Modelism - RHC Forum: Montare trust bearings, charger Multiplex si pale FBL RJX - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Montare trust bearings, charger Multiplex si pale FBL RJX cateva observatii tehnice

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2013 - 03:21 PM

Cateva observatii tehnice utile:

1. De la primul meu heli CP m-am intrebat cum se monteaza corect rulmentii de compresie (trust bearings) din head si nu am gasit nimic. Este vorba de cusca cu bile. Este in mod evident asimentrica; cum se pune corect ?

Pana acum intelepciunea populara zicea ca se monteaza cu cusca deschisa spre interior sa tina vaselina, asta vine mai ales de la Finless Bob de pe helifreak.

Acum a aparut o alta opinie, mult mai avizata, direct de la inginerii Mikado. In noul Logo EXXTREM 800 se specifica in mod clar in manual ca deschiderea custii este spre exterior.

Motivul este urmatorul: Din cauza fortelor centrifuge e posibil ca cusca sa sara de pe bile daca deschiderea este spre interior. Are logica; eu de acum incolo numai asa le montez.

Imagine atasata: IMG_6842.jpg
In poza se vede in stanga deschiderea custii (care se pune spre pale) si in dreapta fundul custii (care se pune spre ax)

2. Am un charger Multiplex ajuns la mine prin combinatii. E foarte bun, incarca si egalizeaza fara repros dar are un mare defect. Softul lui incarca dupa capacitate; adica iti cere capacitatea bateriei si incarca automat la 1C. Pe vremuri nu era o problema doar ca acum multe pakuri se incarca la 2-5C (asta se poate fenta) sau au capacitati foarte mari sau se incarca in paralel. Chargerul nu permite prin soft depasirea capacitatii cu mai mult de app.10%.

Exemplu concret, un pak de 5000mah 6s pot sa il incarc cu doar 2A (atat poate chargerul). Ce se intampla ? dupa ce incarca app. 2300 mah (dupa 70 minute) chargerul se opreste automat chiar daca pakul nu e plin.

Asadar bun pentru pakuri mici, de evitat pentru pakuri mari sau incarcare in paralel.

Imagine atasata: IMG_6845.jpg


3. Am cumparat o pereche de pale RJX FBL de 690mm (pentru 700E) de la Hobby King.

Sunt RJX pe bune, sunt FBL pe bune dar sunt din categoria cu "defecte cosmetice". O pala e perfecta, o pala nu are suprafata neteda, se simte la mana textura tesaturii de carbon. Nu e grav, nu e foarte vizibil dar pentru cine vrea perfectiune e bine sa cumpere din alta parte. Nu stiu inca cum zboara si cum sunt echilibrate.
Imagine atasata: IMG_6828.jpgImagine atasata: IMG_6826.jpg

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 14 January 2013 - 03:24 PM

0

#2 Useril este offline   luci25gold 

  • T-REX Helii
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2124
  • Inregistrat: 05-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci-Galati
  • Interests:DOAR Elicoptere

Postat 14 January 2013 - 06:57 PM

in toate manualele de Align rulmentii de presiune se monteaza cu deschiderea custii spre ax.
eu asa le-am montat ,si nu am avut probleme.
nu am auzit nici odata sa sara camasa de pe rulmentii de presiune ca nu are unde.

am mai luat un cap fbl de la ehirobo si rulmentul de presiune era montat chiar linga ax si apoi rulmentii normali(invers decit normal)
asa prevedea si desenul cu care a venit.
Am facut un zbor asa cu el si m-am decis sa il pun cum recomanda Align(din principiu-un lucru care l-ai folosit si merge
nu il modifica; cu toate ca nu am observat nici o diferenta) :pardon:

Aceasta postare a fost editata de luci25gold: 14 January 2013 - 07:01 PM

Ne traim viata in mare viteza, incercam sa rascumparam timpul,
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2013 - 07:36 PM

Am vazut si eu acum in manualele Align ca spune:

"Observ of bearing faces inside" care nu stiu ce vrea sa zica si din desen nu se intelege. In principiu poti sa pui cusca oricum ca merge la fel in 99.9% din timp.

Se pare ca in restul de 0.1% e bine sa fie cum zice si explica Mikado. Eu am avut rulmenti sariti din cusca. La demontare au inceput sa se plimbe bilele prin camera. Acum nu stiu daca era de la montare sau erau prosti.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 14 January 2013 - 07:36 PM

0

#4 Useril este offline   luci25gold 

  • T-REX Helii
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2124
  • Inregistrat: 05-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci-Galati
  • Interests:DOAR Elicoptere

Postat 14 January 2013 - 07:55 PM

Vezi postareastiganas, la 14 January 2013 - 07:36 PM, a spus:

Am vazut si eu acum in manualele Align ca spune:

"Observ of bearing faces inside" care nu stiu ce vrea sa zica si din desen nu se intelege. In principiu poti sa pui cusca oricum ca merge la fel in 99.9% din timp.

Se pare ca in restul de 0.1% e bine sa fie cum zice si explica Mikado. Eu am avut rulmenti sariti din cusca. La demontare au inceput sa se plimbe bilele prin camera. Acum nu stiu daca era de la montare sau erau prosti.

cel mai bine e descris in manualul de 450 sport("flat side faces outside")-e singurul manual unde scrie,in celelalte cum ai spus tu,doar un desen unde trebiue sa ai imaginatie.
da si probleme ai doar la demontare caci in ansamblu (in montaj) camasa nu are unde sa sara la un rulment de presiune
Ne traim viata in mare viteza, incercam sa rascumparam timpul,
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2013 - 08:02 PM

Pe helifreak e un thread lung, lung de tot legat de acest subiect la Mikado/Logo 800. Acolo au cazut de acord in final sa ii monteze cum zice Mikado.

O solutie de compromis ar fi sa pui unul intr-un fel si unul in celalalt fel.
0

#6 Useril este offline   luci25gold 

  • T-REX Helii
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2124
  • Inregistrat: 05-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci-Galati
  • Interests:DOAR Elicoptere

Postat 14 January 2013 - 08:24 PM

Vezi postareastiganas, la 14 January 2013 - 08:02 PM, a spus:

Pe helifreak e un thread lung, lung de tot legat de acest subiect la Mikado/Logo 800. Acolo au cazut de acord in final sa ii monteze cum zice Mikado.

O solutie de compromis ar fi sa pui unul intr-un fel si unul in celalalt fel.

am citit .
dar eu sint mai conservator (daca nu aparea mikado 800 inca zburam cu ei asa)
poate la cele mari de la 600.... > s-ar putea sa conteze!
cum cel mai mare helii al meu e 500 ramin pe Align.
Ne traim viata in mare viteza, incercam sa rascumparam timpul,
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro