Modelism - RHC Forum: "Zborul in termica" Zborul in curentii ascendentii termici - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Zborul in termica" Zborul in curentii ascendentii termici Termica de la A la Z

#61 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 15 October 2014 - 03:04 PM

Scurt şi la obiect. Mulţumesc frumos :clapping: .
Sultan Eduard
0

#62 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2014 - 04:46 PM

Vezi postareamack_ro, la 15 October 2014 - 02:59 PM, a spus:


Strict din experienta proprie, cred ca trebuie sa facem o diferentiere intre ascendentele termice explatate de catre planoarele 1:1 si cele uzual folosite de catre planoristii RC. In foarte multe cazuri exploatam cu planorul RC ascendente termice de mica energie aflate in faza lor incipienta. Din acest motiv eu ma uit in special la "initiatorii de ascendenta" existenti la sol: acoperisurile cladirilor, zonele de teren de alta culoare sau cu vegetatie de alta natura decat imprejurimile. Daca zbor adiacent unor zone cu locuinte, un element important il constituie incalzirea urbana. In zilele cu vant usor (adiere), modificarile locale de directie si intensitate marcheaza activitatea termica.

Daca trecem la urmatorul nivel - adica ascendente termice dezvoltate - eu unul aplic 2 "reguli": termica vine din vant si conul caminului termic este afectat de vant oarecum similar cu fumul ce se ridica din cosurile caselor. Drept urmare, dupa declansare caut termica zburand direct "in vant" sau facand "volte" la 30-45 deg. (a mai fost mentionat aici). Odata identificata zona de ascendenta spiralez incercand sa ma deplasez odata cu vantul (nu spiralez la verticala unui punct fix de la sol). In situatia in care vantul are intensitate mare, prefer sa exploatez ascendenta zburand in 8-uri si nu prin spiralare. Evit sa spiralez la verticala locului in care ma aflu sau la mica distanta de verticala pentru ca este greu de apreciat atitudinea si reactia modelului dintr-o astfel de pozitie.

Despre centraj/ trimare. Sunt adeptul metodei "testul picajului". Modelele mele sunt de cele mai multe ori centrate la comportament neutru. Asta face ca modelul sa citeasca bine termica dar in egala masura face dificila centrarea in spiralare.

Despre mixaje. Pana acum n-am folosit mixajul eleron-directie dar experienta de anul acesta de la CN F3J/B ma indeamna sa incep sa-l folosesc. Pare sa fie un ajutor bun in cazul spiralarii la distanta sau la altitudine.

Chiar daca iubesc ampenajele in V (planoarele mele au toate astfel de ampenaje - Radical Pro, NAN Tracer, Graupner Mini Kult) este evident ca ampenajele clasice usureaza spiralarea mai ales in cazul ascendentelor slabe.


Multumesc @mack_ro :good: si multumesc tuturor care impart din experienta la care au ajuns sau ne fac cunoscute "mici" secrete.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 15 October 2014 - 04:48 PM

0

#63 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2014 - 07:26 PM

Vezi postarearenatoa, la 15 October 2014 - 01:14 PM, a spus:

Treaba complicata cu planarea asta :)
http://www.gandul.in...autica-13390787

Interesant
"În caz de turbulenţe, vulturul în zbor îşi pliază câteva clipe şi în mod repetat aripile pentru a-şi proteja muşchii, notează cercetătorii, care au realizat un studiu ce ar putea fi aplicat în viitor aparatelor zburătoare de mici dimensiuni"
0

#64 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 15 October 2014 - 07:52 PM

Mai era cineva pe forum care voia sa plieze aripile la planor dar nu mai stiu in ce topic.Vise.

Lasti pasarile in pace orice ati face nu veti ajunge sa zburati ca ele!!!!!

Singura solutie este sa zburati dupa ce ati invatat meteo acolo zice despre termici.

Ciao Sorin
0

#65 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2014 - 09:50 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 15 October 2014 - 07:52 PM, a spus:

Mai era cineva pe forum care voia sa plieze aripile la planor dar nu mai stiu in ce topic.Vise.
Lasti pasarile in pace orice ati face nu veti ajunge sa zburati ca ele!!!!!

Ba nu :) Sa nu lasam visele :) ..si in general sa nu batem in cuie ideea " singura solutie este..."
Zborul lui Santos Dumont a fost tot un "vis" , si zborul in spatiu tot un "vis" :)
Cate "solutii" nu au aparut in urma gandirii care avea la baza si visul unei realizari care initial parea "imposibil" de realizat.
De la zborul brazilianului Santos Dumont si pana la zborul in spatiu au trecut doar vreo 60 de ani.
Cine stie, poate va veni si ziua in care, tehnologia, cunostintele, vor fi suficiente pentru a oferi aeromodele capabile sa zboare la un nivel de performanta cu cel al pasarilor.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 15 October 2014 - 09:54 PM

0

#66 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 15 October 2014 - 09:53 PM

Vezi postareaAlexC, la 15 October 2014 - 04:46 PM, a spus:

Multumesc tuturor care impart din experienta la care au ajuns sau ne fac cunoscute "mici" secrete.


Cu mare placere.

Eu unul imi doresc sa vad cat mai multi participanti la competitiile de planor RC de la noi...
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#67 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2015 - 08:37 PM

Vezi postareamack_ro, la 15 October 2014 - 02:59 PM, a spus:

Drept urmare, dupa declansare caut termica
zburand direct "in vant" sau facand "volte" la 30-45 deg. (a mai fost mentionat aici). Odata identificata zona de ascendenta
spiralez incercand sa ma deplasez odata cu vantul (nu spiralez la verticala unui punct fix de la sol). In situatia in care vantul are intensitate mare, prefer sa exploatez ascendenta zburand in 8-uri si nu prin spiralare.

Cam ce scrie mai sus am aplicat la o iesire saptamana trecuta si a corespuns intocmai. A fost ceva vant, am prins termica de mai multe ori in diverse puncte, spiralare am folosit foarte putin, de cele mai multe ori am tinut zburatoarea in ascendenta cu mici 8-uri in vant, erau si momente in care din cauza vantului statea aproape pe loc.
Cam de la ce altitudine puteti sa exploatati curentii termici ascendenti? Deocamdata nu am reusit sa folosesc termica de la probabil 15...20... metri....Cu cat altitudinea a fost mai mica cu atat nu am mai putut sa folosesc termica desi semne ca o gaseam existau.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 March 2015 - 08:38 PM

0

#68 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2015 - 08:41 PM

...

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 March 2015 - 08:42 PM

0

#69 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2015 - 08:43 PM

Postare dublata.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 March 2015 - 08:43 PM

0

#70 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2015 - 10:01 PM

Alte concluzii de incepator in zborul ”gratis”
Sunt zile in care dupa ce ajungi sus, parca tot cerul este in termica. Intri dintr-o termica in alta si stai pe sus si o ora fara prea multa tehnica.
Au fost zile cu ceva vant,cu cer semi-innorat, cand in plin camp termica era peste tot , campul avea petice de zapada alternate cu petice de iarba.
In aceeasi zona, dupa topirea zapezii, zi cu soare stralucitor pe cer, vant aproape zero, termica lipsea cu desavrasire.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 26 March 2015 - 10:02 PM

0

#71 Useril este offline   lrbc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 14-September 13

Postat 26 March 2015 - 10:27 PM

Vezi postareaAlexC, la 26 March 2015 - 10:01 PM, a spus:

Au fost zile cu ceva vant,cu cer semi-innorat, cand in plin camp termica era peste tot , campul avea petice de zapada alternate cu petice de iarba.
In aceeasi zona, dupa topirea zapezii, zi cu soare stralucitor pe cer, vant aproape zero, termica lipsea cu desavrasire.

Dacă după topirea zăpezii pământul era ud sau umed, atunci radiaţia solară nu încălzea solul, ci se consuma pentru evaporarea apei din el. Abia după ce solul este uscat, acesta se încălzeşte de la soare şi, apoi, încălzeşte aerul. Bănuiesc că ştii că aerul nu se încălzeşte direct de la soare, ci indirect, de la pământ. Abia atunci apare termica. Şi contează încălzirea diferenţiată a solului, adică nu trebuie să fie omogen (ca şi culoare, textură, vegetaţie, ...). În partea de jos aerul este mai turbulent, ăsta e motivul pentru care nu poţi folosi ascendenţa termică la înălţimi mici. Însă cu cât o prinzi mai sus, cu atât e mai liniştită şi mai largă. Şi, aşa cum a scris Mack mai sus, e înclinată în direcţia vântului, la un unghi care diferă în funcţie de intensitatea acestuia.
0

#72 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2015 - 11:10 PM

Vezi postarealrbc, la 26 March 2015 - 10:27 PM, a spus:

Dacă după topirea zăpezii pământul era ud sau umed, atunci radiaţia solară nu încălzea solul, ci se consuma pentru evaporarea apei din el. Abia după ce solul este uscat, acesta se încălzeşte de la soare şi, apoi, încălzeşte aerul. Bănuiesc că ştii că aerul nu se încălzeşte direct de la soare, ci indirect, de la pământ. Abia atunci apare termica. Şi contează încălzirea diferenţiată a solului, adică nu trebuie să fie omogen (ca şi culoare, textură, vegetaţie, ...). În partea de jos aerul este mai turbulent, ăsta e motivul pentru care nu poţi folosi ascendenţa termică la înălţimi mici. Însă cu cât o prinzi mai sus, cu atât e mai liniştită şi mai largă. Şi, aşa cum a scris Mack mai sus, e înclinată în direcţia vântului, la un unghi care diferă în funcţie de intensitatea acestuia.

Multumesc pentru raspunsuri.
In partea de jos mult mai rar si mult mai dificil am reusit cat de cat sa mentin pentru un timp scurt zborul in termica. Mai sus, in zilele in care este termica este simplu.
Dezavantaj, dupa ce am inceput sa prind zboruri in termica, nu ma mai intereseaza celelalte categorii de zboruri rc :)

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 26 March 2015 - 11:11 PM

0

#73 Useril este offline   lrbc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 14-September 13

Postat 26 March 2015 - 11:17 PM

Vezi postareaAlexC, la 26 March 2015 - 11:10 PM, a spus:

Dezavantaj, dupa ce am inceput sa prind zboruri in termica, nu ma mai intereseaza celelalte categorii de zboruri rc :)

Cu motor poţi face oricând ce vrei tu, însă la zborul liber nu ştii niciodată ce urmează. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blush.gif Baftă!
0

#74 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2015 - 11:44 PM

Vezi postarealrbc, la 26 March 2015 - 11:17 PM, a spus:

Cu motor poţi face oricând ce vrei tu, însă la zborul liber nu ştii niciodată ce urmează. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blush.gif Baftă!

:good:
Multumesc!
0

#75 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2015 - 05:59 PM

Norii care au lipsit pe timpul iernii au inceput sa apara odata cu venirea primaverii, norii cumulus. In acelasi timp de vreo cateva zile vantul sufla atat de puternic incat cu ”frunzele” rc zburatoare nu se prea poate zbura.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 02 April 2015 - 06:00 PM

0

#76 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 April 2015 - 10:21 PM

Uite aici termica... la indemana oricui, mai ales cu vremea de afara...

https://www.facebook...543868995754708

Ma duc sa imi pun pe foc compozitele ... :angry:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#77 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 07 April 2015 - 09:02 PM

Vezi postarearenatoa, la 06 April 2015 - 10:21 PM, a spus:

Uite aici termica... la indemana oricui, mai ales cu vremea de afara...

https://www.facebook...543868995754708

Ma duc sa imi pun pe foc compozitele ... :angry:


Tare tipul...i-a facut numai un eleron :)

Compozitele ard prost, iti dau eu un metru de lemne pe ele :D
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#78 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2015 - 10:48 PM

Vezi postarearenatoa, la 06 April 2015 - 10:21 PM, a spus:

Uite aici termica... la indemana oricui, mai ales cu vremea de afara...

https://www.facebook...543868995754708

Ma duc sa imi pun pe foc compozitele ... :angry:

Planor pentru termica la ”aragaz”. Poate apare si varianta cu FPV.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 14 April 2015 - 10:53 PM

0

#79 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2015 - 06:58 PM

Cei care mai faceti urarea ” Aterizari line si termici violente” :) in urma cu aproape 3 saptamani, am intalnit termica atat de violenta incat va intreb: cam la ce viteza maxima de urcare ( metri/secunda) se poate ajunge cand se intra in caminul termic?

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 June 2015 - 07:00 PM

0

#80 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2015 - 09:52 PM

Zburatoarea nu doar ca a inceput sa urce brusc cu o viteza de urcare incredibila, dar chiar si cand am vrut sa o bag in picaj puternic, continua sa urce! . Este de necrezut.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 June 2015 - 09:56 PM

0

#81 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 04 June 2015 - 10:14 PM

Vezi postareaAlexC, la 04 June 2015 - 09:52 PM, a spus:

Zburatoarea nu doar ca a inceput sa urce brusc cu o viteza de urcare incredibila, dar chiar si cand am vrut sa o bag in picaj puternic, continua sa urce! . Este de necrezut.


Vezi ca "diavolii" astia dau dependenta :)
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#82 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2015 - 10:46 PM

Vezi postareaTravel Air, la 04 June 2015 - 10:14 PM, a spus:

Vezi ca "diavolii" astia dau dependenta :)

Am stat in zeci de termici, dar ce s-a intamplat atunci a fost de necrezut. Vremea,dupa caldura si soare, nori negri si puncte in care cerul era senin, stralucitor, terenul plat,vegetatie salbatica, de la planare linistita cineva parca l-a tras brusc cu o sfoara in sus. Nu a intrat in picaj! Nu a vrut sa intre in picaj! Am pornit brushlesul sa il pot baga in picaj sa pierd altitudine sau sa ies din zona de urcare extrem de puternica. Cu mare dificultate l-am scos intr-un mod mai mult haotic din zona de urcare.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 June 2015 - 10:50 PM

0

#83 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2015 - 11:02 PM

Vezi postareaTravel Air, la 04 June 2015 - 10:14 PM, a spus:

Vezi ca "diavolii" astia dau dependenta :)

Pentru mine zborul in termica a ramas cel mai interesant si relaxant mod de zbor :) Celelalte sunt interesante dar nu ca zborul in termica.
:) Ceea ce am vazut la zborul in termica aia, ma face sa spun nu este chiar o urare de bine ” termici violente”

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 June 2015 - 11:06 PM

0

#84 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 June 2015 - 11:04 PM

Vezi postareaAlexC, la 04 June 2015 - 10:46 PM, a spus:

Am stat in zeci de termici, dar ce s-a intamplat atunci a fost de necrezut. Vremea,dupa caldura si soare, nori negri si puncte in care cerul era senin, stralucitor, terenul plat,vegetatie salbatica, de la planare linistita cineva parca l-a tras brusc cu o sfoara in sus. Nu a intrat in picaj! Nu a vrut sa intre in picaj! Am pornit brushlesul sa il pot baga in picaj sa pierd altitudine sau sa ies din zona de urcare extrem de puternica. Cu mare dificultate l-am scos intr-un mod mai mult haotic din zona de urcare.



Ţi-a spus deja Travel, li se spune "diavoli". Are o experienţă cu un "diavol" de ăsta. :rolleyes: În general, viteza ascensională ţine şi de masă, dar ţinând cont că un "diavol" poate ridica un IS 28 B2 cu 15 m/s şi chiar mult mai mult ... .
Declanşarea lor ţine de vânt şi de întâlnirea a două fronturi, unul cald şi unul mai rece exact într-o zonă încălzită puternic de soare. Li se spune diavoli din cauza puterii şi pentru că se deplasează cu o viteză mare. Îi poţi vedea şi la sol deseori sub forma unor minitornade de praf şi alte gunoaie mai mici. Când mai vezi aşa ceva e bine să te fereşti să intri în ei. Oricum chiar dacă-ţi prind modelul, ţi-l aruncă înapoi ceva mai încolo. :pardon:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#85 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 June 2015 - 11:08 PM

Vezi postareaAlexC, la 04 June 2015 - 11:02 PM, a spus:

Pentru mine zborul in termica a ramas cel mai interesant si relaxant mod de zbor :) Celelalte sunt interesante dar nu ca zborul in termica.
:) Ceea ce am vazut la zborul in termica aia, ma face sa spun nu este chiar o urare de bine ” termici violente”


Mai ales că mai ai timp să-ţi aprinzi şi o ţigare, să mai visezi la nişte norişori ... :D
Nu am avut timp să-ţi fac poze. Să-i fi văzut pe ceilalţi din start concentraţi să prindă termica şi Travel, cu modelul deja în termică, calm, scoate ţigările, îşi aprinde una, închide un ochi din cauza fumului şi-şi vede mai departe de termică. :rofl:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#86 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2015 - 11:15 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 04 June 2015 - 11:04 PM, a spus:

Ţi-a spus deja Travel, li se spune "diavoli". Are o experienţă cu un "diavol" de ăsta. :rolleyes: În general, viteza ascensională ţine şi de masă, dar ţinând cont că un "diavol" poate ridica un IS 28 B2 cu 15 m/s şi chiar mult mai mult ... .
Declanşarea lor ţine de vânt şi de întâlnirea a două fronturi, unul cald şi unul mai rece exact într-o zonă încălzită puternic de soare. Li se spune diavoli din cauza puterii şi pentru că se deplasează cu o viteză mare. Îi poţi vedea şi la sol deseori sub forma unor minitornade de praf şi alte gunoaie mai mici. Când mai vezi aşa ceva e bine să te fereşti să intri în ei. Oricum chiar dacă-ţi prind modelul, ţi-l aruncă înapoi ceva mai încolo. :pardon:

Acum am inteles ca se numesc ”diavoli” Am mai invatat ceva . Multumesc
Nici nu am citit tot mesajul , tau dar voi continua sa il citesc dupa ce raspund. Am pus intrebarea despre viteza de urcare si am vazut raspunsul tau :) Am crezut ca aproape nu voi fi crezut daca va spun ca apreciez la 12 -14 metri pe secunda viteza de urcare si asta pentru ca m-am uitat pe altitudinea de la vario ( telemetrie) cand a inceput sa urce.

:) Acum am citit acum tot mesajul, interesant de stiut de acum. :good:

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 June 2015 - 11:19 PM

0

#87 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2015 - 11:26 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 04 June 2015 - 11:08 PM, a spus:

Mai ales că mai ai timp să-ţi aprinzi şi o ţigare, să mai visezi la nişte norişori ... :D
Nu am avut timp să-ţi fac poze. Să-i fi văzut pe ceilalţi din start concentraţi să prindă termica şi Travel,cu modelul deja în termică , calm, scoate ţigările, îşi aprinde una, închide un ochi din cauza fumului şi-şi vede mai departe de termică. :rofl:

:clapping: :good:

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 June 2015 - 11:28 PM

0

#88 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2015 - 05:45 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 04 June 2015 - 11:04 PM, a spus:

li se spune "diavoli".

Pare un fel de sport extrem zborul in termicele alea :) Cu un aeromodel potrivit, cu o motorizare care sa ma ajute sa il pot controla as mai incerca :) poate fi interesanta si vanatoarea de asemenea termici :) Perioada premergatoare unei ploi torentiale de vara , cu nori negri alternati cu zone de cer stralucitor zone cu soare. Cand am lansat zburatoarea, abia se simtea viteza vantului, de la un moment ” din senin” s-a marit brusc si puternic viteza vantului.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 05 June 2015 - 05:49 PM

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro