2 receptoare la un avion
#1
Postat 27 November 2015 - 11:39 AM
A folosit pana acum cineva 2 receptoare la un avion? Dau un exemplu, 2 receptoare Futaba cu 8+ canale, au posibilitate de failsafe pe toate canalele, le setez sa revina la normal, asta inseamna ca daca imi moare prin absurd semnalul la un receptor, acel semiprofundor intra pe pozitia standard, imi ramane activ celalalt si teoretic pot sa aterizez in siguranta, la fel pentru eleroane spre exemplu. Folosirea a 2 receptoare ofera un plus de siguranta cel putin asa vad eu, de aceea intreb daca ati folosit si face sens din punctul vostru de vedere.
Mersi,
#2
Postat 27 November 2015 - 11:53 AM
bogdan.motrici, la 27 November 2015 - 11:39 AM, a spus:
A folosit pana acum cineva 2 receptoare la un avion? Dau un exemplu, 2 receptoare Futaba cu 8+ canale, au posibilitate de failsafe pe toate canalele, le setez sa revina la normal, asta inseamna ca daca imi moare prin absurd semnalul la un receptor, acel semiprofundor intra pe pozitia standard, imi ramane activ celalalt si teoretic pot sa aterizez in siguranta, la fel pentru eleroane spre exemplu. Folosirea a 2 receptoare ofera un plus de siguranta cel putin asa vad eu, de aceea intreb daca ati folosit si face sens din punctul vostru de vedere.
Mersi,
N-am auzit. Configuratia "clasica" e cu doua surse de alimentare pentru 1 receptor, pe principiul ca ar putea prin absurd sa moara un accumulator, caz in care ar ramane alimentarea prin celalalt. N-ai cum sa elimini 100% riscul, theoretic ar putea sa-ti moara acumulatorul de la statie, ce faci in situatia asta :-)?
#3
Postat 27 November 2015 - 12:01 PM
ANDUNG, la 27 November 2015 - 11:53 AM, a spus:
Pe net citesc totusi ca sunt oameni care pun la avioanele mari cate 2 receptoare dar evident sa aiba failsafe pe toate canalele ca asa nu isi are rostul. E interesant, cred ca o sa experimentez, partea dreapta a avionului pe un receptor si partea stanga inclusiv gaz pe celalalt receptor, teoretic nu iti acopera gazul, in rest esti acoperit pe orice. Poti ateriza fara directive, poti ateriza cu un sempiprofundor, poti ateriza doar cu un eleron aaa si acopera si gazul, daca iti moare partea cu gazul, iti intra la relanti si e un fel de deadstick si ai comenzi pe partea dreapta :). Mmmm, stiu ca sunt un pic mega paranoia dar statistic vorbind iti cam acopera tot chestia asta la ce tine de receptoare.
Intr-adevar, poate sa iti moara bateria la statie si asta e o problema sau statia propriu-zis sa fie de fapt problema dar asta printr-un test range si cu motorul pe benzina pornit ar trebui sa se vada inainte de zbor.
Defectul meseriei :( am doar Six Sigma in cap si incerc sa vad cum elimini riscul pe partea cu receptoare ce iti pot face probleme.
Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 27 November 2015 - 12:02 PM
#4
Postat 27 November 2015 - 12:32 PM
f...k toate sigmele ce vi le baga aia in cap, voi realitatea o mai vedeti ?! :p
treaba asta nu se face impartind avionul pe parcele ca porcu la macelarie... ci bagand receptoarele intr-un switch , care in final va avea tot 8 iesiri ca un rx normal
#5
Postat 27 November 2015 - 02:06 PM
renatoa, la 27 November 2015 - 12:32 PM, a spus:
f...k toate sigmele ce vi le baga aia in cap, voi realitatea o mai vedeti ?! :p
treaba asta nu se face impartind avionul pe parcele ca porcu la macelarie... ci bagand receptoarele intr-un switch , care in final va avea tot 8 iesiri ca un rx normal
si PMP nu doar Six Sigma :).
Dar daca ai doua receptoare HV cu alimentare diferita de ce ar fi nevoie sa le bagi intr-un switch? Nu cred ca e cazul, se binduiesc cu statia si atat. Ai acelasi numar de canale intr-adevar dar eleronul pe un receptoare, celalalt pe un alt receptor si tot asa ma gandesc. Daca o sa am doua receptoare HV, am doar unul cred ca o sa fac un test sa vad cum se intampla. Dar din cate observ nu pare sa se faca sau fi facut la noi pana acum.
In afara se foloseste in special la avioanele foarte mari si pun un receptor in aripa, unul in coada si chiar au 3 receptoare gen.
#6
Postat 27 November 2015 - 02:59 PM
Ca astea mari se zboara de parada, la botu calului, nici macar LOS nu se aplica la ele...
Ia antene Frsky cu firul de 60 cm, si pui cate una in fiecare aripa, la 1m separatie, e acelasi lucru ca si cum ai avea 2 receptoare, simulezi oarecum satelitii de spektrum... :unsure:
#7
Postat 27 November 2015 - 04:21 PM
renatoa, la 27 November 2015 - 02:59 PM, a spus:
Ca astea mari se zboara de parada, la botu calului, nici macar LOS nu se aplica la ele...
Ia antene Frsky cu firul de 60 cm, si pui cate una in fiecare aripa, la 1m separatie, e acelasi lucru ca si cum ai avea 2 receptoare, simulezi oarecum satelitii de spektrum... :unsure:
Ce inseamna LOS?
Daca prin absurd ai un receptor care a stat la soare, s-a incalzit si s-a facut o fisura in lipitura si va muri? Sau pur si simplu cedeaza ca asa I-a venit lui? Avand un al doilea receptor, ramai cu semnal pe juma de avion si vii cu el la aterizare frumos.
PS> la astea mari poti merge foarte sus ca vrei sa faci un knife edge spin sau o vrie lungaaaa :) deci poti ajunge lejer la un 200 de m ca la 2 metri si ceva se vede bine si de acolo.
#8
Postat 27 November 2015 - 04:47 PM
bogdan.motrici, la 27 November 2015 - 04:21 PM, a spus:
Daca prin absurd ai un receptor care a stat la soare, s-a incalzit si s-a facut o fisura in lipitura si va muri? Sau pur si simplu cedeaza ca asa I-a venit lui? Avand un al doilea receptor, ramai cu semnal pe juma de avion si vii cu el la aterizare frumos.
PS> la astea mari poti merge foarte sus ca vrei sa faci un knife edge spin sau o vrie lungaaaa :) deci poti ajunge lejer la un 200 de m ca la 2 metri si ceva se vede bine si de acolo.
as vrea sa te vad zburand asa cum zici tu, cu juma de avion. as face pe mine de ras
#9
Postat 27 November 2015 - 06:36 PM
LOS = line of sight... asta este din manualul cu al 7lea sigma... :p
Nu vrei sa ai receptoare care stranuta cand stau la soare... nu iei futaba, simplu :p
200m este asa, la vecina, pentru unii din noi... la RR am oprit urcarea la 350m ca incepuse sa intre in nori, nu de alta, la 225 cm anvergura.
Nu mai zic de FPV...
In fine, iti inteleg ingrijorarea, rezolvarea e simpla, nu mai lua modele scumpe :)
Firma nu va plateste si ea un psiholog mai de soi, ca sa nu cadeti in depresie cu gandurile astea ? :p ce productivitatea mai aveti la asemenea griji ?
#10
Postat 27 November 2015 - 09:15 PM
renatoa, la 27 November 2015 - 02:59 PM, a spus:
Ca astea mari se zboara de parada, la botu calului, nici macar LOS nu se aplica la ele...
Ia antene Frsky cu firul de 60 cm, si pui cate una in fiecare aripa, la 1m separatie, e acelasi lucru ca si cum ai avea 2 receptoare, simulezi oarecum satelitii de spektrum... :unsure:
Pentru el Frsky e persona non grata, daca nu e zburat de x pulifrici care se da mare campion nu e bun deloc. Numai figuri de buftea are in cap moldoveanu asta! Norocul lui ca mi-e drag de el ca altfel..... Buei moldovene baga-ti mintile in cap si zboara dracului pur si simplu. Uite ia exemplu de la Dululutu, are o arttech si zboara ce vrea muschiu lui si nu am vazut sa aiba vreodata probleme!!!!
#11
Postat 27 November 2015 - 09:37 PM
renatoa, la 27 November 2015 - 06:36 PM, a spus:
LOS = line of sight... asta este din manualul cu al 7lea sigma... :p
Nu vrei sa ai receptoare care stranuta cand stau la soare... nu iei futaba, simplu :p
200m este asa, la vecina, pentru unii din noi... la RR am oprit urcarea la 350m ca incepuse sa intre in nori, nu de alta, la 225 cm anvergura.
Nu mai zic de FPV...
In fine, iti inteleg ingrijorarea, rezolvarea e simpla, nu mai lua modele scumpe :)
Firma nu va plateste si ea un psiholog mai de soi, ca sa nu cadeti in depresie cu gandurile astea ? :p ce productivitatea mai aveti la asemenea griji ?
:), ok, concluzia e simpla, voi face rostul de doua receptoare HV, le voi pune pe o spuma si voi face testele sa va arat :)
2. Simulez deja pe simulator zbor cu directia blocata, zburat real cu un eleron scos pe un indoor, testez toate chestiile astea.
E practic manual de pilot, aia la commercial invata sa aterizeze cu un motor, etc. etc.
Ar fi timpul sa facem si noi teste de genul asta, sunt oameni care au testat zborul fara o aripa spre exemplu, etc. etc.
#12
Postat 27 November 2015 - 10:10 PM
bogdan.motrici, la 27 November 2015 - 09:37 PM, a spus:
2. Simulez deja pe simulator zbor cu directia blocata, zburat real cu un eleron scos pe un indoor, testez toate chestiile astea.
E practic manual de pilot, aia la commercial invata sa aterizeze cu un motor, etc. etc.
Ar fi timpul sa facem si noi teste de genul asta, sunt oameni care au testat zborul fara o aripa spre exemplu, etc. etc.
Coaie asta e un HOBBY pentru relaxare, sunt curios daca si pescarii au atatea psihoze ca tine, daca se innoada firu si nu mai trage crapu da trage carasu si daca dau cu doua undite si un carlig, poate se rupe o undita si o am pe ailalta de rezerva.....
#13
Postat 27 November 2015 - 10:18 PM
bogdan.motrici, la 27 November 2015 - 09:37 PM, a spus:
2. Simulez deja pe simulator zbor cu directia blocata, zburat real cu un eleron scos pe un indoor, testez toate chestiile astea.
E practic manual de pilot, aia la commercial invata sa aterizeze cu un motor, etc. etc.
Ar fi timpul sa facem si noi teste de genul asta, sunt oameni care au testat zborul fara o aripa spre exemplu, etc. etc.
Deci fara directie e simplu, am zburat, fara un eleron e simplu, sm zburat, sunt curios cum se comporta avionul doar cu un semi elevator functional. Dacă reușești sa il controlezi!! Fara motor deja sunt doctor docent. .
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#14
Postat 27 November 2015 - 10:29 PM
oachidori, la 27 November 2015 - 10:18 PM, a spus:
Clar ca se poate, cu un semiprofundor stiu ca au zburat oameni si e relativ ok dar nu stiu intr-adevar cum se comporta.
#17
Postat 27 November 2015 - 11:58 PM
renatoa, la 27 November 2015 - 11:09 PM, a spus:
Stai ca nu am mentionat inca unde e nevoie de ajutorul tau si anume sa concepi un sistem prin care daca avionul pierde complet semnalul sa vina in zona de unde a decolat si sa fac cercuri la 5m de sol :), de aterizat cred ca e cam greu.
Acum una peste alta, nu ma intereseaza sa fac afaceri dar daca cineva ar concepe un sistem de genul asta plus faza cu 2 receptori cred ca producatorii de avioane ar da faliment. In acest hobby firmele traiesc pentru ca avioanele se rup si evident nu a fost vreodata interes sa se conceapa un sistem care sa acopere intr-un procent foarte mare sansele de a crash-ui un avion.
#18
Postat 28 November 2015 - 09:13 AM
cumvrei tu sa faci ma intreb daca te prinde cu comenzile pe la 45 grade si se arde un receptor mai e valabil failesafe?
Aceasta postare a fost editata de dululutu: 28 November 2015 - 09:14 AM
#19
Postat 28 November 2015 - 09:39 AM
#20
Postat 28 November 2015 - 10:37 AM
dululutu, la 28 November 2015 - 09:13 AM, a spus:
cumvrei tu sa faci ma intreb daca te prinde cu comenzile pe la 45 grade si se arde un receptor mai e valabil failesafe?
Asta cu comenzile la 45 de grade intr-adevar nu stiu, teoertic daca se arde receptorul stiu ca are totusi in comanda sa revina imediat pe 0 dar nu stiu :(, tre sa intreb la Futaba.
Asta cu cablu Y s-ar parea ca atia de la Futaba nu ar recomanda-o pentru ca face nu stiu ce interferente si afecteaza, trebuie sa vad cum trebuie conectate exact.
Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 28 November 2015 - 10:38 AM
#21
Postat 28 November 2015 - 11:49 AM
Doua receptoare pui pe un model complex impreuna cu a doua telecomanda (Si pilot!) pentru a suplimenta numarul de canale atunci cand este nevoie. Exemplu.
In majoritatea ocaziilor, unul si bun. De regula necazurile apar de la servouri care in regim de avarie iau curent mare si ingenuncheaza BEC-ul, implicit receptorul. Aici trebuie lucrat.
Alimentari separate la servourile de forta (nu din receptor!) si elemente de protectie individuale pe fiecare servo la supracurent.
Renato a postat o data un link la o firma cu elemente de protectie bune pentru ce avem noi nevoie.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#22
Postat 28 November 2015 - 12:16 PM
Alimentarea duala se rezolva banal cu doua schottky, iar protectiile individuale pe plusul de alimentare al fiecarui servo se fac cu polyfuse, sigurante resetabile, poliswitch, cum le-o mai zice...
Link inca odata la Adelaida pentru sigurante:
http://www.adelaida....5a-ruef250.html
si, mai simplu, o placuta facuta de un ungur, unde se vede tot, dar, cum am mai scris, e prea ieftina ca sa te apuci sa i-o copiezi... ;) doar daca receptorul pe care vrei sa o pui nu are pasul la fel poate... :unsure:
http://rc-miskolc.em...r-board-english
Cat despre divais minune care sa aduca avionul la baza daca pierzi semnalul... fara numar !
Se cheama autopilot cu return home ;) avand un quad cu asa ceva la bord ma intreb cum de nu te-ai gandit ca ar exista si pentru avioane... :unsure:
Modelele mai cu motz, nu neaparat scumpe... iti si aterizeaza avionul singur, daca tot pui in discutie ca rx-ul s-ar putea sa o ia razna, nu neaparat pierdere semnal ;)
#23
Postat 28 November 2015 - 01:16 PM
Powerboxul iti asigura alimentarea cand una dintre surse cade, nu si la scurtcircuit.
Autopilotul, RTH si alte chestii de gen sunt bune doar in unele situatii diferite de cea la care am facut referire mai sus.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#24
Postat 28 November 2015 - 01:40 PM
Si culmea, ca la multi chiar AP-ul, prost programat, le-a busit avionul... e un calculator acolo, si se aplica "garbage in garbage out" ;)
#25
Postat 28 November 2015 - 01:48 PM
#26
Postat 28 November 2015 - 02:09 PM
O simpla bucla la fir, care a dus la ruperea in zbor si facut zob un P51, facut din kit Graupner, care in 1975 era unobtainium...
Am plecat de la camp in lacrimi, si scrasnind din dinti... "las'ca imi fac eu statie..." :)
#27
Postat 26 May 2016 - 10:48 AM
Flying Buddha, la 27 November 2015 - 11:39 AM, a spus:
A folosit pana acum cineva 2 receptoare la un avion? Dau un exemplu, 2 receptoare Futaba cu 8+ canale, au posibilitate de failsafe pe toate canalele, le setez sa revina la normal, asta inseamna ca daca imi moare prin absurd semnalul la un receptor, acel semiprofundor intra pe pozitia standard, imi ramane activ celalalt si teoretic pot sa aterizez in siguranta, la fel pentru eleroane spre exemplu. Folosirea a 2 receptoare ofera un plus de siguranta cel putin asa vad eu, de aceea intreb daca ati folosit si face sens din punctul vostru de vedere.
Mersi,
Da, eu folosesc 2 receptoare OrangeRx FASST 8Ch S-Spec ,( in modul satelit = 14 canale ) la avionul meu RC CONDOR , functioneaza ireprosabil.
Fisiere atasate
-
TRF8S-2.jpg (119.27K)
Number of downloads: 37
#28
Postat 16 July 2016 - 10:52 PM
#29
Postat 17 July 2016 - 01:58 PM
sacalu, la 16 July 2016 - 10:52 PM, a spus:
Ar fi interesant de vazut sistemul cu parasuta!!
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#30
Postat 17 July 2016 - 02:00 PM
Solutia corecta este cu comutator de receptoare, desi nu pot pricepe de ce s-ar teme cineva ca i-ar pica receptia in raza vizuala... doar daca nu zboara cu un anume sistem ;)
Aceasi curiozitatea o am si la parasuta, ar fi bine daca unul din cele 200 de incidente a fost filmat, din documentarea mea a rezultat ca sub 30m nu ai nici o sansa sa mai salvezi ceva, si asta daca ai sistem de ejectare parasuta, altfel, daca te bazezi doar pe curentul de aer ca sa o extraga... poate nici 100m nu ajung... :unsure:
Recitind postarea... ma intreb cu cata "rautate" :) poti sa zbori, ca sa ai 200 de zboruri (cat zbor eu intr-un an...) terminate cu apasarea butonului de catapultare... :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 July 2016 - 02:00 PM