Variator de turatie home made Pentru motoare electrice
#62
Postat 10 June 2005 - 05:44 PM
Citeaza
Sir_Vaska
Citeaza
Cirip
Citeaza
:lol:
#64
Postat 13 June 2005 - 07:20 AM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 13 June 2005 - 07:22 AM
#65
Postat 13 June 2005 - 07:46 AM
Schema australianului e foarte buna (de fapt el doar a perfectionat in mica masura una din cele mai sigure scheme analogice ce se gaseste pe net, schema folosita de multi fabricanti pina la inceputul erei microcontrolerelor) caci iti permite reglajul frecventei PWM (bine e sa ai cam 2kHz), punctul neutru (de stop) si e foarte usor de realizat. Eu am facut-o pe bucatele de cablaj "universal", de ala cu multe gaurele. Am studiat zeci de scheme in citiva ani si mai simpla dar si mai buna ca asta nu sint decit cele cu microcontroler.
Iti repet, australianul a adaugat si niste mixari intre directie si viteza dar fa abstractie de asta.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 13 June 2005 - 07:46 AM
#66
Postat 13 June 2005 - 02:45 PM
#69
Postat 05 July 2005 - 06:39 PM
Eu cred ca riscul este sa distrugi LiPo prin descarcarea prea avansata, peste limita data de producator. Din ce am citit, limita minima de descarcare este de aproximativ 3V/element.
Eu mi-am bricolat un receptor, care contine un PIC si care verifica si tensiunea pe baterie. Chiar acum o saptamana mi s-a oprit motorul in zbor ptr ca a intrat protectia. Am dus pacul acasa si avea 6.75V in gol (2 celule). Aia 6V (setati din soft), la care a declansat brezaia, erau in sarcina. Am incarcat pacul si gata.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#70
Postat 05 July 2005 - 10:42 PM
Cirip, la 5 Jul 2005, 18:39, a spus:
Eu cred ca riscul este sa distrugi LiPo prin descarcarea prea avansata, peste limita data de producator. Din ce am citit, limita minima de descarcare este de aproximativ 3V/element.
Eu mi-am bricolat un receptor, care contine un PIC si care verifica si tensiunea pe baterie. Chiar acum o saptamana mi s-a oprit motorul in zbor ptr ca a intrat protectia. Am dus pacul acasa si avea 6.75V in gol (2 celule). Aia 6V (setati din soft), la care a declansat brezaia, erau in sarcina. Am incarcat pacul si gata.
Cirip
Cred ca m-am lamurit... eu si asha sunt tufa la electronica, mai bine-mi iau unul de fabrica si-am terminat povestea!
Silfax over
#71
Postat 05 July 2005 - 10:55 PM
De ex, un regulator ptr NiCd sau NiMH pentru 6 elemente ar taia la aprox. 6V (tens. minima de 1V pe element, daca pui NiCd). Asta s-ar pupa cu doua celule LiPo pe care nu le-ai lasa sa scada sub 3V/element. Daca pragul poate fi ajustat, poate ca exista si alte combinatii.
Cum spuneam, eu nu am lucrat cu regulatoare "de fabrica". Poate cineva, care le cunoaste mai bine, vine cu o parere.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#72
Postat 15 December 2005 - 11:10 AM
1. Stimati domni,ar putea cineva sa-mi dea si mie ceva scheme de variatoare pt motoare electrice (cu colector)?
M-ar interesa in special pt aeromodele. Eventual vre-un link...
2. Ce cauciuc pot folosi pt motor de cauciuc si de unde il pot procura? Nu am vazut pe site-urile noastre asa ceva.
Multumesc anticipat!
Dan
#75
Postat 14 April 2006 - 10:50 AM
#76
Postat 16 June 2006 - 03:11 PM
Am nevoie de sfat(uri) :lol:
Citeaza
Am facut o punte H pt motoare de cc cu perii care consuma maxim 1.5 Ampreri In final voi avea nevoie de 2 punti H cu fata/spate/frana/liber ca sa comand 2 motorase mici de cc
Am cautat punti H integrate dar toate vor de la 12Volti in sus tensiunea de alimentare ca sa nu mai spun ca vitacom(acolo am fost) nu avea pe stoc si am gasit la ecas dar scumpe (L6202/ L6203 ~ 5.2 euro ) Asa ca m-am suparat si am luat niste BD135uri si am facut eu o dracie. Si merge ok dar am vreo 2 motive sa nu-mi placa:
- [1] dracia consuma cam 50mA cand nu face nimic + cade prea mult voltaj pe tranzistoare
- [2] as vrea sa scap de portile alea logice. Le-am pus acolo pt ca mi-a fost comod si in final o sa fie comandat de un microcontroller deci vreau cat mai putine linii de comanda(aici 2 = ideal) si daca se poate sa am toate modurile de operare(fata spate frana liber). Am vazut scheme cu 2 tranzistori suplimentari de comanda in loc de porti dar din cate imi dau seama nu pot sa las motorul pe liber.
Ma gandesc sa fac o punte cu NMOSuri si PMOSuri ar iesi mai ieftin dar am citit atatea ciudatenii si am vazut atatea scheme ca nu mai stiu ce sa cred.
Am vazut ca se recomanda un circuit suplimentar pentru comanda ceea ce ar iesi mai scump si ar ocupa iarasi spatiu. Care este solutia?
Nu sunt familiar cu tehnologia MOS. Ceva notiuni de fizica cuantica am dar vreau mai mult sa stiu daca in practica sunt asa sensibile la ESD cum am citit. Imi trebuie statie de lipit cu masa sau ceva asemanator?
Le pot aduce in modul de saturatie(parca) cu 9Volti?? (peste tot am citit ca imi trebuiesc aprox 12V minim poarta-sursa sa le aduc la saturatie dar in datele de calalog ale unui IRF de 4Amperi/60V scrie ceva gen VDStreshold=3V)
Daca aveti timp lasati aici o parere daca ati lucrat cu MOSuri din astea sau daca aveti o schema testata ar fi si mai super.
Citeaza
O alta chestie de care nu sunt sigur: eu o sa comand motorul prin PWM.
Daca tin o linie de comanda in 0 si pe cealalta o alternez 0/1 comanda completa o sa fie 00 sau 01 Comanda 01 sa insemne sens orar de ex si comanda 00 sa insemne frana sau liber. Cum e mai bine
1) in comanda motorului sa trec periodic prin frana (ar insemna un castig de control dar la un semnal pwm cu 70% factor umplere, 30% din timp motorul e franat)
2) in comanda motorului sa trec periodic prin stare de mers in gol (ar insemna un castig de energie )
Daca nu mi-ar trebui mersul in gol ar fi super ca as scapa din start de portile logice Ce ziceti?
Scuze ca e asa lung, am incercat sa il impart ...
Andrei
Imagini atasate
#77
Postat 03 October 2008 - 05:06 PM
ipsihi, la Apr 8 2005, 03:31 PM, a spus:
In legatura cu schema de mai sus, spre receptor merg trei fire: plus, minus, si semnal. Plusul iese din lm78l05 dar semnalul care este? Se unesc punctele a si b sau cum? :(
Aceasta postare a fost editata de watashi: 03 October 2008 - 05:07 PM
#80
Postat 23 March 2009 - 10:53 AM
ipsihi, la Apr 8 2005, 02:46 PM, a spus:
sal mar interesa si pe mine un variator de tensiune pentru motoare de 12v si pentru motoare de 220v unde pot gasi asa ceva eu nu ma pricep sa fac
#81
Postat 23 March 2009 - 10:55 AM
ipsihi, la Apr 8 2005, 02:46 PM, a spus:
sal mar interesa si pe mine un variator de tensiune pentru motoare de 12v si pentru motoare de 220v unde pot gasi asa ceva
http://www.rhc.ro/fo...owtopic=22131eu nu ma pricep sa fac
#82
Postat 21 July 2012 - 12:11 AM
ESC descris in primele posturi are doar forward?
#84
Postat 05 August 2012 - 09:00 PM
Descrierea este o traducere aproximativa(realizata cu google translate),deoarece franceza nu mi-a placut la scoala. :clapping: In descriere zice ca este folosita pe o masinuta de curse,asa sa fie?
Fisiere atasate
-
esc.txt (3.27K)
Number of downloads: 230
Aceasta postare a fost editata de meshgheru_andu: 05 August 2012 - 09:01 PM
#85
Postat 06 August 2012 - 06:42 AM
meshgheru_andu, la 05 August 2012 - 09:00 PM, a spus:
Descrierea este o traducere aproximativa(realizata cu google translate),deoarece franceza nu mi-a placut la scoala. :blush: In descriere zice ca este folosita pe o masinuta de curse,asa sa fie?
Din pacate nici romana...
#86
Postat 06 August 2012 - 08:00 AM
Daca vrei doar sa inveti sa lipesti piese, un montaj in plic cu beculetze e mult mai bun, sau vorbesti cu colegul care face esc-uri sa ti-l dea neasamblat
#90
Postat 03 February 2014 - 01:46 AM
http://www.stefanv.c...cs/escboth.html
http://ivan.bmstu.ru...ESC/1/esc1.html
http://www.rcgroups....d.php?t=1747098
si cu revers
Aceasta postare a fost editata de kinderu56: 03 February 2014 - 01:50 AM
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"
0723652247