Modelism - RHC Forum: "Zborul in termica" Zborul in curentii ascendentii termici - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Zborul in termica" Zborul in curentii ascendentii termici Termica de la A la Z

#31 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2014 - 02:33 PM

Vezi postarearenatoa, la 03 October 2014 - 01:42 PM, a spus:

de la 110 la 369m in mai putin de 3 minute, si nu faceam nici un efort sa ma mentin, aria era uriasa.

Foarte interesant :good:
Avem ce invata din relatarile acestea a diverselor situatii in care s-a "prins" termica.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 03 October 2014 - 02:34 PM

0

#32 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2014 - 02:44 PM

Cea mai puternica termica pe care am prins-o din greseala :) a fost cu 3 ani in urma. Planorul de 2 metri cu motorul oprit, nu mai vroia sa coboare spre bucuria mea :) spiralam si se facea tot mai mic pana cand am fost nevoit sa-l bag in picaj. A venit jos intr-o "spiralare" hotarata , incontrolabila si chiar suierand :), una din aripi a troznit, s-a rupt cand l-am bagat in picaj.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 03 October 2014 - 02:46 PM

0

#33 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 03 October 2014 - 04:00 PM

Spun si eu aici doua cuvinte din experienta mea.

1 Pregateste modelul. Fara model ajustat bine vei avea dificultati la orice faza de zbor. Modelul trebuie ajustat construit drept si trebuie sa zboare de unul singur fara control de la tine in linie dreapta, (asta binenteles in conditii unde nu este vint sau termice se cheama DEAD AIR aer mort fara miscare) fa asta dis de dimineata pe la ora 6 dimineata cind conditiile sint ideale. Ajusteaza CG nu prea in fata dar in nici un caz neutru sau prea in spate. CU cit Cg este mai in spate cu atit mai dificil va fi sa controlezi modelul si in termica nu vrea sa faca curba uniform si se va zbate ca un pui cu gitu taiat cu cit CG este mai in fata modelul vrea sa zboare ca un tractor si nu semnalizeaza termica. Dupa ce faci asta ai un model care este probabil capabil sa se comporte normal in aer si sa arate termica.

2 Vizioneaza videoul lui Joe Wurts si daca intelegi ce se intimpla acolo esti deja pe drumul bun. In videoul ala iti arata ce indicii se pot simtii sau vizualiza la sol si pot fi folosite sa gasesti termica. El foloseste cele 3 panglici sa identifice unde este termica. Pe scurt sint doua cazuri panglicile sint in aceiasi directie (cea predominanta a vintului) FARA TERMICA sau panglicile isi schimba orientarea si se indreapta in directia termicei. Acelasi lucru se poate face si la sol cin stai pe teren de zbor si simti vintul in jurul tau. Trebuie sa stii un lucru anume, in ce directie bate vintul predominant, (presupun ca stai cu fata in vint) si daca vintul se opreste termica este in fata ta daca creste in viteza termica este in spate daca bate din dreapta termica este in stinga si viceversa. Asa se aplica in vicinitatea ta dar ce zici daca esti mai departe?

3 Termica de la distanta: Din informetia de la sol poti sa stii cam in ce directie sa te duci dupa lansare sau daca nu stii dute la 45 grade comparat cu directia vintului si incpe sa cauti termica. Cind faci asta lasa modelul in pace ia degetele de pe comenzi si lasa-l sa zboare si sa-ti arate ce se intimpla in vicinitatea lui. Cpmpara ce face modelul in prezent cu ce stii tu despre el din zborurile de ajustare, si acum poti interpreta ce se intimpla in "riul" fluidic atmosferic. Daca iti imaginezi termica ca un clilndru de aer care se ridica sus sint lucruri caracteristice care indica unde este termica. Daca o aripa se urca in sus probabil este o termica in partea aripii ascendente. Asta este pentru ca o aripa a zburat prin termica si cealalta nu. Poti zbura drept citiva metrii dupa care te intorci in directia aripii care s-a ridicat si investighei zona respectiva. Daca zbori direct prin mijlocul termicei vei observa trei lucruri primul este ca modelul prinde viteza si aldoilea care probabil va fi la fel de vizibil este coada care se ridica in sus si al treilea modelul se ridica in sus. Asta inseamna ca ai zburat prin mijlocul termicei. Ce faci aici este sa zbori drept inainte si evalueaza unde conditia inceteaza si faci o harta mentala cam cit de mare (ingusta) cam pe unde este termica dupa care te intorci si incepi sa te intorci in ea.

4 Ce faci cind te intorci in termica? Evaluezi constant ce se intimpla daca se ridica mi repede in anumite sectiuni are rotirii in termica acolo este miezul termicei ajusteaza un pic mai adauga rotatie sau opus zboara drept citiva metrii, (fa tranzitia lin fara sa sari pe manse)sa te recentrezi si sa stai in mijlocul termicei. Daca termica este ingusta atunci asteaptate sa misti mansele mult mai abrupt comparat cu termica lata. Termica devine mai lata sus si daca faci sectiune in ea arata ca o pilnie deci daca incepi cu cercuri strinse jos cind ajungi mai sus cercurile devin mai mari si devine din ce in ce mai usor sa stai in ea.

Cu experienta totul va incepe sa faca sens. Daca ai timp limitat de zburat atunci nu iti pirde timpul sa stai intr-o termica in care este usor de stat iesi afara din ea adu modelul jos la altitudine de lansare si cauta alta termica.

Cam atita am de zis sper sa ajute un pic.
0

#34 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2014 - 07:08 PM

:good: Am citit cu atentie. Doar am spicuit filmuletul lui Joe Wurts,urmeaza sa-l vad. Iti multumesc F2B pentru aceste indrumari step by step, indrumari pretioase prezentate intr-o ordine simpla,logica si clara.
0

#35 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 03 October 2014 - 07:31 PM

Sunt cateva comori dezvaluite de maestri aici si aici.



Vezi postareaAlexC, la 03 October 2014 - 07:08 PM, a spus:

:good: Am citit cu atentie. Doar am spicuit filmuletul lui Joe Wurts,urmeaza sa-l vad. Iti multumesc F2B pentru aceste indrumari step by step, indrumari pretioase prezentate intr-o ordine simpla,logica si clara.

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#36 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2014 - 04:26 PM

Vezi postareaTravel Air, la 03 October 2014 - 07:31 PM, a spus:

Sunt cateva comori dezvaluite de maestri aici si aici.

Da ! :good: Parcursesem cele doua topicuri anterior si oricum revin pe ele si la recitesc pentru ca sunt pline de informatii excelente pentru cine este interesat si vrea sa invete.
Inca o data multumesc F2B

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 04 October 2014 - 04:28 PM

0

#37 Useril este offline   calin0015 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 12-May 04
  • Gender:Male

Postat 09 October 2014 - 09:44 PM

Urmaresc cu interes topicul. Incerc sa "ajut" si eu cu o carte in format electronic HELMUT REICHMANN – ZBORUL DE DISTANTA CU PLANORUL https://drive.google...iew?usp=sharing . Dupa mine este o carte completa si se pot tine cont si invata multe.
O spun din experinta mea de fost planorist (iesit la simpla comanda la data de 10 august 1983 pe IS 28B2 YR-365). In prezent zbor in termica cu un Greensleeves Glider http://www.maxfordus...ailplane-1.aspx si un Easy Glider (Multiplex). Cel mai lung zbor cu Easy Glider in termica a fost de 92 min. recunosc urmarind pasarile dar si folosind cunostintele ce le am de pe vremea cand faceam planorism. La cursurile teoretice am invatat "Tehnica zborului in curenti ascendenti" si meteorologie (conditii de formarea curentilor ascendenti, a norilor cumulus, s.a m.d.


0

#38 Userul este online   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 October 2014 - 08:46 PM

Azi la Craiova a fost descendenta termica :) si din cate povestea Mada la cafenea, si la Bucuresti...

Interesant ca si in asemenea conditii s-a putut urca 20-30m timp de un minut... o experienta interesanta...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#39 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 12 October 2014 - 10:03 PM

Si la Vaslui a fost ciudata vremea azi. Eu am iesit pe la 4 dupamiaza (soare, frumos, vantisor)si nu intelegeam ce se intampla.
Lansare la sandou si apoi prin vant, ceva il tragea jos- ma duceam mai incolo, la fel- ma duceam in partea cealalta, la fel :angry2: .
Am facut cinci zboruri de felul asta si am plecat acasa. A durat maxim juma de ora toata treaba :huh:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#40 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2014 - 11:32 PM

Vezi postarearenatoa, la 12 October 2014 - 08:46 PM, a spus:

Azi la Craiova a fost descendenta termica :) si din cate povestea Mada la cafenea, si la Bucuresti...

Interesant ca si in asemenea conditii s-a putut urca 20-30m timp de un minut... o experienta interesanta...



Vezi postareaTravel Air, la 12 October 2014 - 10:03 PM, a spus:

Si la Vaslui a fost ciudata vremea azi. Eu am iesit pe la 4 dupamiaza (soare, frumos, vantisor)si nu intelegeam ce se intampla.
Lansare la sandou si apoi prin vant, ceva il tragea jos- ma duceam mai incolo, la fel- ma duceam in partea cealalta, la fel :angry2: .
Am facut cinci zboruri de felul asta si am plecat acasa. A durat maxim juma de ora toata treaba :huh:


Interesant.
0

#41 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 01:17 PM

Pentru ca vine iarna, sunt zburatori cu experiente de zbor in "termica artificiala"? Aveti experiente de zbor pe timp de iarna in zone in care s-au creat termice care nu au ca sursa incalzirea de la soare?

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 13 October 2014 - 01:18 PM

0

#42 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 October 2014 - 06:20 PM

Eu zbor în apropierea Constanţei. Există momente când curenţii de aer cald generaţi de căldura oraşului sunt "împinşi" spre terenul de zbor şi dacă ai răbdare şi un model care să-i sesizeze, desigur că vei putea să-i şi "călăreşti". Noi cam ştim deja pe unde putem să-i agăţăm şi atunci când vântul bate dinspre oraş, planăm "S"-uri sau opturi largi. Există şi reversul medaliei, adică te poţi trezi cu descendenţe destul de puternice.
Sultan Eduard
0

#43 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 08:45 PM

Vezi postareaedisultan, la 13 October 2014 - 06:20 PM, a spus:

Eu zbor în apropierea Constanţei. Există momente când curenţii de aer cald generaţi de căldura oraşului sunt "împinşi" spre terenul de zbor şi dacă ai răbdare şi un model care să-i sesizeze, desigur că vei putea să-i şi "călăreşti". Noi cam ştim deja pe unde putem să-i agăţăm şi atunci când vântul bate dinspre oraş, planăm "S"-uri sau opturi largi. Există şi reversul medaliei, adică te poţi trezi cu descendenţe destul de puternice.

Multumesc pentru relatare :good:
Sunt sigur ca gasim curentii ascendenti care nu provin de la caldura soarelui si in plina iarna si chiar inconjurati de zapada.
Ne putem gandi si la suprafetele care dintr-un motiv sau altul sunt mai calde decat ceea ce este in jurul lor, chiar si pe ger, zapada.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 13 October 2014 - 08:47 PM

0

#44 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 October 2014 - 09:02 PM

Orice diferenţa de culoare a solului poate fi exploatată la un moment dat.
Sultan Eduard
0

#45 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 09:11 PM

Vezi postareaedisultan, la 13 October 2014 - 09:02 PM, a spus:

Orice diferenţa de culoare a solului poate fi exploatată la un moment dat.

:) Mi-a venit o idee. Zona IMENSA in care sunt sigur ca exista non-stop curenti termici ascendenti pe timp de iarna chiar si pe zapada si cer acoperit.
Cine ghiceste? :) Ma uit acum pe harta sa pot localiza unde pot exista asemenea zone si cine ( din ce orase) pot fi beneficiarii acestor zone.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 13 October 2014 - 09:16 PM

0

#46 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 09:21 PM

S-a rezolvat problema termicelor non-stop pe timp de iarna :) cel putin la nivel teoretic :)
Nu stiu cum este configuratia terenului in jurul zonei respective, este necesara vizita la fata locului, dar termica pe timpul iernii va fi si noaptea :)
Din primele documentari,zburatorii din Bucuresti pot fi beneficiarii unei astfel de zone, dar sunt sigur ca mai exista asemenea locuri si in alte orase....la marginea oraselor.
Popesti-Leordeni :), langa Bucuresti, cea mai mare sera din Europa. Cea mai mare sera incalzita pe timp de iarna. La " o aruncatura de bat" imi apare o alta suprafata imensa. Serele Berceni, sere incalzite pe timp de iarna. Ambele locatii sunt "in camp"

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 13 October 2014 - 09:25 PM

0

#47 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 09:30 PM

In "plin" frig, la marginea orasului si inceputul campului, un acoperis imens de sticla "incalzita" , cateva zeci de hectare. Serele Popesti-Leordeni si Serele Berceni.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 13 October 2014 - 09:34 PM

0

#48 Userul este online   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 October 2014 - 09:37 PM

taman bune sa aterizezi in ele :)

Sa se duca valul asta de caldura anormal pentru octombrie, si incerc si eu la Isalnita

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 October 2014 - 09:39 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#49 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 09:43 PM

Imensitatea "acoperisului" de sticla incalzita pe timp de iarna.
Fisier atasat  Sere incalzite.jpg (76.37K)
Number of downloads: 21

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 13 October 2014 - 09:44 PM

0

#50 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 09:55 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 October 2014 - 09:37 PM, a spus:

taman bune sa aterizezi in ele :)

Sa se duca valul asta de caldura anormal pentru octombrie, si incerc si eu la Isalnita

:) si asteptam un raport detaliat al zborului. Serele acestea s-au construit langa marile termocentrale sau grupuri energetice ..Isalnita...Cet Sud ( Bucuresti)... cat timp avem legume de sera iarna, avem si termice garantate "in camp" langa sere :)
0

#51 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 10:14 PM

Am verificat acum din "satelit" ambele locatii, Leoser si Berser ( serele Popesti-Leordeni si serele Berceni) In ambele cazuri , privind din satelit sunt zone tocmai bune de zburat in vecinatatea serelor. Camp , zone deschise, si chiar acces pe sosea pana la marginea serelor , apoi campul. Zborul la panta,inauguram si zborul la sere.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 13 October 2014 - 10:19 PM

0

#52 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 14 October 2014 - 07:46 AM

Foarte tare. Trebuie neaparat testat :clapping: . Apoi inauguram zborul la blocuri :drinks: - alea incalzite.





Vezi postareaAlexC, la 13 October 2014 - 10:14 PM, a spus:

Am verificat acum din "satelit" ambele locatii, Leoser si Berser ( serele Popesti-Leordeni si serele Berceni) In ambele cazuri , privind din satelit sunt zone tocmai bune de zburat in vecinatatea serelor. Camp , zone deschise, si chiar acces pe sosea pana la marginea serelor , apoi campul. Zborul la panta,inauguram si zborul la sere.

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#53 Userul este online   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 October 2014 - 08:04 AM

Totusi serele se incadreaza in categoria cladiri, fata de care trebuie sa pastram 500m conform legislatiei actuale... ;)
Asa ca in contextul tulbure(l)... nu m-as lauda asa mult cu aceste zboruri. Eu personal nu o sa prezint "rapoarte" public, si as zice sa nu ne agitam prea mult nici aici... ok, am prins idea, povestile la intalniri odata pe an ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#54 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 14 October 2014 - 10:42 AM

Corect. Vânători de termice liniştite.
Sultan Eduard
0

#55 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 14 October 2014 - 01:30 PM

Cred

ca deja se divagheaza de la tema,sa fim seriosi si sa studiem meteo.
Cine vrea neaparat termica iarna sa mearga in emisfera sudica unde sunt termici.

Ciao Sorin
0

#56 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 15 October 2014 - 12:46 PM

Ne mutăm în ţările calde precum păsările călătoare sau inventăm transhumanţa la planoare :drinks:
Până la urmă vorbim degeaba dacă nu şi zburăm, atunci se formează refelexele şi experienţa.
Sultan Eduard
0

#57 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2014 - 01:12 PM

Vezi postareaedisultan, la 15 October 2014 - 12:46 PM, a spus:

Ne mutăm în ţările calde precum păsările călătoare sau inventăm transhumanţa la planoare :drinks:
Până la urmă vorbim degeaba dacă nu şi zburăm, atunci se formează refelexele şi experienţa.

:drinks:
Cam departe, tarile calde. Dupa prima zapada,astept zi cu soare, merg pe camp, intind dimineata in "mijlocul" zapezii o mare folie neagra , astept cateva ore si testez termica :)

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 15 October 2014 - 01:13 PM

0

#58 Userul este online   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 October 2014 - 01:14 PM

Treaba complicata cu planarea asta :)

http://www.gandul.in...autica-13390787
... cu picioarele pe pamant ...
0

#59 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 15 October 2014 - 01:36 PM

Nu a zis nimeni că-i uşoară, noi încercăm să copiem (uneori chiar foarte prost) păsările pentru a ne vedea împlinit visul de a zbura.
Sultan Eduard
0

#60 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 15 October 2014 - 02:59 PM

Salut,

Strict din experienta proprie, cred ca trebuie sa facem o diferentiere intre ascendentele termice explatate de catre planoarele 1:1 si cele uzual folosite de catre planoristii RC. In foarte multe cazuri exploatam cu planorul RC ascendente termice de mica energie aflate in faza lor incipienta. Din acest motiv eu ma uit in special la "initiatorii de ascendenta" existenti la sol: acoperisurile cladirilor, zonele de teren de alta culoare sau cu vegetatie de alta natura decat imprejurimile. Daca zbor adiacent unor zone cu locuinte, un element important il constituie incalzirea urbana. In zilele cu vant usor (adiere), modificarile locale de directie si intensitate marcheaza activitatea termica.

Daca trecem la urmatorul nivel - adica ascendente termice dezvoltate - eu unul aplic 2 "reguli": termica vine din vant si conul caminului termic este afectat de vant oarecum similar cu fumul ce se ridica din cosurile caselor. Drept urmare, dupa declansare caut termica zburand direct "in vant" sau facand "volte" la 30-45 deg. (a mai fost mentionat aici). Odata identificata zona de ascendenta spiralez incercand sa ma deplasez odata cu vantul (nu spiralez la verticala unui punct fix de la sol). In situatia in care vantul are intensitate mare, prefer sa exploatez ascendenta zburand in 8-uri si nu prin spiralare. Evit sa spiralez la verticala locului in care ma aflu sau la mica distanta de verticala pentru ca este greu de apreciat atitudinea si reactia modelului dintr-o astfel de pozitie.

Despre centraj/ trimare. Sunt adeptul metodei "testul picajului". Modelele mele sunt de cele mai multe ori centrate la comportament neutru. Asta face ca modelul sa citeasca bine termica dar in egala masura face dificila centrarea in spiralare.

Despre mixaje. Pana acum n-am folosit mixajul eleron-directie dar experienta de anul acesta de la CN F3J/B ma indeamna sa incep sa-l folosesc. Pare sa fie un ajutor bun in cazul spiralarii la distanta sau la altitudine.

Chiar daca iubesc ampenajele in V (planoarele mele au toate astfel de ampenaje - Radical Pro, NAN Tracer, Graupner Mini Kult) este evident ca ampenajele clasice usureaza spiralarea mai ales in cazul ascendentelor slabe.

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro