masina noua ... nu chiar noua ... dar noua !!!
#1
Postat 02 March 2015 - 09:04 PM
A fost construita in urma cu vreo 4 ani , si de atunci statea degeaba intr-un apartament cu doua camere ... n-are mai mult de 20 de ore de functionare , din care
18 le-am facut tot eu ...
Structura de aluminiu extrudat Bosch , placa superioara dintr-o singura bucata ( 1400mm x 1200mm x 40mm ) , gantry Parker Hannifin , suruburi cu bile precision ground C3
peste tot , servomotoare DC 400W , drivere Gecko .
http://i1187.photobucket.com/albums/z400/romatsa/router%202_zpsvklgekny.jpg
http://i1187.photobucket.com/albums/z400/romatsa/router%201_zpscv7udij1.jpg
........................................
#6
Postat 04 March 2015 - 08:40 PM
prin Romania ghidaje liniare profilate sau suruburi cu bile precision ground ... Nici acum nu stiu daca exista vreo masina construita in regim DIY
in tara care sa se compare cu asta ... sau poate exista , dar nu mi-a ajuns mie la urechi ...
Ovidiu a inteles corect , este vorba de cotele placii superioare . Cursele de lucru reale sunt 1000 x 800 x 260 , cu un clearance sub gantry de 160mm
#9
Postat 06 March 2015 - 01:49 AM
#10
Postat 06 March 2015 - 07:35 AM
schimbarea portsculei manual , prin sistemul de retentie pneumatic ( bzzz scoate conul / bzzz baga altul ) ...
...asta ma scuteste de schimbarea pensetei functie de diametrul frezei / burghiului , pot sa calibrez Z zero
fara sa-l mai caut pentru fiecare schimbare de scula ( offset ) , timpul de schimbare a sculei este mult
mai scurt ( cateva secunde ) , nu mai pierd TIR-ul ( niciodata n-o sa pui aceeasi freza in aceeasi penseta
la fel de fiecare data ... acum , odata calibrate corect , precizia de lucru se imbunatateste semnificativ )
...evident ca ar fi o chestie super sa pun softul sa schimbe singur sculele , dar inca n-am invatat cum se face chestia
asta ... se impun niste smenuri altfel la pneumatica , niste comenzi suplimentare in codul G ... poate odata , cand o sa am timp
si chef de asa ceva , o sa incerc si smecheria asta ....
#12
Postat 06 March 2015 - 01:01 PM
sebba, la 06 March 2015 - 12:33 PM, a spus:
nu dau nimica ... daca nu sunt in stare s-o fac personal , inseamna ca nu merit sa am full ATC ...
plus ca eu urasc alcoolul din principiu ...
plus ca deocamdata nu-mi trebuie ...
plus ca ma enervezi ca ai facut chestia asta inaintea mea ... ( apropo , felicitari ... stiu ca nu e simplu , esti profesor !!! )
man , mersi fain ... daca vreodata ma incurc , te deranjez ... thanks !!!
cheers.
#13
Postat 06 March 2015 - 02:36 PM
berea insa tebuie sa fie prezenta, pe post de catalizator :D
si daca o sa aibe cineva nevoie de umila mea asistenta... va fi o placere sa fac "share" la "knowledge-ul" acumulat :)
Gone Sailing! S/Y Haimana
#14
Postat 06 March 2015 - 02:46 PM
katran, la 06 March 2015 - 07:35 AM, a spus:
si chef de asa ceva , o sa incerc si smecheria asta ....
uite.. imi permit sa initiez discutia pe tema asta: nu ai nevoie de nici o modificare suplimentara in G-code, singura comanda necesara este comanda M6Tx, unde x e nr. sculei...
configurarea masinii, astfel incat sa faca ce trebuie la fiecare comanda M6 se face prin VB macros si eventual brain-uri
"logica" este implementabila prin macro-urile M6Start si M6End
un Macro e capabil sa citeasca inputuri (senzorii de pe motorul ATC, senzorii de la pozitia magaziei de scule etc) si sa comande in consecinta outputuri care sa actioneze alectrovalvele aferente, miscari specifice ale masinii (in "machine coordinates", e nevoie de switch-uri de homing)
toate aceste macro-uri si eventual brainuri elimina nevoia de a face modificari in G-code
o singura plasare de comanda de schimbare de scula este tot ce ai nevoie, si asta stie cam orice soft de cam sa scoata fara modificari in post processor
Aceasta postare a fost editata de sebba: 06 March 2015 - 02:47 PM
Gone Sailing! S/Y Haimana
#15
Postat 07 March 2015 - 02:37 PM
Faina scula de mai sus cu tot cu elementele cuprinzatoare :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Shubi: 07 March 2015 - 02:38 PM