Motoarele auto
#1
Postat 07 December 2002 - 12:16 AM
Asa ca vine intrebarea:
Care sunt temperaturile intre care poate functiona normal un motor termic pentru auto?
Pun intrebarea din cauza conditiilor de afara si pentru ca nu am apucat sa consum decat 4 rezervoare.... Nici macar nu stiu tot ce poate masinuta.....:)
Flickr - pozele mele
#2
Postat 07 December 2002 - 12:44 AM
#3
Postat 07 December 2002 - 01:16 AM
Aluminiul se dilata-contracta diferit fata de alama sau otel. Imagineaza-ti ce se intampla daca e frig...
Iti recomand sa ai rabdare macar pana pe la 10grade - indiferent de amestecul pe care il folosesti. E pacat de motor.
Eu am rocedat la cumpararea unui motor ieftim MVVS de 2,5 de aero pe care l-am modificat, l-am facut de auto si mi-am propus sa-mi raspund practic la intrebarea: se paradeste un motor la frig? Probabil ca da - dar nu am curajul sa aflu asta pe un motor scump.
URK
#4
Postat 07 December 2002 - 01:42 AM
De la 15 ° in sus ? :D Nu prea cred ! Din proprie experientä i-ti pot spune Kinderule, cä motoarele mele au mers la temperaturi de 1° - 2 ° cel mai bine ! Problemele la motoarele " mici " de 1,8 - 3,5 ccm sint cauzate in proportie de 90 % de supraincälzire / räcire inadequatä. Se intimplä de multe ori si iesi vara pe cäldurä, reglezi motorul si merge in draci. Ziua urmätoare cu +/- 2°-3° si +/- 10- 20% umiditate turbezi lingä automodel si nimic nu functioneazä:) . Dupä ce pornesc motorul si merge 1-2 min. este de ajuns sä montez croseria si motorul se opreste. Mergi vara färä caroserie si motorul merge brici. Montezi caroseria si motorul se opreste :) Problemele au fostr eduse simtitor prin montarea unui ventilator de räcire,
Pe frig trebuie sä schimb bujia incandescentä de la cald la mediu sau chiar rece pästrind proportia de nitrometan constantä 25%. Pinä acum nu mi-sa stricat nici un motor din cauza frigului.
Sä auzim de bine
#5
Postat 07 December 2002 - 08:28 AM
Cineva a spus mai sus ca flencane nush'ce piese prin motor daca...etc! Nu e chiar asa de cotoios si pot sa fac chiar afirmatia ca se foloseste cuplul aluminiu/bronz(sau alama) tocmai pentru ca au coeficienti foarte apropiati de dilatare! Mai nou (de vo zece ani) au aparut motoarele AAC (aluminiu/aluminiu/crom) la care s-a reusit cromarea camasii de aluminiu (o tehnologie un pic mai scumpa si pretentioasa deoarece aluminilu este electronegativ si depunerea nu se face cu usurinta), tocmai pentru a se pastra cat mai strans raportul de variatie termica!
Bagati iarna cat puteti voi (nu va fie teama de motoare, in schimb o sa va faceti cioburi degetele cand or sa aibe de aface cu metanol la temperaturi apropiate de zero) iar vara plangeti-le de mila motoarelor, chiar daca e mai confortabil.
La aeromodele e mai simplu cu racirea asta!
Cu rabdare si ciocan.
#7
Postat 08 December 2002 - 01:51 AM
Flickr - pozele mele
#9
Postat 08 December 2002 - 03:03 AM
Flickr - pozele mele
#10
Postat 08 December 2002 - 03:09 AM
Pornirile la rece sint mai grele. OK Eu mi-am pus elecrtostartere Onboard cu adaptor de bujie incandescentä la 7,2 V si tin sä-ti spun cä aceste e-Startere au fost unele dintre cele mai bune investiti fäcute in automodele urmate de sistemele de räcire cu ventilator.
Apoi mai este problema cu alimentarea. Tragi la starter, motorul nu porneste si dupä 10 incercäri te opresti si vezi cum curge combustibilul in furtun inapoi in rezervor :D . Supapele cu bilä , concepute pentru a impiedica acest fenomen, nu aduc rezultate strälucite...
Turatia de pornire cu un electrostarter este mai micä decit la un starter cu snur dar este constantä pentru 10- 15 sec. Timp de ajuns ca motorul sä tragä combustibil si sä porneascä.
salut
#11
Postat 08 December 2002 - 03:16 AM
la motoare noi este in regulä. Poto renunta la demontatul / montatul chiulasei incepind de la motoarele de 2,5 ccm in sus. Aceste motoare folosesc bujii incandescente cu filet lung. Schimbi bujia cu uns cu filet scurt si ai redus compresia. Sau pui la o bujie cu filet scurt douä saibe si ai redus compresia .
Salut
#12
Postat 08 December 2002 - 03:22 AM
Flickr - pozele mele
#13
Postat 08 December 2002 - 03:24 AM
Nu renuntzatzi la ideea cu un foen(uscator de par) sa aducetzi intai motorul la 8-10 grade si apoi sa-l forjatzi cu demarorul.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#14
Postat 08 December 2002 - 03:24 AM
in toate notele tehnice ala motoarelor termice se pune un accent deosebit pe räcire in timpul rodajului. Deci ce poate fi mai bun pentru rodaj decit frigul. Bineinteles cä frigul , räcirea bunä, nu indreptäteste ca motorul sä fie " forjat " din primul/primele start(uri). Importantä este supralimentarea ( ungerea ) in timpul rodajului.
PS iote Vipere c-am fost avansat de la venetic la ... ai sä-i zicem ... caporal :D
Noroc
#17
Postat 08 December 2002 - 03:50 AM
Ce bine ar fi sa dea si VOG peste el, sigur il intereseaza
Poftim:http://www.swiss-composite.ch/pdf/h-giotto-intern.pdf
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003