Modelism - RHC Forum: Motoarele auto - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motoarele auto

#1 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

  Postat 07 December 2002 - 12:16 AM

Am oscilat intre a posta intrebarea la Tehnice sau la Auto. Am postat la Auto pentru ca ma intereseaza un raspuns strict pe domeniu.
Asa ca vine intrebarea:
Care sunt temperaturile intre care poate functiona normal un motor termic pentru auto?

Pun intrebarea din cauza conditiilor de afara si pentru ca nu am apucat sa consum decat 4 rezervoare.... Nici macar nu stiu tot ce poate masinuta.....:)
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#2 Useril este offline   KINDERUL 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 02-December 02

  Postat 07 December 2002 - 12:44 AM

e indicat de la 15 grade in sus pana la...dak-l rodezi sau mergi cu el la temperaturi mai mici de 15-10 grade risti dak nu ai amestecul de compot bine facut sa-ti manance pistonul camasa(la frig evident se contracta piesele)iar cand vine vara (se dilata)si itzi flencane pistonul prin motor.....care degenereaza sigur in altceva biele vibrochen...bucurii din astea...
0

#3 Useril este offline   URK 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 December 2002 - 01:16 AM

Ceva mai simplu,

Aluminiul se dilata-contracta diferit fata de alama sau otel. Imagineaza-ti ce se intampla daca e frig...
Iti recomand sa ai rabdare macar pana pe la 10grade - indiferent de amestecul pe care il folosesti. E pacat de motor.
Eu am rocedat la cumpararea unui motor ieftim MVVS de 2,5 de aero pe care l-am modificat, l-am facut de auto si mi-am propus sa-mi raspund practic la intrebarea: se paradeste un motor la frig? Probabil ca da - dar nu am curajul sa aflu asta pe un motor scump.

URK
URK
0

#4 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 December 2002 - 01:42 AM

Salut Vipre, salut Kinderule


De la 15 ° in sus ? :D Nu prea cred ! Din proprie experientä i-ti pot spune Kinderule, cä motoarele mele au mers la temperaturi de 1° - 2 ° cel mai bine ! Problemele la motoarele " mici " de 1,8 - 3,5 ccm sint cauzate in proportie de 90 % de supraincälzire / räcire inadequatä. Se intimplä de multe ori si iesi vara pe cäldurä, reglezi motorul si merge in draci. Ziua urmätoare cu +/- 2°-3° si +/- 10- 20% umiditate turbezi lingä automodel si nimic nu functioneazä:) . Dupä ce pornesc motorul si merge 1-2 min. este de ajuns sä montez croseria si motorul se opreste. Mergi vara färä caroserie si motorul merge brici. Montezi caroseria si motorul se opreste :) Problemele au fostr eduse simtitor prin montarea unui ventilator de räcire,

Pe frig trebuie sä schimb bujia incandescentä de la cald la mediu sau chiar rece pästrind proportia de nitrometan constantä 25%. Pinä acum nu mi-sa stricat nici un motor din cauza frigului.


Sä auzim de bine
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 December 2002 - 08:28 AM

...temeratura gazelor evacuate este de aproximatix 400grdC. Motoarelor le prieste vremea rece cu conditia sa poti sa faci porniri care sa nu te chinuie!
Cineva a spus mai sus ca flencane nush'ce piese prin motor daca...etc! Nu e chiar asa de cotoios si pot sa fac chiar afirmatia ca se foloseste cuplul aluminiu/bronz(sau alama) tocmai pentru ca au coeficienti foarte apropiati de dilatare! Mai nou (de vo zece ani) au aparut motoarele AAC (aluminiu/aluminiu/crom) la care s-a reusit cromarea camasii de aluminiu (o tehnologie un pic mai scumpa si pretentioasa deoarece aluminilu este electronegativ si depunerea nu se face cu usurinta), tocmai pentru a se pastra cat mai strans raportul de variatie termica!
Bagati iarna cat puteti voi (nu va fie teama de motoare, in schimb o sa va faceti cioburi degetele cand or sa aibe de aface cu metanol la temperaturi apropiate de zero) iar vara plangeti-le de mila motoarelor, chiar daca e mai confortabil.
La aeromodele e mai simplu cu racirea asta!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 December 2002 - 12:08 PM

Frate Viper, fa-tzi bre de cap daca chiar vrei asta.
Singura problema este la pornire, o sa faci tzurtzuri la nas.
Un lucru foarte important este sa ai combustibil mama lui.

Buggy-man
RHCForum - Webmaster
0

#7 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 08 December 2002 - 01:51 AM

Pai combustibilul e chiar de la tata lui, 10% nitro, e uleios, porneste motorul din 2 trageri! Cat despre tzurtzuri, nu e problema, am frana si pentru ei...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#8 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 December 2002 - 02:40 AM

Salut profesore,

O chestie nu inteleg ! De ce vrei sä folosesti iarna o garniturä mai groasä si sä-i iei motorului din compresie ?

Salut
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#9 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 08 December 2002 - 03:03 AM

Bine, bine, dar eu am un motor normal (nu stiu daca e respectabil sau nu...) si nu am garnituri de schimb.... Ce recomandati voi?
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#10 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 December 2002 - 03:09 AM

........ Salut profesore


Pornirile la rece sint mai grele. OK Eu mi-am pus elecrtostartere Onboard cu adaptor de bujie incandescentä la 7,2 V si tin sä-ti spun cä aceste e-Startere au fost unele dintre cele mai bune investiti fäcute in automodele urmate de sistemele de räcire cu ventilator.

Apoi mai este problema cu alimentarea. Tragi la starter, motorul nu porneste si dupä 10 incercäri te opresti si vezi cum curge combustibilul in furtun inapoi in rezervor :D . Supapele cu bilä , concepute pentru a impiedica acest fenomen, nu aduc rezultate strälucite...

Turatia de pornire cu un electrostarter este mai micä decit la un starter cu snur dar este constantä pentru 10- 15 sec. Timp de ajuns ca motorul sä tragä combustibil si sä porneascä.

salut
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#11 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 December 2002 - 03:16 AM

Ok de acord domn profesor.

la motoare noi este in regulä. Poto renunta la demontatul / montatul chiulasei incepind de la motoarele de 2,5 ccm in sus. Aceste motoare folosesc bujii incandescente cu filet lung. Schimbi bujia cu uns cu filet scurt si ai redus compresia. Sau pui la o bujie cu filet scurt douä saibe si ai redus compresia .


Salut
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#12 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 08 December 2002 - 03:22 AM

Eu am un motor de 2.11, Kyosho GX12. De pornit porneste OK, merge OK, dar ultima oara l-am testat pe la vreo 10 grade... Ceva idei pentru el?
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#13 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 08 December 2002 - 03:24 AM

Concluzia ce trebuie trasa e : MERGE SI IARNA!
Nu renuntzatzi la ideea cu un foen(uscator de par) sa aducetzi intai motorul la 8-10 grade si apoi sa-l forjatzi cu demarorul.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#14 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 December 2002 - 03:24 AM

Salut Vipere.


in toate notele tehnice ala motoarelor termice se pune un accent deosebit pe räcire in timpul rodajului. Deci ce poate fi mai bun pentru rodaj decit frigul. Bineinteles cä frigul , räcirea bunä, nu indreptäteste ca motorul sä fie " forjat " din primul/primele start(uri). Importantä este supralimentarea ( ungerea ) in timpul rodajului.


PS iote Vipere c-am fost avansat de la venetic la ... ai sä-i zicem ... caporal :D



Noroc
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#15 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 December 2002 - 03:27 AM

Merci profesore


DEMAROR ce simplu e dar sä-mi fie rusine, am uitat. Mä strofoc aici cu e-Starter si Onboard :D

Noroc

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 08 December 2002 - 03:28 AM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#16 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 08 December 2002 - 03:27 AM

Corsaire, sa vezi ce greu e sa ajungi la stelele de General!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#17 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 08 December 2002 - 03:50 AM

Inainte sa intru aici studiam un site pe placul meu.
Ce bine ar fi sa dea si VOG peste el, sigur il intereseaza
Poftim:http://www.swiss-composite.ch/pdf/h-giotto-intern.pdf
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro