Modelism - RHC Forum: Regenerare accu LiPo Kokam 2c 7,4 V / 1500 mAh - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Regenerare accu LiPo Kokam 2c 7,4 V / 1500 mAh

#1 Useril este offline   Mitch 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 15-June 05

Postat 15 September 2005 - 04:55 PM

Dintr-un motiv independent de vointa mea (pierdut model la cimp si recuperat dupa 24h),
tensiunea accu mentionat a scazut la 4,06 V (2,31 V o celula, 1,75 V a doua celula). In aceste
conditii, charger-ul (Robbe Power Peak Lipoly 300) nu mai vrea sa il mai incarce.

Voi ramine extrem de indatorat celor care, in cunostinta de cauza vis a vis de acest subiect
(accu LiPo), mi-ar putea da sugestii/ajutor pentru regenerare, daca este teoretic posibil.
Accu este/era nou - doua incarcari.

Multumesc.
0

#2 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 15 September 2005 - 05:15 PM

Este si teoretic si practic si trebuie facuta repejor. Presupun ca ai oarece cunostinte de sirmareala. Daca nu intelegi ce spun, mai cere detalii.

Preferabil ar fi sa iei fiecare celula in parte si sa o incarci cu un curent de C/20 pana cand tensiunea ajunge la 3.1...3.2V. Nu lasa pacul nesupravegheat. Stai pe langa el si stai cu voltmetrul conectat in permanenta. Incarca fiecare celula individual. Tensiunile , dupa incarcare, nu trebuie sa difere cu mai mult de 10..15mV intre cele doua celule; valoarea absoluta nu e critica daca e peste 3V. Apoi pui pacul la incarcat normal.
Ideal ar fi sa le egalizezi dupa asta, dar nu stiu daca ai aparatura/abilitatile necesare.

Bafta si zi cum a mers.
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#3 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2005 - 05:20 PM

Salut!
Cirip are iar dreptate! Ia uite ce se spune aici:

- "Below 2.9v/cell, the batteries will need to be trickle charged (0.1 C) until they reach 3.0v/cell. Discharge below 2.3v/Cell will damage the battery."

Asa ca trebuie luata usor, macar pana la 3-3,1V/celula. Stii tu, vas de Jena, Voltmetru, degetute sa simta daca frige, etc.Fiecare element pe rand!


Bafta Mare!

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#4 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 15 September 2005 - 05:32 PM

NU O SA MEARGA !
am gasit pe un alt forum ca trebe sa incarce celulele separat , fortat pe program de NiMh , aparatu dand eroare cand e voltaj prwea mic .... oricum zii mersi ca l-ai gasit ... io caut si acum un pack care a sarit dintr-o aripa (ce s-a rupt de la jumate.... in acrobatzeala)
0

#5 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 15 September 2005 - 05:33 PM

Masurile de siguranta sunt un fel de rezerva la rezerva. Nu o sa friga la C/20, dar paza buna... Si niciodata sa nu zici "Niciodata". Siguranta operatorului e pe primul plan.

Zilele trecute a venit cineva la mine (o ruda foarte apropiata, poate cea mai apropiata http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif )cu o bacterie LiIon de lactop sa vaz daca se poate face ceva. Din cele 4 perechi de celule puse in paralel doua cate doua, una era moarta prin deces adica era in gol. Asta a impiedicat incarcarea celorlalte si ca urmare, de foame, le-a scazut glicemia sub 3V. Mult! Erau pe la 0.5V/element. Le-am luat usurel cu 100mA pana le-am adus la fo 3.6V. Deocamdata sunt stabile si astept sa gasesc o alta bacterie din care sa scot o pereche asemenatoare si sa o inlocuiesc p-aia putrezita. Bineintles ca voi face teste in sarcina, bineinteles ca nu-i nici o garantie, dar mai bine incerc ceva decat sa marcheze omul cat nu face.

@pavcostel.. Am citit postul celalalt... Multumesc de apreciere, dar cred ca la varsta..... Hmmm, ma ia ameteala cand ma gandesc cat timp a trecut de cand fac umbra pamantului. Continuam discutia pe privat, daca vrei :angry: ca sa nu ma arate lumea cu degetul... "Ce mai vrea si babalicul asta?" :o

Cirip

EDIT: @Mamutel. Cred ca nu ai citit cu atentie. Am spus ca dupa ce aduce tens la peste 3V, sa le puna in incarcator. Si nu cu incarcator de NiMH se face aducerea la 3V, ca ala le bate-n goarna ca pe coasa (curent prea mare). Se face un mic montajel cu o rezistenta si o sursa, care sa dea C/20.

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 15 September 2005 - 05:37 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#6 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2005 - 05:41 PM

@Cirip
Spiritul e tanar! Asta conteaza! Sau oricum mai vioi ca al meu, din pacate...

@Mamutel
Trebuie incercata incarcarea cu 01-0,2C cu orice ai la dispozitie. Chiar si un incarcator de telefon daca scoate amperajul si tensiunea necesara.
Chiar si cu un charger obisnuit, NiMh, daca poate sa scoata 150 - 200mA, la 3,6V...CU TOATE PRECAUTIILE necesare. Au prostul obicei de a se umfla rapid si de a lua foc. Celulele alea...

Totul e sa le scoti peste 3V. Cata vreme are peste 2,3V, celula nu e moarta inca. Dar trebuie actionat repede, altfel au loc alte reactii tampite in gelul ala! Care scoate amperii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#7 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2005 - 06:32 PM

Io am uitat ca prostu' acumulatorii in "barcavion", fara sa-i decuplez de la contr./rx.
Peste fo 2 zile cand am vrut sa-i iau la incarcat, mi-au cazut chilotii cand am vazut ca nu-i decuplasem!
Ajunsesera la 1,7V TOTAL. Adica fo 0,56V/celula, ca erau 3S 860 mAh Tanic LiPo.
De "balansati" erau destul de "balansati", diferenta fiind sub 0,02V intre celule.
I-am luat cu binisorul si i-am incarcat cu 0,1 A, dupe ce am facut o cruce mare. Tre sa zic ca pana ce m-am apucat sa-i incarc, si-au revenit pana pe la 3,3V total. Adica 1,1 V/celula.
Cel de sus m-a ascultat si celulele au fost resuscitate. La sfarsitul incarcarii erau perfect egalizate, la sutime de volt.
Nu am sesizat ca performantele sa fi fost afectate, dar nici nu pot sa spun ca am facut masuratori inainte si dupa. Motorul pare sa traga la fel si durata de functionare nu pare sa fi scazut.
Se pare ca "deep discharge" nu e atat de periculos la curenti mici (cat o fi consumat rx. in stand by) fata de "deep dicharge" cu sarcina mare. Oricum, nu e recomandat.

Doamne ajuta-ti!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#8 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 15 September 2005 - 07:05 PM

Lecitina, bat-o vina
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#9 Useril este offline   Mitch 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 15-June 05

Postat 15 September 2005 - 09:09 PM

Multumesc mult celor ce mi-au acordat sfatul.

Cum nu am nici sculele si nici nu cred ca stapinesc cunostintele
necesare pentru "procedurile" amintite, indraznesc sa apelez, in
masura in care timpul o permite si exista disponibilitate,
la cineva din Bucuresti care are "echipament si know-how"
pentru a ma ajuta in mod direct cu procedura de resuscitare.

De unul singur nu cred ca este bine sa ma bag, avind in vedere
cele aflate pe acest forum - risc sa stric si ce s-ar mai putea repara.
Pe de alta parte, mi-ar parea rau sa pierd acest acumulator, mai ales
ca era nou.

Astept raspunsul vostru.

Multumesc.
0

#10 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2005 - 09:15 PM

Apropo, ACUM i-ai masurat? De curiozitate, doar. Au prostul obicei de a-si reveni partial la temperatura camerei, fara sarcina...

Daca nu e nimeni disponibil, vorbim sambata.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#11 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2005 - 10:20 PM

Maine dupa ora 9 poti sa ma suni la 0788.06 06 76 io alerg prin oras si o rezolvam . sa-mi spui ca sa stiu ce iau la mine daca nu se ofera vre-un alt meserias .Bafta
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#12 Useril este offline   Mitch 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 15-June 05

Postat 15 September 2005 - 10:23 PM

@pavcostel

Modelul a fost lansat marti 13 (!!), in jurul orei 19:00.
A fost recuperat miercuri 14, in jurul orei 17:30, cind am si decuplat accu
de la regulator.

A fost masurat astazi, joi 15, in jurul orei 17:00, atit tot pack-ul cit si fiecare
celula, cu rezultatele precizate.

Indica-mi te rog un numar de contact (chiar si pe MI), si daca nu apare ceva
miine, te voi contacta simbata dimineata.

Mircea Preoteasa
0

#13 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2005 - 10:29 PM

Baieti ca tot veni vorba hai sa ne intalnim la un zbor sambata pe Clinceni sau Chitila ,ce spuneti?
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#14 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2005 - 10:36 PM

Pai cine te pune sa zbori MARTI 13, domnule??!!??
Nu stii ca.....

De acord sambata, doar sa nu ploua. Ramane de stabilit unde.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#15 Useril este offline   Mitch 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 15-June 05

Postat 16 September 2005 - 08:09 PM

Raportez cu mindrie de pionier ca accu LiPo Kokam 2c 4,4 V / 1500 mAh, aflat anterior in
moarte clinica, a fost readus la viata, tratat, externat si este deja pregatit sa zboare din
nou miine, daca situatia atmosferica o va permite.

Tin sa multumesc din nou celor ce au tinut aproape (Cirip, Pavcostel, Valteras), si mai ales lui
Calu2, care si-a rupt din timpul lui si a operat la modul propriu pe creierul celor doua celule surori,
separat, introducindu-le cu grija electroni fortat pe goarna, cu ajutorul sculei proprii Triton, pina
cind fiecare a ajuns la parametrii ceva mai LiPo. Dupa care, odata iesite din coma, cele doua celule
au fost tratate cu ajutorul Robbe Power Peak Lipoly 300, la nivel de 1C, de o maniera complet automata,
asa incit, in final, cele doua celule au rezultat complet incarcate, amindoua la aproape aceeasi
tensiune (diferenta de 0.01 V). In final, sa trecut la re-asamblare, imbracare, cosmetica, etc.,
iar acum pack-ul este gata de zbor.

Inca o data, multumesc. Poate ca cel mai placut a fost sa observ spiritul "tovarasilor de suferinta".

Mircea Preoteasa
0

#16 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2005 - 08:45 PM

OK!
Inca o victorie!
Cum ramane cu "una mica"? Unde se poate intra oare cu masina?

Felicitari celui care a a operat si mai ales a gasit timpul necesar.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#17 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2005 - 09:13 PM

Daca nu ploua dimineata propun pentru cei mai comozi la CHITILA ,daca nu hai la CLINCENI !!!! Hai sa facem un netvoting ce spuneti? io nu zbor cu termicu maine ca mi-e lene :( :( :(/// Electric decisiv scrie pe mine....hai sa stabilim!

Aceasta postare a fost editata de Calu2: 16 September 2005 - 09:16 PM

Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#18 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 16 September 2005 - 11:11 PM

Multumim si noi pentru elegantza de a concluziona subiectul cu epilogul, fericit de altfel.

Zbor usor!
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#19 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 19 September 2005 - 04:52 PM

Stiu ca scrie si la carte ca LiPo odata descarcat sub 2.8-2.5V duce la distrugere definitiva. La asta m-am gandit cand am vazut acest subiect si mai ca as fi zis ca e "frectie la picior de lemn" resuscitarea lor.

Acum vine partea frumoasa. Sambata dimineata cand ma pregateam de plecat la camp dau jos avionul de pe dulap si constat cu stupefactie ca LiPo a ramas cuplat. Il scot de pe avion si il masor 1.05V tot packul de 3 celule. Mi-a venit imediat in minte subiectul citit pe forum si mi-am zis ca sunt tembel.

Atunci am plecat la camp si m-am intalnit cu colegii de breasla. Le-am povestit ca am patit ca pe forum si ca imi voi lua adio de la acumulator.
Ajuns acasa am zis ca poate Valter nu greseste si poate ca nu e chiar pierduta situatia cu toate ca va repet eram convins ca pot sa-i arunc la gunoi.

Am pus pakul pe o sursa de curent constant de 20mA cat aveam la dispozitie si am inceput sa-i incarc. Chargerul ii da afara pentru ca atunci cand intra in "preconditioning phase" da eroare pentru ca tensiunea este mai mica de 2.5V/cell. A stat asa cam cateva ore pana cand tensiunea a ajuns la vreo 9 volti pentru 3 celule. I-am scos si i-am pus la incarcat normal in charger. Chargerul a incarcat exact atata capacitate cat incarca de obicei. Dupa asta le-am facut o descarcare...surpriza!!! a descarcat din el atata capacitate cat descarca de obicei. Am repetat operatiunea de 2 ori incarcat-descarcat si acumulatorul se comporta identic de parca nici nu ar fi avut probleme. Pus pe motor invarte lafel. Nu da semne ca este obosit.

Stiti cum e ...nu pot da o explicatie dar asta am masurat si asta va spun. Nu vreau sa contrazic pe nimeni ca descarcarea sub 2.5V nu este distructiva doar am prezentat un caz.

Numai bine.

Aceasta postare a fost editata de charlie: 19 September 2005 - 04:53 PM

0

#20 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2005 - 05:31 PM

Desi asa scrie la carte, se pare ca descarcarea sub 2,9V nu e intotdeauna fatala. Una din conditiile necesare este sa fie decarcati cu curent mic, mic.
Altfel electrolitul(gelul) se distruge iremediabil...Producatorii de Li-Po stiu mult mai multe, insa se pare ca sufla si in iaurt, sau urmaresc propriul bussiness. O caruta de accu Li-Po sunt livrate odata cu 'jde' mii de telefoane celulare. Acum nu ca ar fi indicati in modelism, dar reactia chimica e aceeasi. Se pare ca tolerantele sunt mult mai mari, important este sa nu se faca "deep discharge" cu curenti medii-mari. Atunci, Aleluia!. Se deformeaza pana si carcasa elementului...

Sa nu disperam in cazuri ca cele de mai sus, de regula cu un curent mic, 0,1-0,2C se face preincarcarea pana la o valoare la care chargerele obisnuite pot face fata. Si nici cu acestea nu e bine de sarit peste 0,9-1C....

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#21 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 19 September 2005 - 05:56 PM

un pic off-topic...
se face formare la lipo?
daca da primele 3 cicluri de exemplu la ce curent se fac? 1C sau sub ?
flying is my life...
0

#22 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 19 September 2005 - 06:00 PM

N-am gasit nicaieri treaba asta!
Ce am constat insa pe propria piele e ca la primele 2 zboruri celulele parca nu sunt capabile sa dea curentul maxim, efectiv NU AVEAM tractiune..
O fi real? fiindca nu sunt singurul care sa plins de treaba asta!

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 19 September 2005 - 06:01 PM

0

#23 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 20 September 2005 - 09:44 AM

In cazul meu descris mai sus intreg pack-ul era umflat...bombat ca sa zic asa. Surprinzator el s-a desumflat incet incet pe parcursul reincarcarii pana cand a devenit perfect plat. Ca si cum "aerul" s-a absorbit ???? nu stiu cum naiba ca nu am fost tare la chimie niciodata si nu stiu ce se intampla inauntru.

Numai bine.
0

#24 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 20 September 2005 - 09:49 AM

La LiPo nu e nevoie de formatare. Eu fac prima incarcare cu 0.5C si atit. Dupa asta ii dau 1C.
Degeaba vrei sa-l tii 14 ore ca chargerul oricum intrerupe cind sint plini.
Luci
0

#25 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 20 September 2005 - 10:40 AM

Am lucrat destul cu Li-po la servici in tarile calde si pot sa va zic sigur ca nu se distrug daca se descarca (tensiunea pe ei a scazut odata si la 0.95V) singura faza e ca le este scurtata viata, dar povestea asta e ca si aia de la Ni-Mh ca daca nu-i descarci de tot inainte sa ii incarci poti sa ii arunci la gunoi...
Li-Po rules!!!
0

#26 Userul este online   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 September 2005 - 10:42 AM

Aia evident e o poveste. NiMh nu au efectul de memorie ca NiCd.
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 October 2006 - 04:50 AM

Deoarece Silviu a mentionat acest link m-am gandit ca ar fi bine sa va povestesc ce am patit eu.
Am cateva controlere Geat Planes. Intre noi fie vorba eu o consider "firma de firma".
Acestea sunt:
http://www.electrifl...s/gpmm1800.html
Iar aici este review-il celor de la RC Universe:
http://www.rcuniverse.com/magazine/article...?article_id=615
Deci cei de la Great Planes au facut un controler pentru americanul de rand. Sa nu-si mai bata el capul cu fineturi de genul: ce tip de baterie ai, cate celule (elementi) ai, sa programezi etc. Si au reusit. Cuplezi controlerul. El masoara tensiunea bateriei si va opri descarcarea la o tensiune egala cu 67% din tensiunea initial masurata. Incredibil dar rezultatul este corect. Fapt subliniat de cei de la RC Universe. Cu o singura precautie. Bateria sa fie incarcata complet. Detaliu specificat clar si cu litere ingrosate in manual:
"The Silver Series Brushless ESC’s can be used with either NiCd/NiMH or Li-Po batteries. For the low voltage cutoff to operate properly the motor battery must be fully charged prior to being used."
Dar cine citeste manualul si mai ales ce-i scris cu bold?
Si acum patania. Am ajuns pe camp, am zburat ceva timp, am aterizat. Am decuplat bateria. Dupa alt interval de timp am conectat-o din nou si am zburat iarasi. Acasa charger-ul a refuzat s-o incarce. In urma masuratorilor am vazut ca era descarcata prea mult. Deci atentie la acest tip de controlere.
Epilog.
Bateria a fost recuperata in urma convorbirii cu firma (Tot Great Planes.....bineinteles). Am utilizat un charger Triton programat manual pentru un curent mic si si-a revenit.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 05 October 2006 - 05:35 AM

0

#28 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 05 October 2006 - 06:50 AM

charlie, la 20 Sep 2005, 09:44, a spus:

...
nu stiu cum naiba ca nu am fost tare la chimie niciodata si nu stiu ce se intampla inauntru.
...

In cazu' asta ... teoria n-are legatura cu ... praftica ... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :D :D

Stima,

PS: Si io am patit ceva similar la un LiPo mic de 300 mAh, da' :D , si-a revenit si e Ok.
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#29 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 05 October 2006 - 07:01 AM

charlie, la 19 Sep 2005, 16:52, a spus:

...
Am pus pakul pe o sursa de curent constant de 20mA cat aveam la dispozitie si am inceput sa-i incarc. Chargerul ii da afara pentru ca atunci cand intra in "preconditioning phase" da eroare pentru ca tensiunea este mai mica de 2.5V/cell. A stat asa cam cateva ore pana cand tensiunea a ajuns la vreo 9 volti pentru 3 celule. I-am scos si i-am pus la incarcat normal in charger. Chargerul a incarcat exact atata capacitate cat incarca de obicei. Dupa asta le-am facut o descarcare...surpriza!!! a descarcat din el atata capacitate cat descarca de obicei. Am repetat operatiunea de 2 ori incarcat-descarcat si acumulatorul se comporta identic de parca nici nu ar fi avut probleme. Pus pe motor invarte lafel. Nu da semne ca este obosit.

Stiti cum e ...nu pot da o explicatie dar asta am masurat si asta va spun. Nu vreau sa contrazic pe nimeni ca descarcarea sub 2.5V nu este distructiva doar am prezentat un caz.
...

Se pare ca treaba asta cu resuscitatu' la curenti mici, da rezultate ! :D Si asta e bine de retinut. Toata treaba tre' insa facuta la putza furnicii, adica cu charger-e nedastepte, la care tensiunea packului sa nu fie o conditie pentru incarcarea acesteia. Ramane de vazut, evident prin comparatie, cam care ... sunt efectele secudare. :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mellow.gif


Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#30 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 05 October 2006 - 08:34 AM

salutare
@charlie tu cu ce lai incarcat sa revina?? ca eu am avut curentu scazut la 3 V si are 3 cell accu.Acum il tin la incarcat de o noapte si a ajuns la 8 volti.Sper ca pana maine sa ajunga la valoarea normala :D .
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu