Modelism - RHC Forum: Începator rău de tot în elicoptere RC, zburător înrăit de aripi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 12 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Începator rău de tot în elicoptere RC, zburător înrăit de aripi Doar vreau să văd cum e un elicopter RC.

#1 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 September 2014 - 09:02 PM

Istorie
Dupa un scurt periplu prin lumea aviației reale (scurt, adică vreo 15 ani de zbor) m-am reinîntors în lumea aeromodelelor. Cum am zburat captive când eram puști și A2, am decis să trec la RC. Am facut-o, am rupt, reparat, cumpărat și zburat multe modele, multe mai am și acuma, dar din toată mica mea escadrulă lipsea un elicopter. Așa că, repejor am luat un ..oare ce o fi, HK 450 GT sau Align...deocamdata e o combinație, mai mult Alignd și mai puțin HK.

Prezent
Cu multă lectură, și cu manualul listat în față, am refacut unele reglaje mecanice, am schimbat unele piese (nu prea sunt ieftine) și am zburat. Ideea e ca zborul, de fapt tentativele mele de zbor, mi-au adus aminte de primele zboruri la manșa unui elicopter. Strângeam de mansa foarte tare, de nu mai sesizam ce mișcam, iar punctul fix...uf ce radeau meșterii batrâni de noi, ca nu ne ajungea aerodromul...La fel și acuma...totuși, am reușit sa îl zbor, la început haotic, si apoi din ce in ce mai precis.
Elicopterul se comporta excelent, stabil, zburabil. Am prins curaj, și am zburat in curtea mea de la tara. Greșit. Desi stiam că nu se zboara pe sub copaci, am reusit sa tai câteva crengi ale nucului din curte.
Urmările:
- palele rotorului portant - distruse.
- axul principal - îndoit. O mai fi probabil si altceva, dar nu pare.

Am demontat torul si am înlocuit piesele si am refacut toate reglajele mecanice. L-am zburat din nou. Nu vibrează, nu se balangăne la pornire, totul e ok. Doar că la mișcarea mai hotărâtă a pasului elicopterul are o tendință hotărâtă de giratie, si deviază cam 30 de grade în girație. La corectare pierde înălțime. Mi mult pare mai instabil, în special pe tangaj, dar e drept ca am zburat pe nișel vânt, si ala era cam turbulent.

Întrebări
1. Prinderea palelor rotorului portant - cât de strâns prebuie făcută. Adică mișcarea de bătaie a palei trebuie să fie libera, sau trebuie sa existe frecare în asa fel incat la pornire sa nu existe deloc bataie (mișcare de bătaie).
2. Exista vreo rețetă prin care turația rotorului să rămână constantă, ca în lumea reala? Dacă da, atunci cam care ar fi setarile? (motorul Align 450MX) giro GY401 Futaba cu setările cam pe la 0-75 la delay și 80-130 la limit). Elicopterul este cu Flybar, servouri Savox digitale MG pe rotor si Align DS425 pe anticuplu. Stația Aurora9, receptor Optima 6.
3. Sursa de piese Align, unde gasesc. (vânzătorii autohtoni de la care cumpăr nu au ce mi-ar trebui, ar la ce au, uf, da costa).
4. Exista cineva prin Buzău, sau prin împrejurimi, care să mă consilieze?.

Starea finală dorită
Să mă prind unde, sau dacă greșesc pe undeva, si să reușesc să zbor elicopterul ăsta, sau altul eventual, mai puțin crispat...

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 15 September 2014 - 09:03 PM

0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 September 2014 - 09:10 PM

Tradatorule... daca suflai ce intentii ai, lustra cu 4 rotoare scria pe tine ! Scapai mult mai ieftin :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2014 - 09:36 PM

Piata de heli e prea mica in RO, nimeni nu mai tine piese pe stoc, cel mult la comanda. Piese cumperi de afara, cel mai ieftin la HK, daca vrei originale Align ai multiple posibilitati: fastlad, align-trex.co.uk, heliguy, etc. In general vanzatori din UK. Eu as face economie si as cumpara de la HK.

Ai un heli old-school cu flybar, zboara mai naspa decat unul modern FBL dar iarta mai multe, poate sa vibreze din toate incheieturile si totusi sa zboare bine.

Palele se strang in gripuri cat sa nu se miste liber, o proba e sa-l intorci pe o parte, palele incep sa cada doar daca il zgaltai nitel. Nu e o chestie critica.

De indoit ai indoit cel putin doua axe:

- axul principal care tine capul
- axul dintre pale.

Nu e rau sa verifici si axul din coada. Pui mana pe slider si invarti palele cu mana. Daca are bataie se simte.

Coada insa trebuie sa tina chiar daca ai axele strambe, GY401 e foarte bun. Din ce spui cel mai probabil nu ai turatie constanta in head.

La 450 e simplu.

In idleup pui turatia la 100% peste tot. Decolezi si treci in idle-up. Din clipa aia ai turatie constanta si nu mai fuge coada. 450 are nevoie de turatie mare in head sa fie stabil, cel putin 3000. Sub 2500 devine ca piftia.

Ce e cu normal, idle-up1, idel-up2, hold, etc am explicat in alte topicuri pe forum.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 15 September 2014 - 09:38 PM

0

#4 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 16 September 2014 - 05:55 AM

Așa este, și "fathering shaftul" că parcă așa îi zice l-am înlocuit. Axul de coadă nu e deformat.
Am tot butonat elicopterașul în casă aseară. Nimic nu pare strâmb. Turația nu e constantă și crește odată cu creșterea pasului.
O sa încerc sa descopar pe unde e explicată chestia cu Idle - up. Mai mult, turația motorului ajunge la 80% când manșa de pas e aproape sus. O să modific curba de pas să văd ce și cum.
0

#5 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 16 September 2014 - 05:58 AM

Vezi postarearenatoa, la 15 September 2014 - 09:10 PM, a spus:

Tradatorule... daca suflai ce intentii ai, lustra cu 4 rotoare scria pe tine ! Scapai mult mai ieftin :p



L-am zburat pe ăla de-l vându Mamutelu. Nu a avut acel "uaaauuuu" să mă facă să bag mâna in buzunar...Dar nu au intrat zilele în sac, și mai am de gând multe, poate si un quad...
0

#6 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 23 September 2014 - 09:50 PM

ajutor = putin peste zero...

Citit - ca nebunul cateva nopti.

Rezultatul - micsorat pasul colectiv, si marit turatia motorului la 100%. Refacute toate reglajele mecanice.

Efectul - parca zboara mai bine, dar tot ii fuge coada cand bruschez comenzile. E instabil, greu de zburat....trebuie sa ma concentrez foarte tare sa-l tin la punct fix. (imi tot aduc aminte de primele mele puncte fixe cu elicopterul, da parca alea erau mai usoare...).

Ce nu-mi place e ca e imprevizibil. Excelent la comenzi foarte mici, dar instabil de indata ce incerci sa-l misti. Pe tangaj si ruliu se misca sacadat. Pe giratie, are intarzieri.

Imi trebuie cineva sa ma lumineze, sau il pun in vitrina, ca arata bine de tot...(dar ar fi pacat, pentru ca mica mea incursiune, de curiozitate in aripile rotative miniaturizate, va face ce a facut incursiunea in cele mari... ma va indeparta definitiv de ele) Ideea e ca sunt avionar de cand am facut prima decolare la moror la Oradea..uf..vorbim deja de"preistoric"...dar pentru ca a trebuit sa trec si pe la elicoptere, am zis sa revin, la celel mici, dar se pare ca efectul "ventilatoarelor" asupra mea se mentine...
0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2014 - 10:23 PM

Din povestirea ta n-am nici cea mai vaga idee daca heli are o problema sau nu. Singura rezolvare e sa il zboare careva cu experienta. Se lamureste imediat.
0

#8 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 September 2014 - 06:18 AM

Din pacate nu stiu pe cineva mai experimentat ca mine prin Buzau (desi mai sunt cel putin doua persoane care si-au lauat 450-uri).

Toate problemele (ma rog, eu le-am zis probleme) le-am rezolvat, cu exceptia uneia:
la manevre mai bruste ale pasului elicopterul are tendinta mare de giratie, pe stanga, de parca nu ar corecta giro. Asta nu stiu cum sa o rezolv. Ar mai fi ceva. Giro are doua cabluri. Unul cu 3 fire si unul cu un fir. Am conectat doar cel cu trei fire e conectat. ledul de la giro palpaie continuu. Nu m-am prins ce si cum e cu giro. Cert e ca atunci cand misc coada, cu heli pe masa, giro corecteaza ok.

Cand o sa am drum prin alt oras, o sa anunt, poate ma lamureste si pe mine cineva.
0

#9 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2014 - 06:41 AM

Mai Mihai, ma mir ca zboara. Crezi ca firul ala a optional ?

Du-te la Futaba pe site si descarca manualul de la giro. E destul de complicat (manualul nu setarea)

De la mine un clip scurt pe care l-am mai postat. Mai simplu de atat nu stiu sa explic.


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 September 2014 - 06:44 AM

0

#10 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 September 2014 - 06:46 AM

pai asa merge. Nu m-am prins ce e cu al trei-lea fir, (conector de gain) si mai ales nu am descoperit unde-l conectez... Manualul zice sa-l pun in canalul 5. L-am pus...dar habar ce sa setez prin statie....Cert e ca atunci cand coenctez firul ala, giro nu mai merge.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 25 September 2014 - 06:48 AM

0

#11 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 September 2014 - 06:51 AM

giro meu sta tot timpul aici adica asta semnalizeaza giro si asta scrie in manual. Desi hrli reactioneaza la cmanda directiei.

Slow flash

Displayed when there are no rudder operation signal being
input from the transmitter. At this time, the rudder servo
does not operate.

0

#12 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 25 September 2014 - 07:15 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 25 September 2014 - 06:46 AM, a spus:

pai asa merge. Nu m-am prins ce e cu al trei-lea fir, (conector de gain) si mai ales nu am descoperit unde-l conectez... Manualul zice sa-l pun in canalul 5. L-am pus...dar habar ce sa setez prin statie....Cert e ca atunci cand coenctez firul ala, giro nu mai merge.


Mihai,

Acel pin, se pune pe punctul de semnal din canalul 5. (nu pe +, nu pe -, pe semnal.) Practic prin canalul 5 (Hitec e compatibil Futaba), emitatorul trimite sensibilitate giro. Vezi ca e un canal complet, cu trim, sub-trim, si setare exacta si distincta in fiecare IDLE (conditie de zbor).

Eu i-ti recomand sa parcugi din nou TOTI pasii IN ORDINE, de setare a emitatorului pentru elicopter, descrisi in manualul statiei. Daca nu e destul de detaliat pentru tine, parcurge-i pe cei de la setarea lui HITEC ECLIPSE 7. Acolo stiu sigur ca sunt toti pasii in ordinea corecta.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 25 September 2014 - 07:16 AM

0

#13 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 25 September 2014 - 09:35 AM

Firul acela comanda modul de lucru al gyro,se cupleaza pe un switch,de obicei canalul 5 sau "gear" in cele mai multe cazuri.Dupa accea trebuie urmarit manualul gyro si alocate procente(nu stiu la Futaba sau Hitec),deci intr-o pozitie a sw va functiona in modul normal,in cealalalta pozitie va fi in HH(tine capul compas),modul in care zboara toata lumea.
0

#14 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 25 September 2014 - 10:24 AM

Hai ca vad ca toata lumea iti spune cate putin, ma bag si eu atunci. In functie de cum ai in statie meniul gyro, fie -100+100 sau de la 0 la 100, gain-ul este 0 la jumatate, adica nu corecteaza deloc, de aici daca cresti sau scazi gain-ul intri in cele doua mod-uri de operare ale gyro-ului rate (slider-ul revine la mijloc dupa ce ai miscat coada sau ai dat din statie) care se foloseste doar la setare, si mai avem modul HH (head hold, slider-ul nu mai revine la centru) care este modul de zbor.
Cu cat gain-ul este mai mare cu atat iti va corecta mai mult. De obicei gain-ul este ok sa il duci la limita maxima permisiva, adica il maresti putin cate putin si verfifici in zbor marind de fiecare data pana cand modelul da din coada, atunci este prea mare si trebuie micsorat putin.
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#15 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 September 2014 - 07:04 PM

pana acuma am zburat elicopterul asta cu cablul cu trei fire in calanul 4. Mergea ok. Credeam ca asa trebuie sa zboare...Il puteam zbura, dar trebuia sa stau foarte concentrat..si foarte atent. Parca prefer sa-mi zbor celelate modele, cu aripi fixe....

Astazi am reluat manualul si am conectat Giro exact cum scrie acolo( cele 3 fire pe canalui de directie, adica 4 si cel cu un singu fir pe canalul 5). Am luat manualul statiei si am refacut totul. Ledul la giro sta aprins tot timpul si clipeste cand dau comenzi pe calaul de giratie. Actioneaza la miscarea cozii, dar mult mai putin....AM FACUT PUNCT FIX IN SUFRAGERIE!!!....Vad eu maine, afara, daca trebuie sa umblu la gain pe giro. In casa...nu ma mai joc...ca si asa mi-a sarit o elice odata de la un model ...si era sa-mi scot ochii!!!!...

Merge ok acuma.
Totusi, vibreaza putin...si nu stiu de unde. Asa ca i-am comandat toate axele de la Align toti rulmentii, si le voi schimba...vad atunci.

PS - incet incet se transforma in Align...
0

#16 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 25 September 2014 - 07:45 PM

O piesa care eu am neglijat-o mult la inceput este tail hub-ul. Este piesa care se tine grip-urile de coada.
Asa arata una defecta: https://www.dropbox....8%2021.mov?dl=0
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#17 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 September 2014 - 07:49 PM

am vazut filmuletul. La mine nu se pune problema. Chiar daca am dat cu el de pamant, am schimbat doar axele din rotorul portant. Coada nu a avut nimica.
0

#18 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 25 September 2014 - 09:34 PM

Ai verificat? Ca asa ziceam si eu...
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#19 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 September 2014 - 07:16 AM

In functie de conditia de zbor (idle), ai sa ai alta turatie in head. Poate va trebui sa corectezi usor selsibilitatea giroscopului.
0

#20 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 September 2014 - 05:03 PM

astazi..inca 150 de lei se duc in lumea hely. Mi-am luat axe align, toate trei, si coada. Ny am incredere in cele HK pe care le-am montat...sau ce o fi, ca pe astea Align scrie...

Imi trebuie niste pale mai serioase, daca se poate din carbon, ca nu am gasit la noi, poate are cineva de dat...(sau ceva nezgariate).

Nu l-am zburat astazi, pentru ca a ploat. Da maine nu-l mai iert, ca se anunta vreme buna.
0

#21 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 September 2014 - 05:06 PM

Vezi postareavlad1, la 26 September 2014 - 07:16 AM, a spus:

In functie de conditia de zbor (idle), ai sa ai alta turatie in head. Poate va trebui sa corectezi usor selsibilitatea giroscopului.



In lumea reala ...(IAR 330) turatia rotorului portant este intotdeauna constanta. Motoarele se tureaza ca sa mentina asta. O sa incerc un mix intre pas si turatie in asa fel incat sa ajung pe aproape...Apoi vad cum o sa substitui cuplajul "pas-giratie" din lumea reala...sau aici va corecta Giro..dar sa anungem acolo.
0

#22 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1168
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 26 September 2014 - 06:52 PM

Hai sa iti zic si eu una da promit sa fie ultima daca nu vad rezultate cu filmulet si poze :D

Ca sa ai turatie constanta in head e recomandat sa ai ESC cu softstart si curba de gaz ceva de genul asta 0-80-80-80-80.Spuneam ca e recomandat sa ai un esc care stie softstart tocmai ca sa faci trecerea de la 0 la 80 mai fina insa se poate si fara softstart cu putina atentie,misti usor mansa fara sa bruschezi.
Nu cred ca iti trebuiesc pale decat daca cele actuale sunt dezechilibrate(iremediabil),lovite,etc.Palele de fibra de sticla sunt recomandate pentru inceput PENTRU CA SUNT MAI FLEXIBILE si in aer tin modelul mai stabil din cauza ca palele se arcuiesc.Palele de carbon sunt mai rigide,miscarile sunt mai agile si in acelasi timp modelul devine mai instabil pe hover,dau frumos cei drept dar nu e ce iti trebuie tie...mai exista si vaianta in care vrei sa iti faci poze cu palele de carbon si aici nu ma mai bag.
Legat de povestea ta cu giroscopul...ce sa zic,am mai intalnit situatia asta(daca te incalzeste cu ceva) si eu am o vorba..."prost sa fi dar sa iti revi"Consider ca raspunsurile colegilor sunt foarte bune dar in acelasi timp foarte GRELE pentru un incepator,chiar si filmuletul lui Stefan cu "ceapa" care este foarte explicit nu este complet,lipsesc amanunte despre cum reglezi mecanic cursa servoului,capetele de cursa,reducerea vitezei servoului la comanda din statie.
Sa zic totusi ca exista topice pe forum legate de reglarea si setarile care se fac pe coada,daca nu exista facem pentru ca dupa cum se stie coada este poate cea mai importanta la un heli mai ales cand e zburat de un incepator.Bafta.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#23 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2135
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 26 September 2014 - 07:06 PM

nici al meu 500 nu vrea decat calm zborul sa fie.
adica daca dau gaz tare din cauza unei descendente bataie coada stg/dr si ma cac pe mine de frica.
ce sa fac?
Furiosule nu poti primi PM de ce?te stresam noi incepatorii adica k mine? :pardon:
stima. :drinks:
0

#24 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1168
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 26 September 2014 - 07:11 PM

Apai tre sa gasim pe cineva specializat sa mai imi stearga din mesajeria care e vesnic plina,o golesc acum.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#25 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 September 2014 - 08:38 PM

Vezi postareasandu62, la 26 September 2014 - 07:06 PM, a spus:

nici al meu 500 nu vrea decat calm zborul sa fie.
adica daca dau gaz tare din cauza unei descendente bataie coada stg/dr si ma cac pe mine de frica.
ce sa fac?
Furiosule nu poti primi PM de ce?te stresam noi incepatorii adica k mine? :pardon:
stima. :drinks:


Eu m-as uita:
1 reglarea mecanica a cursei pe coada (epa servo, 90 grade in brate, jocuri libere, viteza de reactie servo)
2 sensibilitate giro (cu 3-5 puncte sub pozitia in care bate coada la punct fix)
3 mixerul throttle - tail (sau cum s-o fi numind in statia ta.
0

#26 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 September 2014 - 08:49 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 26 September 2014 - 05:06 PM, a spus:

In lumea reala ...(IAR 330) turatia rotorului portant este intotdeauna constanta. Motoarele se tureaza ca sa mentina asta. O sa incerc un mix intre pas si turatie in asa fel incat sa ajung pe aproape...Apoi vad cum o sa substitui cuplajul "pas-giratie" din lumea reala...sau aici va corecta Giro..dar sa anungem acolo.


M'da. Aici in RC, treaba sta cam asa (throttle):

- in idle 0 (decolare), trebuie sa pornesti de la 0, asa ca nu ai turatie constanta pe toata cursa, ai sa ai cam 0-40-60-75-100
- in idle 1 (mars), da, o setezi prin incercari cit mai constanta cam 90-80-75-80-90
- in idle 2 (3D), ai s-o pui singur cit de tare te lasa dotarea, ca ai nevoie de maximum de putere rotativa disponibila 100-95-90-95-100
- in idle 3 (autorotatie), la electric nu e relevant, la termic il pui deliberat la ralanti 0-0-0-0-0

Tradus, in idle 1 si 2 (zbor) nu ai throttle constant, doar turatia (rezultatul) trebuie sa fie constanta.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 26 September 2014 - 08:52 PM

0

#27 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 September 2014 - 10:47 PM

bun...citit..si cred ca am inteles totul...ma rog, asa cred.

Astazi - ridicat coletul de la sierra cu piselel comandate.

Demontat totul..schimbat (sa fiu sigur) axul principal si cel al anticuplului. Rulmentii axului principal. Axul dintre palele rotorului portant - l-am comandat aiurea, si e mai lung...(de T-rex 450 Pro, si imi trebuie atceva, asa ca l-am lasat pe cel de HK, care, dupa ce l-am verificat foarte atent, e drept...(nu am ceas comparator, dar pe sticla se poate vedea orice ax stramb).
Ce mi s-a parut cel mai greu a fost sa schimb tubul de coada. Am pus unul Align. Asa pentru scris, si pentru ca celalalt avea unele infundari, desi era si el destul de drept.
0

#28 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 September 2014 - 10:52 PM

am facut cate poze.

Asta e impricinatul care mi-a mancat zilele:
Imagine atasata: IMG_20140926_233829.jpg
0

#29 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 September 2014 - 10:55 PM

am si cabina lui de la Align dar asta de plastic imi place mai mult...


Coada...mi-e teama ca am montat tubul invers, desi asa s-a potrivit cel mai bine...(un surb pe coada care a intrat numai pe partea lui...

Imagine atasata: IMG_20140926_233812.jpg

Tubul de coada are la un capat o fanta si la celalat o gaura. Eu l-am montat cu fanta la anticuplu. Numai asa s-a potrivit....(in manual nu am observat cum as putea face diferenta.
0

#30 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 September 2014 - 10:57 PM

Giro. Acuma montat unde trebuie si legat la receptor cum zic cei de la Futaba in manual....La pornire nu-i mai fuge coada...si sta porcul al punct fix, aproape necorectat.

Imagine atasata: IMG_20140926_233805.jpg
0

Arata acest topic


  • 12 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro