136710589.jpg

Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#22 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 09 January 2006 - 05:27 PM

Dragut ai dreptate, e o jucarie draguta dar eu l-am plesnit !!!!! deja am rupt un ax la acest heli, cel care leaga pala de rotor si nu stiu cum sa-l refac ! am mai rupt si coada se mai tine in fire, ideci cumva cum sa le repar ? sau e de aruncat la gunoi ? Cu super glue nu se lipeste vad.
0

#23 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 09 January 2006 - 06:45 PM

Pune poze sa vedem ce se poate face... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
0

#24 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 09 January 2006 - 07:11 PM

Am sa incerc sa pun poze indata ce reusesc sa le fac cu camera video.
0

#25 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 09 January 2006 - 07:19 PM

fa un film si apoi il importi in windows moviemaker si faci screenshot si pozele eventual le editezi apoi cu corel sau photoshop ca sa le micsorezi
PS scuzati off-topic
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#26 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 09 January 2006 - 07:24 PM

Poza cu coada rupta.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-27-1136827975.jpg

Aceasta postare a fost editata de Dan2: 09 January 2006 - 07:34 PM

0

#27 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 09 January 2006 - 07:34 PM

Poza cu axul rupt ce laga o pala de rotorul principal.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-27-1136828088.jpg

0

#28 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 09 January 2006 - 08:45 PM

amindoua ar trebui sa fie reparabile cu
1: superglue.
Numa ca si asta e de mai multe neamuri .... cunoscatorii stiu despre ce vorbesc!
Cauta PICATURA si ai grija la fire sa nu-ti topeasca plasticul.

2. Epoxi transparent

Daca crezi ca NU TE PRICEPI fara rusine apeleaza din nou la Charly, e pacat de jucarie!
NU TE APUCA de lucru numai din mindrie, ca mindria se plateste!

tare sunt curios in ce-ai reusit sa dai de a ajuns asa http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif

La coada:
poti pune 2 atele finute dintr-o scobitoare de bambus taiata in 4. Matisezi cu un fir subtire de poliester si acoperi totul cu poxipol transparent.
Totul cu MASURA! si in cantitate mica

In fata scoti palele de pe rotor ca sa poti lucra.... si lipesti cu cyanacrilat ....
dupa intarire poti pune un strop de epoxi pe intreaga lungime a lipiturii.
Aceiasi operatiune ar trebui sa o repeti si la celalte pale sa echilibrezi cit de cit situatia..... desi fiind atit de apropape de ax nu cred sa aiba o influenta atit de mare

SPOR si ATENTIE!

PS:
Nu te apuca inca ca poate vine cineva cu o idee mai buna!

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 09 January 2006 - 08:56 PM

0

#29 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 09 January 2006 - 09:45 PM

Te rog sa-mi explici si mie termenii "cyanacrilat" si "epoxi transparent" ca sincer nu stiu despre ce este vorba. Plus sa-mi mai spui unde gasesc asa ceva.

Am incercat cu superglue si nu se lipeste, pun picatura pe ax si...nu sta lipit de nici o culoare (la pala ma refer nu la coada).

In alta ordine de idei ar trebui sa ma invat si eu ce si cum, ca doar nu o sa-l frec pe Charly la cap de cite ori mi se rupe mie ceva la heli, apelez la el da nu ptr orice nimic.
0

#30 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 09 January 2006 - 09:46 PM

Cred ca cea mai buna solutie - si nu cred, intotdeauna solutia cea mai buna la heli, mai ales la piesele in miscare - este inlocuirea pieselor rupte cu unele noi. Sper sa se gaseasca.

Solutia cu lipitul nu mi se peare viabila, mai ales la rotorul principal, deoarece in timpul functionarii pala este supusa mai multor forte si nu cred ca ar rezista lipitura. Iar daca cedeaza in zbor, se va dezechilibra totul si pagubele pot fi mult mai insemnate.
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro