Modelism - RHC Forum: MSH Protos 500 CF stretch - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

MSH Protos 500 CF stretch

#1 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 26 April 2014 - 08:13 PM

Salutare!

Dupa o lunga si dureroasa asteptare... A AJUNS!

Lucrez la el de zor si mecanic e aproape gata dar am fost nu tocmai surprins sa constat ca-mi lipsesc vreo 6 suruburi. Stiganas mi-a cobit, zicea el ca MSH nu se omoara cu rigurizitatea. Ce ma sfatuiti sa fac in privinta lipsei la inventar?

2 gauri in fetele de carbon sunt date cu 2mm aiurea dar cred ca o sa folosesc Dremelul si o sa rezolv asa proplema asta.

Pinii de la rolele de ghidaj ale curelei au fost un cosmar sa le introduc in rulmenti. Am reusit dar sper sa nu fi busit lagarele. O sa comand cateva de schimb ca sa fiu sigur.

Sunt plin de entuziasmul insuflat de noul pasaroi asa ca ce va spun acum probabil nu e tocmai obiectiv dar in pofida micilor neajunsuri imi place foarte tare! Conceptual este 100% pe gustul meu. :yahoo:
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2014 - 10:56 PM

Eu zic sa te uiti de 100 de ori, poate gaurile sunt date bine si ai inteles tu gresit planul. E pacat sa-l gauresti fara rost. Daca intradevar sunt gaurile aiurea le corectezi si ceri la fast-lad si MSH un rand nou de fete de carbon (fa poze inainte sa le gauresti).


Vezi postareaqntt, la 26 April 2014 - 08:13 PM, a spus:

2 gauri in fetele de carbon sunt date cu 2mm aiurea dar cred ca o sa folosesc Dremelul si o sa rezolv asa proplema asta.



Cu suruburile lipsa poate se gasesc prin Bucuresti prin cutia cu maimute daca sunt banale. Daca sunt ceva special pentru Protos scrie si la fast-lad si la MSH (de fapt e bine sa le spui oricum).
0

#3 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 26 April 2014 - 11:03 PM

Vezi postareastiganas, la 26 April 2014 - 10:56 PM, a spus:

Eu zic sa te uiti de 100 de ori, poate gaurile sunt date bine si ai inteles tu gresit planul. E pacat sa-l gauresti fara rost. Daca intradevar sunt gaurile aiurea le corectezi si ceri la fast-lad si MSH un rand nou de fete de carbon (fa poze inainte sa le gauresti).





Cu suruburile lipsa poate se gasesc prin Bucuresti prin cutia cu maimute daca sunt banale. Daca sunt ceva special pentru Protos scrie si la fast-lad si la MSH (de fapt e bine sa le spui oricum).


Am desfacut toate suruburile de pe fete si le-am pus mai intai pe cele care nu se aliniau (2 mai subtiri spre bot) dupa care am reusit sa le aliniez si pe restul.
Suruburile... Aveam nevoie de 5 M2.5x8 si mi-au dat 5 mai lungi. Le-am taiat la dimensiunea corecta si am rezolvat. Mai aveam nevoie de 2 suruburi pentru servo dar deocamdata ca sa pot sa lucrez am lasat 2 servo cu doar 3 suruburi si le-am distribuit asa.

Maine lipituri, electronica, baterii etc

Aceasta postare a fost editata de qntt: 26 April 2014 - 11:05 PM

You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#4 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 27 April 2014 - 09:50 PM

A reusit cineva sa obtina 0 cp cu dimensiunile pentru link-uri din manual? Mie nu-mi iese, a trebuit sa le lungesc pe toate cu vreo 2 mm.
Unde gasesc un tutorial bun pentru BRAIN? Sunt cateva chestii acolo pe care nu stiu de unde sa le apuc. Merci!
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#5 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 27 April 2014 - 10:18 PM

Vezi postareaqntt, la 27 April 2014 - 09:50 PM, a spus:

A reusit cineva sa obtina 0 cp cu dimensiunile pentru link-uri din manual?


Niciodata! Nici nu stiu de ce se mai obosesc sa le puna...:)
0

#6 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 27 April 2014 - 10:26 PM

Vezi postareaIce9, la 27 April 2014 - 10:18 PM, a spus:

Niciodata! Nici nu stiu de ce se mai obosesc sa le puna...:)


Ce bine... N-am pierdut decat juma' de zi cu chestia asta! Eu cand am vazut in manual 27,1mm am pus botu' si am luat de la taica-miu un subler mai precis sa nu cumva sa gresesc. M-am scarpinat in cap pana mi-am facut rana! Cealalta jumatate de zi am pierdut-o lipind conectori de 3,5mm acolo unde aveam nevoie de 4mm. :pardon:
Totusi cumva intr-un mod misterios progresam. Convingere totala spre victoria finala.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#7 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 30 April 2014 - 08:34 PM

Am dat de o problema pe care nu stiu cum sa o rezolv. Poate aveti un sfat...

Brain vrea end points setate intr-un anumit fel-------facut.
ESC Phoenix Edge Lite 75 in modul pentru heli nu vrea sa-si ia automat de pe radio end points la throttle (pentru avioane poate fara probleme!!!!) ci trebuie sa-i setezi end points din radio. De aici problema. Am trecut ESC-ul pe modul avion dar am ramas fara soft start. Stie cineva cum pot sa fac ESC-ul sa ia end points pentru throttle automat in functie de ce e pe radio? Merci.

P.S. Ce head speed recomandati? Vreau pentru inceput ceva mai sedat.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#8 Useril este offline   apstudio 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 02-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:Computers, 3d Graphica, Films, Bodybuilding, Helicopters, Aircrafts, Ships

Postat 30 April 2014 - 08:55 PM

qntt a spus:

Unde gasesc un tutorial bun pentru BRAIN? Sunt cateva chestii acolo pe care nu stiu de unde sa le apuc. Merci!


Eu m-am condus dupa un video pe youtube, foarte ok facut. L-am setat default conform recomandarilor si a zburat.La inceput am gresit frecventa servoului de coada :), dar dupa corectie a mers fara probleme.
Din auzite am inteles ca governorul din Brain este foarte ok, eu inca nu l-am folosit.


The Truth Is Out There.
0

#9 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 30 April 2014 - 08:59 PM

Vezi postareaapstudio, la 30 April 2014 - 08:55 PM, a spus:

Eu m-am condus dupa un video pe youtube, foarte ok facut. L-am setat default conform recomandarilor si a zburat.La inceput am gresit frecventa servoului de coada :), dar dupa corectie a mers fara probleme.
Din auzite am inteles ca governorul din Brain este foarte ok, eu inca nu l-am folosit.

Am gasit si eu merci. Nu prea mai am nelamuriri despre Brain, acum conflictul cu ESC-ul e problema.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#10 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 30 April 2014 - 09:50 PM

Ca idee, CC Edge vrea sa stie limitele de pe TX-ul tau. Trebuie sa-l calibrezi. Dai ATV-urile pe 0 si apoi le cresti pana se initializeaza ESC-ul. Suna-ma daca vrei...
0

#11 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 30 April 2014 - 09:59 PM

Vezi postareaIce9, la 30 April 2014 - 09:50 PM, a spus:

Ca idee, CC Edge vrea sa stie limitele de pe TX-ul tau. Trebuie sa-l calibrezi. Dai ATV-urile pe 0 si apoi le cresti pana se initializeaza ESC-ul. Suna-ma daca vrei...


Salut! Da, stiu cum se face dar Brain vrea si el end points pe throttle si nu corespund cu ce vrea ESC-ul.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#12 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 30 April 2014 - 10:03 PM

Da ESc-ul pe "fixed endpoints" si mergi doar pe governor-ul Brain-ului.
0

#13 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 30 April 2014 - 10:15 PM

As merge pe urmatorul headspeed:
1. Normal : 1900 rpm
2. Idle Up 2 : 2000 - 2100 rpm
3. Idle Up 2 : 2200 rpm (si peste daca poate)
0

#14 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 30 April 2014 - 10:21 PM

Vezi postareaIce9, la 30 April 2014 - 10:03 PM, a spus:

Da ESc-ul pe "fixed endpoints" si mergi doar pe governor-ul Brain-ului.


Uite:

https://farm6.staticflickr.com/5328/13889468877_40d2e3eb75_o.jpg

Ca sa am "lumina verde" pe throttle in Brain am nevoie pe radio sa am 128% - 128% end points.
Daca modific valorile astea ca sa calibrez ESC-ul dispare "lumina verde" de pe Brain.
Solutia ar fi sa fac calibrare automata cu throttle la maxim atunci cand cuplez bateria dar optiunea nu e disponibila in modul heli pe ESC, doar pe modul airplane.

https://farm8.staticflickr.com/7338/13889492890_d8b54aa985_o.jpg https://farm3.staticflickr.com/2923/13889493100_eda1b4ce70_o.jpg
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#15 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 30 April 2014 - 10:26 PM

Vezi postareaIce9, la 30 April 2014 - 10:15 PM, a spus:

As merge pe urmatorul headspeed:
1. Normal : 1900 rpm
2. Idle Up 2 : 2000 - 2100 rpm
3. Idle Up 2 : 2200 rpm (si peste daca poate)


Trebuie sa fac rost de un tahometru... Brain recomanda chestii foarte ciudate pentru mine! Vrea in Normal throttle curve 0 30 30 30, Idle 1 vrea 60 60 60 60 si Idle 2 vrea 100 100 100 100! Habar nu am cu ce head speed se coreleaza astea in realitate.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#16 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 01 May 2014 - 06:33 AM

Vezi postareaqntt, la 30 April 2014 - 10:26 PM, a spus:

Trebuie sa fac rost de un tahometru... Brain recomanda chestii foarte ciudate pentru mine! Vrea in Normal throttle curve 0 30 30 30, Idle 1 vrea 60 60 60 60 si Idle 2 vrea 100 100 100 100! Habar nu am cu ce head speed se coreleaza astea in realitate.


Nu sunt ciudate, sunt valori normale pentru un governed headspeed. Eu am pe normal 30 pe linie, idle-up 1 - 75 si idle-up 2 - 100.
Governor-ul de pe Castle insa iti spune ce turatie ai in head, mai exact ce valori sa treci in statie ca sa ai turatia dorita de tine.
Sunt un pic nedumerit in legatura cu "luminita verde" de pe Brain (am avut si o noapte mai "agitata" ce-i drept :) ), dar eu am mers pe governor-ul din Edge, si nu am avut nici o problema (bine in final l-am facut praf, dar nu din vina lui :) ).
Logica mea infailibila de la ora asta imi spune ca trebuie sa renunti la unul din governor-uri ca sa-l faci pe celalalt sa mearga, adica o singura calibrare ajunge. Ideea este pe cine calibrezi in functie de cine (adica, calibrezi Brain-ul sau Edge-ul).
Poate ajuta si asta - https://www.youtube....h?v=WrMtnsaJb1g
Daca vrei turometru, pot sa te ajut cu unul.

Aceasta postare a fost editata de Ice9: 01 May 2014 - 06:34 AM

0

#17 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2014 - 07:49 AM

Daca nu ma insel asta e vechea problema cu cine comanda pe cine care a aparut odata cu gyro de coada.

Intr-un model rc normal stickul e intr-o pozitie (dai o comanda) si servo se duce in pozitia aceea (in cazul nostru ESC-ul). Intr-un sistem FBL dai o comanda la unitatea FBL si unitatea FBL misca servourile dupa cum crede de cuvinta - ai zero control asupra servourilor.

Pasul urmator - governor. In acest caz tu dai o comanda din stikul de throtle si unitatea FBL da catre ESC ce comanda de motor e programata sa dea.

Cateva implicatii:

- capetele de cursa, end point, nu se fac din statie, end-pointurile se fac din unitatea FBL. End-Point-ul din statie nu face nimic (poti sa-l pui oriunde ca nu se schimba nimic)

- cand se foloseste governor-ul cel mai evoluat (adica cel in care ceri direct o turatie numerica 1400/1900/2100 de exemplu) canalul de throtle are o singura functie, si anume sa ii spuna unitatii pe care din cele trei turatii o vrei. Orice valoare in jur de 30 insemna ca vrei turatia 1400, orice valoare in jur de 60 inseamna turatia 1900 si orice valoare in jur de 100 inseamna turatia 2100 (asa merge si governorul intern CC dar asta e alta poveste)

Fiecare gocernor FBL e putin altfel dar in esenta cam asa merg toate. Mai exista tot felul de subtilitati de genul bailout din autorotatie, ce face cand pierde semnalul de turatie, etc.
0

#18 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 01 May 2014 - 08:37 AM

Ce am inteles eu din toata treaba asta:

Governor fara senzor pe motor nu e nimic mai mult decat un flat curve pe throttle indiferent unde e programat: Brain, ESC sau radio. In conditiile astea ma lasa cam rece. Daca puteti sa recomandati un senzor, informatia mi-ar fi de folos.

Brain vrea end points din radio ca sa atinga rezolutia maxima de care e capabil si prefer sa-l las asa cum vrea pentru ca intre ESC si Brain, Brain-ul e sistemul mai complex cu sanse mai mari sa apara vre-o buba neprevazuta daca nu e programat exact asa cum vrea el.

De ce nu stie ESC-ul sa-si ia automat end points de la radio (asa cum fac toate in mod normal pana si Align) in modul heli dar poate in modul avion, nu am nici cea mai vaga idee!

In momentul asta toate merg bine dar nu am soft start. Pana la urma nu e o tragedie.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#19 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 01 May 2014 - 08:38 AM

Vezi postareaIce9, la 30 April 2014 - 10:15 PM, a spus:

As merge pe urmatorul headspeed:
1. Normal : 1900 rpm
2. Idle Up 2 : 2000 - 2100 rpm
3. Idle Up 2 : 2200 rpm (si peste daca poate)



Nu crezi ca e putin 2200rpm pentru un protos?

2500-2800rpm este se pare o turatie in care se simte bine(ca forta) protosul

Comform raportului de transmisie(6,2:1)93T main gear cu pinion stock 15T,motor 880kv(19536rpm la 6S)poti ajunge la peste 3100rpm in pale fara probleme.

Iar cu pinion de 14T ai 2900+ in varianta strech.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#20 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 01 May 2014 - 08:44 AM

Vezi postareafurios, la 01 May 2014 - 08:38 AM, a spus:

Nu crezi ca e putin 2200rpm pentru un protos?

2500-2800rpm este se pare o turatie in care se simte bine(ca forta) protosul

Comform raportului de transmisie(6,2:1)93T main gear cu pinion stock 15T,motor 880kv(19536rpm la 6S)poti ajunge la peste 3100rpm in pale fara probleme.

Iar cu pinion de 14T ai 2900+ in varianta strech.


La urma urmei tine de preferinte. Tu ai Protos, deci cunosti mai bine situatia.
Eu am pus valorile cu care zbor Logo-ul 400 SE.
0

#21 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 01 May 2014 - 09:02 AM

Brain arata turatiile astea dar nu am nici o incredere ca sunt corecte (le poti schimba cum vrei chiar si 0 si raman verzi asa ca nu stiu de ce sunt legate):

https://farm6.staticflickr.com/5117/13892502799_1a9358f59b_o.jpg
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#22 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 01 May 2014 - 09:08 AM

Citeaza

Daca puteti sa recomandati un senzor, informatia mi-ar fi de folos.



Am un Hyperion care sta degeaba prin cutia cu servo si alte electronice. Ramane sa verifici compatibilitatea cu sistemul tau insa.

Spor la zbor !
0

#23 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 01 May 2014 - 09:16 AM

Vezi postareaPrimus, la 01 May 2014 - 09:08 AM, a spus:

Am un Hyperion care sta degeaba prin cutia cu servo si alte electronice. Ramane sa verifici compatibilitatea cu sistemul tau insa.

Spor la zbor !


:drinks:
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#24 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 01 May 2014 - 10:03 AM

Stai ca mie imi scapa ceva,ai zis ca e strech nativ,asta inseamna ca ai ales pinion de 14 si in cazul asta raportul de transmisie nu mai e 6,2 ci 6,6.
Am o intrebare in lipsa pozelor,vine cu suport/rulment suplimentar la motor.

Asta
http://www.helidirect.com/images/helicopters/helicopter_upgrades/msh/protos_500/MSH51326.jpg

A doua intrebare,cu ce pinion vine pe axul de coada?(cati dinti)

Daca imi dai voie,iti dau cateva sfaturi chiar daca cel mai probabil le sti deja.

Mare grija la rola intinzatoare de la motor,din cele doua gauri de prindere se pune in cea de langa motor in varianta strech.
Cureaua extrem de bine intinsa,niciodata nu e prea intinsa pentru mine.Verifica si in fata si in spate.
Grija mare cu bratele de sustinere a bumului pentru ca in varianta low head ai sanse mari sa faci boom strike(lipeste bine tijele cu bicomponent).
Pune pe tija de comanda a servoului de coada un termo mic sau o bucatica de teava(ca la t-rex 600 PRO) in dreptul ghidajului pentru ca va toci tija de carbon cu timpul
Ultimul sfat e sa nu pui pack mai mare de 2650mah ca sa il ti usor,in mod hard motorul nu trage mai mult de 50A deci 25C e suficient(real)

Ps.E un heli care ii place viteza...deci 2500rpm (strech)
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#25 Useril este offline   apstudio 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 02-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:Computers, 3d Graphica, Films, Bodybuilding, Helicopters, Aircrafts, Ships

Postat 01 May 2014 - 10:34 AM

Ice9 are mare dreptate. Tre sa te hotarasti cu ce governor mergi, sau, brain sau esc. eu as alege brain + sensor rpm.
The Truth Is Out There.
0

#26 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 01 May 2014 - 10:46 AM

Vezi postareaapstudio, la 01 May 2014 - 10:34 AM, a spus:

Ice9 are mare dreptate. Tre sa te hotarasti cu ce governor mergi, sau, brain sau esc. eu as alege brain + sensor rpm.


Asa vreau si eu. Pacat ca Brain nu are soft start.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#27 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2014 - 10:55 AM

Vezi postareaqntt, la 01 May 2014 - 08:37 AM, a spus:

Ce am inteles eu din toata treaba asta:

Governor fara senzor pe motor nu e nimic mai mult decat un flat curve pe throttle indiferent unde e programat: Brain, ESC sau radio. In conditiile astea ma lasa cam rece. Daca puteti sa recomandati un senzor, informatia mi-ar fi de folos.

Brain vrea end points din radio ca sa atinga rezolutia maxima de care e capabil si prefer sa-l las asa cum vrea pentru ca intre ESC si Brain, Brain-ul e sistemul mai complex cu sanse mai mari sa apara vre-o buba neprevazuta daca nu e programat exact asa cum vrea el.

De ce nu stie ESC-ul sa-si ia automat end points de la radio (asa cum fac toate in mod normal pana si Align) in modul heli dar poate in modul avion, nu am nici cea mai vaga idee!

In momentul asta toate merg bine dar nu am soft start. Pana la urma nu e o tragedie.



nu e chiar asa... orice ESC brush-less stie exact turatia motorului, ba chiar si faza (pozitia rotorului). Altfel nu ar putea sa comute cele 3 faze corespunzator.
Un ESC bun cu governor nu are nevoie de niciun senzor extern ca sa isi faca treaba

Eu nu stiu niciun ESC care isi ia endpoint-urile automat in modul heli... nici nu vad cum, fiindca operatiunea presupune sa dai cel putin o data throtle de la minim la maxim inainte de fiecare decolare. La avion merge, la heli nu stiu ce iese. Poate doar combinat cu un soft start lung
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#28 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 01 May 2014 - 10:57 AM

Vezi postareafurios, la 01 May 2014 - 10:03 AM, a spus:

Stai ca mie imi scapa ceva,ai zis ca e strech nativ,asta inseamna ca ai ales pinion de 14 si in cazul asta raportul de transmisie nu mai e 6,2 ci 6,6.
Am o intrebare in lipsa pozelor,vine cu suport/rulment suplimentar la motor.

Asta
http://www.helidirect.com/images/helicopters/helicopter_upgrades/msh/protos_500/MSH51326.jpg

A doua intrebare,cu ce pinion vine pe axul de coada?(cati dinti)

Daca imi dai voie,iti dau cateva sfaturi chiar daca cel mai probabil le sti deja.

Mare grija la rola intinzatoare de la motor,din cele doua gauri de prindere se pune in cea de langa motor in varianta strech.
Cureaua extrem de bine intinsa,niciodata nu e prea intinsa pentru mine.Verifica si in fata si in spate.
Grija mare cu bratele de sustinere a bumului pentru ca in varianta low head ai sanse mari sa faci boom strike(lipeste bine tijele cu bicomponent).
Pune pe tija de comanda a servoului de coada un termo mic sau o bucatica de teava(ca la t-rex 600 PRO) in dreptul ghidajului pentru ca va toci tija de carbon cu timpul
Ultimul sfat e sa nu pui pack mai mare de 2650mah ca sa il ti usor,in mod hard motorul nu trage mai mult de 50A deci 25C e suficient(real)

Ps.E un heli care ii place viteza...deci 2500rpm (strech)


1. Apreciez orice sfat!
2. Este varianta strech dar nu a venit cu rulmentul de sustinere a pinionului, si nici pale mari, are pale de 430 parca. Pinionul e de 15 si are coada lunga (+cureaua lunga). E un fel de struto-camila kitul meu dar asa il vinde de la MSH. Cam aiurea dar merge.
Baterii am ales Align 2600mAh 50C. In rest am pus termocontractil pe tija respectiva, am lipit foarte bine suportii cozii si rola cu pricina e in pozitia corecta..
3. Cat de tare sa intind cureaua inca e o enigma pentru mine. Am observat ca trebuie sa fie destul de tensionata ca sa nu atinga pe interior teava cozii cand il zgaltai. Am intins-o bine dar la un anumit RPM (destul de mic) tot intra intr-o rezonanta si mai atinge pe interior. O sa incerc sa o intind si mai tare.

Acum o sa incerc sa-mi fac la strung un swash leveling tool ca nu am nic pe diametrul respectiv.


Inca o data: Apreciez orice sfat! NU va sfiiti.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#29 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 01 May 2014 - 11:08 AM

Vezi postareapatrocle, la 01 May 2014 - 10:55 AM, a spus:

nu e chiar asa... orice ESC brush-less stie exact turatia motorului, ba chiar si faza (pozitia rotorului). Altfel nu ar putea sa comute cele 3 faze corespunzator.
Un ESC bun cu governor nu are nevoie de niciun senzor extern ca sa isi faca treaba

Eu nu stiu niciun ESC care isi ia endpoint-urile automat in modul heli... nici nu vad cum, fiindca operatiunea presupune sa dai cel putin o data throtle de la minim la maxim inainte de fiecare decolare. La avion merge, la heli nu stiu ce iese. Poate doar combinat cu un soft start lung


Eu stiam exact pe dos! ESC face treaba "la orb", alterneaza fazele indiferent de ce face motorul dar cu suficienta putere ca motorul sa asculte.

Calibratea automate se face doar o data cu palele jos. Pornesti radioul, bagi throttle la max dupa care cuplezi bateria. Cobori throttle la 0 dupa care te duci in 100% si gata a invatat ce si cum. Data viitoare pornesti radioul cu throttle la 0 si nu mai intra in modul de programare. E destul de simplu si se face doar o data.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#30 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2014 - 11:25 AM

Vezi postareaqntt, la 01 May 2014 - 11:08 AM, a spus:

Eu stiam exact pe dos! ESC face treaba "la orb", alterneaza fazele indiferent de ce face motorul dar cu suficienta putere ca motorul sa asculte.

Calibratea automate se face doar o data cu palele jos. Pornesti radioul, bagi throttle la max dupa care cuplezi bateria. Cobori throttle la 0 dupa care te duci in 100% si gata a invatat ce si cum. Data viitoare pornesti radioul cu throttle la 0 si nu mai intra in modul de programare. E destul de simplu si se face doar o data.


in niciun caz ESC-ul nu isi face treaba orb.. Imediat ce iese din sincronism (adica comuta fazele nepotrivit cu pozitia rotorului) cuplul cade la zero si motorul se opreste. E si un zgomot specific pe care cred ca toata lume il stie, mai ales amatorii de ESC-uri rele
Si, oricum, daca ar fi cum zici tu, nu ar fi nimic mai simplu sa faci un governor, ai comuta fazele cu frecventa dorita. Din pacate, nu merge asa, motorul brushless nu e motor sincron si ESC-ul trebuie sa comute dupa motor, nu invers. De aici si dificultatile de a ii tine turatia constanta, care trebuie facuta din tensiunea de alimentare, nu din frecventa de comutare. E teorie intreaga, nu dezvoltam acuma

Cu calibrarea: ce zici tu acolo se cheama programare (calibrare one-time daca vrei) dupa mine, nu calibrare automata. Si se face, cu o procedura sau alta, la orice ESC heli.

Aceasta postare a fost editata de patrocle: 01 May 2014 - 11:27 AM

Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro