Reteta se pare ca-i buna, azi am "omologat-o", am bazait motorasul in parcare, a mers in sfarsit ca lumea, constant, la turatie maxima, nu s-a mai oprit din proprie initiativa. Secretul - am deschis surubul de la carburator la maxim aproape. O prima apreciere grosolana asupra consumului este cam de 1ml/10 secunde, deci 6ml / minut, deci 50 de ml ar ajunge pentru aproape 10 minute. Cat este un consum normal pentru un motor termic de 1.5cc ?
Acum urmeaza partea de "tuning", adica sa incep sa inchid surubul de combustibil pana la limita inferioara de functionare stabila (adica pana cand incepe motorul sa se balbaie, apoi mai deschid putin). De asemenea, compresia trebuie adusa la un optim. In principiu, trebuie sa obtzin maximul de turatzie ? Care este un reglaj carburatie/compresie optim ??? . Deocamdata nu prea am acces in "timp real" la reglajul compresiei, surubul M6 cu cap hexagonal nu poate fi actionat direct cu mana, trebuie sa-i dau o gaura prin cap si sa-i pun un surubel transversal, de 2-3mm, pe post de parghie, ca sa-l pot regla in timp ce functioneaza motorul, sa-i urmaresc influentza.
Asa... motor am, mai im trebuie un mic amanunt - avionul :wub: . In timp ce mesteream in parcare si bazaiam de zor motorasul, s-a oprit un nene si a zis ca poate ma ajuta cu un aeromodel, nemiscat de 10 ani si donabil in "scopuri stiintifice". Spunea ca la viata lui a avut un termic de 1cmc, care urca la 22.000 de ture. Care este turatia uzuala la motorasele astea ? Nu ca as avea cum sa o masor, dar macar ca idee....
Una peste alta insa... nu prea m-a impresionat debitul de aer al elicei. Motorul a pornit oricum invers, deci sufla in loc sa traga, dar asta nu-i o problema, doar ca imi vine mai usor la mana sa-i dau la pala si pot aprecia mai usor debitul de aer. Din ce am citit pe aici, o motorizare suficienta pentru un aeromodel se atinge cand forta de tractiune a motorasului egaleaza greutatea intregului aparat. De masurat forta de tractiune a motorasului m-am gandit sa pun bancutza pe care l-am montat pe niste chei tubulare pe post de "roti" si apoi sa leg contragreutati printr-un scripete pentru a masura forta (un cantar cu arc cu sensibilitatea de 500 - 1000 de grame nu am prin casa...).
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de moshulik: 12 December 2005 - 04:10 PM