helicommand & copilot, pilotare asista, da sau nu ? orice pt a evita crash-urile !
#1
Postat 23 January 2011 - 06:18 PM
parerile despre aceste echipamente sunt impartite si nici pe forum nu am gasit un topic dedicat, astfel ca mi-am permis sa deschid eu unul.
sunt incepator, am Align T-rex 500 ESP, motor/esc stoc, 4 x Futaba S9650, Gyro Futaba 401, pale Align. ma gandesc sa il echipez si cu un helicomand, in ideea de a evita crash-urile.cel putin o perioada as vrea sa il folosesc pana ma acomodez cu heli si mai invat cate ceva.
ce parere aveti ? e bine, nu e bine ? rog explicati si argumentati. chiar ma salveaza de la crash ? in ce proportie ?
ce imi recomandati ?
multumesc.
#2
Postat 23 January 2011 - 06:50 PM
De banii aia cupara-ti un simulator, si iti mai si raman si de doua trei crash-uri severe.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 23 January 2011 - 06:52 PM
#3
Postat 23 January 2011 - 06:55 PM
Primus, la Jan 23 2011, 06:50 PM, a spus:
am simulator, multumesc. il si folosesc ori de cate ori am ocazia, insa prefer siguranta.
dar totusi pt ce exista atunci helicommand ? sincer decat sa dau bani pe doau trei crash-uri severe, mai bine as da pe un helicommand si stau linistit si relxat, dar sa fie asa. :D
Aceasta postare a fost editata de alinutz: 23 January 2011 - 06:55 PM
#4
Postat 23 January 2011 - 07:00 PM
Fiind la inceput, te sfatuiesc sa aprofundezi zborul in hover, sa inveti orientarile incet incet. Cu un helicomand o sa te complici tare, cu programarea si asa mai departe, iar in cele din urma, o sa fie mai greu sa te "dezveti" de el.
Invata pe simulator tot ce e nou, si apoi direct pe heli, la camp. :D
Aceasta postare a fost editata de Primus: 23 January 2011 - 07:00 PM
#6
Postat 23 January 2011 - 07:04 PM
Primus, la Jan 23 2011, 07:00 PM, a spus:
Fiind la inceput, te sfatuiesc sa aprofundezi zborul in hover, sa inveti orientarile incet incet. Cu un helicomand o sa te complici tare, cu programarea si asa mai departe, iar in cele din urma, o sa fie mai greu sa te "dezveti" de el.
Invata pe simulator tot ce e nou, si apoi direct pe heli, la camp. :D
si copilot ? acest echipament ce face ? care e diferenta intre helicommand si copilot ? pe mine ca incepator, ma ajuta echipamentele astea ?
rog argumentati !
multumesc.
#7
Postat 23 January 2011 - 07:05 PM
http://www.rhcforum....showtopic=24916
dar deja stiam sa fac hover bine. Plecam fara copilot si dupa aceea il cuplam. E mai posibil sa faci un crash cu helicomand (copilot) decat fara daca esti incepator absolut.
Nu sunt atat de categoric ca Primus si ceilalti dar sigur hover trebuie sa inveti de unul singur.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 23 January 2011 - 07:18 PM
In opinia mea, un astfel de echipament te tine pe loc in curba de invatare. Reflexele de zbor la punct fix trebuiesc primele invatate, iar in acest caz, "sari" un pic peste etapa asta, pentru ca heli va tinde sa stea singur in hover. :D
P.S. Eu il vad utilitatea poate un pic la nose in si side in, dar e prea scump sa il folosesti doar pentru una sau doua etape. Ulterior te cam incurca.
In plus, un incepator are mai multe sanse sa greseasca in setarea lui, si asa sunt multe necunoscute.
Parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 23 January 2011 - 07:29 PM
#9
Postat 23 January 2011 - 07:40 PM
Daca vrei sa bagi bani in ceva electronica de viitor mai bine bagi banii intr-o unitate FBL gen Align 3g sau mai scump intr-un V-bar. Elicopterul o sa fie mai stabil in hover si in zbor si oricum asta e viitorul, nu sunt bani aruncati.
Atentie unitatile FBL nu tin heli drept in hover ca un copilot. Tot tu il pilotezi.
Primus, la Jan 23 2011, 07:18 PM, a spus:
In opinia mea, un astfel de echipament te tine pe loc in curba de invatare. Reflexele de zbor la punct fix trebuiesc primele invatate, iar in acest caz, "sari" un pic peste etapa asta, pentru ca heli va tinde sa stea singur in hover. B)
P.S. Eu il vad utilitatea poate un pic la nose in si side in, dar e prea scump sa il folosesti doar pentru una sau doua etape. Ulterior te cam incurca.
In plus, un incepator are mai multe sanse sa greseasca in setarea lui, si asa sunt multe necunoscute.
Parerea mea.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 23 January 2011 - 07:44 PM
morph, la Jan 23 2011, 07:41 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 23 January 2011 - 09:37 PM
Primus, la Jan 23 2011, 07:18 PM, a spus:
In opinia mea, un astfel de echipament te tine pe loc in curba de invatare. Reflexele de zbor la punct fix trebuiesc primele invatate, iar in acest caz, "sari" un pic peste etapa asta, pentru ca heli va tinde sa stea singur in hover. :rolleyes:
P.S. Eu il vad utilitatea poate un pic la nose in si side in, dar e prea scump sa il folosesti doar pentru una sau doua etape. Ulterior te cam incurca.
In plus, un incepator are mai multe sanse sa greseasca in setarea lui, si asa sunt multe necunoscute.
Parerea mea.
+1
p.s cred totusi ca alinutz nu a sapat destul ceea ce vrei tu sa afli s-a mai discutat e cel putin 2 ori.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#13
Postat 23 January 2011 - 09:42 PM
si nu e singurul mie lene sa le parcurg nu mai am nici un interes in asa ceva
p.s. si rusine sa spun ca la inceput eram pro helicomand , experienta insa acum m-a face sa consider ca e o porcarie cum un coleg a zis mai sus nu face altceva decat sa te tina pe loc, spun asta dupa ce am avut 3.
la ce te ajuta el poti face cu putina ambitie si un heli bine reglat.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#14
Postat 23 January 2011 - 11:03 PM
totusi, sa zicem ca am un heli ok, echipat corespunzator, bine reglat. am si ambitie si bag simulator la greu.
dar... ce as mai putea pune pe el, astfel incat sa reduc riscul de crash cat mai mult.
parca as mai face ceva la el, astfel incat sa am o doza de siguranta, in modul asta imi creste si increderea si moralul... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
multumesc.
#15
Postat 24 January 2011 - 12:45 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 24 January 2011 - 01:09 AM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#17
Postat 24 January 2011 - 09:15 AM
De pilda exista de nu mult timp Skookum SK-720. Asta e o unitate FBL care asigura optional si autostabilizare. Softul a avut probleme dar se pare ca e din ce in ce mai bun. Cu alte cuvinte ai si heli FBL de cea mai buna calitate ai si stabilizare daca simti nevoia.
Nu e ieftin.
nen77, la Jan 23 2011, 09:37 PM, a spus:
p.s cred totusi ca alinutz nu a sapat destul ceea ce vrei tu sa afli s-a mai discutat e cel putin 2 ori.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 24 January 2011 - 01:34 PM
alinutz, la Jan 23 2011, 11:03 PM, a spus:
parca as mai face ceva la el, astfel incat sa am o doza de siguranta
Cumpara-i niste piese de schimb.
In felul asta, moralul tau va creste dramatic stiind ca ai cu ce sa inlocuiesti piesele distruse - eventual chiar pe camp !
#19
Postat 24 January 2011 - 10:01 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#20
Postat 24 January 2011 - 10:22 PM
Aceasta postare a fost editata de ady23: 24 January 2011 - 10:24 PM
#21
Postat 20 January 2013 - 10:52 PM
alinutz, la 23 January 2011 - 06:18 PM, a spus:
parerile despre aceste echipamente sunt impartite si nici pe forum nu am gasit un topic dedicat, astfel ca mi-am permis sa deschid eu unul.
sunt incepator, am Align T-rex 500 ESP, motor/esc stoc, 4 x Futaba S9650, Gyro Futaba 401, pale Align. ma gandesc sa il echipez si cu un helicomand, in ideea de a evita crash-urile.cel putin o perioada as vrea sa il folosesc pana ma acomodez cu heli si mai invat cate ceva.
ce parere aveti ? e bine, nu e bine ? rog explicati si argumentati. chiar ma salveaza de la crash ? in ce proportie ?
ce imi recomandati ?
multumesc.
Buna, dupa o buna bucata de vreme, aduc din nou in actualitate problema de mai sus !
Din 2011 heli-ul descris mai sus, sta gata de zbor, spre rusinea mea ( sper sa nu ma criticati prea tare ) lipseste " mana de pilot "
De atunci si pana acum a aparut cumva alt echipament, device, etc.care sa "rezolve" problema mea ?
Imi pare rau ca nu pot trece ( inca ) de acest inconvenient... Si nu pot renunta la ideea mea de safe.
Multumesc pentru intelegere.
#22
Postat 20 January 2013 - 10:58 PM
Se numesc microheli:
Blade nano, Mcpx, 130X, McpxBL, Turnigy FBL100, Hobbyking FP100, etc, etc.
Astea or sa-ti rezolve problema mult mai ieftin si mai placut decat orice helicomand.
alinutz, la 20 January 2013 - 10:52 PM, a spus:
Din 2011 heli-ul descris mai sus, sta gata de zbor, spre rusinea mea ( sper sa nu ma criticati prea tare ) lipseste " mana de pilot "
De atunci si pana acum a aparut cumva alt echipament, device, etc.care sa "rezolve" problema mea ?
Imi pare rau ca nu pot trece ( inca ) de acest inconvenient... Si nu pot renunta la ideea mea de safe.
Multumesc pentru intelegere.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 20 January 2013 - 11:25 PM
stiganas, la 20 January 2013 - 10:58 PM, a spus:
Se numesc microheli:
Blade nano, Mcpx, 130X, McpxBL, Turnigy FBL100, Hobbyking FP100, etc, etc.
Astea or sa-ti rezolve problema mult mai ieftin si mai placut decat orice helicomand.
Mda... Cu riscul sa fiu off-topic, am un align 100 la care imi trebuie un set de pale. Se pare ca sunt cam antitalent daca si la asta am reusit sa " sparg" pale.
In ritmul asta Cel mare mai are de asteptat...
Totusi, in ciuda " antitalentului " inca NU am renuntat, ba mai mult imi cam face cu ochiul un 130x , mai ales datorita faptului ca il pot zbura afara.
Dar mai caut totusi solutii de safety pt cel mare. Scuze incapatanarea.
#24
Postat 20 January 2013 - 11:45 PM
Cele mai multe iti aduc heliul la orizontala cand comuti un switch pe statie. Dar de multe ori te pierzi si nu il comuti.
Cea mai sigura metoda actuala (si care nu interfera cu zborul) se numeste hard-deck si lucreaza inpreuna cu copilotul (de la revoelectrix).
In esenta este un barometru care pune o "podea" virtuala la ce inaltime doresti tu. Odata urcat peste acea inaltime il activezi si din acea clipa zbori ce vrei si cum poti fara nici o interferenta.
In clipa in care ai ajuns la inaltimea prestabilita (sa zicem 10m) indiferent de pozitie, orientare, viteza, heliul este adus in mod automat in pozitie de hover si tinut ca atare. Daca nu ai probleme tehnice e imposibil sa il busesti.
Da costa.
alinutz, la 20 January 2013 - 11:25 PM, a spus:
In ritmul asta Cel mare mai are de asteptat...
Totusi, in ciuda " antitalentului " inca NU am renuntat, ba mai mult imi cam face cu ochiul un 130x , mai ales datorita faptului ca il pot zbura afara.
Dar mai caut totusi solutii de safety pt cel mare. Scuze incapatanarea.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 20 January 2013 - 11:45 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/