1. De la primul meu heli CP m-am intrebat cum se monteaza corect rulmentii de compresie (trust bearings) din head si nu am gasit nimic. Este vorba de cusca cu bile. Este in mod evident asimentrica; cum se pune corect ?
Pana acum intelepciunea populara zicea ca se monteaza cu cusca deschisa spre interior sa tina vaselina, asta vine mai ales de la Finless Bob de pe helifreak.
Acum a aparut o alta opinie, mult mai avizata, direct de la inginerii Mikado. In noul Logo EXXTREM 800 se specifica in mod clar in manual ca deschiderea custii este spre exterior.
Motivul este urmatorul: Din cauza fortelor centrifuge e posibil ca cusca sa sara de pe bile daca deschiderea este spre interior. Are logica; eu de acum incolo numai asa le montez.
In poza se vede in stanga deschiderea custii (care se pune spre pale) si in dreapta fundul custii (care se pune spre ax)
2. Am un charger Multiplex ajuns la mine prin combinatii. E foarte bun, incarca si egalizeaza fara repros dar are un mare defect. Softul lui incarca dupa capacitate; adica iti cere capacitatea bateriei si incarca automat la 1C. Pe vremuri nu era o problema doar ca acum multe pakuri se incarca la 2-5C (asta se poate fenta) sau au capacitati foarte mari sau se incarca in paralel. Chargerul nu permite prin soft depasirea capacitatii cu mai mult de app.10%.
Exemplu concret, un pak de 5000mah 6s pot sa il incarc cu doar 2A (atat poate chargerul). Ce se intampla ? dupa ce incarca app. 2300 mah (dupa 70 minute) chargerul se opreste automat chiar daca pakul nu e plin.
Asadar bun pentru pakuri mici, de evitat pentru pakuri mari sau incarcare in paralel.
3. Am cumparat o pereche de pale RJX FBL de 690mm (pentru 700E) de la Hobby King.
Sunt RJX pe bune, sunt FBL pe bune dar sunt din categoria cu "defecte cosmetice". O pala e perfecta, o pala nu are suprafata neteda, se simte la mana textura tesaturii de carbon. Nu e grav, nu e foarte vizibil dar pentru cine vrea perfectiune e bine sa cumpere din alta parte. Nu stiu inca cum zboara si cum sunt echilibrate.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 14 January 2013 - 03:24 PM