Modelism - RHC Forum: Altis V4 altimeter logger review - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Altis V4 altimeter logger review altimetru de competitie (si fun)

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2014 - 03:18 PM

Deoarece altimetrul meu de la hobbyking facea fite (aparent defect) am decis sa profit de oferta lui OcsiRC si am cumparat un alimetru profi pe care l-am pus in Radian bineinteles. Fiind el agreat in competitiile FAI nu se pune problema sa nu mearga bine.

Fisier atasat  IMG_1483.JPG (439.32K)
Number of downloads: 84

Mai interesant pentru mine (si cei ca mine) e cat de OK este in utilizare. Concluzia e ca e destul de OK dar nu m-a dat pe spate. Adica face cam ce facea si cel de la hobbyking.

Unitatea este mica si are un ecran OLED. Ecranul e bun, destul de luminos dar pe chestia asta unitatea e mai mare decat cea de la hobbyking. Peste asta pe unitate nu sunt butoane asa ca programarea se face cu un device care contine 4 butoane mari si late care e cam ciobanesc, cam mare si cam greu (pentru ceea ce face). Eu l-am pus tot in planor (se vede in poza) ca sa il am la indemana.

Unitatea are mai multe mufe (la una se leaga chestia cu butoane) pe una poate da semnal de telemetrie pentru unele statii, rarisime la noi asadar iar neinteresant.

Comunicare cu PC-ul se face printr-o mufa micro USB pusa total neinspirat asa ca legarea la PC e un chin, si de aici marea functie de logare nu face mare branza (exact ca si la unitatea hobbyking).

Solutia moderna e un cablu serial (care se poate prelungi usor, gen cablu de servo) la care se leaga intefata USB pentru PC, chestie care deja e fara nici un haz sau, mai destept, o interfata bluetooth de 5 USD care sa comunice cu telefonul/tableta. Am asemenea dispozitive RC (la elicoptere) si tot ce este cu mufa USB e depasit/terminat, nimeni nu mai vrea asa ceva.

In practica Altis se foloseste cam asa:

- pe PC programezi cum se comporta (cand/cum taie motorul, cu sau fara repornire, etc.)
- programezi ce apare pe ecran (cateva informatii utile si cateva informatii inutile)
- zbori
- modifici parametrii de baza cu claviatura (inaltimea maxima, timpul de motor, chestii din astea)
- zbori
- te uiti pe ecran si te minunezi ce bine ai zburat.

Dupa zbor/zboruri decojesti unitatea din locul in catre ai pus-o cu mare atentie, bagi mufa USB si descarci datele, mai modifici parametrii dupa care o pui cu grija inapoi.

In PC logul zborului e misto. Nu e la nivelul lui Skyassistant (variometru) dar mult peste hobbyking.

Fisier atasat  Altis Radian 08_09_14.jpg (138.29K)
Number of downloads: 85
inaltimea e in picioare pentru cine intreaba, noi respectam ordinul 8/2014 :)

Ce ii mai lipseste/nu imi place:

- poate afisa pe dispay timpul total de cand e pornita, informatie fara nici o relevanta. Preferam sa afiseze timpul total al ultimului zbor (de la lansare pana ajunge din nou la sol) - era simplu dar nu au facut-o.
- poate afisa/loga tensiunea - iarasi fara relevanta, vorbim de motoplanoare care au ESC cu BEC, tensiunea e constanta de 5-6V pana crapa bateria. Preferam sa poata fi montat cumva sa citeasca tensiunea pakului(mai ales ca suporta pe alimentare pana la 3s). Poate fi utila sa vezi daca sug prea mult curent servo si ai caderi de tensiune.

Una peste alta o unitate eleganta, bine facuta la pret dublu fata de cea de la hobbyking. Pentru cine nu participa la competitii FAI (adica mai nimeni) cred ca cea de hobbyking e mai potrivita (daca nu moare).
0

#2 Useril este offline   ALBERT STEFAN 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 766
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:AEROMODELISM - PLANOARE ELECTRICE , si nu numai

Postat 16 September 2014 - 07:48 PM

Duminica, dupa incheierea festivitatii de premiere la Campionat Naţional F3B-F3J A.T.I.S. Bv. 13 -14.09.2014,

am efectuat un zbor de incercare cu altimetrul ALTIS V4, montat pe ORION si reglat la 30 '' de motor, obtinind o inaltime de279,5 metrii.

Vintul destul de puternic m-a fortat sa aterizez, pacat deoarece am prins o termica puternica. (vezi graficul atasat )

ALTIS V4 FUNCTIONEAZA CORECT.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  2.jpeg (4K)
    Number of downloads: 56
  • Fisier atasat  1.jpg (62.08K)
    Number of downloads: 54

0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19175
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2014 - 01:11 PM

De unde ati dedus asta? A existat vreo comparatie cu alt instrument omologat de un organism autorizat ?
Omologarea lui de catre FAI nu suna exact a asa ceva...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   ALBERT STEFAN 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 766
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:AEROMODELISM - PLANOARE ELECTRICE , si nu numai

Postat 17 September 2014 - 05:25 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 September 2014 - 01:11 PM, a spus:

De unde ati dedus asta? A existat vreo comparatie cu alt instrument omologat de un organism autorizat ?
Omologarea lui de catre FAI nu suna exact a asa ceva...




Aceasta a fost sursa de informatii, si provenienta lui ALTIS V4


OcsiRC Location:Satu Mare Postat 26 July 2014 - 10:45 AM

Logger F5J

Pentru cei care doresc sa se antreneze in conditii de concurs , respectiv sa concureze in competitii oficiale in categoria F5J , am o oferta tentanta de loggere agreate FAI marca Altis V4 ( http://www.hyperflig...d-flight-logger )
Oferta este valabila pentru 5+ bucati, pretul de vanzare in magazinele de profil din Europa este intre 70-80 Eur , eu le cumpar/dau la pret de achizitie 59 Eur.
Pentru 4 bucati sau strans comenzi cine mai doreste rog sa ma contacteze cu un PM.
0

#5 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 18 September 2014 - 12:27 PM

Toate informatiile pentru utilizatori si pentru cei interesati de performantele acestui logger , sunt disponibile aici :good:
Voi posta in scurt timp "instructiuni " detaliate de utilizare precum si fisierul care v-a permite afisarea pe display a tuturor informatilor in limba romana , este in lucru …..mai trebuie mici adaptari pentru a inlatura interpretarea eronata a acestora...... apoi se v-a fi inclus in pachetul care se poate descarca de pe site-ul producatorului ;)
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2014 - 02:58 PM

Nu e verificat metrologic, lumea il foloseste, e multumita, e admis in competitiile internationale, sanatate, e bun.

Apropo, uitasem, altimetrul HobbyKing ii da clasa lui Altis la comunicare. Are interfata bluetooth si app de android. Asa se face treaba acum.

Considerand si interfata bluetooth altimetrul de la HobbyKing e superior. Mai mult programatorul lui cu display LCD e mai usor de citit si folosit. La Altis ai nevoie de bagheta cu 4 butoane (care e mai scumpa decat interfata bluetooth !!)

Ii lipseste doar altitudinea F5J (adica masurata 10s dupa oprirea motorului, un spanac usor de programat in firmware daca chinezii isi misca fundul). Eu cu al meu am avut ghinion dar un exemplar cu probleme nu inseamna nimic.

Aparent in competitiile internationale are un statut incert. Banuiesc ca, din nou, producatorii chinezi sunt de neabordat.

Vezi postarearenatoa, la 17 September 2014 - 01:11 PM, a spus:

De unde ati dedus asta? A existat vreo comparatie cu alt instrument omologat de un organism autorizat ?
Omologarea lui de catre FAI nu suna exact a asa ceva...

0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2014 - 10:17 PM

Asa arata varianta finala de informatii:

- in primul ecran arata inaltimea de lansare F5J, inaltimea maxima (astea sunt de la ultimul zbor) si inaltimea maxima atinsa in sesiunea respectiva (adica de cand ai pus bateria)
Fisier atasat  IMG_1624.JPG (278.25K)
Number of downloads: 57

- ecranul al doilea e mai de umplutura, am pus timpul total de cand are curent, tensiunea si presiunea atmosferica.
Fisier atasat  IMG_1622.JPG (265.19K)
Number of downloads: 58
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19175
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 October 2014 - 10:34 AM

Cica pana la sfarsitul anului ii fac interfata de Frsky, deci va putea trimite la sol tot ce stie si permite protocolul Frsky, si va putea fi citit pe Taranis.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19175
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 October 2014 - 09:50 AM

A aparut azi articol pe rcgroups, nu stiu de ce e pus la noutate... :unsure:

http://www.rcgroups....d.php?t=2274407
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2014 - 10:04 AM

Pentru ca la americani abia acum incep sa apara concursurile tip F5J (la care se face lansarea la inaltime variabila). La ei sunt populare concursurile ALES cu lansare la fix 200m. Asadar pentru ei Altis V4 e noutate.

FAI a introdus in F5J inaltimea variabila (care aduce puncte) pentru ca au considerat ca lansarea de la inaltimea de 200m nu e destul de competitiva, adica la un campionat mondial s-ar face mult prea usor timpii si diferentierea ar veni numai dupa aterizare (ceea ce se intampla deja la F3J daca vremea nu e mizerabila).
0

#11 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 31 October 2014 - 12:52 PM

Vezi postareastiganas, la 31 October 2014 - 10:04 AM, a spus:


FAI a introdus in F5J inaltimea variabila (care aduce puncte) pentru ca au considerat ca lansarea de la inaltimea de 200m nu e destul de competitiva, adica la un campionat mondial s-ar face mult prea usor timpii si diferentierea ar veni numai dupa aterizare (ceea ce se intampla deja la F3J daca vremea nu e mizerabila).


Exact asa se si intampla :pardon: mai ales la lansarile la vinci ... de asta se tot insista pe lansari cu tractori umani .... desi de multe ori ies chiar mai bune decat cele la vinci ...cu conditia ca echipa sa fie bine sincronizata si rodata , dar asta implica munca in echipa si de fapt duce la un plus de diferentiere in competitie .

Diferenta majora in regulamentul real de competitie F5J este ca concurentul porneste de fapt cu punctaj negativ , adica fiecare metru pana la 200 m este contorizat cu -0,5 puncte si pentru fiecare metru ce depaseste 200 m cu -3 puncte !

Asa se face ca pe vreme prielnica concurentii din grupa mare RAR fac lansari mai inalte de 50 m !!! ...si asa se aleg cu -25 puncte din start :angry2: , de asemenea nu se limiteaza inaltimea de lansare ( doar timpul de utilizare al motorului ,la 30 secunde ) ... daca presupunem ca cineva doreste o lansare inalta ca sa nu fie nevoit sa caute termici ..... ci doar sa pluteasca si urca la 250 m de unde cu un planor de competitie poti plana in tihna 10 minute ...porneste cu un - 300 puncte ,care ii asigura un loc sigur in coada clasamentului chiar daca face aterizarea fix in cercul de 40 cm :good:

Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 31 October 2014 - 12:57 PM

0

#12 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 May 2015 - 09:59 PM

Vezi postareastiganas, la 08 September 2014 - 03:18 PM, a spus:

Deoarece altimetrul meu de la hobbyking facea fite

Vreau sa cumpar un altimetru si am in atentie chiar altimetrul de la HK care de fapt cred ca este altimetrul de la Flydream.
Din ceea ce am mai citit cred ca altimetrul HK ( Flydream) are cel mai bun raport calitate/pret.
http://www.fd-rc.com....asp?boardid=42

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 03 May 2015 - 10:03 PM

0

#13 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2016 - 09:56 PM

Pe un motoplanor, care nu avea Altis V4, aveam setat controlerul cu tot ce trebuie, mai precis frana pe elice.
Dupa ce am intercalat un Altis V4, observ ca nu mai am frana la cut-off.
Aveti careva habar daca odata introdus Altis V4 in sistem, acesta reseteaza controlerul la setari default? Putin probabil, dar am zis sa va intreb...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#14 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 09 April 2016 - 09:58 PM

Nu cred ca reseteaza ,si eu am altis v4 si mi-a ramas frana setata .
0

#15 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2016 - 10:07 PM

Evident ca nu schimba setarile ESC-ului.

Am urmatorea banuiala. Altis preia semnalul de trotle de la receptor si da un alt semnal de trotle la motor (zero, maxim sau proportional). Poate ca semnalul de trotle de la Altis cand taie motorul e un pic prea sus, ESC-ul nu il vede ca throtle zero (ci ca un throtle foarte mic) si nu activeaza break-ul.

As reseta capetele de cursa ale ESC-ului cu punctul de pornire putin mai sus (sau poate se poate asta programa din Altis da nu mai tin minte).
0

#16 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 09 April 2016 - 10:39 PM

Vezi postareaValteras, la 09 April 2016 - 09:56 PM, a spus:

Pe un motoplanor, care nu avea Altis V4, aveam setat controlerul cu tot ce trebuie, mai precis frana pe elice.
Dupa ce am intercalat un Altis V4, observ ca nu mai am frana la cut-off.
Aveti careva habar daca odata introdus Altis V4 in sistem, acesta reseteaza controlerul la setari default? Putin probabil, dar am zis sa va intreb...


Nu resetează nimic, dar am o întrebare. Dacă scoți logger-ul, controlerul dă comandă de frână la cut-off, la fel ca înainte ?
Am avut Altis V4 (împrumutat) pe 3 planoare cu 3 motoare diferite, controlere de fabricații diferite. Nu s-a schimbat nimic din setările controlerului.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#17 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2016 - 12:38 PM

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Urmeaza sa mai sap si revin.
Sencs!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#18 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2016 - 03:17 PM

Update:
Am facut un firmware update, m-am mai jucat cu setarile din device manager si... franei i-a revenit mintea la cap...
Nu am inteles nimic, dar e de bine.

Intrebari:

1. Pentru competitia de weekend-ul urmator (F5J ALES), d.p.d.v. setari de device, este suficient daca la "Competition tipe" se seteaza "ALES 200", nu?
Adica setarile din captura de ecran atasata:
Fisier atasat  ALTIS v4 settings #1.jpg (196.39K)
Number of downloads: 17

2. Pentru ca display-ul sa fie mai usor de citit de catre arbitri, cum ar trebui sa fie configurate informatiile ce se afiseaza?
Fisier atasat  ALTIS v4 settings #2.jpg (199.25K)
Number of downloads: 18
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro