Adaugare Flaps Aripa balsa + folie
#1
Postat 23 January 2014 - 03:24 PM
Eu sunt un fel de "zburator" singuratic, daca ar fi sa ma descriu si mai tot ce am invatat despre aeromodelism a fost din citite (despre dinamica zborului stiu multe din vreo 6 ani de planorism la Sanpetru acum multi ani). Ideea e ca stiu ca am multe lacune si acum dupa o pauza de un an de zile vreau sa reiau activitatea, astfel mi-am luat o "jucarie" noua (dragonfly 1800)la care inca lucrez sa o asamblez.
Din pacate inca nu am enorm de mult timp ce pot aloca la treaba asta asa ca merg usor :) (sunt mandrul tata a unei perechi de gemeni care pana acum nu-mi acordau nici macar o clipa pt gandurile mele... dar lucrurile incep sa se schimbe usor).
Revenind la problema mea: as vrea sa adaug niste flapsuri la jucaria de mai sus, dar pt ca nu am inca experienta necesara sa ma joc la structura aripii ma gandeam la o improvizatie prezentata in poza de mai jos.. ce ziceti? modificarea asta ar fi mai mult o frana aerodinamica decat un flaps?
Presentation1.jpg (35.87K)
Number of downloads: 62
#2
Postat 23 January 2014 - 03:32 PM
Realizarea chiar in structura actuala nu e chiar asa de dificila cum ai crede, doar ca trebuie si reinfoliat.
Iti pot explica cum sa o faci usor, daca zici ca te bagi la infoliere.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 January 2014 - 03:32 PM
#3
Postat 23 January 2014 - 03:38 PM
Flapsul mareste portanta in conditiile pastrarii curgerii laminare, asta (suprafata desenata) va crea o frina de absorbtie si turbioane masive in spatele bordului de fuga, prea putin va genera un profil rezultant mai concav.
#4
Postat 23 January 2014 - 03:44 PM
Split flap
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 January 2014 - 03:45 PM
#5
Postat 23 January 2014 - 04:04 PM
renatoa, la 23 January 2014 - 03:32 PM, a spus:
Realizarea chiar in structura actuala nu e chiar asa de dificila cum ai crede, doar ca trebuie si reinfoliat.
Iti pot explica cum sa o faci usor, daca zici ca te bagi la infoliere.
Nu ar fi asa o mare problema sa ma bag la modificarea structurii cu ajutorul vostru, doar ca nu as avea destul de mult timp la dispozitie sa lucrez la el si as lungi prea mult treaba (aripa are nervuri in structura si asta cred ca pune probleme la modificare), cand bebeii imi vor permite ceva mai mult timp pt mine...
Oricum dupa cum ziceati si voi pe aici aveti aceeasi teama ca si mine ca va actiona mai mult ca o frana aerodinamica datorita turbioanelor create pe bordul de fuga... probabil momentan voi sta pe fundul meu cu modificarea asta, dar in mod sigur ma va bantui o vreme :)
#6
Postat 23 January 2014 - 05:19 PM
Mi se pare ca nu se merita sa faci asa ceva cu modelul asta.
Modelul este tip hotliner. In alte cuvinte un planor rapid care il folosesti de fapt cam ca avion de curse. Tare la planare nu va fi, dar in schimb de jucat si mers repede cu aterizari planate asta o sa faca. Eventual poti sa il plimbi la panta daca bate vijul un pic mai tarte poti sa il plnaezi pe acolo.
Daca poti din radio poti folosi flaperoane ca sa il incetinesti un pic la aterizeare. cred ca asta va fi cel mai usor si mai practic.
#7
Postat 23 January 2014 - 06:24 PM
F2B, la 23 January 2014 - 05:19 PM, a spus:
Mi se pare ca nu se merita sa faci asa ceva cu modelul asta.
Modelul este tip hotliner. In alte cuvinte un planor rapid care il folosesti de fapt cam ca avion de curse. Tare la planare nu va fi, dar in schimb de jucat si mers repede cu aterizari planate asta o sa faca. Eventual poti sa il plimbi la panta daca bate vijul un pic mai tarte poti sa il plnaezi pe acolo.
Daca poti din radio poti folosi flaperoane ca sa il incetinesti un pic la aterizeare. cred ca asta va fi cel mai usor si mai practic.
Merci, intr-adevar este un aparat care ar avea ceva mai mare viteza de zbor (de fapt asta am si cautat) si din acest motiv m-ar interesa niste flapsuri (in principal pt o aterizare mai usoara)… eu detin si un ASW 17 cu o avengura de 2 m (EPO) si mi-am dorit ceva mai… acrobatic (dar cu calitati de planor), astfel m-am ales cu jucaria asta… din pacate nu am investit intr-o radiocomanda, am una in 5 canale fara nimic extra… deci nexam mixaje.
Acum cred ca o sa merg intai pe ideea de a-l face apt de zbor asa c@m este apoi o sa vad exact de ce ar mai avea nevoie.
O alta problema e ca bateria care am ales-o e cam maricica si cam grea, ceea ce inseamna niste greutati extra pe coada pt a echilibra… rezulta o nevoie de o viteza in plus
PS: sa fiu sigur poate imi puteti confirma ca bateria ASTA se potriveste cu ESC
#8
Postat 23 January 2014 - 07:10 PM
Si nici nu cred sa tragi peste 30A la un asemenea model, dar mai stii... mai curand ne spui ce motor si elice va trebui sa duca acel ESC de 30A?
#9
Postat 23 January 2014 - 07:13 PM
renatoa, la 23 January 2014 - 07:10 PM, a spus:
Si nici nu cred sa tragi peste 30A la un asemenea model, dar mai stii... mai curand ne spui ce motor si elice va trebui sa duca acel ESC de 30A?
Motorul si elicea au venit standard:
Motor: 28-36 1900kv brushless outrunner motor
Elicea nu am idee...
#10
Postat 23 January 2014 - 07:26 PM
#11
Postat 23 January 2014 - 07:41 PM
Orice elice peste 8x4 va trage peste 30A :(
Nu il arunci, il dai la un EZ*-ist nebun, lui o sa ii "falfaie" cu un 6x6
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 January 2014 - 07:43 PM
#12
Postat 23 January 2014 - 10:01 PM
Dar acum recomandati-mi un motor care sa se potriveasca cu ce am... ma pricep eu la multe dar la partea asta de configurat stau rau tare...
#13
Postat 23 January 2014 - 10:28 PM
Pentru 80km... un 1000kv cu 11x7
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 January 2014 - 10:31 PM
#14
Postat 24 January 2014 - 09:45 AM
Imi pare rau ca am deviat de la subiectul initial... dar se pare ca am alte probleme mai importante decat modificarea flapsului :D
Aceasta postare a fost editata de Cristi_glide: 24 January 2014 - 09:47 AM
#15
Postat 24 January 2014 - 10:05 AM
kilo volti sigur nu ... :D
#16
Postat 24 January 2014 - 10:43 AM
renatoa, la 24 January 2014 - 10:05 AM, a spus:
kilo volti sigur nu ... :D
Ar fi fost prea tare ca un motoras care il tin in palma sa imi dea 1900 kV... dar sincer nu am acordat atentie de la ce ar putea veni (am dedus ca este o unitate de masura pt motorasele astea)... acum facand putina documentatie am aflat ca inseamna revolutii per volt...
Acum dupa logica mea fara experienta in domeniul asta al motoraselor vs elici:
- numar mare kv imi trebe elice mai mica in diametru... nush ce sa zic de pas...
- numar mai mic kv pot folosi o elice mai mare si presupun un pas mai mare...
Dar din ce citisi: elice mare rezulta viteza mare si pas mare rezulta torque... se recomanda la puterea motorului ca pt fiecare 1lb (~0.5kg) sa fie 100w, deci mie mi-ar trebui ceva in jur de 200W...
Dar tot tinand-o in teorii nu fac decat sa ma afund si mai tare in ceata...
Eu am masurat elicea si imi iese 4.5" dar probabil in realitate se da diametrul elicei ceea ce inseamna ca eu am una standard de 9"(n-am idee de pas)
Mi-ati recomandat la o elice de 11x7 un motor de 1000kv, ce imi recomandati pt elicea mea de 9"?
Aceasta postare a fost editata de Cristi_glide: 24 January 2014 - 10:44 AM
#17
Postat 24 January 2014 - 12:26 PM
Putere 250W daca ai de gand sa dai full sa faci verticale.