Modelism - RHC Forum: Garajul Prognosis - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 20 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

Garajul Prognosis machete modificate de mine

#91 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:26 AM

Oltcit CS pick-up DeAgostini

Pentru ca dispuneam de un Oltcit ramas prin casa in urma devalizarii farurilor pentru Dacia Sport facuta ceva timp in urma, pentru ca dezamagit de vopseaua rosie de la Postalion, am cumparat una mai scumpa si am testat-o cu peste o luna in urma, iata ca acum am profitat de testele facute pe Oltcit si am decis ca este timpul sa montez unul pe post de pick-up. Farurile le-am refacut din ferestre de casute HO, inchiderea cabinei din ABS de 1 mm grosime si geamul acesteia din acetofan de la blistere DeAgo. Grilajul de protectie provine de la o Dacia papuc, pe care l-am redimensionat pentru bena Oltcitului. A rezultat un al doilea CS care se alatura colectiei Prognosis!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/Oltcit-CS-02.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/Oltcit-CS-04.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/Oltcit-CS-08.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...-cs-deagostini/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
0

#92 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:27 AM

O Dacia Sport decapotabila la Slobozia

Am observat curentul modern de creatie pe baza de imaginatie cu modelele DeAgostini. Eu sunt o fire obiectiva si realista, preferand in general sa reproduc modele care au existat. Asta nu inseamna insa ca sunt lipsit de imaginatie. Lucrarea urmatoare, am realizat-o pentru ca am vrut sa imi implinesc o dorinta din tinerete, cand visam la Dacia decapotabila cu care sa plimb gagicutele vara prin Mamaia! Ani au trecut si nu am condus o Dacia decapotabila. Mai mare rasul daca nu macar acum, la batranete, sa imi fac o decapotabila numai dupa gustul meu. Mentionez din start, ca lucrarea este pura imaginatie prognosiana, asa ca sunt admise si modificarile “mai cu fara pretentii”…

Mi-am dotat decapotabila cu prelata escamontabila, (daca Doamne fereste da o ploicica), cu parasolare ca sa nu imi dea soarele in ochi, i-am pus extra faruri ca sa am lumina pe asfalt din belsug, am dotat masina si cu antena radio de calitate, am modificat bara fata de Dacia 1300, practicand orificii in care am strecurat semnalizatoare de sportiva luate pe sub mana de la traficantii de piese aduse din Bulgaria. I-am pus stergatoare nichelate ca sa ia ochii la gagici si am incaltat masina cu roti aduse din Jamaica, de la un taxi confiscat de autoritati. Tapiteria supla si eleganta, de o culoare linistita, este garnisita cu cusaturi negre, care scot in evidenta simplitatea monturii. Portierele s-au capitonat conform placerii ochilor mei obositi de truda. Bordul de 1300 clasica, a primit culori corespunzatoare, inclusiv butoane colorate. Pedalele nichelate, stalucesc pe langa covorasele aluminizate de pe podea.

Cum lucrarea este aplicarea imaginatiei mele nonconformiste, mi-a creat propriile placute de inmatriculare, care reflecta data mea de nastere, asta ca sa isi aminteasca prietenii cand sa imi trimita cadouri! Dupa ce am facut un tur prin constelatia Prognosis, am plasat macheta in loc strategic, pe birou, in fata monitorului, unde va ramane pentru tot restul zilelor mele, atatea cate or mai fi ramas! Nu stiu daca mai sunt multe, caci zilele trecute m-a sunat un inger si m-a anuntat ca in curand voi fi chemat sa fac o colectie speciala pentru parcul auto din ceruri! In rest numai de bine!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/DSD06.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/DSD07.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/DSD08.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...la-la-slobozia/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
0

#93 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:33 AM

O Dacia Sport decapotabila la Slobozia

Am observat curentul modern de creatie pe baza de imaginatie cu modelele DeAgostini. Eu sunt o fire obiectiva si realista, preferand in general sa reproduc modele care au existat. Asta nu inseamna insa ca sunt lipsit de imaginatie. Lucrarea urmatoare, am realizat-o pentru ca am vrut sa imi implinesc o dorinta din tinerete, cand visam la Dacia decapotabila cu care sa plimb gagicutele vara prin Mamaia! Ani au trecut si nu am condus o Dacia decapotabila. Mai mare rasul daca nu macar acum, la batranete, sa imi fac o decapotabila numai dupa gustul meu. Mentionez din start, ca lucrarea este pura imaginatie prognosiana, asa ca sunt admise si modificarile “mai cu fara pretentii”…

Mi-am dotat decapotabila cu prelata escamontabila, (daca Doamne fereste da o ploicica), cu parasolare ca sa nu imi dea soarele in ochi, i-am pus extra faruri ca sa am lumina pe asfalt din belsug, am dotat masina si cu antena radio de calitate, am modificat bara fata de Dacia 1300, practicand orificii in care am strecurat semnalizatoare de sportiva luate pe sub mana de la traficantii de piese aduse din Bulgaria. I-am pus stergatoare nichelate ca sa ia ochii la gagici si am incaltat masina cu roti aduse din Jamaica, de la un taxi confiscat de autoritati. Tapiteria supla si eleganta, de o culoare linistita, este garnisita cu cusaturi negre, care scot in evidenta simplitatea monturii. Portierele s-au capitonat conform placerii ochilor mei obositi de truda. Bordul de 1300 clasica, a primit culori corespunzatoare, inclusiv butoane colorate. Pedalele nichelate, stalucesc pe langa covorasele aluminizate de pe podea.

Cum lucrarea este aplicarea imaginatiei mele nonconformiste, mi-a creat propriile placute de inmatriculare, care reflecta data mea de nastere, asta ca sa isi aminteasca prietenii cand sa imi trimita cadouri! Dupa ce am facut un tur prin constelatia Prognosis, am plasat macheta in loc strategic, pe birou, in fata monitorului, unde va ramane pentru tot restul zilelor mele, atatea cate or mai fi ramas! Nu stiu daca mai sunt multe, caci zilele trecute m-a sunat un inger si m-a anuntat ca in curand voi fi chemat sa fac o colectie speciala pentru parcul auto din ceruri! In rest numai de bine!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/DSD06.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/DSD07.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/DSD08.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...la-la-slobozia/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
0

#94 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:35 AM

Dacia Service la Slobozia

In urma solicitarilor posesorilor de autoturisme Dacia din Slobozia Mare, Atelierele PanArin au realizat in regim de urgenta, un vehicul de asistenta rutiera, menit sa asigure service-ul pentru tractarea sau depanarea acestor iubite masini clasice. Pentru realizarea acestui proiect deosebit, ingineri si proiectantii Atelierelor PanArin, au folosit caroseriile a doua vehicule DeAgostini, o Dacia 1300 break si o Dacia 1309, pe care le-au decupat si imbinat corespunzator, conform cerintelor clientilor, spre a obtine o platforma de remorcare a vehiculelor avariate sau defecte. La proiectarea masinii s-a tinut cont si de necesitatea unui spatiu usor suplimentar in cabina, pentru transportarea unor scule necesare interventiilor. Astfel, cabina a fost alungita conform stasului King-Cab, spatiul obtinut in spatele soferului fiind dotat cu o lada mare de scule, pe capacul careia pot lua loc inca doi oameni, chiar daca vor sta usor inghesuiti, acestia sunt la serviciu si nu la distractie ca sa le trebuiasca o limuzina in care sa se lafaie.

Dupa imbinarea celor doua caroserii si prelungirea cabinei, a fost construita o platforma solida, menita sa sustina atat o macara de ridicare si tractare a masinilor defecte in traseu, cat si o serie de piese de rezerva, roti si alte scule necesare interventiilor. Initial s-a dorit montarea unei macarale de capacitate mai mare, dar ulterior, s-a realizat o macara mai usoara, cu un singur brat, dar care culiseaza in jurul axului, astfel incat aceasta poate fi folosita atat la tractare, cat si la incarcarea/descarcarea unor piese mai grele.

In bena, specialistii au mai confectionat si montat o serie de bari de protectie si sustinere, utile in cazurile de transportat piese voluminoase sau oameni. Pe cutia macaralei a fost montat si un convertizor hidraulic, necesar actionarii foarfecelor de descarcerare. In partea din spate, s-a mai montat un carlig suplimentar pentru agatarea unor remorci sau pentru tractarea la stanga a vehiculelor avariate. Specialistii au renuntat la bara standard din spate, in favoarea unei bari de protectie mult mai solida, pe care se spijina la nevoie suportii de fixare a rotilor fata ale masinilor tractate.

Pentru semnalizarea optica atat de necesara in trafic, atunci cand sunt remorcate masini, specialistii de la Slobozia au confectionat girofare specifice de culoare portocalie. Protectia in fata a fost suplimentata de o bara mai solida, atat de utila in cazurile de tamponari usoare, dar necesara si la impingerea unor vehicule avariate care blocheaza traficul. Pe platforma s-au mai adaugat si o serie de lanturi cu carlige, necesare asigurarii vehiculelor tractate impotriva balansului accidental.

Dupa inmatriculare si inscriptionarea potrivita, masina a fost predata serviciului de asistenta rutiera Dacia Slobozia, unde impreuna cu asistenta limuzina, va asigura service-ul pe raza judetului Ialomita si nu numai. Masina va asigura si caravana necesara competitorilor auto locali in deplasarile lor prin tara la diverse concursuri. Toate acestea au putut fi realizare gratie modelelor comercializate o data cu revista “Masini de legenda” sub egida DeAgostini Romania.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/1304K-08.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/1304K-09.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/1304K-10.jpg

Mul mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...ce-la-slobozia/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 06 October 2013 - 08:35 AM

0

#95 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:36 AM

GAZ 12 ZIM – DeAgostini

Aseara tarziu, gratie unui bun prieten, am putut si eu sa tin in mana noua revista DeAgostini cu minunatia sovietica in stare ireprosabila. Rasarita dintr-un trecut pierdut in negura comunismului, masiva limuzina trezeste amintiri oricarui pasionat de automobile. Masina a fost prezenta si in tara noastra, eu mi-o amintesc foarte bine pentru ca am si calatorit cu asa ceva. Tatal unui colec din Constanta era sofer la Consulatul Sovietic si de cate ori putea, cand se ducea cu masina la spalatorie, ne lua si pe noi copii sa ne plimbe pana la marginea orasului. Imi amintesc profunda impresie lasata copilariei mele de comfortul extraordinar oferit de masina. Era poreclita “Lebada neagra” din pricina modului elegant in care se balansa din suspensii.

Ca si macheta, consider un exemplar foarte reusit al celor de la DeAgostini. Impresionanta si bine realizata comparativ cu ale modele DeAgo, cel putin cea care a ajuns la mine. Curat lucrata, fara mizerii si bavuri excesive, jucaria pierde din calitate prin interiorul nearanjat corespunzator. Ca lipsuri nu pot sa nu remarc butonul de stergator de parbriz, element destul de evident pe bordul elegant al masinii. Stiu ca limuzina de la Consulat avea si oglinda laterala pe partea soferului, dar posibil ca acest accesoriu sa fi fost adaugat ulterior. Numerele de inmatricurare nu imi spun nimic. Nu sunt nici de ambasada romaneasca, nici de corp diplomatic sau altceva romanesc… In rest, numai de bine!

PS – fireste ca pana la miezul noptii era demontata si preparata pentru interventii si imbunatatiri. Sigur imi doresc un al doilea exemplar pentru punerea lui pe sinele de cale ferata!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/GAZ12ZIM-02.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/GAZ12ZIM-03.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/GAZ12ZIM-06.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...zim-deagostini/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#96 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:40 AM

Dacia 1300 – amintiri auto

Gratie meseriasilor de la Ateierele PanArin, inca o Dacia 1300 a fost restaurata la Slobozia Mare, pentru satisfacerea nostalgiei unui amic de suferinta. Pornind de la inegalabila Dacia 1300 lansata acum un an in revista DeAgostini, prin preparari specifice, macheta visinie este gata sa straluceasca cu ornamentelei ei in vitrina de colectie. Sper ca am facut o surpriza amicului ce isi dorea sa isi revada preferata realizata in Atelierele PanArin, purtand numarul de inmatriculare corespunzator!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/1301-04.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/1301-05.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/01/1301-06.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...-amintiri-auto/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#97 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:45 AM

ZIM 12, limuzina sovietica la Slobozia

Dupa cum spuneam in prezentarea machetei DeAgostini, frumoasa limuzina sovietica a poposit in Slobozia multumita lui Dragos Bora. Fireste ca minunatia a intrat imediat dupa sedinta foto in Atelierele PanArin, pentru imbunatatiri. Cum exteriorul este impecabil, caroseria fost pusa bine deoparte si ne-am axat pe interiorul sumbru, amintirea elegantei limuzine de la Constanta determinand culorile si modul de innobilare a habitaclului.

Dupa demontarea completa a acestuia, am procedat la inlaturarea bavurilor de turnare si apoi la vopsirea mobilierului, bordului si volanului, precum si a fetelor interioare a portierelor. La bord, am reparat lipsa butonului de actionare a stergatoarelor de parbriz prin confectionarea unuia din material plastic, (bagheta de 0,5 diametru, de pe la casutele mele de trenulete).

Pentru ca am dorit vopsirea canapelelor in doua culori, dupa cum imi amintesc ca era masina de la Consulatul Sovietic din Constanta, a trebuit sa fac demarcatia dintre partea superioara a tapiteriei si soclul metalic la canapeaua din spate, si pentru asta am folosit sublerul pentru a trasa demarcatia prin zgariere repetata cu ciocul ascutit fixat la dimensiunea de 2,5 mm. pana am obtinut un mic sant vizibil.

Volanul a fost pictat in culorile specifice, cu inelul nichelat si fildesul decorativ. La fel si manetele din jurul sau. In bord am facut la imprimanta si ceasurile, dar rezolutia prea mica a imprimantei nu prea mia fost de folos, detaliile ceasurilor estompandu-se. Toate acestea au fost posibile gratie efortului bunului prieten din Bucuresti, dl. Cristi Butnariu, care si-a sacrificat din timpul sau de odihna dintre doua ture la serviciu, pentru a-mi satisface pretentiile si pentru a alerga prin Bucuresti dupa vopseluri mate si pensule extrafine, fapt pentru care ii sunt vesnic recunoscator, fie si numai pentru ca ma accepta asa dificil si pretentios cum sunt! Multumesc Cristi!

La exterior, am facut cu crom doar rama geamului mic de la portiera din fata. In rest, las pozele sa vorbeasca…

Dupa montarea corespunzatoare, frumoasa rusoaica a pozat mandra pe platoul de filmare din studioul amenajat special la Slobozia. Acum, troneaza falnica pe biroul meu, in fata monitorului, asteptand o surata pentru a fi pusa pe linie de cale ferata, fireste, dupa ce va fi dotata cu luxul necesar unei prime doamne comuniste cum a fost Anna Pauker. Singura problema ar fi insa suportul cu cale ferata, (in genul celui folosit la GAZ M 20) pe care nu-l avem, si pentru confectionarea caruia ne-ar trebui o bucata de sina de cale ferata, cu traverse, la scara 1,43 (scara O zero in modelismul feroviar – cu ecartament de 35 mm.)! Ar mai ramane inscriptionarea pe capacele rotilor a siglei ZIM, dar asta dupa ce adunam mai multe insriptii care sa justifice pretul unei coli printate prin serigrafie color la Tg. Mures.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/GAZ12ZIM-23.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/GAZ12ZIM-24.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/GAZ12ZIM-25.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...ca-la-slobozia/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#98 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:47 AM

GAZ 12 ZIM functional pe ecartament redus (1)

Dat fiind asteptarea acestui vehicul de multa vreme, in virtutea povestii sale ca vehicul in Romania, am decis de cand am aflat ca va fi editata in colectia Masini de legenda a lui DeAgostini, ca voi motoriza un exemplar pe sine de HO (1/87) dar care se potrivesc oarecum ecartamentului redus.

Zim drezina a circulat in Rusia si in RM in anii de glorie, pe sine cu ecartament redus, fiind destinata nomenclaturii de partid pentru deplasari rapide in zona montana sau industriala. Prin anii 60-63, stabii din Romania au primit doua astfel de masini in dar de la Sovietici. Pentru ca la noi ecartamentul redus nu era de folos, raspandirea sa fiind oarecum limitata la zonele montane de frontiera si la zonele miniere, una din ele a fost modificata special pentru deplasarile Annei Pauker prin tara, fiind adaptata la ecartamentul obisnuit. Cealalta a ramas conform originalului, pe ecartament redus, dar din cate stiu a fost donata functionarilor vamali din zona de frontiera Moravita. Se pare ca acest vehicul a ajuns dupa un timp undeva la sarbi si nu s-a mai intors vreodata in Romania. Acesta este vehiculul care face tema acestei reproduceri.
http://en.wikipedia….ge_20061105.jpg/

Nu stiu sa fie prea multe poze cu drezina care a ramas in Romania, cea pe ecartament noral, si nici nu stiu unde este astazi. Cert insa ca a rezistat vremurilor, eu tanar liceean am vazut-o cu ochii mei in Depoul Palas Constanta prin 1980, parcata langa hala circulara. Era incuiata si pazita bine alaturi de o Skoda, tot o drezina si tot a partidului. Acum stiu ca o Skoda este in Gara Fetesti expusa si posibil ca ZIM-ul sa fie la Sinaia. Nu sunt sigur!
Imi amintesc interiorul exterm de luxos!

Drept urmare am inceput lucrul la sasiul celei motorizate pe ecartament redus. Nu am inca a doua macheta, dar folosindu-ma de sasiul primei, ca si model, am inceput crearea unui sasiu nou, din ABS si Forex, pentru momentul in care voi avea macheta, acesta se fie preparat deja.

Am folosit roti ramase de pe la trenuletele demontate in anii cand lucram la diorama, si un mini motor achizitionat de pe situl RoboFun, sectiunea micro-motoare. Motorul este de 6 volti si destul de mic pentru a se ascunde in partea din spate a masinii. In acest moment sasiul cu rotile si transmisia mecanica sunt aproape gata. As fi putut sa-l termin ieri, dar starea de sanatate m-a obligat sa lucrez mai incet.

In asteptarea machetei trimisa de un coleg pasionat, am confectionat din cartela de plastic si scarile atat de speciale ale vehiculului, realizate la comanda pentru ca tovarasa Pauker sa nu isi rupa gleznele delicate la urcarea si oborarea din limuzina luxoasa.

Astezi voi aborda problema colectarii de tensiune de pe sinele HO pe care va rula macheta.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/GAZ12-r-03.jpg

Mai multe poze si detalii de lucru >>> http://arin.panait.n...tament-redus-1/

http://arin.panait.n...tament-redus-1/

Si un filmulet cu primele teste de functionare motrica

http://www.youtube.c...d&v=9qwZ02idTbY
0

#99 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:49 AM

GAZ 12 ZIM drezina pe ecartament normal

Cum a sosit si a doua masina, meseriasii de la Depoul PanArin au fost solicitati sa doteze vehiculul cu anexele si dispozitivele necesare rularii acestuia pe calea ferata cu ecartament normal din Romania. Imediat inginerii si proiectantii au adaptat frumoasa masina ruseasca la mersul pe sine. Ei au folosit pentru rulaj o pereche de osii provenind de la o locomotiva miniera dezafectata. De inadata ce drezina s-a asezat frumos pe linii, meseriasii au trecut la imbunatatirea interiorului conform cerintelor de partid si de stat, astfel incat tovarasii ce vor calatori in interes de serviciu pe drumurile de fier ale tarii, sa beneficieze de tot comfortul in lungile si obositoarele lor deplasari la fabricile si uzinele clasei muncitoare.

In acest scop s-a dispus tapitarea canapelelor cu piele oliv si maro, piele provenind de la vacile din fermele republicii. Tot din piele, dar de bou maro, au fost capitonate portierele la interior, iar bordul luxos a fost innobilat cu furnir de mahon adus din import din Republica Populara Chineza, tara prietena, cu care republica intretine bune relatii comerciale si politice. Manerele de inox si volanul de fildes natural, au fost un cadou din partea conducerii de partid din Libia prietena si vecina. La final, drezina partidului a fost dotata cu un proiector suplimentar pe plafonul acesteia, si cu o lampa finala adaugata pe bara din spate, conform regulamentelor de cale ferata.

Initial s-a dorit vopsirea barilor, in rosu si alb, dar conducerea de partid si de stat a concluzionat ca alamurile si inoxurile originale nu reprezinta un lux si o extravaganta, tinand cond ca vor fi plimbate cu aceasta limuzina feroviara diverse personalitati politice care vor vizita republica spre realizarea a noi relatii de pace si pretenie in spiritul dezvoltarii economice si a propasirii neamului spre un viitor luminos si bogat. Pentru urcarea si coborarea fara riscuri din vehicul, meseriasi au confectionat o treapta suplimentara fixata sub sasiul limuzinei.

Dupa inmatricularea corespunzatoare, conducerea de partid si de stat a fost invitata la o calatorie de proba cu frumoasa limuzina. Pentru ca proiectantii au decis scoaterea volanului de la vehicul, tovarasa academician nu a dorit sa probeze drezina, considerand un mare pericol conducerea ei fara volan. Drept urmare, in cateva minute volanul a fost montat la loc spre satisfactia celor prezenti, care au aplaudat frenetic si au rostit numele conducatorului iubit. Tovarasu’, dupa ce a examinat amanuntit realizarea meseriasilor, a concluzionat: “Nu imi plac masinile rusesti! Sa se faca un ARO romanesc cu care vom calatori noi si tovarasa pe calea ferata.” Dupa care el a studiat si noul Oltcit Cabrio ce se va fabrica pentru clasa muncitoare, vehicul economic, care se acopera la ploaie cu o prelata militara, dupa indicatiile conducatorului multilateral dezvoltat. Foarte multumit, tovarasul a ordonat continuarea acestui maret proiect pentru dezvoltarea capacitatii de deplasare a clasei muncitoare la punctele de lucru din republica.

La plecare, acestia au fost ovationati indelung de cei prezenti, scandand lozinci mobilizatoare. Gurile rele spun ca tovarasa a soptit in urechea tovarasului: “De ce sa mai consume tabla Micule si cu ARO ala? Ca noi si asa mergem cu helicopterul”! Drept urmare proiectul de ARO pe sine a fost abandonat pentru moment, clasa muncitoare orientandu-si efortul catre alte realizari economice, care sa inalte societatea catre noi culmi de progres si civilizatie. Proiectantii au decis sa lucreze in continuare la al doilea vehicul drezina, cel pe ecartament redus, pentru a putea fi folosit in inspectiile miniere si in zona de frontiera unde astfel de linii sunt mult mai practice!

Inainte de plecare, tovarasul a tinut o cuvantare in care a subliniat necesitatea mobilizarii clasei muncitoare pentru realizarea planului cincinal in trei saptamani, dupa care a premiat realizatorii cu diplome si insigne omagiale.

Traisca Partidul si Clasa Muncitoare in frunte cu Conducatorul iubit si tovarasii lui!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/GAZ12-n-09.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...rtament-normal/

Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#100 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:51 AM

Un TV cu coviltir

Printre vehiculele utilitare care au sustinut economia Romaniei in anii de comunism, s-a numarat si un model de TV decupat posterior, avand o platforma de marfa destul de mare, protejata deseori de intemperii cu o prelata ce sa aplica peste un coviltir din teava metalica. Iata ca am reprodus pentru a doua oara aceasta macheta avand la baza un model DeAgostini. De data aceasta pentru export! Masina era deseori intalnita la aprovizionarea aprozarelor, dar a fost folosita si de catre trupele de militie si securitate la transportul soldatilor! Las imaginile sa vorbeasca de la sine despre procesul tehnologic, pentru ca mi s-a reprosat ca scriu istorii nesfarsite! Ce sa fac, suflet de ziarist!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/TV-fr-11.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...tv-cu-coviltir/

Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 06 October 2013 - 08:51 AM

0

#101 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:55 AM

Cu Oltcitul decapotabil la Amara

8 FEBRUARY 2013
Legenda care spune ca a fost o vreme in care Statiunea Tineretului Amara era plina de turisti tineri, care veneau vara sa se distreze, pare o simpla poveste pentru tineretul din zilele noastre. Pe vremea aceea conducatorul iubit a facut o vizita la fabrica olteneasca de automobile si dupa ce a studiat el uzina si ultimile modele de masini, cand a aflat cata tabla intra la un acoperis de Oltcit, marele proiectant al tarii a dispus sa se realizeze un model pentru tineret, fara acoperis, asa cum vazuse el in Dallas. Imediat inginerii de la Craiova au decupat un Oltcit si in mai putin de 10 zile, doua autoturisme cabrio alergau spre Bucuresti pentru a fi prezentate conducatorului iubit. Nu se stie ce reactie a avut acesta, dar in scurta vreme au fost vazute cateva exemplare prin diverse statiuni, masini care fireste atrageau privirile invidiosilor.

Pentru ca se apropie vara, (stiu din sursa sigura), meseriasii de la Atelierele PanArin au fost solicitati de guvernatorul de Ialomita, sa realizeze un model care sa aminteasca de vremurile bune si care sa atraga turistii tineri la Amara. Ce-i drept Amara nu mai este Amara care era, cu lacul curat si aleile pline de turisti, nici tinerii nu mai sunt cum erau, elevi silitori care sa ia macar bacul inainte sa scrie un articol, si care sa creeze ceva autentic in afara de de celebrul coppy/paste, dar masinile de legenda raman masini de legenda, chiar daca au umplut de nervi zeci de conducatori auto in vremurile de mult apuse.

Pentru astfel de nostalgici, din Atelierele PanArin a iesit triumfator si vesel ca o zi de vara, un minunat Oltcit cabriolet, in amintirea a ceea ce a fost Oltcit pentru industria romaneasca de automobile.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/AmaraOlt03.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...tabil-la-amara/

Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#102 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:56 AM

TV 12C – o camioneta de legenda

Vine primavara si lucratorii din Slobozia se pregatesc sa reia munca in nenumaratele constructii programate pentru bunastarea cetatenilor. Spre a veni in sprijnul acestor initiative, Guvernatorul de Ialomita a ordonat constructorilor revitalizarea industriei de masini utilitare de legenda, prin actualizarea parcului auto din Slobozia Mare, scop pentru care meseriasii de la Atelierele PanArin au transformat inca o masina DeAgostini standard intr-o utilitara a vremurilor cand inca se mai muncea in Romanica.

Desi initial autoutilitara era programata pentru transformarea in masina de interventii IRE la stalpii de iluminat stradali, lipsa documentatiei a dus la stagnarea programului. Noul ordin al Guvernatorului a surprins meseriasii cu masina deja pregatita ca si platforma, fapt pentru care ordinul sau a fost executat in timp record, fiind necesara doar construirea unei bene si a accesoriilor utilitarei.

Pentru adaptarea unor roti mai mari, asemanatoare celor din fotografia de inspiratie, s-a dispus de catre ingineri inaltarea masinii prin adaugarea unor suporturi suplimentare la arcuri, de cate 1 mm grosime. Sasiul a fost adaptat din cel original, prin decuparea partilor nefolositoare si prin inaltarea acestuia conform stas-ului in vigoare pentru transportul pe bena deschisa. Dupa decuparea corespunzatoare a cabinei, s-a confectionat din ABS peretele de inchidere din spatele acesteia. Ulterior decuparii ferestrei de observatie, peretele a fost lipit si chituit corespunzator. S-au adaugat apoi intaritoarele ambutisate de pe langa fereastra dorsala, realizate din folie de acetofan de la blister.

Aripile posterioare au fost detasate si modificate astfel incat sa vina perfect dupa motarea benei deschise. Bena a fost realizata prin extinderea unei alte bene, provenita de la un vehicul dezmembrat, astfel inact sa se ajunga la lungimea necesara utilitarei romanesti. In timp ce cabina si bena se uscau in urma vopsirii, s-au adaugat intaritoarele transversale la sasiu, aripile de protectie din spate, bara de protectie cu stopurile rotunde, o scara suplimentara utila la imbarcarea si debarcarea din cabina utilitarei, precum si rezervorul suplimentar de ulei, necesar actionarii pompei hidraulice de basculare a benei.

S-au mai confectionat din forex si rezervorul exterior de combustibil, precum si lada compartimentului de acumulatori. Cabina a primit chedere la toate ferestrele, geam securit pe spate si portierele vopsite la interior pe partea metalica. Dupa inmatriculare, masina a plecat in cursa de proba la supermagazinul din localitate, de unde a luat doua butoaie cu ulei rezidual, pentru a fi dus la reciclare in vederea refolosirii in constructii la ungerea cofrajelor de turnare a betoanelor.

Guvernatorul s-a aratat foarte incantat de rezultatul muncii meseriasilor de la Atelierele PanArin si a dispus continuarea cercetarilor in vederea documentarii complete pentru reconstituirea unei alte utilitare romanesti din epoca de aur a industriei de automobile din tara noastra.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/TV12C16.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...eta-de-legenda/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

TV 12 C – o camioneta de legenda

Cu aceasta camioneta declar deschis sezonul la filmarile realizarilor mele. Aceasta macheta este in premiera absoluta si reprezinta la ora actuala (13 februarie 2013), un unicat in lumea modelistica!

http://www.youtube.c...d&v=_agPnuE7API
0

#103 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:57 AM

Platformă rotativă pentru prezentarea machetelor

Ordinul expres al Guvernatorului de Ialomita este sa pregatim o expozitie gen Salon Auto, unde modelele realizate in Atelierele PanArin sa fie prezentate publicului amator de automobile de legenda. In acest sens, au fost mobilizate toate fortele pentru ca ordinul sa fie executat in cel mai scurt timp cu putinta. Folosindu-se un micromotor cu reductor de la o veioza ca baza de miscare, muncitorii de la Atelierele PanArin au realizat in timp record platforma de filmare. S-au utilizat ca materiale forex (comatex) de 3, 6 si 8 mm grosime, precum si carton prespan (mucava). Alimentarea se face dintr-un variator FZ1, tot o antichitate reconditionata in Atelierele PanArin. Dupa prezentarea scenei mobile, s-a filmat primul montaj pentru probarea luminilor si a studioului! Speram sa fie apreciate eforturile meseriasilor nostri si promitem prezentari cat mai spectaculoase a modelelor din garajele PanArin!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/P2140001.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie plus un film >>> http://arin.panait.n...rea-machetelor/

Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#104 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 08:58 AM

Lancia Dilambda – Norev – un automobil de epoca la Slobozia

O masina de epoca, un lux al anilor de glorie a automobilelor, vehicol lucrat in anul 1928 si pentru placerea ochiului dar si pentru eleganta epocii!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/P2150045.jpg

Filmare >>> http://arin.panait.n...ca-la-slobozia/

Dacia Sport a la Prognosis

Modele manufacturate de Prognosis in Atelierele PanArin din Slobozia, pe baza machetei DeAgostini Dacia Sport, intr-un film marca Progosis Media Pictures!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/P2150043.jpg
FILM http://arin.panait.n...a-la-prognosis/
0

#105 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:01 AM

Un TV 12 DC cara apa la Slobozia

Pregatirea Salonului Auto Prognosis 2013 de la Slobozia a intrat in linie dreapta, conform spuselor purtatorului de cuvand al administratiei guvernamentale. Tot el a mai confirmat faptul ca Guvernatorul de Ialomita, dl. Pere Stroica, nu are nici o legatura cu organizarea acestei expozitii, si asta nu numai din motive financiare, ci mai degraba politico-sociale, tinandu-se cont de faptul ca Societatea de Transport Prognosis Cargo s-a implicat in dezbaterile publice vizavi de calitatea apei la Slobozia, fapt nu tocmai pe placul Guvernatorului. Din aceste motive, organizatorii nu au putut coopta administratia guvernatoriala in sponsorizarea Salonului Auto Prognosis 2013. Cei implicati au dat asigurari ca exista posibilitatea cooptarii unor sponsori particulari, in acest sens asteptam ofertele de pe plan local dar si national.

Societatea de Transport Prognosis Cargo Slobozia, doreste sa initieze incepand cu acest an, o expozitie de modele auto tunate si originale, sub egida “Ce pot face niste maini dibace”, expozitie ce va aduna din toata tara modelisti priceputi, care vor expune realizarile lor. Dorim deschiderea expozitie pe data de 1 iunie 2013 si dedicam salonul Zilei Copilului si nu numai, tanand cont ca si barbatii sunt tot niste copii, dar mai mari. Diferenta consta numai in pretul jucariilor!

Scopul principal al organizatorului, este acela de a prezenta atat generatiilor noi dar si nostalgicilor, modele de autovehicule romanesti, legendare si moderne, masini cu care Romania a fost construita decenii la rand, gratie carora au fost achitate la un moment dat toate datoriile externe ale tarii prin exportarea lor masiva in toata lumea. Cu regretul ca industria automobilistica autohtona a fost devalizata, distrusa complet si vanduta la fier vechi pe o nimica toata, speram ca prin aceasta expozitie sa readucem in lumina rampei autovehicule cu care tara s-a mandrit pe intreg mapamondul. Dacia, ARO, Tudor Vladimirescu, Oltcit sunt marcile care vor fi in centrul atentiei, dar nu vor fi neglijate nici alte autovehicule care au circulat pe drumurile patriei.

Sirul reconstiturii machetelor din trecut este continuat de producatorul local Prognosis prin macheta prezentata in acest material, un TV 12 Double Cab, masina care din pacate nu se mai produce in Romania de ani buni, dar care mai are inca exemplare in exploatare. Baza transformarii a fost un model TV 12F produs DeAgostini 2012, modificat conform studiilor pe internet si dupa posibilitatile tehnice reduse ale Atelierelor PanArin din Slobozia Mare.

Initial s-au decupat doua caroserii de TV 12F, mergandu-se pe o idee de spate realizat din forex, dar ulterior, inginerii si proiectantii de la Atelierele PanArin au concluzionat ca se poate realiza noua cabina dubla dintr-un un singur model, de la care se muta usa si se foloseste si spatele original usor adaptat la noua pozitie.

Sasiul original a fost decupat si alungit corespunzator noilor dimensiuni ale camionetei cu cabina dubla. Materialul de baza a fost forexul de 3,5 mm grosime. Ambele punti au fost inaltate pentru a face loc rotilor mari si duble pentru partea din spate. Arcurile au fost intarite si sustinute cu suporti realizati din capse pentru fixat hartia.

Bena a fost adaptata din una provenind de la alta macheta dezafectata. S-au confectionat oglinzile si suportii acestora conform fotografiei de orientare, din forex si bolduri pliate dupa forma suportilor. Oglinzile au fost fixate corespunzator in portiera si nu pe caroserie, asa cum (nu corect) erau fixate pe modelul original DeAgostini. Folosindu-se de o bara provenind de la alt vehicul, inginerii au realizat o bara asemanatoare celei din poza de baza, cu ajutorul unei folii de forex de 0,5 mm grosime.

Dupa ce s-au decupat corespunzator ferestrele noii cabine duble, cu ajutorul traforajului cu panze rosii nemtesti (ce ti-e si cu panzele astea bune!!!, taie orice), s-au pregatit scaunele necesare transportului personalului de munca din dotarea vehiculului utilitar de marfa. Au fost tapitate aceste scaune cu piele olive, iar capota motorului a fost antifonata si tapitata cu piele maro. Tot la interior s-au evidentiat accesoriile din bord cu nichel stralucitor, dar si pe cele de pe interiorul portierelor cu negru si gri. Pentru usa suplimentara, s-a tapitat partea de interior. La fel si pe partea stanga spate interior, din zona alungita a cabinei, pentru protejarea pasagerilor.

Esapamentul a fost mutat in spate, dat fiinda faptul ca rezervorul de combustibil este la acest model, situat pe partea stanga, mai la indemana soferului, exact in locul prin care iesea teava esapamentului la modelul de baza. Din partea de esapament ramas nefolositor, s-a incropit un nou esapament pentru TV 12 C – masina de butelii, montat cum se cuvine sub cabina soferului, spre a nu prezenta pericol de supraincalzire a incarcaturii de butelii.

Dupa vospirea cu spray auto sintetic si uscarea de 2 zile impusa de normele in vigoare, au fost trasate chederele ferestrelor si montate geamuri noi realizate din material provenind de la cutia de prezentare a machetei, fixate pe peretiii interiori cu banda dublu-adeziva, pentru a se limita posibilitatea de “aburire” a geamurilor de la lipici.

In gaurile ramase de la fostele oglinzi, au fost montate doua lampi suplimentare de semnalizare a directiei, realizate din maciulii de bolduri, foarte utile dealtfel in traficul aglomerat al zilelor noastre. Pentru transportul pe timp nefavorabil al marfurilor perisabile, bena a fost dotata cu o copertina de prelata, pe care au fost montate catadioptri galbeni in fata si rosii in spate, spre buna semnalizare a gabaritului camionetei. Pe bara din spate s-au montat semnalizatoare dreptunghiulare, apartinand epocii post-decembriste.

Dupa inmatriculare, vehiculul a pozat fermecator pentru Salonul Auto Prognosis, dupa care a plecat cu marfa in cursa de rodaj, traseu pe care se vor verifica sistemele, prilej cu care se vor aduce cantitati importante de bidoane cu apa potabila, atat de necesare urbei noastre vitregite de acest element esential vietii, fie ea si marginita de buruienile Baraganului modern!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/TV12DC-22.jpg

Foarte multe alte poze >>> http://arin.panait.n...pa-la-slobozia/

Urmeaza filmul prezentarii. Materialele filmate au fost deja inaintate Studiourilor Prognosis Media Pictures, care le vor prelucra cat mai curand, dupa care le vom pubica in paginile noastre. Fiti pe faza, urmeaza imagini senzationale, in exclusivitate, in direct si in reluare!
0

#106 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:03 AM

Dacia 1300 break-variante a la Prognosis

Un mic filmulet cu cele cateva break-uri modificate in Atelierele PanArin din Slobozia de catre Prognosis, pe baza modelului original Dacia 1300 break produs DeAgostini 2012.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/P2150001-300x225.jpg
0

#107 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:04 AM

Aro 243 – Pompieri de Slobozia

Grupul de Pompieri din Slobozia a fost dotat astazi cu un nou vehicul de legenda, necesar atat pentru interventii, cat si pentru protocol. Masina realizata in Atelierele PanArin, a avut ca baza un model Aro 243 editat de revista DeAgostini, masini de legenda, model pe care s-au facut cateva modificari.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/243-pomp-08.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...ri-de-slobozia/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

Pompierii de la Slobozia

Un film cu prezentarea machetelor scara 1/43 realizate in Atelierele PanArin din Slobozia, machete de vehicule legendare ale pompierilor din Romania. Realizarile sunt pe baza unor modele DeAgostini modificate special de catre Arin Panait.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/P2240029.jpg
0

#108 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:06 AM

GAZ 12 ZIM funcţional pe ecartament redus (2)

Dupa cum spuneam in PRIMUL EPISOD, am realizat sistemul de colectare a tensiunii din fir elastic de coarda de chitara n. 1, si apoi am testat rulajul masinii pe linie HO, echivalentul oarecum al ecartamentului redus pe care au circulat unele din aceste frumoase masini pe calea ferata.

Am continuat cu montarea sistemului de iluminare, atat pe fata, in faruri, cu led-uri punctiforme albe de 1,8 mm diametrul lentilei, cat si pe spate, in stopuri, cu led-uri similare rosii, cate doua in paralel, dar inseriate cu cate un rezistor de 1k. La final am construit din forex de 1 mm grosime, fasiile acoperitoare pentru zonele unde erau rotile obisnuite, zona din aripi, asa dupa cum am vazut la modelelul de pe internet. Pentru inlaturarea obstacolelor usoare de pe linii, vehiculul a fost dotat cu un plug din bare, specific rulajului pe calea ferata.

Pentru prezentare, am folosit postamentul de la alta macheta, la care am aplicat sina HO, terasament si prin metode de modelism feroviar am balastat bucata de sina cu pietris de modelism. Astfel, pietrisul spalat si uscat, l-am distribuit cu o pensula fina peste traverse, inlaturand prin periaj fin excesul. Dupa asezare, am fixat pietrisul picurand solutia ideala de fixare, facuta din parti egale de aracet de mobila si apa, la care se adauga cateva picaturi de detergent de vase, necesar pentru a rupe tensiunea superficiala din solutie si pentru a patrunde printre pietrele foarte fine ale balastului.

Imediat am decorat cu iarba si frunzis divers pe marginea terasamentului pentru realizarea unui suport tip microdiorama. La final, toate cele trei drezine din Depoul PanArin, au pozat pentru eternitate. S-au facut si ceva filmari, dar montajul se va face probabil in cursul zilei de maine, pentru ca azi, umiditatea din atmosfera m-a epuizat!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/P2260012.jpg

Mai multe poze si detalii >>> http://arin.panait.n...tament-redus-2/
0

#109 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:07 AM

Barkas B1000 deAgo – îmbunătătiri

Dupa şocul avut la primirea revistei cu Barkasul facut …. barcă, am procedat la instrumentarea cazului rusinos. Noroc sa fie că a aparut concurenţa cu Ferrari. Poate ca îşi dau palme deagostinienii si se pun cu capul la treaba…. sa scoata ceva compatibil pe piata. Prea suntem luati in bataie de joc. Uite asa ne trezim ca scoate un tert o colectie de utilitare romanesti de dau faliment grecii!

Revenind la Barkasul meu jalnic si patetic, iata ce imbunatatiri am adus:

Demontat complet, inclusiv geamuri. O nota buna am dat cu acesta ocazie sistemului de prindere parbriz si luneta, cu toate ca am crapat nitel luneta, dar merge, parca e in ton cu patetismul machetei. Din nou volanul m-a ingrozit. Oare nu a vazut nimeni chestia asta????

Am creat alte geamuri pentru laterale, folosind chiar materialul de la blister. Fiind o dubita cu multe ferestre, am facut un singur plasture de acetofan, prins de-a lungul peretelui peste toate geamurile. Fireste ca inainte de asta, cu marker permanent negru am trasat chedere peste tot. Inclusiv la parbriz si la luneta.

La interior am tapitat scaunele cum se cuvine si am pictat bordul si elementele acestuia cu bleu si nichel. Lateralele au fost taiate pentru ca din cauza distantierelor mari intre podea si ele, stateau total aiurea si deplasat fata de pozitia normala, dupa care le-am polizat si lipit cum trebuie reducand substantial distanta la care ele urcau peste geamurile laterale.

Dupa ce am slefuit bavurile la stopuri, am pictat cu negru suportii si apoi am colorat lentilele si pe fata si pe spate cu vopseluri acrilice la pensula, am montat stopurile in locasurile lor. Am folosit Revell rosu si galben lucios. Am finisat oglinzile si am astupat cu marker nichel zona bavurilor atat la oglinzi cat si la faruri. Am rectificat cu nickel acrilic la pensula manerele usii laterale si sofer dar si cea de pe spate care nu avea manerul vopsit…

Am debavurat si rectificat stergatoarele si am nichelat esapamentul vizibil. La final macheta arata incomparabil. Voi ce ziceti? Alo, DeAgostini, vede cineva diferenta?

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/02/Barkas-08.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...o-imbunatatiri/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
Film de prezentare >>> http://www.youtube.c...d&v=qQ95vInZhfk
0

#110 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:09 AM

S-a deschis sezonul la export

Putina incalzire a atmosferei a creat febrilitate in Atelierele PanArin. Meseriasii parca au prins aripi si au demarat lucrarile de vopsitorie atat pentru export cat si pentru local.

S-au procurat vopseluri noi, de calitate superiora…

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/P3060001.jpg


La final, productia pentru export a fost considerata de calitate si s-a trecut la procesul de ansamblare a vehiculelor destinate pietei externe!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/P3070008.jpg

Astfel fiind dat, Atelierele PanArin isi redeschid portile pentru piata de reconditionare a vehiculelor clasice si nu numai!

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...onul-la-export/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#111 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:13 AM

ARO 243 ACR la Slobozia

Pentru ca Atelierele PanArin se confrunta din ce in ce mai des cu situatii in care echipele de specialisti sunt nevoite sa se deplaseze in teren pentru interventii, s-a hotarat inca din decembrie 2012 procesarea unui vehicul de interventie ceva mai puternic, masina ce ar putea cu usurinta sa se deplaseze in conditii de vreme nefavorabila pentru a tracta vehiculele ramase in pana din cauza iernii care nu se mai sfarsea. A fost aleasa pentru asta o macheta DeAgo foarte reusita a unui ARO 243. Desi masina a fost pregatita inca de atunci, conditiile de temperatura scazuta nu au permis meseriasilor sa se desfasoare eficient in vopsitoria auto. Drept urmare a fost amanat procesul de vopsire pana la sosirea primaverii, care iata, in preajma zilei femeii, au permis cat de cat reinceperea procesului tehnologic.

Dupa uscarea corespunzatoare, s-au conturat toate chederele la geamuri, parbriz si in spate. Mai mult decat atat, au fost facute si chederele la geamul triunghiular al portierei, desi la 243 si 244 varianta cu tipul acesta de masca frontala, portierele erau dotate cu geam culisabil pe macara pe toata suprafata ferestrei, fara a mai avea si acest gemulet trunghiular, dar se pare ca e o scapare a celor de la DeA. La fel am vazut si in pozele cu noul 244 ce va parea miercuri.

La interior s-a vopsit mobilierul cu maro la scaune si canapele, iar cu argintiu au fost conturate ramele aparatelor de masura si butoanele. In portiere am constatat lipsa butonului de deschidere a usii din fanta dedicata acestuia, o alta scapare de la DeA…

Au fost aplicate inscriptionari specifice, sorturi la rotile din spate, catadioptri pe bara posterioara si carlig de remorcare cu bila. La final, masina a trecut prin sedinta foto, unde un ziarist local a semnalat lipsa unui girofar. Drept urmare a fost intrerupta fotografierea pana cand s-a rezolvat cu girofarul, apoi ziaristi au fost invitati sa continuie cu pozarea frumosului Zimbru Carpatin, vehicul care in trecut a sustinut puternic economia romaneasca, dar care astazi, vai, este sortit uitarii!

Imediat dupa inchierea festivitatii de lansare a masinii, ziaristii au fost poftiti la un ceai cald, de care au profitat cu pofta numai cei care au adus zahar de acasa, intrucat organizatorii din administatia locala au fost foarte acrii… dupa care masina a fost trimisa in primele sale misiuni, acelea de a aduce de la vopsitorie doua din vehiculele cu care se deschide sezonul la export al Atelierelor PanArin.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/243-ACR-07.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/243-ACR-12.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...cr-la-slobozia/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

ARO 243 ACR – film de prezentare

Filmul prezentarii machetei ARO 243 model ACR, realizat in Atelierele PanArin Slobozia. Pentru comenzi contactati pe mail.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/P3090008.jpg
0

#112 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:17 AM

Dacia 1100 la export

Revigorarea comertului extern se simte din plin o data cu sosirea primaverii. Atelierele PanArin din Slobozia au demarat lucrarile de reconditionare pentru export cu aceasta masina clasica romaneasca atat de indragita de colectionari. Masina a fost lucrata la comanda, conform cerintelor clientului pentru culoare interior si exterior.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/dacia1100-gr_06.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...1100-la-export/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#113 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:18 AM

Dacia 1300 Militia la export

Lucrarile de primavara continua cu un model de Dacia 1300 militia, realizat tot pentru export. Macheta a fost imbunatatita si prin tapitarea scaunelor in culoarea gri. Ornamente si chedere argintii, stopurile pe spate rectificate cu galben.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/Militia_04.jpg


Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...itia-la-export/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#114 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 06 October 2013 - 09:19 AM

ARO 244- Poliţia la Slobozia

Masina este menita sa intareasca sistemul de actiune al Politiei Slobozia…

Prima transformare din sirul celor planificate pentru magnificul 244, este masina de politie, atat de cunoscuta dupa 1989. Pentru inceput am inlocuit masca cu faruri duble, cu una cu faruri simple, luata de la un ARO 243, alta realizare reusita a lui DeAgostini. Apoi am tapitat scaunele cu gri si am evidentiat cusaturile cu negru. In bord am evidentiat cu argintiu aparatura de bord. Dupa ce am inscriptionat masina corespunzator, am dotat-o cu un girofar ceva mai modern, provenind de la alta jucarie. Butucurile rotilor au fost si ele vopsite cu negru. Imediat dupa sedinta foto, puternica masina a plecat in patrulare prin Slobozia miniaturala. Voi continua cu alte transformari ale acestui minunat vehicul de teren romanesc, care s-a pierdut din cauza nepasarii guvernantilor autentici de Romania! Rusine!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/ARO244-pol_08.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...ia-la-slobozia/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#115 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 07 October 2013 - 07:50 AM

Vitrine pentru colectia Prognosis

In decurs de un an de zile, am tot aduta machete la Colectia Prognosis. Cele mai multe sunt tunarile mele, in general reproducerea unor modele romanesti pe baza celor lansate de DeAgostini Romania. Cum vitrina bibliotecii din sufragerie a devenit neincapatoare si modele isi pierdeau din valoare la inghesuiala, mi-am confectionat la comanda trei vitrine din material prefabricat, pe care le-a realizat pentru mine firma SC PRO CONFORT DESIGN SRL din Fetesti.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/vitrine01.jpg

Contiui sa lucrez la pregatirea machetelor pentru Expozitia de la 1 Iunie! In avanpremiera poza cu ARO 244 pompieri si ARO 322 pentru Trasport Scolar.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/Avanpremiera-15martie.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...ctia-prognosis/

Suport pentru finantarea altor lucrari! Cu doar un clik poti sustine lucrarile mele viitoare! Multumesc! http://inscriere.nextads.ro/?ref=5233
0

#116 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 07 October 2013 - 07:53 AM

ARO 244 – ACR România

Ca un tribut adus conceptului romanesc ingropat cu buna stiinta de catre guvernele post-decembriste, ARO 244, un vehicul care a dus faima Romaniei pe tot mapamondul, a fost reabilitat ca macheta in Atelierele PanArin din Slobozia. Macheta a fost realizata pe baza unui model produs DeAgostini si modificat de Arin Panait. Macar aici, in garajele PanArin, acest minunat vehicul isi recapata maretia si locul sau de cinste, alaturi de alte 20 de machete de ARO utilitare din diverse domenii. Nu pot decat sa imi sterg o lacrima amara si sa mentin flacara aprinsa pentru ceea ce a fost conceptul integral romanesc, Zimbrul ARO! Rusine domnilor politicieni si guvernanti corupti!@

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/244-ACR-3.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...44-acr-romania/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#117 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 07 October 2013 - 07:56 AM

ARO 244 – jandarmeria altor vremuri

Ajuns o rabla la dezmembrari, un ARO 244 ce a apartinut jandarmeriei, a fost readus la viata gratie eforturilor meseriasilor de la Atelierele PanArin, care au dorit sa mai adauge un Zimbru restaurat, macar la stadiul de macheta, in amintirea maretiei cu care odinioara, aceste masini minunate strabateau drumurile tarii intru pastrarea ordinii si linistii populatiei. Astazi nu mai avem nici ordine, nici liniste, nici ARO si aproape ca nici populatie…

Vehiculul a fost reprodus dupa singura poza avuta, baza fiind un ARO 244 DeAgostini, revopsit si rearanjat de Arin Panait la Slobozia! Cu speranta ca vom gasi fonduri pentru alte machete reabilitate, cu speranta ca vom gasi sustinere la autoritatile locale pentru organizarea expozitiei de 1 iunie, dedicata nostalgicelor machete de vehicule produse in Romania, prezentam si aceasta macheta ce sta cu cinste in vitrina Garajelor Pan Arin din Slobozia!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/244-jand_2.jpg

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...-altor-vremuri/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092
0

#118 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 07 October 2013 - 08:05 AM

ARO 244- pompieri de Barbu Catargiu

Conceput de multa vreme, grupul de pompieri Barbu Catargiu in forma miniaturala de la Slobozia, era vaduvit de piesa de rezistenta, vestitul ARO 244 din dotarea ISUJ Ialomita. Iata ca de curand, meseriasii de la Atelierele PanArin a reusit integrarea acestui bine intretinut exemplar real, in colectia de miniaturi Prognosis. Gratie suportului adus de comandantii Grupuli de Pompieri Barbu Catargiu din Slobozia, am avut parte de poze clare si frumoase ale vehiculului reprodus. Inca nu am sigla printata a ISUJ Ialomita, dar urmeaza sa o am in curand si o voi adauga atunci pe frumoasa masina. Pot doar sa multumesc domnilor comandati pentru ajutor dar mai ales pentru faptul ca intretin acest vehicul intr-o stare impecabila. Ma minunez cu cate dragoste este mentinut in viata acest Zimbru Carpatin de neegalat. Bravos domnilor pompieri!

Revenind la macheta, aceasta a fost dotata cu bull bar, ca si originalul. In fapt, atat 243, cat si 244 au primit bari de protectie frontale, girofare functionale si roti cu cauciucuri puternice. Chederele la geamuri au fost si ele evidentiate cu negru. Proiectoarele auxiliare au fost confectionate in Atelierele PanArin avand ca materie prima bare de plastic de la kiturile de casute, strunjite cu migala, cu pila si cu smirghel pe bormasina din dotare.

FILMUL despre modalitatea de a face proiectoare acasa!


Dupa ce au pozat maiestoase, cele doua frumuseti rosii au poposit in vitrina garajelor PanArin!
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/240-pompieri08.jpg

Mai multe poze si detalii precum si filmul prezentarii >>> http://arin.panait.n...barbu-catargiu/
0

#119 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 07 October 2013 - 08:09 AM

Noutati in galeria PanArin

Desi au sosit in februarie, nu mi-am gasit timp sa le pozez si sa le expun in mod public, aceste machete primite le schimb de la prietenul maghiar Ede, vin sa intareasca puntea dintre colectionarul roman si cel maghiar. Traiasca prietenia reala romano-maghiara!

Au sosit deci in colectia mea, patru piese din seria DeAgostini Polonia!

- Camioneta Tarpan 239D

- Mercedes – Benz W115

- Jada 2104 Break

-Skoda 120 LS

Desi, incomparabil mai atent lucrate, totusi nici cu aceste modele din Polonia, DeAgostini nu isi face cariera mai spectaculoasa. Calitatea difera de la o macheta la alta, totusi sunt mai ingrijit lucrate, fara pete de edeziv si fara piese lipite stramb. In rest, combat toate proverbul "ca la noi, la nimeni"... asta pentru ca si prin altii DeAgostini e la fel....
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/P3120020.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/P3120023.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/P3120029.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/P3120032.jpg

Mai multe poze si detalii >>> http://arin.panait.n...aleria-panarin/
0

#120 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 07 October 2013 - 08:11 AM

TV 14C-o rulota de vacanţă

Pentru ca vara se apropie (desi primavara intarzie sa se instaleze), conducerea Atelierelor PanArin a decis ca este momentul sa comande meseriasilor realizarea unei rulote cu care sa se poata iesi in natura cu un TV modificat, asa cum se facea in vremurile cand TV-ul era baza utilitarelor din Romania. Drept urmare, avandu-se o singura poza de referinta, de pe situl Automobile Romanesti, proiectantii PanArin au realizat planurile pentru noua rulota pe sasiul unui TV 12. Imediat ce planurile au fost conturate, meseriasii au demarat operatiunile de executare a celebrei masini de vacanta. Materialul de baza este ABS-ul de 1 mm, precum si forexul de 2,8 mm grosime. Desi nu s-au gasit poze cu laterala dreapta a masinii, din surse verbale, proiectantii au aflat ca masina era dotata cu o usa mai speciala, in doua canate, care se deschidea simplu pentru accesul persoanelor, dar care asigura si urcarea de obiecte de mobilier mai mari, prin plierea unei usi suplimentare cuplata cu cea uzuala. Prin urmare, s-a procedat din imaginatie, pe baza descrierilor verbale ale unui cetatean din Calarasi, care chiar a avut aceasta masina pana in anul 2008, cand a dat-o la dezmembrari. Ieri insa, meseriasii PanArin au reusit sa inchege caroreria. In asteptarea unor zile mai bune pentru vopsitorie, masina a fost depozitata in garajele PanArin. Din surse sigure suntem informati ca se mai pregateste o lucrare pe baza sasiului si cabinei TV, si anume o platforma de interventii a IRE Ialomita pentru intretinerea iluminatului. Masina va fi dotata cu un brat mobil avand la capat o nacela speciala pentru schimbarea becurilor la stalpii de iluminat stradal. Tot din surse sigure, aflam ca este gata si ARO Transport Scolar, dar se asteapta sosirea inscriptiilor speciale.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2013/03/TV-Rulota-03.jpg

Mai multe poze si detalii de lucru >>> http://arin.panait.n...ota-de-vacanta/
0

Arata acest topic


  • 20 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro