Intrebari & Raspunsuri! Ptr. Comisia Tehnica de Automodelism!
#62
Postat 16 November 2008 - 07:56 PM
In regulamentul pe 2008 al Federatiei, la sectiunea motoare electrice cu perii, nu se spune ca motorul NU trebuie sa aiba adjustable timing. Deci acest lucru este permis? La fel, nu se spune ca nu trebuie sa existe infasurari duble. Deci, sunt permise si infasurarile duble? La fel, periile pot fi si in V, cata vreme sunt... doua? Nu reusesc sa inteleg cifra 1 de la clasele 1/12 si 1/10 Pro si Touring Modificate. Poate lamuri cineva?
6. MOTOARE
MOTOARE CU PERII
6.1. Definiţia generală a unui Motor Modificat si STOCK :
Stator :
Diametrul statorului este de maxim 36.02mm. Lungimea maximă 53mm, măsurată de la faţa de montare până la extremitatea sa, fără a considera firele sau conectorii.
Magneţi :
Doar magneţi ceramici (nu este permisă folosirea de magneţi din cobalt sau din pământuri rare). Curentul va trece la rotor prin 2 perii.
Rotor :
6.2. Diametrul axului : 3.175mm (0.125 inch). Sunt admise toleranţele de producţie. Rotorul va avea 3 poli, cu înfăşurări. Lungimea minimă a unui pol de înfăşurare este de 21mm, cea maximă de 22.8mm (fără epoxy). Nu sunt permise rotoare „tăiate” (cu decupări). Tolele unui pol trebuie să fie una după alta, fără loc între ele. Grosimea unei tole este de 0.35 +/- 0.05mm, iar numărul maxim de tole dintr-o laminare este de 63. Pentru înfăşurări se va folosi doar sârmă de cupru.
6.3. Un minim de XX înfăşurări continue / pol este permis (va fi verificat printr-un test de inductanţă). Numărul de înfăşurări pentru fiecare clasă este definit în tabelul de mai jos :
XX pentru 1/12 = 1
XX pentru 1/10 PRO si Touring Modified= 1
XX pentru 1/10 Touring STOCK = 17
Rotorul trebuie să prezinte în permanenţă marcajul aplicat de producător, care indică numărul de înfăşurări şi numele producătorului. Motoarele fără aceste marcaje vor fi declarate ilegale. Marca de pe rotor trebuie să fie aceeaşi cu marca de pe carcasa motorului.
Aceasta postare a fost editata de BECOS: 16 November 2008 - 08:01 PM
#64
Postat 18 November 2008 - 02:29 PM
Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#65
Postat 18 November 2008 - 02:31 PM
Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#66
Postat 18 November 2008 - 02:32 PM
In orice caz faza cu unu se refera la numarul minim de infasurari la 12 ai voie mini 1 infasurare si la pro la fel....putin imposibil dar este i definitie data in asa fel incat sa nu existe limitela numarul de ture la modified....infasurarile pot fi si duble si simple la modified la stock 1
Perile intradevar pot fi in orice fel v sau perpendiculare faza cu lungimea motorului cred il cam descalifica...
In orice caz faza cu timing fix nu stiu de unde a aparut eu asa am auzit anul asta la nationala la arad la stock nu ai voie decat cu fixed timing
>>oricum ar trebui sa raspunda cineva din federatie daca mai viziteaza cineva
Later edit(am scris inainte sa vad ce a scris fx)
si eu sunt de aceeasi pararere ba in plus consider ca stockul ar trebui tras cu brushless..sa se stabileasca o dimensiune pentru stocul brushless 10.5 ar fi ideal
Aceasta postare a fost editata de Flo234: 18 November 2008 - 02:36 PM
#67
Postat 18 November 2008 - 08:16 PM
Flo234, la Nov 18 2008, 02:32 PM, a spus:
In orice caz faza cu timing fix nu stiu de unde a aparut eu asa am auzit anul asta la nationala la arad la stock nu ai voie decat cu fixed timing
referitor lalungimea motorului, nu am reusit sa gasesc niciun motor 17T brushed care sa fie sub 54mm, deci cerinta federatiei mi se pare ciudata. nu stiu daca LRP Challange 17T are mai putin, pentru ca nu scrie nimic referitor la asta pe pagina producatorului si nici in manualul pdf de pe site-ul LRP. daca are cineva un astfel de motor, il poate masura?
deci ca sa fie clar: infasurarile duble nu sunt permise? chiar daca nu se scrie nimic in regulamentul asta? FEDERATIAAA!
oamenii care participa la competitii, ce motoare folositi la competitiile STOCK? puteti pune link-uri catre paginile producatorilor? nu vreau sa dau degeaba banii pe un motor pe care federatia il poate exclude.
Aceasta postare a fost editata de BECOS: 18 November 2008 - 08:18 PM
#69
Postat 06 January 2009 - 07:33 PM
Mario Love, la Oct 4 2006, 03:46 PM, a spus:
a incercat cineva vreodata sa faca o pista de nivel international ... in Romania ... bazandu-se sau ma rog luand in consideratie posibilitatea realizarii ei cu ajutorul unor sponsori ... ca eu m-am gandit ca daca am lua legatura cu ceva departamente de marketing de la diverse firme ... exista posibilitatea sa facem ceva ... Marea problema ar fi coltul de umbra in care ne situam ca ramura sportiva dar sunt sigur ca am putea sa ii convingem intr-un fel ... am putea pune la cale un plan de "bataie", sa facem putzina "galagie" - a se citi mediatizare, poate ca un inceput ar fi difuzarea pe media a Cupei Romaniei ... macar. dupa asta ... ... .... mai vb. pe subiectul asta daca am cu cine ... !!!
Sa fim iubitzi !!! Mario Love
M-am gandit si eu la asta dar prima oara sa asteptam vara si dupa mai vedem ce facem.
#70
Postat 17 January 2009 - 04:25 PM
CALENDARUL COMPETITIONAL INTERN LA
AUTOMODELISM 2009
1. Automodele curse 1/18,1/10 touring
- Finala, Pucioasa, 17-19/04
2. Automodele captive A1-A4,CB1-3
- Finala, Bucuresti 8-10/05
3. Automodele curse 1/8-2WD/4WD,1/10 IC
- Finala, Pucioasa 12-14/06
4. Automodele curse 1/12 EB,track,1/10 C
- Finala, Vaslui 19-21/06
5. Automodele curse 1/8,1/10 off road,1/8 MT,1/8 bugy,1/10 2WD,4WD
- Finala, Amara 14-16/08
#76
Postat 04 April 2009 - 05:40 PM
Cit despre timing nu stiu daca se precizeaza in alte parti, caci din citatul de mai sus nu reiese, dar regulile internationale sunt clare, timingul e fixat la 24 de grade, iar mai apoi, motoarele de 27 de spire nu au timingul reglabil pentru ca carcasa motorului e turtita lateral, nu e circulara ca la motoarele celelate, deci capacul cu periile nu se poate monta decit intr-o singura pozitie (ca sa nu mai vorbim ca are dintele care intra in carcasa care nu-ti da voie sa rotesti capacul oricum, asta in cazul in care gasiti un motor stoc care e totusi rotund - desi eu n-am mai vazut d-astea de multisor). Asta e specific motoarelor stoc.
Inca un lucru neprecizat este ca motoarele stoc au bucse, nu rulmenti, dar astea se pot inlocui usor daca cineva vrea sa o faca. Regulamentul ar trebui sa precizeze daca e permis sau nu.
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 04 April 2009 - 05:41 PM
#77
Postat 15 April 2009 - 08:55 PM
Andrei iko, la Jan 17 2009, 06:01 PM, a spus:
poti vedea mai multe aici ...
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...t=0&start=0
HPI E10 Drift - Lights Tuning
HPI ESavage
--------------------
automodele13@yahoo.com
cluj